[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:30

:oo :oo
Jeetje zeg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:30

:= Als diegene geld wil verspillen, wil ik ook wel mijn bankrekening nr sturen hoor!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:41

Oeps := Haha ach is vast wel schoon te maken toch? :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:54

Killyenn schreef:
Oeps := Haha ach is vast wel schoon te maken toch? :D

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:10

weet iemand hier toevallig website waar je goedkoop geheugenkaarten kan kopen, was hier ooit geplaatst en kan het niet meer terug vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:17

Och. Die 1Dx is een superrobuust ding, kan dat heus wel hebben hoor......

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:28

oh zo de slang erop?! Dat is zeker een grapje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:29

De slang erop zou ik prsoonlijk niet proberen maar die foto op de vorige pagina kan 'ie best hebben :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:16

Ik zou hem persoonlijk niet door het zand heen halen. :=

Ik kon het niet laten. Tussen Anky en Edward de lang verwachte firmware update van mijn 7D van 1.2.5 naar 2.0.0 gedaan. *\o/*

Firmware Version 2.0.0 incorporates the following improvements, new functions, and fixes.

Improves the maximum burst in continuous shooting.
JPEG Large/Fine: About 94 (126) bursts *1 -> About 110 (130) bursts *2
RAW: About 15 (15) bursts *1 -> About 23 (25) bursts *2
RAW+JPEG Large/Fine: About 6 (6) bursts *1 -> About 17 (17) bursts *2
*1 The figures are based on Canon’s testing standards (ISO 100 and Standard Picture Style) using a 4 GB card. The figures in parentheses indicate the number of shots that can be taken with an Ultra DMA (UDMA) 4-GB card, based on Canon’s testing standards.
*2 The figures are based on Canon’s testing standards (ISO 100 and Standard Picture Style) using an 8 GB card. The figures in parentheses indicate the number of shots that can be taken with an Ultra DMA (UDMA) 128-GB card, based on Canon’s testing standards.
Supports a new accessory, GPS Receiver GP-E2.
Adds an ISO Auto maximum setting.
Adds an in-camera RAW processing function.
Adds a Quick Control function during image playback.
Adds a rating function.
Adds a JPEG resize function.
Adds an auto recording level manual adjustment function.
Adds a function to freely set text for file names.
Adds a function to make time zone settings.
Increases the screen scrolling speed when magnifying images.
Fixes a phenomenon where a slow shutter speed may result when an external flash is used to fire intermittent, consecutive flashes.
Corrects the color space information in the Exif file for movies.

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... ndSoftware

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:18

Wel handig om te weten dat ie dat kan hebben. Mocht er ooit een paard op mijn nek springen en ik als een struisvogel zo het zand in duiken :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:02

Ik denk dat het toch (vooral) mn body is die mindere kwaliteit levert..
Afbeelding

Handig om te weten idd, maar probeer het liever niet :')

Iemand ervaring/kennis over de Canon 550D of de 1100D?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:47

Naar aanleiding van mijn post over de update van de 7D op Bokt/feestboek hebben toch veel meer mensen dan ik dacht ook een 7D. LOL! :) En iedereen is inmiddels ook over naar 2.0.0. :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:01

Wat houdt zo'n update precies in, wat merk je er in de praktijk van?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:06

Bagheera_206 schreef:
Ik zou hem persoonlijk niet door het zand heen halen. :=

Ik kon het niet laten. Tussen Anky en Edward de lang verwachte firmware update van mijn 7D van 1.2.5 naar 2.0.0 gedaan. *\o/*

Firmware Version 2.0.0 incorporates the following improvements, new functions, and fixes.

Improves the maximum burst in continuous shooting.
JPEG Large/Fine: About 94 (126) bursts *1 -> About 110 (130) bursts *2
RAW: About 15 (15) bursts *1 -> About 23 (25) bursts *2
RAW+JPEG Large/Fine: About 6 (6) bursts *1 -> About 17 (17) bursts *2
*1 The figures are based on Canon’s testing standards (ISO 100 and Standard Picture Style) using a 4 GB card. The figures in parentheses indicate the number of shots that can be taken with an Ultra DMA (UDMA) 4-GB card, based on Canon’s testing standards.
*2 The figures are based on Canon’s testing standards (ISO 100 and Standard Picture Style) using an 8 GB card. The figures in parentheses indicate the number of shots that can be taken with an Ultra DMA (UDMA) 128-GB card, based on Canon’s testing standards.
Supports a new accessory, GPS Receiver GP-E2.
Adds an ISO Auto maximum setting.
Adds an in-camera RAW processing function.
Adds a Quick Control function during image playback.
Adds a rating function.
Adds a JPEG resize function.
Adds an auto recording level manual adjustment function.
Adds a function to freely set text for file names.
Adds a function to make time zone settings.
Increases the screen scrolling speed when magnifying images.
Fixes a phenomenon where a slow shutter speed may result when an external flash is used to fire intermittent, consecutive flashes.
Corrects the color space information in the Exif file for movies.

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... ndSoftware

Ik heb wat gemist denk ik, maar ik dacht dat je voor de 5d wilde gaan. Of is dat plan er nog steeds?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:16

Hoi, ik heb eindelijk genoeg gespaard voor een nieuwe camera. Maar nu zit ik nogsteeds te twijfelen tussen de canon 550d en 600d. Welke zouden jullie aanraden?

Sorry als de vraag al eerder is gesteld hier.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:29

De 600 heeft een flapschermpje en meer instellingen voor het filmen, aldus Bagheera :+ Heb hier namelijk gister ook een gesprek met hem over gehad :)
Ik ga voor de 550D, omdat ik toch niet tot weinig zal filmen en ik een flapscherm alleen maar lastig vind. En de 550D is nog wat vriendelijker voor mn portemonee ook :')

Nou, ik heb net Rofa een mail gestuurd, ben benieuwd wat ik terug krijg. Mijn CF pinnen zijn gebogen van mn 400D.. -O-
Mits het betaalbaar is (en evt. terug te verdienen valt), wil ik m laten repareren en m dan verkopen of als reserve houden, maar
ik ga aan deze body geen bakken met geld meer uitgeven.. ook omdat ik juist een 550D wil gaan kopen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:31

Heeft de 600d ook een betere filmkwaliteit of valt dat wel mee?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:30

Fenny schreef:
Ik weet even niet waar ik deze vraag precies kan plaatsen ... Maar ik wil eigenlijk wel een statief aanschaffen voor mijn Canon 1100D. Ik wil er, als dit tenminste verstandig is, niet teveel voor uitgeven. Welke merken e.d. kan ik het beste naar kijken en waar moet ik nog meer om denken?

Iemand die me hierbij kan helpen?

Is dit misschien iets? http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HA ... infoTabNav

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:57

Wanneer wil je een statief gebruiken en wil je hem (snel) afwisselen met uit de hand schieten?
Hij ziet er stevig genoeg uit iig! Hoe groot ben jij, want hij is max. 1.63 hoog :) als je veel groter bent, sta je dus continue gebogen.
Verder zit er geen quick release op (plaatje beetje onduidelijk en staat niet in de SPEC) , dus moet je hem er continue afschroeven. Het balhoofd is 3D waardoor het netjes krijgen van je toestel op het statief iets moeilijker is dan bij bij een statief wat je in 3 richtingen kunt stellen.
Voor die prijs vind ik het een net statief. Ik heb zelf deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... combi.html

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:59

Ik ben net terug uit Berlijn en had zowel mijn 40D ( met grip ) en de 550D mee, waarvan de 550D de hele vakantie met een 50mm 1.8 lensje is meegegaan, m'n 40D afwisselend m'n 70-200 F4.0 / 17-85 en het diafragma op 1.8 ook is gebleven. En ik moet zeggen, ik ben echt blij verrast over de kwaliteit van de 550D.

Nu was mijn vraag, Richard, of iemand anders die mij dit even duidelijk kan uitleggen :') Ik heb dus een 40D, die ten opzichte van de body's nu wel redelijk verouderd is. Wat mij vooral ergert is de ruisreductie, die gewoon ver onderdoet bij bijvoorbeeld de 550D. Zit in de 550D dezelfde sensor als in de 60D / 7D, die dus ook zo goed ruis onderdrukken of zit hier weer een andere sensor in? Ik ben zelf altijd degene die het hardste roept 'Body is het minst belangrijk' en 'Als er iets fout gaat ligt 't niet aan je body', maar dit is iets waarvan ik m'n twijfels heb. Ik vind 't namelijk stront vervelend dat ik op ISO 1000 al ruis begin te krijgen, en die 550D schiet nog op 3200 ISO doodleuk verder. Kan iemand jij hier iets meer over uitleggen zeg maar? :)

Verder heb ik een beetje een dubbel gevoel bij de instap modellen nu ik 'm zo gebruikt heb. Gaaf natuurlijk, zo'n ding dat veel aankan, hoge ISO enzovoort. Maar ik kom daar met m'n apparatuur van 3000 euro amper meer aan en zo'n instap body kost max 600 euro. Het vak word zoveel lastiger en iedereen denkt wel een 'fotograaf' te wezen wanneer ze een DSLR te pakken hebben. Nogmaals, ik vind 't een erg leuke body, maar ik begin me nu wel heel erg bewust te worden van 't feit hoe de markt 'zal' gaan lopen .. :\

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:48

@Francis: Met firmware updates haal je vaak foutjes uit je camera en soms krijg je er ook extra functionaliteit bij. De update van de 7D is dan ook erg bijzonder, want hij is al lang op de markt en deze update brengt wat extra functionaliteit met zich mee. :)

@myself133: Dat hangt ook van je budget af. Als je voor de 600D gaat en je houdt hierdoor minder geld over voor je lenzen zou ik voor de 550D gaan. Maar samen met de kitlens scheelt het nog maar 2 of 3 tientjes dacht ik. := De 550D/600D/60D/7D hebben allemaal dezelfde sensor en dit betekent dat ze ongeveer gelijk zijn qua detail/ruis en de filmkwaliteit zal dan ook gelijk zijn. Bij de 600D heb je alleen wat extra instellingen voor het filmen. That's all.

@Lois: Hopelijk kunnen ze het voor paar tientjes maken en vragen ze er niet ook 200 a 260 euro voor. :=

@Fenny: Een statief kun je het beste even uittesten op de verkoper. }:) Geef de verkoper er een paar rossen mee. Als de verkoper nog heel is en je statief niet meer kun je beter een andere uitzoeken. Als je statief heel is en de verkoper kapot kun je afrekenen. ;)

@Thirsa: Ik heb in 2010 bij aanschaf van mijn allereerste DSLR enorm zitten twijfelen over de 550D en 50D. Uiteindelijk heeft de betere sensor van de 550D de doorslag gegeven. := Ik wilde geen super uitgebreid model en fijn model om mee te beginnen dus niet met teveel opties etc. De 550D/600D/60D/7D hebben idd allemaal exact dezelfde sensor. De 650D geloof ik ook, maar weet ik niet zeker. := Dat betekent idd dat ze ongeveer dezelfde ruis/detail verhouding hebben. Ik vind de 550D en 7D prima bruikbaar t/m ISO1600 en met uitzondering tot ISO3200. Maar sommige mensen zijn erg kritisch wat ruis betreft en gaan niet hoger dan ISO800. Ik druk nauwelijks af op bushokjes formaat en mijn concertfoto's komen vaak alleen verkleind online en dan kom ik prima weg met ISO1600-3200. :+ Goed glas is nog steeds beter dan een goede body, maar een goede body helpt wel! :+ En de techniek gaat hard. Op het moment dat je iets koopt is het al verouderd. -O- Kijk nou eens naar Nikon met hun D800 met 36 megapixels. Iedereen zeurt over het hoge aantal megapixels dat niet goed zou zijn, maar kijk eens naar de resultaten van die 36 megapixels. Echt super! :) Of kijk eens naar de 650D. Normaal heeft een xxxD body alleen 1 punt wat kruisgevoelig is zoals t/m 600D. De 650D heeft gewoon 9 kruisgevoelige autofocuspunten. Dat was tot de komst van de 650D alleen voorbehouden aan de xxD serie. De 40D/50D/60D hebben wel allemaal kruisgevoelige autofocuspunten. Zo is het gat tussen de 650D/60D ook al stuk kleiner geworden. :=

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:53

Moest rekening houden met 100 euro, precieze prijs krijg je pas na verzending en dan kost t al 26 euro als je reparatie te duur vind.. dat word m dus ook niet..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:54

Loiz schreef:
Moest rekening houden met 100 euro, precieze prijs krijg je pas na verzending en dan kost t al 26 euro als je reparatie te duur vind.. dat word m dus ook niet..

Oh wat balen zeg. :( Mss een of andere hobby-ist die je body open durft te schroeven om dat onderdeel te vervangen? Onderdeel kost maar paar tientjes. :=

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:56

Loiz schreef:
De 600 heeft een flapschermpje en meer instellingen voor het filmen, aldus Bagheera :+ Heb hier namelijk gister ook een gesprek met hem over gehad :)
Ik ga voor de 550D, omdat ik toch niet tot weinig zal filmen en ik een flapscherm alleen maar lastig vind.

Ik heb een 600d en dat klapschermpje is handig met filmen maar als je niet filmt, merk je ook niet dat het een klapschermje is dus in de weg zitten kan dan niet. Ik heb toevallig pas voor het eerst een Kur op muziek gefilmd en de kwaliteit is echt top.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:58

Ik wil sowieso een kruisgevoelige body hebben, want dat ben ik momenteel ook gewend. Enigste nadeel aan die instap serie voor mij is echt het formaat, want ik ben echt een zeikerd misschien maar zo'n 550D is voor mij net even te klein. Die 550D is hier nog tot 1 september, daarna moet 'ie weer terug naar school toe maar ik vind 'm echt heel erg fijn ( en ik sta voor de verandering ook eens een keer op vakantie foto's :') ). Mweh, zo lastig.