Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mik_ schreef:Trouwens, voor paardenfotografie, bewegende beelden, dressuur, springen.
Ben ik dan beter af met een 70-300 of een 55-200???
Mik_ schreef:Maar kan ik met die kitlens nu niks dan ?
Muriel schreef:Hallo,
Ik heb een vraagje (misschien heel stom..) maar ik heb sinds een paar maanden een spiegelreflex (Pentax K10D) heb al cursus gedaan en foto's maken lukt ook al aardig! Maar nu heb ik de kitlens (smc pentax-DA 18-55mm) en een lichtsterk lensje (smc pentax-M 1:2 50mm) en die heb ik er gisteren opgedaan om even uit te proberen. Maar toen ik de camera aandeed met de lens erop moest ik een brandpuntsafstand invoeren (8 t/m 800) ik had geen idee dus heb ik maar 32 gedaan. Maar nu zit de gewone kitlens er weer op en blijf ik met die brandpuntafstand zitten van 32?? Dit is alleen bij de stand Tv.. En dan kan ik de sluitertijd niet meer veranderen door die brandpuntsafstand.. Iemand enig idee hoe ik die weer kan veranderen?
oneilltje79 schreef:Als ik met mn canon EOS 400D een foto van mijn computerscherm probeer te fotograveren gaat rechtsonderin mn zoeker een rond lampje knipperen en gaat hij niet af. Met welke instellingen lukt dat wel?