[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 07:51

Hebben jullie trouwena vaak jullie camera bij jullie? Vaak als ik mijn camera bij mij heb zie ik vaak geen bijzonderen objecten. Heb ik de camera niet bij mij dan zie ik vaak veel mogelijlheden.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:44

@agossie ik gebruik een nikon 1 j1/lens 10-50 en instellingen weet ik zo net :n
ik vond zef de foto ook niet mooi.. Maar had even geen andere foto :n

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:56

Dankjullie voor het commentaar, daar kan ik heel veel mee :j
Ik had mijn canon eos 1100D met de 18-55 mm lens erop.(heb helaas nog geen andere ;()
Ik heb nog een andere foto, die denk ik beter gelukt is, maar daar is het paard vies en dat vond ik jammer. Ik ben het ermee eens dat ik veel te laag zat, en Tosca bijna mijn camera opat :') (ze liep daarna steeds weg) ik denk dat ik het deze week opnieuw va proberen, met de hulp van jullie commentaar. Ik hoop dat Tosca dan wel blijft staan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:08

Dank je wel voor je leuke commentaar!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:15

Dankjewel voor je commentaar Agossie! Je hebt inderdaad gelijk maar ik had gelijk meer foto's van de kat! Jammer genoeg was dit een foto van de zomer haha.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:23

Agossie schreef:
joelleollie: Leuke foto qua compositie. Ik had graag de gezichten iets meer belicht gezien, die vind ik nu wat onderbelicht. Ook zou ik geprobeerd hebben de gezichten niet in het midden te zetten, maar niet iets links of rechts.

Dankjewel voor het commentaar :D
xliisaa schreef:
Joelleollie, vind je foto wel iets mysterieus hebben, je zit echt naar iets te zoeken in de foto, alsof er iets gebeurt.

Haha, dat was juist de bedoeling :D
F_Orumster schreef:
Joelleollie: Deze foto heb ik al eens ergens gezien en feedback gegeven. Dat ik het jammer vind dat de mensen in de schaduw van iets stonden. Misschien kun je in photoshop hun selecteren en iets bijlichten?

Ja ik heb deze ook ergens anders neergezet (geen idee waarzo :') ) maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, maar ik ga het proberen :D

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:43

Bedankt voor de reakties !

Ik heb een Kodak Easyshare Z8612 IS een digitale camera die ik heel vaak bij me heb.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:54

Bedankt voor het commentaar Agossie en Forumster!
Ik zal even kijken of die streep in de lens zit, hoop het niet!
Forumster, bedankt voor je tips, daar kan ik absoluut wat mee!

Ik zal vanmiddag even gaan zitten voor commentaar :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:46

Agossie
Mooie foto! Goed licht en geslaagde pose. Jammer van de achtergrond aan de rechterkant, de verwarmingsbuis en het gordijn wat verfrommeld ligt

Ash_
Netjes scherp. Jammer van de vlecht voor het oog. En jammer dat hij wat donker is. Opzich een keurige foto, maar niet heel bijzonder. Probeer volgende keer wat meer rekening te houden met de achtergrond.

Blacky
Hele leuke foto! Mooie kleuren, mooi scherp en leuk moment! Jammer dat hij niet op gelijke hoogte is gemaakt.

brandylove2
Sorry vind dit geen mooie foto. Neem de volgende keer je cavia mee naar buiten en maak daar wat foto's. Of kijk even na de foto van Agossie. Op die manier kun je binnen ook mooie foto's maken door gebruik te maken van binnenvallende ligt.

calice
Hele gave foto! Geen commentaar verder.

chip
Mooi plaatje, maar iets te donker, vooral aan de zijkanten. Had hem ook graag wat dichterbij gezien, en vanuit een iets lagere positie de foto gemaakt. Nu kijk je er naar mijn mening erg boven op.

CRos95
Heel mooie plaatje met een mooi verhaal er achter. Snap waarom je de ring er bij op hebt, maar op deze manier vind ik het iets storend. Misschien was het mooier geweest als de ketting en de ring bij elkaar hadden gelegen, zodat je ze beide scherp op de foto had kunnen zetten. Weet niet of dat mooier was geweest, maar probeer even hard op na te denken :)

Elvi_Elisa
Mooie foto, netjes scherp en fijne kleuren. Persoonlijk had ik hem rechts iets meer bijgesneden zodat je de helft van het hoofd op de foto hebt.

F_Orumster
Gaaf plaatje! Jammer van de onscherpe lampjes in de boten, maar verder erg goed gelukt!

fro
Snap je idee, en vind het ook leuk. Maar komt niet zo goed uit de verf. Denk dat zoiets echt mooi word als je er bijvoorbeeld een micro foto van maakt. Echt van 1 ijsklontje met wat haren. Maar daar moet je wel de juiste lensen voor hebben..

Gianti
Mooi scherp en de ogen komen erg mooi naar voren! Vind alleen het afgehakte onderlijf niet zo mooi. Was denk ik mooier geweest als de kat er helemaal op had gestaan, of juist alleen het koppie,

Iejoorr
Mooi plaatje. Maar niet heel bijzonder. Met iets meer licht was hij denk ik al wat sprankelender (?) geweest.

ismy
Bijzondere plaat! Ik vind de stenen een mooie toevoeging, alleen merk wel dat mijn blik nu meer naar de stenen word getrokken dan naar het ijs. Maar vind de stenen ook mooi :) Zou heel gaaf zijn geweest als de zon nog net wat op het ijs had geschenen, maar dat heb je helaas niet zelf in de hand.

Jacobeho
Wat een onwijs stoere blik! Ik zou denk ik focusen op het hoofd, en het lichaam bijsnijden. Als je wel het lijf op de foto wil zou ik de deken er afhalen. Als je alleen het hoofd hebt met die wilde bos manen en die felle blik in zn ogen heb je een hele stoere foto!

Jespri
Voor een eerste (?) black foto vind ik hem erg goed geslaagd. Iets te donker misschien. Denk volgende keer dat het halster netjes zit en er geen stukken uitsteken.

JNSW
Mooi scherpe foto! Mooie locatie ook en leuke houding van de hond. Vind alleen jammer dat de poten er niet bij op staan.

joelleollie
Mooie foto! Had van mij iets lichter gemogen.

Jolijnn
Vind dit niet zo'n mooie foto. Hij is niet scherp, compositie is niet mooi, en is te donker. Leuk als je een model hebt die kan stijgeren. Maar zorg volgende keer voor een betere voorbereiding en afwerking.

KirstenVosje
Wat een doetje! Het is geen hele spetterende foto, maar wel netjes. Hij is scherp en op de goede hoogte. Alleen jammer van de scheve horizon.

_l_amanda_l_
Hele nette foto! Geen commentaar :)

__Lauraa
Opzich leuk, maar volgende keer wat netter afwerken. Denk aan de losse riempjes etc. En hij had iets lichter gemogen.

Leonyr
Hele mooie foto! Je hebt de sfeer heel goed te pakken. Vind beetje jammer van de grote ring die ze draagt, verstoord de rust wat. Maar daar kun jij denk ik niks aan doen.

lifaya
Ik vind het bovenste deel van je foto prachtig. Echt een heel mooi sprekend oog met perfecte manen die er om heen wapperen. Vind het onderste deel minder geslaagd. De neus lijkt niet helemaal scherp, en het witte doet een beetje afbreuk aan het mysterieuze donkere plaatje.

Lipydo
Mooie plaat! Jammer van de onscherpe foto en de open mond van de vrouw op de scooter. Ook vind ik de linker jong een beetje door de helft gesneden :P Maar vind de sfeer heel fijn!

Lunaeekie
Vind dit een hele vage foto. Hij is erg uit verhouding en lijkt niet scherp.

magda_90
Mooi!! En verder geen commentaar :P

NatassJa
Vind zijn jasje iets te zwart, vooral rechts onder. Verder mooie foto!

Nefertarie
Mooie aparte plaat! Had persoonlijk de zonnebril er helemaal opgezet, vind hem nu erg afgesneden.

_nvds
Leuk die pootjes zo! Ik had persoonlijk beide pootjes scherp gesteld, weet dat jij het zo met opzet hebt gedaan, dus dan is het goed gelukt.

RobinBuck
Vind de houding van het paard hier niet zo mooi. Als je een foto vanuit deze postitie maakt krijg je vaak een lijf wat uitverhouding is. En voor de afwerking had ik er een sperriempje bij gedaan. Dit staat wat slordig zo.

Sani
Prachtige locatie! Jammer dat hij beetje grauw is, maar vind een mooie foto.

tesseke
Grappig idee, maar niet helemaal mijn smaak. Fototechnicus vind ik hem erg donker. Vind het natte wel weer leuk :P

Tinky12
Vind het paard wat de verte inkijkt heel mooi op deze foto, de andere die naar de lens kijkt vind ik wat te donker.

wienkecarlo
Vind dit geen mooie foto, sorry. Hij is te donker, te druk, slordig. Probeer volgende keer het licht op te zoeken en een mooie achtergrond of locatie.

XiiaaooNaa
Heel mooi! Verder geen commentaar op :)

x_Kaat_x
Vind dit niet een geslaagde foto. Hij is erg donker, compostie is niet spannend en je ziet nog een stuk deken. Probeer wat te experimenteren met de hoeken waarin je fotografeert en zoek goed licht op. En controleer altijd of er geen dingen opstaan die er niet op horen. Zoals een stuk deken bijvoorbeeld.

xliisaa
Wat een dropje, mooie plaat ook!

xMayo
Mooie foto! Heel fijne nabewerking en prachtige uitdrukking in het paard zijn ogen.

Zoooooo wat een werk! Hoop dat iedereen blij is met het commentaar en er wat mee kan :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:46

Locatie is het Aamsveen in Enschede. :D
Dankjewel! :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:46

Bedankt allemaal voor het leuke commentaar!
Ik zit al hard na te denken voor mijn volgende foto, maar op dit moment heeft de griep mij te pakken -O-

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Nooor_ op 05-02-13 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:57

Grappige foto! Jammer dat je zn ogen niet ziet.
Dit word alleen wel je week 6, week 5 is al gesloten :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:05

Nee ik stuur een nieuwe in voor week 6 (; Anders is dit een tussendoor-foto in dit topic. Maar ik ga iig een nieuwe sturen voor week 6 (:
Het is geen wedstrijd, dus waarom zou je uberhaupt een week sluiten eigenlijk, als ik vragen mag :)? Agossie heeft me gepbt erover trouwens. Ik vind dat SE's toch echt wel voor dit gaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:06

Nooor_ Wat je dan had kunnen doen was een pb sturen en in week 5 niks in sturen. :)
Het is gewoon duidelijk gesteld dat je tot zondag je foto kan insturen en dat er dan een nieuwe week start..

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:10

Grooooot probleem :') Oké dan haal ik mn foto weg joh. Ik denk trouwens ook dat ik het gewoon in dit topic niet meer bij ga houden net als Lara (was het toch?), om dit soort dingen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:16

Het is geen wedstrijd inderdaad, maar er is wel een deadline. En om het overzichtelijk te houden mag je max 1 foto per week sturen. We hebben afgesproken dat als je een keer een week niet red je dan even laat weten dat het niet gaat lukken. Natuurlijk gaan je SE's voor. Maar om het topic wat overzichtelijk te houden vind ik wel dat iedereen zich een beetje moet houden aan de dingen die we hier hebben afgesproken.

Maar als je liever gaat mag dat natuurlijk ook :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:25

Ik heb net een berichtje gekreven van iemand of ze haar ingezonde foto nog mocht wijzigen. Ik vind dat prima! Ik heb nog geen tussenstand geplaatst, dus ik heb er geen problemen mee.
Ik vind dit alleen maar getuigen van meer bewust gaan fotograferen en ze heeft het keurig gevraagd. Overigens lijkt het mij niet de bedoeling dat we dit allemaal gaan doen... Het principe blijft, 1 foto per week.

Nooor_ schreef:
Grooooot probleem Oké dan haal ik mn foto weg joh. Ik denk trouwens ook dat ik het gewoon in dit topic niet meer bij ga houden net als Lara (was het toch?), om dit soort dingen.

Nooor_, jammer dat je er zo over denkt, maar ik begrijp je wel. Het is gewoon overzichtelijker als een foto voor week 5 in week 5 ingeleverd wordt. Je hebt gelijk dat SE voor gaan, maar we konden hier niet weten dat je dat in week 5 had.
Je hoeft natuurlijk niet commentaar te geven, dat is voor iedereen vrij. Ik blijf zeggen dat mijn doel was meer te gaan fotograferen en dat doel bereik ik nu wel en ik begrijp ook de meesten van het topic.
Dat ik je het berichtje gestuurd heb, was puur een reminder.

Overigens is Lara gestopt omdat ze het te druk had om steeds commentaar te geven, maar ze gaat nog wel door met Picture of the Week op facebook en dat vind ik ontzettend leuk! :j

Jammer dat je ons wilt verlaten, maar het is niet verplicht! Het moet leuk blijven! :j
Laatst bijgewerkt door Agossie op 05-02-13 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:27

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:27

Iedereen ik heb even met Agossie overlegt of ik een andere foto mocht plaatsen aangezien mijn andere foto's mij toch beter bevielen. Ik heb voor deze foto gekozen. Paard van mijn Intructrice

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:28

_nvds schreef:
Iedereen ik heb even met Agossie overlegt of ik een andere foto mocht plaatsen aangezien mijn andere foto's mij toch beter bevielen. Ik heb voor deze foto gekozen. Paard van mijn Intructrice

[ Afbeelding ]

Had je deze niet al ingezonden?
LAAT MAAR, hij lijkt er heel erg op!
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 05-02-13 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:29

Heeee, t was net een andere. :))
Of ben ik nu gek? :')

Kan zijn dat t aan mij ligt, maar is de horizon wel recht? Wel gaaf, waar is dit?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:30

_nvds

XiiaaooNaa schreef:
_nvds schreef:

[ Afbeelding ]

Had je deze niet al ingezonden?
LAAT MAAR, hij lijkt er heel erg op!

Nee haha.. Hij had bij de andere ook een halster en voorpluk los

Iejoorr

Sani schreef:
Heeee, t was net een andere. :))
Of ben ik nu gek? :')

Kan zijn dat t aan mij ligt, maar is de horizon wel recht? Wel gaaf, waar is dit?

Als dit tegen mij was, ja klopt, maar toen ik 'm plaatste vond ik m spontaan niet meer zo mooi :')

Klopt ik zie nu ook dat de horizon inderdaad wat scheef is! Deze foto is gemaakt op Cuba.