[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:10

HelmerG schreef:
Ik heb nu jaren een Canon eos 1000D gebruikt en wil nu een wat betere body aanschaffen.
In de prijsklasse wat ik kan besteden op het moment kom ik uit bij de 100d of de 600d..
Nu vind ik het erg lastig vergelijken onderling. Iemand wat me hier kan adviseren ?
Ben niet op zoek naar een ander merk, dus moet echt Canon zijn want heb al 4 lenzen van Canon en ben al gewend aan Canon. Maar ondanks de vergelijking van specificaties online kom ik er toch moeilijk uit.. Graag advies gevraagd dus :D

Ik heb daarvoor een avondje zitten knutselen met excel en specificaties zoals je die van de Canon-site kunt kopieren. Dat heb ik in staatjes gegooid en net zo lang lopen knippen en plakken totdat alle identieke specs naast elkaar stonden en ik dus in een oogopslag kon zien welke funkties op welke camera zaten.

Wil je echt een stap vooruit maken, zeg ik: minimaal 60D of 70D

cursebreaker

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:32

ja helaas vallen die toch buiten mijn prijsklasse op het moment :(
En durf voor dat bedrag tweedehands geen camera te kopen tenzij het van een bekende zou zijn, maar heb geen bekenden wat toevallig zo eentje weg willen doen hihi..
Heb de specificaties al naast elkaar gehad, maar vind het lastig kiezen omdat er niet heel veel verschil zit onderling. De 100d is nieuwer en op sommige punten iets beter, maar de 600d heeft ook een paar puntjes wat me wel aantrekken dus heb echt geen idee. Dus wil eigenlijk weten welke van die twee dan toch 'beter' zou zijn. Het prijsverschil tussen de twee stelt niks voor, dus daar kijk ik dan niet naar.

De 60D of 70D lijken me ook erg fijn, maar die vallen echt buiten mijn prijsklasse op het moment(scheelt bijna €300 tov de 100D of 600D) en ik weet niet wanneer ik die dan zou kunnen aanschaffen.. En wil toch op de korte termijn nu overstappen en dan kom ik qua prijsklasse toch bij de 100D of 600D uit.

Als er iemand is wat ervaring heeft met de 100D, hoe ligt deze in de hand? Aangezien hij zo 'compact' is tov andere spiegelreflexcamera's.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:07

Tussenstap: 700D?
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /EOS_700D/
Ligt in prijs iets boven de 100D, maar heeft zo op het eerste gezicht volgens de specs betere prestaties, al blijft het min of meer vervanging door opvolger, zonder echt een stap voorwaarts te doen in mogelijkheden.

Ik vraag me dan af: waarom zou je vervangen? Op welke punten loop je vast dat je een 1000D wil vervangen door een camera die nauwelijks meer te bieden heeft dan wat je al hebt?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:04

Voornamelijk omdat ik wat meer MP wil. Mijn 1000D is nu 4 jaar intensief in gebruik geweest..
Wil deze als reserve gaan houden.
De ISO bij de 1000D is vrij laag, die wil ik ook graag wat opgeschroefd hebben.

De 60/70D liggen echt flink boven budget op t moment. Deze is dus even als tussenstap inderdaad..

De 700D heb ik ook bekeken net da's ook een leuke tussenstap.
Die heeft net iets meer als de 100D (al scheelt dat ook niet veel onderling, voornamelijk is de 100D kleiner en lichter en heeft geen kantelbaar lcd scherm wat de 700D wel heeft)

Ben toch voor de 600D icm 18-135 mm IS lens gegaan uiteindelijk, omdat ik graag die lens erbij zou willen en dat was icm de 600D het beste te doen voor ons, want ben nu al over m'n budget eigenlijk heen gegaan hihi.. En voor de komende jaren zal deze camera wel voldoen voor mij voor ik de overstap maak naar een xxD camera. Verschil tussen de 600D en 700D valt ook nog mee, al heeft de 700D wel meer ISO, maar de 600D is tov de 1000D ook al een flinke vooruitgang voor mij wat betreft ISO. En de 700D verwerkt 5 fps en de 600D 4fps, maar daar zal ik niet over vallen.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:57

heyy,
ik zoek een spiegelreflexcamera:
-filmen in full HD met autofocus en beeldstabilisator
-foto's van hoge kwaliteit
Niet al te duur

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:00

XAnoukdb schreef:
heyy,
Niet al te duur

nikon D3200/ canon eos 1100 ?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:01

XAnoukdb schreef:
heyy,
Niet al te duur

Hey,

Misschien kun je het topic even doorlezen :')

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:10

heb al ff doorgelezen maar is 54 pagina's en kon het niet echt vinden

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:00

Hoi ik heb nu een hybride camera, sony met vaste lens maar ik wil me verder ontwikkelen op fotografie gebied en in RAW schieten waardoor ik een spiegelreflex aan wil schaffen.

Er is nu een leuke actie van canon d600 met een 18-55 mm lens en een 75-300 mm lens.

Ik doe voornamelijk aan portret en sportfotografie (voetbal en paarden, hoop met de nieuwe camera geen bewegingsonscherpte te hebben en ook in een binnenbak te kunnen fotograferen).

Zou deze body met bijgevoegde lenzen een goede koop zijn of hebben jullie andere ideeën, budget incl lenzen Max 600 euro

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:07

_Jolien_ schreef:
Hoi ik heb nu een hybride camera, sony met vaste lens maar ik wil me verder ontwikkelen op fotografie gebied en in RAW schieten waardoor ik een spiegelreflex aan wil schaffen.

Er is nu een leuke actie van canon d600 met een 18-55 mm lens en een 75-300 mm lens.

Ik doe voornamelijk aan portret en sportfotografie (voetbal en paarden, hoop met de nieuwe camera geen bewegingsonscherpte te hebben en ook in een binnenbak te kunnen fotograferen).

Zou deze body met bijgevoegde lenzen een goede koop zijn of hebben jullie andere ideeën, budget incl lenzen Max 600 euro

Zolang je je niet te veel voorsteld van die binnenbakfotografie, dan kan het wel. Wil je foto's die ergens over gaan in een binnenbak, dan zul je een serieus ander blik open moeten trekken (met dito prijskaartje!)

Controleer daarnaast hoe interessant dat aanbod daadwerkelijk is, aangezien het gat tussen 55 en 75mm best een beetje onhandig is. Het kan zomaar dat een 600D met 15-85 en een losse 55-250 een stuk goedkoper uitpakt. Controleer daarnaast of de 700D wellicht ook past in het budget (heeft iets betere specs).

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:37

Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad wel een gat tussen die 2 lenzen. Ik heb jouw tip qua lenzen even opgezocht maar zou dan 110 euro meer kwijt zijn..

Van de binnenbak foto's verwacht ik niet veel, zal het ook niet vaak doen en wanneer ik dat wel ga doen moet ik maar investeren in een betere lens.

Ik denk dat de 700 met een lens voor dichtbij en 1 voor veraf te duur Wordt maar ga ik me ook even in verdiepen.

Voor sportfotografie is de 600 wel snel genoeg?

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:42

_Jolien_ schreef:
Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad wel een gat tussen die 2 lenzen. Ik heb jouw tip qua lenzen even opgezocht maar zou dan 110 euro meer kwijt zijn..

Van de binnenbak foto's verwacht ik niet veel, zal het ook niet vaak doen en wanneer ik dat wel ga doen moet ik maar investeren in een betere lens.

Ik denk dat de 700 met een lens voor dichtbij en 1 voor veraf te duur Wordt maar ga ik me ook even in verdiepen.

Voor sportfotografie is de 600 wel snel genoeg?

Ik weet dat de D600 toch snel is en ook mooi scherp altijd. :)

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:47

Ok top dan ga ik daarvoor , heb hem net met de 700d vergeleken en zie weinig verschillen.. Nu nog de objectieven, Pff zoveel keus

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:58

Qua kwaliteit foto is de D600 hetzelfde als de D700, alleen heeft D700 touchscreen en is dus gemakkelijker scherpstellen (zeker bij filmen). Qua film is de D700 wat beter, maar scheelt niet zoooo veel.
Neem gewoon de D600 zou ik zeggen. het ik ook nu en ben er heel tevreden over :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:28

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:32

Ik zou eerst en vooral de body + 18-55 IS aankopen en dan verder sparen voor 55-250 IS. Met de 18-55 heb je in het begin zeker genoeg ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:39

Ik heb gister de 600d besteld icm de EF-S 18-135mm IS, iemand ervaring met deze lens? Kreeg bij hem icm de 600d voor 200 ipv 250-300 wat hij normaal kost. Heb een 18-55IS, 70-300 en 50mm al in bezit.

Ik merkte toen ikmijn eerste spiegelreflexcamera kocht dat ik toch al heel snel te weinig had juist aan de kitlens. Fotografeer graag honden en paarden en dan was de zoomlens toch veel fijner. Voor thuis gebruik ik de kitlens wel, maar buiten haast niet

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:21

Morgen ga ik de eindelijk een canon 60D bestellen bij Fotokonijnenberg! *\o/* . Na het goed volgen vanhet topic heb ik een beslissing gemaakt! Ik neem er voorlopig de kitlens 18-55mm bij en een canon 55-250mm. Ik wou eigenlijk meteen door sparen voor de canon 70-200mm f2.8, maar mijn budget is er nog niet. Ik spaar ondertussen nog even door, zodat ik in de loop van volgend jaar hopelijk deze kan aanschaffen! Ik kom van een Olympus E-450 dus ik ben erg benieuwd! :D

Ik heb nog even een vraag over een cameratas. Vandaag staat bij Fotokonijnenberg een rugzak van Tenba in promotie voor €69,50. http://www.fotokonijnenberg.nl/catalog/ ... view/id/23. Ik moet hem wel vandaag nog bestellen moet ik van deze actie kunnen genieten. Ik twijfel echter met een andere versie van het merk: http://www.fotokonijnenberg.nl/tenba-sh ... mini-zwart. Deze laatste is waterdicht en dat vind ik redelijk belangrijk. Als ik naar de toekomst kijk en er mijn spiegelreflex erin wil, de canon 70-200mm f2.8, kitlens 18-55mm en canon 55-250 mm + nog extra accu, battery grip en geheugenkaarten. Wat lijkt jullie de beste optie?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:10

Mooie set maar zou ook even kijken wat hij bij foka en KE kost.
Konijn staat erom bekend duurder te zijn dan de meeste andere aabieders.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:25

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:46

judithh schreef:

Ja inderdaad, ik heb ook al veel op zoek werk gedaan en daar is hij inderdaad duurder. Maar ik woon zelf in Turnhout (BE), 5 minuten van de winkel. Dus moest er iets mis zijn kan ik er op een eenvoudige manier mee terug. Ook daar kan ik binnen de garantie langs komen om hem te laten reinigen voor eventueel stof etc. Dat heeft mijn keuze eigenlijk de doorslag gegeven. Ik heb namelijk geen ervaring met andere winkels. Of vinden jullie dat ik hier niet echt rekening mee moet houden?

Ik was ook aan het overwegen om het garantieplan 2+2 jaar erbij te nemen (wel 75 euro extra). Maar zoals ik al zei kan ik dan altijd langs gaan als er iets mis is.. Of wat denken jullie hiervan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:06

stefaniepje schreef:
judithh schreef:

Ja inderdaad, ik heb ook al veel op zoek werk gedaan en daar is hij inderdaad duurder. Maar ik woon zelf in Turnhout (BE), 5 minuten van de winkel. Dus moest er iets mis zijn kan ik er op een eenvoudige manier mee terug. Ook daar kan ik binnen de garantie langs komen om hem te laten reinigen voor eventueel stof etc. Dat heeft mijn keuze eigenlijk de doorslag gegeven. Ik heb namelijk geen ervaring met andere winkels. Of vinden jullie dat ik hier niet echt rekening mee moet houden?

Ik was ook aan het overwegen om het garantieplan 2+2 jaar erbij te nemen (wel 75 euro extra). Maar zoals ik al zei kan ik dan altijd langs gaan als er iets mis is.. Of wat denken jullie hiervan?

Ik vind dat dat een argument is, zeker weten! Collega van me kocht z´n camera ook ver van huis en toen z´n focus problemen gaf, kon ie dus mooi twee keer terug. De ¨winst¨ was ie daarmee al lang en breed kwijt, ondanks garantie......
Die ¨extra¨ garantie is bij wet geregeld, daar zou ik geen extra kosten op maken.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:10

Als het naast de deur is zou ik ook liever daar kopen ondanks dat het iets duurder is..

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:49

Oké bedankt voor jullie mening! Ik betaal inderdaad graag iets meer als ik weet dat ik snel en persoonlijk kan langs gaan bij reparaties of andere problemen. Ik ben nu best overtuigd om hem er te bestellen, gewoon even hard zijn en niet te veel denken aan andere prijzen! Zo kan ik, als er iets mis is, er zeker geen spijt van hebben! :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:13

Ik zag net dat de 600 d in de aanbieding is. Nu was ik aan het sparen voor een 70d maar heb het bedrag npg niet bij elkaar. Doorsparen of toch de 600d kopen?