[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:33

Pagina 51
HorseyDude: Het grazende paard vind ik niet zo spannend, meer een kiekje. Denk erom dat je geen oren/hoeven/neuzen afsnijdt. Zoals op deze foto is het oor afgesneden en dat stoort (mij) enorm. Misschien had je de foto wat meer van voren kunnen nemen, als de mogelijkheid daartoe was? Het bewegende paard is hier veel te donker en bovendien onscherp... Zonde!

Revanches: Gave foto! Mooi met de scherptediepte gespeeld, zo met die staart. :j Ik hou persoonlijk niet zo van teugels op de foto, maar op deze foto misstaat het niet. Enige minpuntje: jammer dat de kont wegvalt in de lucht... Maar ik heb zelf ook heel veel moeite met bont hoor, haha.

Goof: Het stokstaartje vind ik wat te krap, heb je deze zo gecropt? :) De vogel vind ik top gelukt, mooi scherp :j

Pagina 52
Sodeletuut: Hele gave foto, met dat riet/gras ervoor. Mooi met de scherptediepte gespeeld. Wel jammer dat Storm zijn neus erachter zit. Op de tweede foto lijkt hij wat om te vallen (scheve horizon), maar is super netjes scherp! Even iets heel anders, maar wat zit hij top in zijn vacht zeg! :oo

Saskiaa_: Eerste foto is heel gaaf, zo met dat oog scherp! Top! De tweede foto, van de galopperende Tinker, had ik persoonlijk iets minder ruimte eromheen gelaten.

Hafjesliefde: Die vind ik netjes, mooi contrast, met dat (donkere) water en de lichte bloem! Leuke compositie ook!

Captain: Eerste vind ik mooi scherp, maar ik vind het jammer dat het paard er niet in zijn geheel op staat (en de ruiter ook niet). Het paard lijkt ook wat naar voren te vallen. Blackfoto vind ik goed gelukt! :j

Sodeletuut: Nette foto's van Misty! Niets op aan te merken.

Milan_Lover: Hele, hele, hele gave foto van de pelikaan :D

Hafjesliefde: Vind de vlinder wat wegvallen in de achtergrond, die is erg druk := Verder wel netjes!

xTitanic: Buiten de kwaliteit van de stoel-foto om, vind ik het wel een leuk idee! Misschien dat de lamp iets verder van de stoel af had kunnen staan? Die andere is ook heel leuk :j

Milan_Lover: Nette foto van de pinguin! Lekker scherp en mooie kleuren.

Pagina 53
Captain: Deze foto vind ik ergens wel leuk, maar aan de andere kant is hij niet fijn om naar te kijken, doordat hij zo licht is. Heb je dit zo bewerkt of overbelicht geschoten? :)

Fair: Leuke foto, alleen het blaadje onderin stoort me een beetje, maar zoals je zelf al zegt, als je die eraf zou croppen dan zou de foto het niet helemaal meer zijn... Met de bewerking van Carmen ziet hij er al een stuk sprekender uit!

Sodeletuut: Nette foto's van Alvaro! :D Zijn hier alleen wat donker, maar stoort niet.

_Bitje_: Nette foto van Beau. Misschien iets té oranje? :o Er is iets waardoor ik het niet helemaal fijn vind om naar deze foto te kijken, maar ik kan mijn vinger er niet echt op leggen..

Marall: Nette foto's van de tulpen! Bij de tweede stoort de voorste tulp me een beetje, omdat die aan de bovenkant afgehakt wordt.

NathalietjeB: Gefeliciteerd! Beide foto's zijn echt heel gaaf! Niets op aan te merken. :)

Pagina 54
HorseyDude: De foto van de neus is leuk, misschien dat je hem bij de gesp iets ruimer had kunnen nemen? De foto van de springruiter vind ik niet zo spannend, het is niet helemaal het goede moment en hij is onscherp.

Captain: Had ik al op gereageerd, haha.

HorsePhoto: Twee hele nette foto's! De eerste had je misschien iets meer door je knieën kunnen gaan, maar ik vind het niet storen.

RianneH: De eerste foto heeft een leuk effect zo, zo scheef. Ik denk dat als je de horizon recht zou trekken dat de foto lang niet meer zo 'spannend' zou zijn om naar te kijken :) Die van de kerk (?) vind ik heel goed gelukt! Mooi!

-- Ik heb geen linkjes geopend, alleen die van NathalietjeB, omdat die erg mooi schenen te zijn, aan de reacties te zien, haha.

Twee foto's van mij, van afgelopen zaterdag :) Ik vind bont ontzettend lastig te fotograferen. Vind het heel jammer dat het wit overbelicht is, maar ergens vind ik het ook niet heel erg storen.
Afbeelding

Afbeelding
Deze in kleur: http://www5.picturepush.com/photo/a/835 ... 263546.png

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:41

RianneH Ik vind de foto van de kerk erg mooi en bijzonder van onderwerp. Ook de ligt inval is mooi gekozen.
HorsePhoto De foto met de shet vind ik juist heel mooi ook doordat de Horizon juist niet recht is maakt de foto speels.
Captain Op zich een mooie foto maar de ruiter op de foto vind ik een beetje storend. het blauwe dekje en de paarse bloemen geven er weer een speels karakter aan.

imageshack.us Ga ik proberen.

Maar eerst wat vinden jullie van de bovenste foto? Kwam ik een paar jaar geleden tegen op mijn foto toestel. Gemaakt door mijn dochter toen een jaar of 11. Deze foto hangt groot in mijn woonkamer.
De jongen bij de haflinger is mijn zoon.

Afbeelding
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:50

Jorinda Wauw, die onderste prachtig scherp gesteld :oo
die bovenste vind ik persoonlijk wat 'saai' om naar te kijken , wel mooi maar die 2e pakt veel meer :)

Hierboven, die tulp is erg leuk :j

Even de toppers van stal vanmiddag gefotografeerd :D
Ben benieuwd :P
Afbeelding
en een shet :D
Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:59

HorseyDude Eerste vind ik wel heel erg close-up xD Ik vind dat er te weinig ruimte omheen is, beetje krap zo. Tweede mooi moment! Jammer dat hij niet zo scherp is.

Captain Mooi scherp! Ik ben niet zo dol op de hoek waaruit de foto genomen is, maar dat is persoonlijke smaak :P

HorsePhoto Mooie foto's! Vind de eerste het mooist! Bij de shet vind ik dat hij iets te ruim is.. nu is er zoveel loze ruimte (: Zelf had ik hem wat meer gecropt en misschien ook iets meer de voorkant van de shet omhoog gekanteld (:

RianneH Vind de zwartwitomzetting tof, alleen inderdaad jammer dat het paard lijkt om te vallen.
Kerkfoto vind ik heel gaaf! Heel intressant (:

Jorinda Ik stoor me niet aan het overbelichte hoor! Vind het niet heel erg opvallen ofzo (:
Tweede vind ik heel gaaf!

Marall Ik vind bij de eerste de compositie niet zo mooi, aangezien je maar een half hoofd van de jongen ziet en het paard er ook niet echt lekker opstaat. Wel apart zo van de onderkant!
Tweede is mooi scherp enz, maar zo standaard..

Bitje Eerste lijk tniet helemaal scherp? Lijkt een soort waas over te zitten ofzo.. Verder wel echt supercute!
Tweede is mooi (:

Zelf net nog even met mn macrolensje geklierd xD

Afbeelding

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:01

Oef, Navatu, wat een puntgave foto's! Niks geen commentaar aan toe te voegen. Gewoon super.
Met welke lens fotografeer jij macro? :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:03

Canon 100mm F2.8 (:
Wel degene zonder IS, haha.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:16

Captain schreef:
NathalietjeB: wat een prachtige foto's zeg! :wow: Hoe heb je die pinguin er zo opgekregen?
HorseDude: neus is overbelicht en verder is het idee niet zo spannend, misschien uit een wat lagere/schuine hoek nemen? Tweede foto is veel te korrelig helaas..

Eind van de ochtend fotoshoot gedaan:
[ Afbeelding ]

de foto's zijn genomen met de canon lens 70-200 F4 non is ik was zelfs verbaasd over dat zelfs in de onderwaterwereld de foto's nog goed gelukt waren terwijl ik echt dacht dat ik veelste weinig licht zou hebben.( :o durf nu ook wel te zeggen dat binnenbak nu ook geen probleem moet geven als ik dit in t aquarium gedeelte eruit haal want ik had echt bar weinig licht de gangen waren mega donker enkel de bakken verlicht)

:') en die pinguin die was nogal vaag aan t rondjes zwemmen en aan t springen maar kreeg dat helaas niet op foto en de meest arroganste koppen aan t trekken dit was de mooiste van +- 10 foto's van dat hij zwom
foto's zijn trouwens genomen in dierenpark ouwehands dierenpark..maar is eerlijk gezegd geen aanrader om heen te gaan ik vond veel dieren er ziek uit zien en sommige zaten onder de wonden ook de papegaaien zagen er gestrest uit hadden zichzelf veel kaalgeplukt enzo..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:12

Captain: Goede foto! Ondanks dat het paard in de schaduw loopt is hij nog goed zichtbaar en zie je hem toch erg goed iets wat erg lastig is bij een zwart paard. Bij mij is het meestal een zwarte vlek :') En met brownie eens die paarse bloemen zijn echt super mooi en voegt echt iets toe!

HP Leuke fotos bij de eerste had ik persoonlijk even gewacht tot het weer windstil was nu staan de manen overeind de 2de vind ik erg leuk beetje jammer dat de shet centraal staat maar wel erg mooie foto :j

Rianne, De eerste vind ik niet zo vind het geen spannende compositie een foto schuin nemen kan een toevoegende waarde geven maar dat vind ik bij deze foto niet het geval. 2de vind ik zeer geslaagd! Erg mooi :j

Jorinda ik vind het overbelichten wel storen :o Maar ik snap dat je het lastig vind! Vind het zelf ook erg lastig om bonte dieren te fotograveren :j 2de vind ik erg leuk, leuk ook met die hartjes van het halster!

Bitje
Eerste foto is niet erg scherp een beetje grauw 2de vind ik al beter jammer van de vlieg op het halster

Navatu
waaauw! Geen commentaar! Ben net als revanches benieuwd welke lens je gebruikt :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:26

Ik heb heel braaf bijgelezen maar ik kan de kracht er niet voor opbrengen om te reageren, excuses, zal je vaker van me horen :+ Vandaag met een graad of 30 de Zoo in Wichita bezocht, wat foto;s gemaakt natuurlijk, ben echt helemaal kapot :')

Afbeelding
Door glas genomen op zeer korte afstand dus vind hem wat dat betreft erg goed gelukt :j

en nu ga ik slapen, is half 1 hier :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:17

@xNavatu
Geweldige foto`s!! +:)+

@_Bitje_
Dat lijken inderdaad 2 toppers, en het moment van de foto vind ik ok, verder jammer dat de foto niet scherp is.

@lifaya
Die beer heeft wel wat, ondanks de punten die je zelf al aangeeft.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:08

pagina 53

Romana01 mooie foto lekkere sfeer.

Captain ik vind je foto voor t mooie iets te overbelicht.

Fair mooie foto jammer dat de laatste bovenste druppels niet scherp zijn wel gefeliciteerd

Sodeletuut eerste foto mooi 2de foto stoor ik me aan het bosje links en dat het paard wat omhoog staat van voren daardoor lijkt je foto niet helemaal recht

_Bitje_ lekkere foto van mij had het sfeertje nog iets warmer gemogen

Marall eerste foto vind ik niet echt denderend 2de foto vind ik daarin tegen wel een aparte mooie foto stoor me enkel aan de linkse tulp dat die onscherp is en er net niet helemaal op staat

pagina 54

horseydude die eerste is wel ok...je 2de moet je sluitertijd nog steeds veel sneller maar zal je zeggen dat met zo een klein hand cameraatje vaak qua sport om te huilen is...

Captain prachtige foto de paarse bloemen maken het ook echt af

HorsePhoto de eerste is erg mooi jammer dat de shet zo mega klein oogt op de 2de foto

RianneH 1ste helaas vind ik de scheve achtergrond wat storen..2de vind ik erg mooi prachtige kleuren

pagina 55

Jorinda__ 2 hele mooie foto's niks op aan te merken

Marall die eerste foto vind ik dus helemaal niks vanaf een rare kant genomen 2de vind ik wel mooi

_Bitje_ jammer je foto's lijken niet helemaal scherp te ogen.(waas?)

xNavatu prachtige foto's zeg...niks op aan te merken

renee wat een waanzinnige beren foto ook al is ie door t glas genomen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:13

Oeeh vette foto van die beer :)) Jammer van die puntjes om zijn neus heen en boven ze oor maar die kan je altijd nog wegwerken :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:38

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:35

Prachtige foto's Jorinda, bont is ook lastig om te fotograferen. :j Ik heb ook altijd het probleem dat het gezicht van personen overbelicht op de foto's staat.. :=
Marall, ik kan je foto's niet zien?
Bitje: er lijkt eensoort ruis/onscherpheid overheen te zitten?
xnavatu: WAUW. _O_ Hoe doe je dat? Met lensje draaien? Prachtig! _O_
Lifaya: vind ik niet zo, maar wel knap dat je hem zo door het glas op de foto kon krijgen. :j
Nathalietje: Erg gaaf! :j Is deze genomen in beekse bergen?

Ik was gisteren zonsondergang foto's maken bij de paarden, had ik Menno in beeld en toen kwam er ineens een takje gras (of hoe heet dat? :')) ervoor waaien en stelde mijn camera daarop scherp, vind de foto wel wat hebben, de scherpheid van het gras met een vaag silhouet van Menno er achter. :)

Heb er overigens niets aan bewerkt, alleen verkleind. :)
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:34

jorinda__ : Mooie foto, inderdaad jammer van het overbelichte, de 2e foto is ook erg mooi, alleen ik had hem dnek ik mooier gevonden als hij gewoon is kleur was.
Marall: Erg leuke houding, maar de foto heeft voor mij niet iets heel speciaals. De 2e foto is erg leuk, ik mis contrast, maar wel erg leuk! mij tip is om niet de downloaden via mijnalbum, dan gaat veel kwaliteit verloren
_bitje_: Erg leuke foto's, jammer dat de scherpte niet zo goed is
xNavatu: Wauw, echt mooie foto's om eerlijk te zijn niet aan op te merken. :)
lifaya: Mooi shot, ik mis inderdaad wel het oor van de beer.
Captain: Wauw, mooie foto! Alleen achter die planten, staat daar iemand? want daar stoor ik me alleen een beetje aan. :)

nu mijn foto, dit is niet een van mn beste maarja :) Sorry als hij te groot is! De echte kwalitiet staat op mijn deviantart (xSapience )
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:14

wat betreft het missen van het oor van de beer, er was geen ruimte :) Er waren allemaal kinderen dus moest tussen hun door fotograferen, daarbij dus door glas en de beer zat ongeveer 1,5 meter van mij vandaan en heb een 70-200 lens :+ ik had helemaal uitgezoomed, meer kan ik er niet van maken.

captain sfeervolle foto :)

fair de foto spreekt mijzelf niet aan maar als ik het baasje was was ik blij geweest met deze foto :P

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:48

Fair gefeliciteerd!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:59

Captain! Wauw mooie foto! Wat is dat op de achtergrond voor silhouet? Lijkt wel een persoon :D

Fair Gefeliciteerd! De foto spreekt mij ook niet echt aan maar het is indd wel een leuk foto voor het baasje om uit te vergroten :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:16

Lezen mensen het bericht van Captain überhaupt? Blijkbaar niet :')

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:15

Jorinda_ Ik vind de eerste foto een beetje overbelicht, en er had van mij iets meer contrast in gemogen. De 2e vind ik erg leuk! Goed scherpgesteld!

Marall Wat een leuke foto gemaakt door je dochter vroeger!

_Bitje_ Jammer dat de eerste niet helemaal scherp is. Verder vind ik het een leuke foto!

xNavatu Wat een mooie foto's! Echt super mooie kleuren en goed scherpgesteld!

Captain Het heeft wel wat! Mooi maar ook duister hihi

Iemand tips voor deze foto? Jammer genoeg is de achtergrond druk. Ik had liever de bosjes (aan de andere kant) op de foto gehad, maar dan had ik tegenlicht. Iemand tips voor het overbelichte dekje?
Nikon D7000 + 18-105. ISO 100. f/5.6. 1/1600 sec. -0.3 stap
Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:34

xnavatu: wauw, mooie foto's! ik hoop ooit ook een leuke macro lens te kopen, heeft me altijd al aangesproken :)
Lifaya: je ziet dat hij wel door glas is genomen, maar hij heeft zo'n leuk sfeertje!
Captain: leuke foto :) vind dat hij een mooie lichtinval heeft, en doet me ook direct denken aan de zomer :j
Fair: deze vind ik vooral schattig :P
Dreamdust: deze lijkt niet zo scherp? moment is wel leuk :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:14

captain juist een mooie foto vind je paard op de achtergrond een beetje sprookjes/geesten idee geven...
mijn foto is trouwens gemaakt in ouwehands dierenpark in rhenen..

fair wat een lieve foto van die hond jammer dat er een oor mist.

dreamdust misschien wat minder overbelicht maken met fotoshop?verder weet ik niet waar ik me nou aan stoor bij je foto ergens lijkt tie niet helemaal scherp maar ondanks de drukke achtergrond kan ik niet ff gauw zeggen wat me nou zo vreselijk stoort

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:52

Fiffill schreef:
Lezen mensen het bericht van Captain überhaupt? Blijkbaar niet :')

oeeps sorry Captain _O- Ik was zo in de ban van de foto <<)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:09

NathalietjeB schreef:
fair wat een lieve foto van die hond jammer dat er een oor mist.

Hij heeft allebij zijn oren hoor?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:09

en trouwens dankjewel voor de felicitaties :)