[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:36

Cyntje schreef:
@ Dydy: knap gedaan... maar ik zie op de achtergrond vlekken...ik weet niet of het zo bedoeld is maar vind dat een beetje jammer.
Ook vind ik de manen nog iets te nep en mis ik een linkeroor
Verder vind ik de schaduw van het hoofdstel mooi! Ik ken de foto ergens van kan dat?
10 euro?

dat zou best kunnen kloppen het is Diva het paard van Sammiej

(topic met foto er in kan je zien dat ze geen oor mist viewtopic.php?f=149&t=570299)

Die vlekken was idd erg jammer Sammiej vondt het niet storend dus wou hem zo laten ..
De manen :
http://img458.imageshack.us/img458/8810 ... 0084gi.jpg

Volkoren

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:30

Cyntje schreef:
. Iceprincess beschreef eerder dat tekenen onder de 15,- het tekenen etc niet waard zijn,

Ik dacht dat ze zei dat ze het bedrag niet waard vind om geld voor te vragen. NIet dat de tekeningen het niet waard zijn.

Tuurlijk moet iedereen lekker doortekenen. Als je het leuk vind, want daar gaat het om. Niet omdat iemand anders het zo mooi vind.. of juist niet..

Niemand vind een negatieve beoordeling leuk, maar ik heb liever een eerlijke beoordeling hier. Van vrienden en familie krijg je zoiezo een ´oh mooi´ of ´wat goed´ oid te horen. De meesten bakken er zelf niks van en vinden iets dus al snel goed. Ik zou hier juist de nuttige tips willen horen. Maar weet inmiddels ook wel van wie ik commentaar serieus moet nemen en van wei niet..

@Fnanne.. Ik vind dat je echt een geweldige stijl hebt. Heel apart. en erg mooi.. Als je zon tekening van mijn paard zou maken, A4 toch wel zon 40-50 euro..

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:04

@ Rebeltje... laten we de discussie nou niet weer oprakelen het was gelukkig weer rustig
ik heb der verder ook ingezet dat iedereen gewoon door moet gaan met tekenen en taxeren enzo ...
En qua beoordeling daar heb je gelijk, ik weet nu ook wel naar wie ik wel of niet ´luister´ ... dat heb ik nu wel geleerd!

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:36

wat vinden jullie hier van? =)

Afbeelding
(zelf verzonnen)

Afbeelding
(muziekkant uit the nightmare before christmas)

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:38

oewh! sorry datk die dubbel gedaan heb, moet deze hebben!

Afbeelding

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:36

Uh tsjaa

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:47

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:08

@Lessien_2810: apart...

@Claudia1993: Als je 'm nog niks waard vind, waarom plaats je 'm dan.
Iedereen die veel en goed oefent met tekenen wordt beter. Maar of je écht 'ontpopt' tot een hele goede tekenaar is bij iedereen de vraag. (behalve de profs onder ons. )
Maar gewoon lekker veel oefenen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:06

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van mijn laatste creatie vinden

Aquarelpotlood in combinatie met oostindische inkt, op katoenpapier met een afmeting van 24 bij 30 cm.

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:32

Hier de taxaties en opmerkingen vanaf waar ik de vorige keer gebleven ben

Cyntje: tekening van tuigpony: 15 euro: Hij heeft erg weinig detail op de borst en het lijfje.. Op de foto is dat ook wel zo, maar zou toch iets meer accentueren.

Alena: tekening van konijn: 15 euro: leuke stijl heb je, wel kammer van de zwarte lijntjes rond de pootjes.

Nevony: schilderij van cavia's: ik zou hem liever nog een keer terug zien als hij klaar is..
ets: 25 euro, vind hem erg mooi

Fantine: portret: vind ik erg moeilijk om een bedrag voor vast te stellen. Erg weinig accenten en schaduwen in het gezicht en het haar en de ogen zijn niet erg realistisch.

Gekkesies: portret met conté potlood: 30 euro, erg mooie tekening, mooi geaccentueerd en veel detail..

1234: tekening van bonte pony: 10 euro: op zich best een mooie tekening, maar veel met "lijntjes"gewerkt..

Fnanne: potloodtekening: 30 euro: erg mooie tekening, alleen het (vanuit paard) linkeroogje "lijkt"raar te staan.. Verder echt super!

Mik: potloodtekening: 25 euro: erg mooie tekening, alleen de manen zijn een beetje "krasserig" en daardoor niet erg realistisch.

Fenn: aquarelpotlood kat: 20 euro: weinig detail in de tekening en de oogjes zijn naar mijn mening te klein in verhouding met het kopje, de snorharen beginnen op verkeerde plekken..

Eowyn3003: houtskooltekening: 30-40 euro: leuke tekening, wat is de maat eigenlijk?

Dydy: acryl op canvasboard: erg moeilijk, de foto lijkt erg onscherp. Op de foto is trouwens wel duidelijk het linker oortje te zien

Lessien_2810: beide tekeningen: maximaal 5 euro.. Ik vind het meer "voor de lol" tekeningen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Claudia1993: potloodtekening op schriftpapier: 2 euro voor de moeite Ook een "voor de lol" tekening

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:02

Mooi Teuntje, zou alleen niet weten wat zoiets waard is!

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:05

mijn nieuwe creatie tevens ook eerste keer dat ik met pastel werk??

wat is dit waard
a4 formaat
materiaal soft pastel
zo'n 8 uur werk

Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:31

Ik ga ook weer verder :

Fenn: ik vind hem erg leuk en mooi! Voor een A3 formaat lijkt 10-15 euro mij niet overdreven .

Eowyn3003: hoe groot is deze tekening? Jammer van de kreukels in t papier maar ik vind hem er zeker erg goed uitzien. 15 euro?

Dydy: deze is onbetaalbaar voor de gedachte waaruit hij is gemaakt...
Qua materiaalgebruik mis ik nog n beetje de schaduwtinten, mss kun je daar nog wat voor oefenen? Qua technieken ed taxeer ik hem op 10 euro .

Lessien_2810: ff heel wat anders ineens! Ik vind de lange man leuker dan de onderste tekening, daarbij lijkt de neus n beetje afgeraffeld bij? 15 euro voor jou?

Claudia1993: nog lekker even dooroefenen .

Teuntje111: owh kleurtjes, Naomi houdt van kleurtjes! Ik vind het gewoon een erg mooie en decoratieve vlinder, zelf zou ik gerust 20-25 euro uitgeven om dit aan mijn muur te mogen hangen .

rink: zeer knap voor n 1e keer pastel . Ik vind hem alleen iets teveel 1 kleur. Om meer tinten te creeren in je pastel kun je bijv ook een gele, oranje of andere onderkleur nemen onder je hoofdkleur. Dan wordt ie mss iets genuanceerder . 10-15 euro?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:14

Ook weer even deze bladzijde taxeren, heb toch niets beters te doen
Lessien_2810: Echt heel cool Ik heb eigenlijk geen flauw idee of deze in verhoudingen kloppen, en of de onderste lijkt(neem dat eerst maar als een sarcastische opmerking;) ) Maar ik vind ze wel helemaal geweldig
Ik weet er echt geen taxatie voor

teuntje111: Heb ik deze hier eerder gezien op crea-bea?
Ik vind hem heel leuk en kleurrijk Maar eigenlijk niet zo heel veel waard, misschien iets waard voor jezelf zeg maar, als oefening, of mooi om in je huiskamer/slaapkamer op te hangen!

Rink: Ik vind dat je de haren mooi aangegeven hebt! Heel mooi zo die structuur, maar zoals naomie al zei, te één-tonig, maar voor de eerste keer, doe ik het je écht niet na!
Maar 2 minpuntjes wat betreft de verhoudingen e.d.
-De manen ('t stukje bij de oren) lijkt érg recht, dat is wel jammer het stopt heel "opeens".
-De neus lijkt hééééél lang
Misschien komt dat door... tja ik weet niet, zo ziet hij eruit
Succes!

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:01

Verveling onder de les

Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:24

Lessien_2810: even snel een reaktie van mij , ik vind die 'fantasie' tekeningen van jou heel erg leuk maar ook heel moeilijk om daar een prijsje aan te hangen. Ik denk dat als je liefhebbers hiervoor hebt (en je hebt ze zelf verzonnen) je er best wel wat voor kunt vragen!

@ alle anderen, ik zal tijd maken om alles weer bij te werken!
tot gauw

Gr. Lon

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:26

Afbeelding

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:36

Ik vind de oren iets te donker maar zeker 50,-

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:27

mooie tekening mik_ mooie uitstraling, maar ik vind 50 € wel wat veel voor een potlood tekening.. ik denk eerder zo'n 25 tot 30 euro... mooi

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:51

ik ga met Rink mee. 50 euro is wel heel veel voor een potloodtekening. Maar, ik moet zeggen hij is wel heel mooi Mik_.

Zo'n 25/30 euro?!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:22

weer een rondje van moi...

@ Vajente: Heel mooi gedaan, ik ga met de anderen mee zeker minimaal 100 euro en heel eerlijk... ik denk dat je er zelfs tegen de 200 voor zou kunnen krijgen.

@ Nynkk: 7,50-10 euro. Ik vind je papier eromheen er heel erg vlekkerig uitzien dat zou m.i. iets netter afgewerkt mogen. Verder denk ik dat er wat meer contrast in kan (donker/licht).

@ Cyntje: Leuke lieve tekening 15 euro denk ik.
Note: als je begint met tekenen en ook later is het bijna niet mogelijk om alle kosten door te berekenen aan een klant. Materiaalkosten wel maar de uren die je in een tekening stopt... dan wordt het allemaal niet meer te betalen. Daarnaast doe je meerdere tekeningen met 1 krijtje dus hoe bepaal je hoeveel van het materiaal je erin heb zitten?

@ mijntjuhh: nog even dooroefenen en dan beginnen met een 5 euro. Leuk gedaan gat goede kant op!

@ Teuntje111: 15 euro

@ dierenlover: ik denk dat dat redelijke prijzen zijn om mee te beginnen.

@ smeetjoew: mooi!! 15 euro
Note: grafiet is niet heel anders dan gewoon potlood...in potlood zit ook grafiet. Wel kun je met grafiet net wat meer accent aanbrengen (donkerder) dan vaak met gewoon potlood mogelijk is (dit is mijn ervaring ermee, spreek dus niet voor anderen).

@ Fantine: oei.. moeilijk moeilijk.. ik zie wat puntjes die wat netter gekunt hadden zoals het oog (links voor ons). De iris loopt van rond ineens recht naar boven, de neus is idd wel erg scheef. Verder vind ik het knap gedaan. Weet niet of het al verkoopbaar is..

@ Nevony: ik vind hem wat vaag overkomen, je hebt details niet gedetailleerd getekend. v.b. de ogen zijn vaag i.p.v. mooi helder kijkend. Voor de potloodtekening ong. 7,50 euro. Ik zou met aquarel nog even lekker oefenen voor je er geld voor gaat vragen.

@ babe: heel erg mooie lieve pasteltekening. Misschien had het pastel wat helderder gemogen maar ik vind dit een mooie sfeertekening. minimaal 70 euro!

@ Cyntje je verzorgshet: je zou wat meer kunnen gaan werken aan het uitwerken van de details, dan zal de waarde van je tekeningen ook omhoog gaan. Ik zou voor deze nog geen prijs willen geven en anders alleen materiaalkosten.

@ alena: ong. 10 euro. Jammer dat je de snorharen rechts (voor ons) omlijnt hebt i.p.v. de snorharen zelf te tekenen. Tegen een donkere achtergrond zijn de snorharen licht (en dus kleur je eromheen) en tegen een lichte achtergrond kun je er m.i. beter voor kiezen de snorharen te beschouwen als net een tintje donkerder dan wit dus gewoon een streepje.

@ Nevony: cavia's: ik zou nog even oefenen met het materiaal. Leuke tekening maar de vachtstructuur komt er nog niet helemaal goed uit.
Ets: heel mooi! 20 euro

@ Fantine: Ik zou met mensen tekenen gewoon nog even lekker oefenen. Mensen vind ik ook heel moeilijk om te doen. Leuke tekening maar ik zou er nog geen geld voor willen geven.

@ gekkesies: ondanks alles wat eraan zou kunnen mankeren vind ik dit een heel mooi werk van je!! 25 euro.

@ 1234: lieve tekening ook. Vind hem nog wat 'krasserig' overkomen. Ook hier mis ik een aantal details. hmmm 5 euro?

@ Fnanne: kijk dit is er weer 1 waar ik niet lang over hoef na te denken 50 euro!

@ Mik_: 25 - 30 euro A4 mooi gedaan!!

@ Fenn: leuk gedaan.. tuurlijk zou je het realistischer kunnen maken maar waarom? Als het je streven geweest is dan is deze wat minder maar zoals hij nu is, vind ik het een leuk kunstwerk. 15 euro?

@ Eowyn3003: deze heb ik eerder gezien...hmm.
Heel erg jammer dat het papier zo gevouwen/gekreukt is om heel eerlijk te zijn zou ik er daardoor niets meer voor willen geven. Toch is lijkt het zo wel een mooi werk. Zonde van dat papier echt!!!

@ Dydy: heel eerlijk? Ik denk dat deze niet in waarde is uit te drukken door het gevoel en de gedachte waar hij mee gemaakt is. Het gebaar alleen al is onbetaalbaar...
Voor een ander denk ik dat hij ong. 10 euro waard is...

@ Lessien_2810: zie eerder bericht.

@ Teuntje111: ik denk dat je aan liefhebbers zo een 15 euro kunt vragen voor dit soort werk.

@ rink: knap voor een eerste pastel, ong. 10 euro. Ik ga met de tips van Naomi21 mee

@ Mik_: A4 25-30 euro, A3 40 a 50

note: 50 euro veel voor potlood... hmm ik denk dat je dat niet zondermeer kunt zeggen. Er zitten af en toe hele mooie potloodtekeningen tussen die ik zeker eigenlijk nog meer waard vind dan 50 euro (A3 heb ik het over)!

Een half uur verder en Lontje is klaar

Gr. Lon

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:43

@ Lontje, mijn streven was niet volledig haartje voor haartje de foto natekenen. Ik wilde de kleuren zelf kunnen kiezen en de ogen zijn ook gewoon te klein. Beetje realistisch was wel de bedoeling natuurlijk wel, maar het hoefde geen kopie te zijn van een echte kat.

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:51

dan heb ik het goed begrepen leuk gedaan

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:38

Bedankt

Rienepien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:48

Afbeelding

Het is al een oude tekening maar ach...