[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

louiisaa

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:39

ik vind je foto's echt supermooi :) ook je site gezien en de prijzen die je vraagt zijn heel rechtvaardig hoor!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:41

Ja dat klopt inderdaad... Krijg niet bijster veel boekingen binnen, maar als ik vraag om portfoliomodellen wordt m'n inbox plots overspoeld met aanmeldingen hoe geweldig ze m'n foto's vinden := terwijl mijn goedkoopste pakket momenteel €15 (honden zelfs €10) bedraagt, dus dat is in feite geen geld. Mensen willen al gauw voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:43

billionache schreef:
Ja dat klopt inderdaad... Krijg niet bijster veel boekingen binnen, maar als ik vraag om portfoliomodellen wordt m'n inbox plots overspoeld met aanmeldingen hoe geweldig ze m'n foto's vinden := terwijl mijn goedkoopste pakket momenteel €15 (honden zelfs €10) bedraagt, dus dat is in feite geen geld. Mensen willen al gauw voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...

Dit dus. _/-\o_
En vervolgens krijg je nog berichten binnen als "zou ik ook portfoliomodel kunnen zijn?" of "zoek je nog modellen?" :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:58

billionache schreef:

herken het verhaal, geef echter alleen nog maar gratis shoots weg aan modellen die ook echt voor mijn portfolio gebruikt kunnen worden.
Mijn pakket is 20 euro, en ben ook de moeilijkste niet dus vaak krijgen ze nog meer foto's ook dan die in het pakket horen.

Ook veel op facebook voorbij zien komen van mensen die het voor 5 euro doen en dan wel 100 'gelukte' foto's toesturen (meisjes van 12) niks mis mee maar als k 5 van die advertenties zie en ik adverteer met 20 krijg ik wel likes maar echt berichten erop niet omdat dat in vergelijking al te duur is voor wat ze krijgen (rond de 20 'wel gelukte foto's) mensen die er geen verstand van hebben vinden foto's al snel mooi omdat ze zelf hun dier er niet helemaal opkrijgen of niet scherp

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:10

Dat is ook heel herkenbaar Strasshorse!

Hier in de buurt zit ook een 'fotografe', heel erg veel likes op Facebook. Geen idee waar ze die vandaan haalt want zo fantastisch vind ik haar foto's niet vanuit fototechnisch standpunt... Vraagt net wat meer dan mij, maar zij levert ook 150 à 200 foto's per shoot. Dan heb je toch nooit veel variatie, of misschien tientallen 'dezelfde' foto's waar het paard net wat anders kijkt :n

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:13

Waaaaat? Dát is iets wat ik echt nooit zal begrijpen.. Hoe kun je nou top kwaliteit leveren als je met 200 foto's aan komt zetten? Je kan mij niet vertellen dat die foto's dan allemaal bewerkt zijn en er op en top perfect uit zien.. Wat moet je met zoveel foto's.

Maar voor klanten klinkt het inderdaad aantrekkelijk, ook zal doen ze zelf ook niks met al die foto's :+ Maar het klinkt gewoon als 'meer waar voor je geld'.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:23

Ja echt, snap ik zelf ook niet :+ ik ben al behoorlijk lang bezig met het nabewerken van één foto (vreselijk perfectionistisch op dat vlak) dus snap écht niet hoe mensen 150-200 foto's netjes kunnen nabewerken tot in de puntjes... Erg frustrerend, vooral omdat ze bij mij in de regio werkt en ik dus regelmatig de opmerking krijg 'oh maar *** levert veel meer foto's!' 8)7

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:34

billionache schreef:
Ja echt, snap ik zelf ook niet :+ ik ben al behoorlijk lang bezig met het nabewerken van één foto (vreselijk perfectionistisch op dat vlak) dus snap écht niet hoe mensen 150-200 foto's netjes kunnen nabewerken tot in de puntjes... Erg frustrerend, vooral omdat ze bij mij in de regio werkt en ik dus regelmatig de opmerking krijg 'oh maar *** levert veel meer foto's!' 8)7

precies dit dus, zijn gewoon huis/tuin/keuken kiekjes die die meiden maken niks speciaals of nabewerkt aan maar 'het kost maar 5 euro'
ik kan zo een hele dag bezig zijn met het bewerken van 20 foto's
zoals je zelf al zegt ben ik ook enorm perfectionistisch haha :P ff dit wegwerken (touwtje,hekje, steentje, mensen op de achtergrond)
mensen snappen vaak niet hoeveel tijd er na de shoot nog in gaat zitten met nabewerken en etc

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:35

billionache schreef:
Dat is ook heel herkenbaar Strasshorse!

Hier in de buurt zit ook een 'fotografe', heel erg veel likes op Facebook. Geen idee waar ze die vandaan haalt want zo fantastisch vind ik haar foto's niet vanuit fototechnisch standpunt... Vraagt net wat meer dan mij, maar zij levert ook 150 à 200 foto's per shoot. Dan heb je toch nooit veel variatie, of misschien tientallen 'dezelfde' foto's waar het paard net wat anders kijkt :n

nee dat snap ik ook niet, heb soms al moeite om 20 verschillende foto's te selecteren :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:55

Strasshorse schreef:
billionache schreef:

precies dit dus, zijn gewoon huis/tuin/keuken kiekjes die die meiden maken niks speciaals of nabewerkt aan maar 'het kost maar 5 euro'
ik kan zo een hele dag bezig zijn met het bewerken van 20 foto's
zoals je zelf al zegt ben ik ook enorm perfectionistisch haha :P ff dit wegwerken (touwtje,hekje, steentje, mensen op de achtergrond)
mensen snappen vaak niet hoeveel tijd er na de shoot nog in gaat zitten met nabewerken en etc

Das ook de reden dat ze er niet veel voor over hebben..

Hoevaak ik wel niet vertel hoe lang ik bezig ben in totaal incl nabewerken.. en dan het bedrag gedeeld door het aantal uren (reiskosten er al af gehaald).. dan wordt ik zelf soms al licht depressief omdat vakken vullen bij de Appie vaak hetzelfde oplevert per uur. Maar soms als je het uit legt snappen mensen het wel..

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:13

Precies zoals het hier boven allemaal staat.

Nederlands houden van gratis, het liefst willen ze alles gratis. En dan nemen ze natuurlijk iemand die 200 foto's levert voor 5 euro, dan iemand die 50 euro vraag voor mij 20 foto's. Dat is natuurlijk een wereld van verschil. Nederlands zijn en blijven eenmaal gierig.
Maar sommige mensen snappen dan ook niet hoelang je bezig ben met foto's sorteren, nabewerken die aantal uur. Meestal doe ik 1 dagje er over, en dan neem ik echt ruim de tijd. Soms kan het ook 1 week duren, dit ligt er gewoon echt aan wat ik allemaal heb die week.

Had laatst ook een actie, en ineens heel veel likes. Gave reacties er op gekregen, echt veel gedeeld. En zodra je ook neer zit van die en die datum zoek ik nog wat modellen, zijn er genoeg mensen die reactie er op zetten. Zelf heb ik ook 3 pakketten van 25 tot 75 euro. Hier zit dan een groot verschil qua geleverde foto's, maar ook de afdrukken die je er bij krijg natuurlijk.

Zelf heb ik niet vaak mensen die geinterseerd zijn, maar dat komt meer omdat dit moment mn lens niet in orde is. En ik dus ook niet goed geleverde foto's kan geven. Er komt nog wel een andere lens, en dan hoop ik ook dat ik dan wat meer klantjes krijg natuurlijk. Ik krijg vaak reactie's voor de rest op mijn foto's, van gave foto en zou ook zo iets willen hebben bla bla.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:31

Ik heb een stukje op mn site toegevoegd:

"Bij een fotoreportage zijn we al snel 1,5 tot 2 uur bezig met fotograferen om tot een mooi en afwisselend
resultaat te komen. Het wordt erg op prijs gesteld als alles klaar is/staat om vrij snel te beginnen met
de reportage. Voor de reportage zelf nemen we rustig de tijd. Frustratie omdat het even niet naar wens
gaat is daarom niet nodig! Na de reportage begint voor de fotograaf het échte werk, Alle foto's 1 voor 1
bekijken. De scherpste en meest geschikte foto's selecteren en alvast grotendeels bewerken. Zodat u
(op kleine aanpassingen die later nog gedaan worden na) weet wat u kunt verwachten voor uw geld! De
fotograaf is hier al snel zo'n 5 tot 10 uur zoet mee. Omdat dit in de fotograaf haar vrije tijd gedaan wordt
is de levertijd gemiddeld 1-3 weken.
"

Nu maar weer OT. Haha!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:26

S_en_Z schreef:
Ik heb een stukje op mn site toegevoegd:

"Bij een fotoreportage zijn we al snel 1,5 tot 2 uur bezig met fotograferen om tot een mooi en afwisselend
resultaat te komen. Het wordt erg op prijs gesteld als alles klaar is/staat om vrij snel te beginnen met
de reportage. Voor de reportage zelf nemen we rustig de tijd. Frustratie omdat het even niet naar wens
gaat is daarom niet nodig! Na de reportage begint voor de fotograaf het échte werk, Alle foto's 1 voor 1
bekijken. De scherpste en meest geschikte foto's selecteren en alvast grotendeels bewerken. Zodat u
(op kleine aanpassingen die later nog gedaan worden na) weet wat u kunt verwachten voor uw geld! De
fotograaf is hier al snel zo'n 5 tot 10 uur zoet mee. Omdat dit in de fotograaf haar vrije tijd gedaan wordt
is de levertijd gemiddeld 1-3 weken.
"

Nu maar weer OT. Haha!

mooi duidelijk :)

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:23

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:46

NaomixZanzi,
Het zou heel fijn zijn als je je voorgangers ook taxeert.
Anders is het ook niet eerlijk tegenover alle anderen die wel taxeren

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:54

Wilde ik al doen haha
Believe:de 2 bewegende paarden foto’s vind ik 20 euro waard de portret foto’s weer wat minder
strasshorse: jou foto’s vind ik echt heel mooi! 30
louiisaa: Vind dat de persoon/hond wat meer ingezoomd mag worden in de foto,Vind het effect wel mooi, €15,-
Boomer123: vind de 2e foto het mooist en de rijfoto is ook duidelijk €15-20
annedrop: Vind de foto’s van het veulentje de rijfoto en die van de zebra het mooist €25-30
Manou_xxx:€40-50 hele mooie foto’s
D shots:30 tot 45 euro

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:42

@ Billionache, goede scherpte en contrast, maar nog wat basic, ik zie nog geen eigen stijl. Fototechnisch goed, €55,-
@Anouska15, Wat standaard en soms een storende kleurzweem zoals bij de labrador, let daarop bij de nabewerking. Blijf oefenen, voor nu €10,-
@S_en_Z, Mooie heldere en scherpe foto's. De foto's zijn niet basic, maar wel natuurlijk qua bewerking. €65,-
@Louiisaa, denk om storende elementen in de achtergrond en een rechte horizon. €25,-
@Naomixzanzi, Bij foto 1 ligt volgens mij de scherpte te veel naar achteren. Bij foto 2 mag de pony nog meer worden uitgelicht, verder nette foto. Foto 3 is mooi, goede contrast en scherpte. €40,-

Nu wat foto's van mijn kant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:53

Naomi, ik denk 20 euro. Vind ze niet echt heel erg goed of zo. Niet heel slecht, maar ik zou ze scherper, feller en knallender willen zien. Voor De black-foto zou ik 25 euro voor geven.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:54

Terre: de eerste vind ik 35/40 euro waard, en de anderen 30. Zijn goed en lief <3

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:56

Bedankt Anniek!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:56

Naomi, je laatste foto is je beste foto. Goed scherp en mooi kleurvertoon bij het oog.
De blackfoto vind ik iets te duister bij het paard. De eerste foto oogt wat onscherp maar verder een goede houding. Ik zou 5/10 euro betalen gemiddeld. Blijven oefenen :)

Terre, mooie foto's. 2e foto is erg pakkend en lief. ik zou 20/25 euro geven.

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:50

Terre:30-35 euro vind vooral de 2e foto mooi zie je goed de band tussen de hond en persoon!
Ik heb nog wat foto's in linkje vind deze persoonlijk beter
http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=447354a3e3c4f0c3d181d93923705593
http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=19b87c2a9af1589d63c112006040d5ef
http://uploadenfoto.nl/pictures/9a07c87f938fa5a98a1c86d1842299d0.png
http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=23d49e75b782f54fc8d03c6668250872
http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=93db18d283d961fddc0b942e40c7408f
Sorry veel linkjes :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:07

Naomi ik vind de laatste het mooist! Tussen de 15-20 euro zeker wel!
Terre mooie foto's! zeker die 2e rond de 20-25 euro

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:08

naomixZanzi: ik zou hier 25 euro voor geven. de laatste twee vind ik de mooiste, heel mooi qua hoe scherp ze zijn enzo. Hier zou ik 30 euro voor geven

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:40

Bedankt voor de reacties!