[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:29

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rosanna

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:54

ik ga nu me camera haale :)
laat weete welke het geworden is :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:14

ik heb een sony n50 :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:24

met welke lens? :D

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:28

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben geintreseerd in 2 camera's maar kan nou niet bedenken welke er beter is en qua kwaliteit ook hoger staat. Heb heel internet al af gezocht maar kan helaas niks vinden. Mischien kunnen jullie me helpen.

Nummer 1.
Samsung, WB5000.

Cameratype: bridge-camera
Megapixel: 12.5 megapixel
Zoom (optisch/digitaal): 24x/5x
Displaygrootte (inch/cm): 3,0 inch/7,62 cm
Brandpuntsafstand: 26-624 mm
Beeldstabilisator: OIS + DIS
ISO-gevoeligheid: auto, 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, (alleen bij 3 megapixel), 6400, (bij 5 megapixel beeldformaat)
Automatische gezichtsherkenning: ja
Videofunctie: HD-filmopname (in stereo)
Lachherkenning: nee
Geheugenkaartslot: intern geheugen 20 MB, SD (tot 4 GB gegarandeerd), SDHC (tot 8 GB gegarandeerd)
Aansluitingen: PC interface USB 2.0 (Hi-Speed), video AV-uitgang (NTSC/PAL), stroomaansluiting 4,4 V, microfoonaansluiting, luidsprekers
Bijzonderheden: deze bridge-camera verenigt de eigenschappen van de compactcamera en de spiegelreflexcamera. Eigenschappen, uitvoering, kwaliteits- en functiekenmerken van beide verschillende cameratypen komen in de bridge-camera samen. In tegenstelling tot de compacte digitale camera wordt de bridge-camera gekenmerkt door zoomobjectieven met meestal zeer grote brandpuntsafstanden
Leveringssamenstelling: SLB-11A (Li-Ion)-accu, SAC-48 oplader, USB-aansluitsnoer, audio-/videokabel, draaglus, Utility Software Samsung Master voor Windows XP en voor Macintosh systeem X
Afm. (bxhxd): 11,6x8,3x9,1 cm
Gewicht (zonder geheugenkaart en accu): 398 g
Kleur: zwart

Nummer 2.
Canon, PowerShot SX20 IS.

Cameratype: Super Zoom camera
Megapixel: 12,1 megapixel
Zoom (optisch/digitaal): 20x/4x
Displaygrootte (inch/cm): 2,5 inch/6,35 cm
Brandpuntsafstand: 28-560 mm
Beeldstabilisator: optische beeldstabilisator
ISO-gevoeligheid: auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600
Automatische gezichtsherkenning: uitgebreide gezichtsherkenning AF/AE/FE en AWB
Videofunctie: HD Movieclips
Lachherkenning: nee
Geheugenkaartslot: SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
Aansluitingen: USB Hi-Speed (mini-B, MTP, PTP), overige: HDMITM-ministekker audio-/video-uitgang (PAL/NTSC)
Bijzonderheden: nieuwe automodus met Scene Detection-technologie. DIGIC-4-processor voor snelle reactietijden, uitstekende beeldkwaliteit en optimale ruisonderdrukking. Prachtige personenopnamen met rode-ogen-correctie, Face Detection-technologie, knipperherkenning en Face Detection-zelfontspanner. Briljante foto’s dankzij de Motion Detection-technologie. Draai- en kantelbaar 6,35 cm LCD-scherm. Speciale Servo AF/AE-focus met automatische belichting. Nieuwe i-Contrast-technologie voor het lichter maken van donkere beeldbereiken. HD-Movieclips (720p, 30 fps) met stereogeluid plus HDMI-interface
Leveringssamenstelling: PowerShot camera, draagriem, 4 AA-batterijen, USB-kabel, stereo-/videokabel, bedieningshandleiding, software
Afm. (bxhxd): ca. 12,4x8,8x8,7 cm
Gewicht (zonder geheugenkaart en accu): ca. 560 g
Kleur: zwart

Ik weet dat het ook aan de fotograaf ligt maar ik wil gewoon een fijne camera van het fotograveren van dieren, mensen en landschappen etc etc. Ook veel beweging dus.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:24

het is geheel afhankelijk van wat je wilt!! de camera's zijn allebij prima, de een heeft een betere digitale zoom, de ander ligt fijner in de hand en is wat minder schadegevoelig..

Ga naar een goede fotozaak toe en probeer ze allebije ven uit.. wat vind jij prettig fotograferen, hoe zien de kleuren eruit en hoe goed zijn de automatisch instellingen bv?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:32

Ik ben ze al in het echt wezen bekijken, maar ik kan gewoon niet kiezen vandaar ik nu jullie om hulp vraag :D welke 2 van de camera's beter is :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:52

ze zijn allebij goed.. De powershot kan ietsjes beter tegen een stootje en kan je ietsjes meer mee.. bij de ander is de zoomfunctie beter..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:21

Ik wil graag een nieuwe camera maar nu twijvel ik welke ik moet nemen. De canon 1000d heb ik in handen gehad en die vond ik wel fijn omdat die ook live view heeft. Maar die heeft geen Beeldstabilisator. De nikon d3000 heb ik ook in handen gehad en die vond ik eigenlijk veel fijner in de hand liggen omdat deze wat zwaarder is. Alleen heeft deze geen live view. Mijn budget is rond de 500 euro en ik heb liever eentje met Beeldstabilisator en live view. Weet iemand nog een andere camera? Bij de nikon d3000 heb ik zo mijn twijvels al vind ik die beter als de canon 1000d.

Ik gebruik namelijk nu een compact camera een fuji film S5800 en gebruik handmatige instellingen. Maar ik weet dus niet of de nikon d3000 wat voor mij is aangezien het een beetje een beginners camera is die je een beetje laat zien wat er in zit. Iemand tips of sugesties?

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:15

Ik ga denk ik voor de Canon 450D =)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:51

ik ben een aantal jaar geleden begonnen met de NIKON D50.. ongeveer alle foto's in mijn profiel zijn hiermee gemaakt.. Ik ben er super tevrede mee geweest, heb er veel van geleerd, alles eruit gehaald wat erin zit en nooit technische problemen ofzo mee gemaakt (terwijl die eht wel eens gestuiterd is!)

Ik vond de bediening en mogelijkheden heel goed.. ik ben nu overgestapt naar de D300, en merk wel dat mijn D50 vet verouderd was. Toch kon ik, met mijn verouderde en zeer eenvoudige D50 altijd goed meekomen met andere fotograferen die het nieuwste van het nieuwste hadden en met veel betere camera's schoten!! Dit geeft aan dat Nikon hele goede camera's maakt..

Met Canon heb ik weinig ervaring. De lenzen zijn wat goedkoper en de kleuren zijn iets minder warm.. Ook is de bediening moeilijker, maar goed het scheelt je wel geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:28

Romyv schreef:
Met Canon heb ik weinig ervaring. De lenzen zijn wat goedkoper en de kleuren zijn iets minder warm.. Ook is de bediening moeilijker, maar goed het scheelt je wel geld!

Lenzen zijn idd wat goedkoper.

Kleuren: Nikon standaard iets meer contrast, niet per se warmer. "Warmer" of "kouder" ligt aan witbalans. Wel kun je met Canon en Nikon qua kleuren precies hetzelfde bereiken.

Bediening "moeilijker" of "makkelijker": das net wat je voorkeur heeft en wat je gewend bent. Ik vind Canon vanaf het eerste begin veel eenvoudiger te bedienen dan Nikon. Echt een voorkeursding. Nogal kort door de bocht om te roepen dat Canon moeilijker te bedienen is.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:48

de kleur heeft iidd te maken met de witbalans, maar in eerste instantie zal ze denk toch gaan werken met de auto functies

is gebasseerd op de kennis en ervaringen van meerdere fotografen die les geven.. zij zeggen alle dat mensen met een nikon over het algemeen beter met hun camera overweg kunnen dan mensen met een canon of anders gezegd dat ze het sneller door hebben..

dus niet geheel ongegrond, maar leuk dat je naar de onderbouwing vraagt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:51

Grappig, ik geef zelf les en zie juist het tegenovergestelde. Mensen met Canon hebben in no-time hun camera door... Tsja, ieder z'n mening. Ik blijf erbij dat het een voorkeursding is (en dat is 't ook).

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:39

Iemand ervaring met de Nikon D300(s)? Ik heb nu al een aantal jaar de D70s en merk dat hij achteruit gaat. Moet dus eigenlijk noodgedwongen een nieuwe, en ben erg aan het kijken naar de D300(s). Is een semi-prof en daar ben ik me bewust van, maar de Nikon D3000 is meteen €5000,- en dat heb ik zo 123 niet klaar liggen. :n Of andere camera's waar goede ervaringen mee zijn? Wel Nikon aangezien ik hier altijd mee heb gewerkt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:46

Hallo\
Ik heb nu de canon 400d, maar zo graag een nieuwer model willen
Wat raden jullie mij aan en af ?, wel graag canon

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:48

WinSel schreef:
Hallo\
Ik heb nu de canon 400d, maar zo graag een nieuwer model willen
Wat raden jullie mij aan en af ?, wel graag canon

Budget? ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:49

Ik hoef alleen de body
Budget 600 ?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:55

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:59

Faelivrin schreef:
Iemand ervaring met de Nikon D300(s)? Ik heb nu al een aantal jaar de D70s en merk dat hij achteruit gaat. Moet dus eigenlijk noodgedwongen een nieuwe, en ben erg aan het kijken naar de D300(s). Is een semi-prof en daar ben ik me bewust van, maar de Nikon D3000 is meteen €5000,- en dat heb ik zo 123 niet klaar liggen. :n Of andere camera's waar goede ervaringen mee zijn? Wel Nikon aangezien ik hier altijd mee heb gewerkt.

Ik heb de D300! GEWELDIG!! Enige nadeel is dat wanneer je in serie schiet op auto shutter je iedere foto een eigen lichtmeeting hebt (in tegenstelling tot de amateurbody's dacht) waardoor je 10 totaaal verschillende platen kan krijgen..

[edit] hoe je kom je er trouwens bij dat de D3000 duurder is!? die is €650 ofzo?[/edit]

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:12

die 18-200 lens is leuk om wat plaatjes te schieten, maar niet goed genoeg als je wat serieuzer aan de gang wil.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:24

Ik wil heel graag een spiegelreflex camera maar ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee. Weet iemand een goede, niet de dure?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:28

Paardje_13 schreef:
Ik wil heel graag een spiegelreflex camera maar ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee. Weet iemand een goede, niet de dure?

Ik zou zeggen lees dit hele topic 'even' door en dat weet je meteen een heleboel meer :Y) :D

@xXLianneXx: ik denk dat je daar een hele mooie set aan hebt om mee te beginnen.
Je kunt daar voorlopig in ieder geval goed mee vooruit en later als je je camera goed kent en misschien toch meer wensen blijkt te hebben kun je aan andere lenzen gaan denken.
Maar een slechte lens is het zeker niet.