[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:26

Alena: €10,-?
Nevony: pastel ga ik mee met t meer structeer aanbrengen ets is leuk, €10,-?

Afbeelding

A4 gekorreld papier, HB potlood, 3 uur werk ongeveer.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:09

Miranda (fantine): Je gaat goed vooruit! Misschien kun je de volgende keer proberen er iets meer 'gevoel' in te leggen? Deze komt op mij een beetje gevoelloos over, als je begrijpt wat ik bedoel..
Maar ga zo door, je gaat hard vooruit!
tussen de 5 en 10 Euro ofzo? Kan zijn dat ik er compleet naast zit hoor.

de mijne: viewtopic.php?f=149&t=569772

ponymeid1

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:47

Ik zal morgen ook even een tekening van mij plaatsen, dan zal ik er nu eerst een paar taxeren. Niet teveel waarde aanhechten, het is alleen maar mijn mening oke?

Smeetjoew; je bent echt de goede weg op, alleen vind ik hem nog te grof. Je ziet nog veel te veel lijntjes, en bij het kleintje te weinig contrast en diepte. Je kan beter! Een eurootje of 10€ hooguit.

Fantine; sorry hij spreekt mij niet echt aan. Als logo leuk idee. Eurootje of 10€?

Nevony; ik denk dat als je er nog even mee doorgaat en hem beter uitwerkt, hij er een stuk beter uitziet. Dan een eurootje of 10.

Babe; geweldig. Ik vind hem heel leuk... 30/40€?

Cyntje; nog even dooroefenen maar je bent goed op weg, ik mis hier vooral schaduwen. Ga wat frutselen met contrast, en je krijgt meteen een heel ander beeld.

Alena; het is niet echt mijn stijl, maar toch vind ik het wel wat hebben. Ik denk dat als het mijn knijn was, dat ik er zeker wel 15€ voor over zou hebben, mits ie goed lijkt natuurlijk

Moet trouwens zeggen dat 't hier wat betreft tekeningen rustig is geworden!!

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:01

Ik heb net ook weer een tekening af:

Afbeelding
A4, potlood ( 2H,2B,8B, HB) (de kwaliteit is achteruit gegaan, hij lijkt hier heel pixelig )

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:08

@ 1234: tis mooi getekend maar ik vind hem te krasserig...

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:42

@ 1234 Mooi! zo'n 10 euro?

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:55

Slaat iedereen de mijne nou over?

voor de link zie onderschrift

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:14

@Fabtine: hmzz... ik vind 'm niet echt mooi. Er zit weinig diepte in en de verhouding klopt ook niet helemaal. Wel heel knap gedaan hoor, een mens tekenen! Het is mijn smaak niet..
Ik zou hier zo'n 5 euro (hooguit) voor vragen..

@1234: Hij is leuk. 7,50?

@gekkesies: Dát vind ik nou een heel mooi portret. Ik vind de neus ietwat lelijk.. vooral het neusgat. Verder mooi gedaan!
15/20 euro?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:17

Weer eens tijd om een inhaalslag te maken... vanaf pagina 51:

@ Nynkk: mooie hond! 10/ 15 euro.
@ Cyntje: sfeervolle tekening, ik vind het moeilijk er een waarde aan te koppelen...
@ Mijntjuhh: er zitten goede stukken in maar ik zou nog eventjes blijven oefenen.
@ Teuntje111: euro of 20?
@ Dierenlover: volgens mij zit je met 5 euro goed
@ Smeetjoew: euro of 20 schat ik? Het kleine paardje had je wat mij betreft achterwege mogen laten. Als portret op zich is het hoofd "alleen" al sprekend.
@ Fantine: mm... ik vind het lastig een waarde er aan te koppelen...
@ Nevony: (volgens mij heb ik een trend gemist? >> 2 paarden op 1 tekening?) ik zou nog even dooroefenen.
@ Babe: WAUW!!! 75 euro??
@ Cyntje: er klopt het 1 en ander nog niet, anatomisch gezien. Krijg het idee dat het werk nog niet helemaal af is...
@ Alena: aaah... schattig 10/ 15 euro ongeveer.
@ Fantine: volgens mij zou er wat meer contrast in het protret aangebracht moeten worden, ik vind 'm nu nog wat leeg aandoen...
@ 1234: jammer dat de scanner de kwaliteit naar de knoppen helpt... 10 euro?

Keej: mijn beurt weer eens:

Afbeelding

Materiaal: B2 potlood op A4.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:34

@ Gekkesies: sorry, vergat de jouwe... Mooi portret, materiaalgebruik = Anatomisch wringt het hier en daar, maar je geeft zelf ook aan dat het een "uit het hoofd" tekening is. Misschien de volgende keer toch naar een model kijken?
Ik ga voor een euro of 25.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:40

@Fanne: Dank voor mijn taxatie.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:24

Afbeelding

(Heb zelf hier paar berichten boven getaxeerd )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:34

alena: een erg mooi nijntje ! Je lijnen zijn idd wel wat hard maar ik vind ze leuk en passend in jouw stijl, geeft er iets heel "eigens" aan. 25 euro?

Nevony: je pastels nog even oefenen maar de ets vind ik heel erg mooi! 15-20 euro voor je ets?

Fantine: ik vind de haarstructuur zo mooi... Je ziet bijna alle haartjes! Ik denk dat je in t gezicht met meer en op sommige plekken met minder contrast mag werken, dat dat t gezichtje levendiger maakt. Maar ik ben dan wel n kluns in mensengezichten . 10?

gekkesies: heel erg knap! Zeker 30 euro?

1234: een erg trotse shet! Sommige stukjes lijken idd wat krasserig maar t blijft moeilijk te zeggen of t door de foto/scan komt of niet . 10 euro?

Fnanne: owh wat mooi . Ik vind het een heel levendig paard, ga er vanalles qua karakter bij zitten verzinnen! 50 euro?

Mik_: zucht, ook al zo'n mooi werk! Een heel sprekende tekening, t paard lijkt mij erg attent . 40-45?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:00

Ik ben lang weggeweest! Ik zal eens aan het taxeren gaan. Vanaf p52.

@smeetjoew: 5, misschien 10euro, maximaal. Het kleine paard is een tikje aan de vlakke kant, terwijl het portret veel meer diepte heeft. Verder mag je toch wat meer contrast gebruiken zodat het geheel wat afgewerkter wordt.

@fantine: als realistisch portret zou je de plank hebben misgeslagen, maar het kleurgebruik en de blik, het ene oog groter dan het andere geeft het een veel kunstzinnigere slag. Het is moeilijk er een duidelijke waarde aan te plakken ook omdat het, geloof ik, geinspireerd is op iets dat niet 'van jou' is.

@nevony: gewoon blijven oefenen. Ik kan er nog geen waarde aan verbinden, hoewel ik je ets erg leuk vind.

@babe: zeker gezien de afmeting een euro of 60. Je zou wat minder mogen vegen, wat meer contrasten aanbrengen waardoor het wat minder aquarel-flets wordt. Je blijft erg vooruit gaan.

Ik merk dat ik blijkbaar een ietwat overdreven verhitte discussie heb meegekregen, maar daar ga ik liever niet op in.

@Cyntje: het lijkt me volkomen zinloos werk te plaatsen dat naar je eigen idee zelfs achterhaald en oud is. Bovendien is de waarde verwaarloosbaar, qua prijs in euri dan. Ik zou me vooral richten op je recente werk, dit is vrij overbodig.

@alena: 15euro. Ik vind je harde contrasten misschien iets te hard, maar toch zeker erg mooi maakt het juist heel eigen.

@fantine: je portret is wederom niet realistisch, deze bevat verder geen diepte en geen uitstraling. Het oogt wat kil. Ik denk niet dat het verkoopbaar is.

@1234: 5-10euro.

@gekkesies: anatomisch gezien zitten er enkele problemen in, verder had je met het Conte wat krachtigere lijnen neer mogen zetten, daar leent het zich juist heel goed voor. 15euro.

@fnanne: uitgesproken stijl, erg verkoopbaar. 50euro.

@mik_: het zou wat meer diepte mogen, hier en daar (de snoet en de manen met name) maar de uitdrukking heb je erg goed neergezet. 40euro voor A4.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:32

bedankt JoSav!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:57

Afbeelding

Toch maar weer eens iets van mij. Het is op een soort Doek, A3, misschien net iets kleiner. Met aquarelpotlood en veel water
Van een foto, maar een beetje van mezelf, achtergrond is pastelkrijt.
Ik zal ook weer eens tijd (en ik beken eerlijk ook zin) zoeken om te taxeren. Misschien voor de tekeningen hierna

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:27

En wat vinden jullie van de mijne? Houtskool, ongeveer 5x 4uur aan gewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ohja de ribbels zijn weg en het is niet zo 'uit verhouding' want het is een foto, bij kunstlicht, dus bagger.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:40

Eowyn3003; Hoe groot is het?
Volgens mij heel groot, als ik het vergelijk met de voeten ernaast...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:09

Zo, ik ben weer even vrij Even deze pagina taxeren!
Fantine: Tja, sorry, maar ik moet zeggen dat ik niet weg ben van jouw tekeningen, zit totaal geen diepte in, dit is gewoon grof weg een schets in mijn ogen! Ik zou hem mooi uitwerken, de diepte tussen de neus en de ogen, en de rimpels onder het rechter oog zou ik ook iets gedetailleerder doen, meer een overgang met schaduw eronder. Ik heb er nog véél meer op aan te merken, maar hier laat ik het bij. Ik zou er nog niets voor vragen, lekker dooroefenen, en bekijk jouw fouten, probeer hem misschien opnieuw, als je alle punten bij elkaar zet.

1234: Jij was daar toch al een tijdje geleden ookal mee bezig?
Ik vind hem mooi, en volgens mij oogt hij lelijker als dat hij in het werkelijk is, hij oogt heel... "stug" op de één of de andere manier, maar als hij eruit ziet zoals ik denk dat hij eruit ziet(wouw! )
Dan zou je er denk ik wel(a4) 15,- als vergoeding/moeite voor kunnen vragen.

Fnanne: Wouw, echt alles klopt geloof ik, het paard heeft een geweldige uitstraling, hij heeft een vriendelijk, maar attente uitdrukking.
Ik vind jouw werken zo fantastisch(net als dat enorme schilderij met die 2 friezen, als ik het goed heb) Jij hebt zó jóuw stijl! Je ziet meteen dat het van jouw is!
Je zou hier denk ik wel 60,- voor kunnen vragen op a4!

Mik: Geweldig !
Alleen, iets met de neus, ik weet niet wát het is, maar het klopt niet..
Of hij had een hele witte neus Of hij keek tegen de zon in.
Ik vind hem heel mooi! Ow wat me net opvalt, tussen de manen en de hals, zitten soms witte stukje, heel sonde, eigenlijk zou je dat een beetje op moeten vullen!
Zo'n 35,-/40,- euro?

Fenn: Wat lief Hou zelf niet zo van aquarel schilderingen(weet niet precies waarom, misschien omdat ik erzelf niet mee kan werken! )Maar hij is wel mooi, maar hij ziet er heel geverfd uit, ik zou het liever eruit willen zien spatten, en de achtergrond werkt in het tegendeel! Het wit onder/op zijn kin vind ik niet zo bijzonder, er zit geen haar structuur in en is gewoon 1 wit vlak.
Ik denk dat je hier een goede 25,- op a3 voor zou kunnen vragen

Eowyn3003: Ik vind het jammer dat die kreukels erin zitten, ik heb m hier ooit wel eens staan, maar vind hem persoonlijk niet zo mooi, ik weet niet het is alsof je een kartonnen doos bij de appie kapot hebt gescheurd en daarop bent gaan tekenen
Ik vind je materiaal gebruik daarin tegen wel heel goed/mooi.
Ik kan hier eigenlijk niet zo goed voor taxeren Sorry!

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:10

Naomi21; heb je gelijk in

Bedankt voor je taxatie, JoSaV (edit: en Nikki_jimmy) ook.
Wel hoger dan ik zelf had gedacht

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:27

Nikki_jimmy@ jah daar ben ik zo'n maand geleden mee begonnen maar heb toen heel lang geen tijd/ zin meer gehad, maar vond het toch maar eens tijd worden om em af te ronden
Ben dr in totaal ook iets van 10 uur (of meer, want ik heb het in verschillende dagen/ delen gedaan) mee bezig geweest En soms had ik ineens een heel andere 'tekenhand' Dan kon ik bepaalde technieken niet goed meer.

De foto maakt hem jammergenoeg veel groffer ik had geen digi bij de hand, dus moest ik het met m'n mobiel doen maar die maakt het altijd wat korrelig enzo...

Maar iedereen bedankt voor het taxeren van mijn tekening

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:48

Maar op hoe groot is het noou...?

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:27

Farouche2@ tegen mij? mijne is A4 wel het hele blad gebruikt :p

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:35

Hoi!
hier een schilderij op een canvasboard..
een a4tje met Acryl geschilderd
Afbeelding

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:25

@ Dydy: knap gedaan... maar ik zie op de achtergrond vlekken...ik weet niet of het zo bedoeld is maar vind dat een beetje jammer.
Ook vind ik de manen nog iets te nep en mis ik een linkeroor
Verder vind ik de schaduw van het hoofdstel mooi! Ik ken de foto ergens van kan dat?
10 euro?