Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
billionache schreef:Ja dat klopt inderdaad... Krijg niet bijster veel boekingen binnen, maar als ik vraag om portfoliomodellen wordt m'n inbox plots overspoeld met aanmeldingen hoe geweldig ze m'n foto's vindenterwijl mijn goedkoopste pakket momenteel €15 (honden zelfs €10) bedraagt, dus dat is in feite geen geld. Mensen willen al gauw voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...
billionache schreef:Ja dat klopt inderdaad... Krijg niet bijster veel boekingen binnen, maar als ik vraag om portfoliomodellen wordt m'n inbox plots overspoeld met aanmeldingen hoe geweldig ze m'n foto's vindenterwijl mijn goedkoopste pakket momenteel €15 (honden zelfs €10) bedraagt, dus dat is in feite geen geld. Mensen willen al gauw voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...
billionache schreef:Ja echt, snap ik zelf ook nietik ben al behoorlijk lang bezig met het nabewerken van één foto (vreselijk perfectionistisch op dat vlak) dus snap écht niet hoe mensen 150-200 foto's netjes kunnen nabewerken tot in de puntjes... Erg frustrerend, vooral omdat ze bij mij in de regio werkt en ik dus regelmatig de opmerking krijg 'oh maar *** levert veel meer foto's!'
billionache schreef:Dat is ook heel herkenbaar Strasshorse!
Hier in de buurt zit ook een 'fotografe', heel erg veel likes op Facebook. Geen idee waar ze die vandaan haalt want zo fantastisch vind ik haar foto's niet vanuit fototechnisch standpunt... Vraagt net wat meer dan mij, maar zij levert ook 150 à 200 foto's per shoot. Dan heb je toch nooit veel variatie, of misschien tientallen 'dezelfde' foto's waar het paard net wat anders kijkt
Strasshorse schreef:billionache schreef:Ja echt, snap ik zelf ook nietik ben al behoorlijk lang bezig met het nabewerken van één foto (vreselijk perfectionistisch op dat vlak) dus snap écht niet hoe mensen 150-200 foto's netjes kunnen nabewerken tot in de puntjes... Erg frustrerend, vooral omdat ze bij mij in de regio werkt en ik dus regelmatig de opmerking krijg 'oh maar *** levert veel meer foto's!'
precies dit dus, zijn gewoon huis/tuin/keuken kiekjes die die meiden maken niks speciaals of nabewerkt aan maar 'het kost maar 5 euro'
ik kan zo een hele dag bezig zijn met het bewerken van 20 foto's
zoals je zelf al zegt ben ik ook enorm perfectionistisch hahaff dit wegwerken (touwtje,hekje, steentje, mensen op de achtergrond)
mensen snappen vaak niet hoeveel tijd er na de shoot nog in gaat zitten met nabewerken en etc
S_en_Z schreef:Ik heb een stukje op mn site toegevoegd:
"Bij een fotoreportage zijn we al snel 1,5 tot 2 uur bezig met fotograferen om tot een mooi en afwisselend
resultaat te komen. Het wordt erg op prijs gesteld als alles klaar is/staat om vrij snel te beginnen met
de reportage. Voor de reportage zelf nemen we rustig de tijd. Frustratie omdat het even niet naar wens
gaat is daarom niet nodig! Na de reportage begint voor de fotograaf het échte werk, Alle foto's 1 voor 1
bekijken. De scherpste en meest geschikte foto's selecteren en alvast grotendeels bewerken. Zodat u
(op kleine aanpassingen die later nog gedaan worden na) weet wat u kunt verwachten voor uw geld! De
fotograaf is hier al snel zo'n 5 tot 10 uur zoet mee. Omdat dit in de fotograaf haar vrije tijd gedaan wordt
is de levertijd gemiddeld 1-3 weken."
Nu maar weer OT. Haha!