http://www.canonrumors.com/reviews/revi ... -f2-8l-ii/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MadelonSunny schreef:Ik heb ook weer even een vraagje.
Mijn vader verkoopt tuinmeubelen en heeft mij gevraagd om stand alone foto's te maken.
Witte en zwarte achtergrond is aanwezig, het zal wss de witte worden. De foto's worden binnen genomen maar ik heb niet voldoende aan mijn gewone kitlensje.
Wat raden jullie aan > een lichtsterkere 50mm (?) lens of een externe flitser?
Prijs mag rond de 150 liggen.
lovey_ou schreef:SaskiaKur schreef:Ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe objectief.
Heb momenteel de 70-200mm F2.8. Welke is eventueel toch nog een tandje beter?
Body ben ik ook weer opzoek. Wil in 2013 weer fris aan de start
Wat voor merk 70-200 heb je? En wat mis je aan je huidig objectief?
Bagheera_206 schreef:MadelonSunny schreef:Ik heb ook weer even een vraagje.
Mijn vader verkoopt tuinmeubelen en heeft mij gevraagd om stand alone foto's te maken.
Witte en zwarte achtergrond is aanwezig, het zal wss de witte worden. De foto's worden binnen genomen maar ik heb niet voldoende aan mijn gewone kitlensje.
Wat raden jullie aan > een lichtsterkere 50mm (?) lens of een externe flitser?
Prijs mag rond de 150 liggen.
Als het een eenmalige shoot is misschien kijken of je een lens kan lenen/huren?
Als je vaker voor je vader de tuinmeubelen mag/kan fotograferen zou ik het gewoon met je huidige telezoom doen en ondertussen verder sparen voor de lens die jij nog steeds wilt.Als je nog geen 50mm hebt is dat sowieso een erg leuke lens voor erbij voor donkere situaties of als portretlens.
LynnDenise schreef:Nou dan kom ik ook even met een vraagje.
Aangezien ik steeds meer mensen op de foto zet en er nu ook binnenshuis wat van mij gevraagd word zit ik te kijken naar een goedkope oplossing, de plastic fantastic van canon (50mm 1.8) maar als ik met mijn kitlens foto's schiet dan wilt alles nog wel eens uit proporties zijn. Heb ik dit dan ook niet met de 50mm lens?
Nouks schreef:Madelon, de truc is vooral UITLICHTEN en het gebruik van een STATIEF. Dan heb je aan een kitlens meer dan genoeg. Een externe flitser is leuk maar niet hiervoor, dan ga je je onderwerp van één kant belichten terwijl het bij productfoto's juist belangrijk is dmv meerdere flitsers los van je camera het juiste licht te creëren.
Nouks schreef:In dat geval hoef je geen nieuwe lens of externe flitser aan te schaffen (als je de brandpuntafstand goed vind, zelf zou ik me kunnen voorstellen dat je nog iets meer richting een telelens zou willen gaan mits de ruimte toereikend is).
Lichtsterkte heb je namelijk absoluut niet nodig. Een groot diafragma geeft een kleine scherptediepte en dan bijvoorbeeld een tuinset waarvan maar één stoel een klein beetje scherp is
Wat je nodig hebt is juist een klein diafragma (voor voldoende scherptediepte). Houd ook je ISO laag (voor minder ruis). Het gevolg is dan dat de sluitertijd te lang wordt om uit de hand te fotograferen maar daarvoor heb je vanzelfsprekend dat statief dus nodig
Nouks schreef:Madelon, neem nu maar van mij aan dat je echt geen groot diafragma wil gebruiken, zelfs niet met één tafel of stoel. Ga lekker richting F11 a F16 en je foto's zijn lekker scherp. Dat wil je toch?
Dat je graag een 50 F1.8 wil, prima, maar voor deze specifieke "opdracht" is dat echt niet noodzakelijk. Als je vader die voor je wil kopen en je wordt er blij van is dat natuurlijk fijn, maar doe me dan een lol en gebruik ook die lekker op F11 voor de tuinmeubelen
Bagheera_206 schreef:Nikkor 70-200mm f/2.8 VR2 vs Sigma 70-200mm f/2.8 OS vs Tamro 70-200mm f/2.8
Part 1
Video
Part 2
Video
Part 3
Video
Part 4
Video
Conclusie is dat ze alledrie erg goed zijn, maar dat de Nikkor de beste van deze 3 is. Helaas hangt hier ook kleine meerprijs aan...Ik geloof dat inmiddels de Tamron met beeldstabilisatie uit is of binnenkort uitkomt.
giotto schreef:Ik zit met een dilemma en hoop dat er hier eigenaren zijn van de volgende lenzen...
Wie heeft er een Canon 50mm f1.8 en een 50mm f1.4 ?
En is het verschil (behalve de prijs) effectief zo groot dat de 1.4 het prijsverschil waard is?
Bedoeling is een lichtsterk objectief kopen als aanvulling bij mijn kitlens en m'n 70-200L f4, om binnenshuis en portretfoto's mee te maken.
Het prijsverschil is geen issue maar ik ben nog niet volledig overtuigd om voor de ene of de andere te gaan...
kani_ejj schreef:Bagheera_206 schreef:Nikkor 70-200mm f/2.8 VR2 vs Sigma 70-200mm f/2.8 OS vs Tamro 70-200mm f/2.8
Part 1
Video
Part 2
Video
Part 3
Video
Part 4
Video
Conclusie is dat ze alledrie erg goed zijn, maar dat de Nikkor de beste van deze 3 is. Helaas hangt hier ook kleine meerprijs aan...Ik geloof dat inmiddels de Tamron met beeldstabilisatie uit is of binnenkort uitkomt.
Wat is de prijs van de nikkor, ik zie overal verschillende prijzen zijn, maar ik wil graag een goede en geen miskoop.
giotto schreef:Ik zit met een dilemma en hoop dat er hier eigenaren zijn van de volgende lenzen...
Wie heeft er een Canon 50mm f1.8 en een 50mm f1.4 ?
En is het verschil (behalve de prijs) effectief zo groot dat de 1.4 het prijsverschil waard is?
Bedoeling is een lichtsterk objectief kopen als aanvulling bij mijn kitlens en m'n 70-200L f4, om binnenshuis en portretfoto's mee te maken.
Het prijsverschil is geen issue maar ik ben nog niet volledig overtuigd om voor de ene of de andere te gaan...