[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:54

Oh wat erg heb onwijs veel foto's gemaakt juist deze week en dan vergeet ik gewoon te posten.
Dus toch nog even snel week 14 erin via fb upload:
Afbeelding

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:27

Hier alvast mijn Week 15 Afgelopen weekend geschoten, heb de komende week geen tijd om een foto te maken :D

Afbeelding

(bokt upload)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:13

Thanks voor de leuke berichtjes iedereen :) !

Goed, ik ga me weer even aan twee rondjes wagen.. Al weet ik niet of ik het nog heel goed durf. :o

Week 13
Agossie Prachtige kleuren en mooi scherp op het roodborstje!
Annetjuuh Leuke meid! Ze houdt haar linkerarm wel een beetje apart, dat vind ik zonde. Had ook wat scherper gemogen in haar gezicht maar misschien komt het door het uploaden (?)
Arianne Niks meer aandoen! Hele mooie foto :D
Athelas Mooi! Misschien had ik het bootje (?) linksonder weggehaald, voor de rest kan 'ie zo op de computer als achtergrond. Heel mooi gedaan!!
Babette <3 Cutie. Mooi scherp!
Bellatrix Wat een mooi dier... Jammer dat je hem zwart-wit hebt gemaakt. Lijkt ook niet scherp te zijn, zonde. Had ook zelf minder ruimte om het paard genomen.
BernetteO Wat een snoesje! Mooi blauw oogje ook. Misschien kan je die er met nabewerken iets meer uit laten spatten nog? :)
caaramel Aparte foto, misschien iets minder ruimte rechts en iets meer hoofd van links?
Calice Hoeft geen strikje meer omheen, wil alleen het adres weten waar ik hem kan ophalen... wat een cutie <3 _O- Geweldige foto. Haha. Geniaal bedacht. Maar had inderdaad iets scherper gemogen.
cathyenbeau Vind deze persoonlijk niet heel bijzonder..
Fem Wat een leuk concept! Creatief bedacht, erg leuk uitgewerkt.
Fientj Had de foto graag iets rechter gezien en wat lichter, maar mooi scherp!
Fris Wat een leuke compositie, had alleen scherper gemogen (maar misschien komt dit door het uploaden?) en minder overbelicht.
GerdjeHoran Mooie foto! Had de hond alleen iets meer naar links gezien. Niet persé in het midden, maar wel iets meer van de rand af.
hamsterfan Mooie bewerking, goed scherp ook. Jammer van de afgehakte oortjes.
Hannemarie Ben heel benieuwd hoe deze eruit ziet in kleur, voor de rest lijk(!) ik wat scherpte te missen op de gezichten.
horses_m Leuke foto van de combinatie! Misschien iets meer kleur toevoegen?
Iselda Waanzinige kleuren! Mooie compositie ook, super gedaan. Lijk wat scherpte op het oog te missen, maar die is ook aardig donker vergeleken met de rest en met een nieuwe camera is het natuurlijk altijd even wennen. Ik vind het een hele mooie plaat voor het eerst met je camera!
jesicaaaa Ahw wat zonde dat het hekwerk scherp is en niet de paarden/menners zelf! Ging vast ook aardig snel natuurlijk. Het moment is wel mooi, had wel graag de foto een stuk meer uitgesneden gezien. Ook om de storende caravan links wat minder te laten opvallen.
JewEmm <3 Wauwie! Prachtig mooi scherp op het oog. Niks aan toe te voegen.
kirsten4 Je zegt het zelf al, had hem ook graag scherp gezien op de ogen! :j Vind hem plaatselijk ook iets te overbelicht.
LoveSenna Heel mooi scherp! Kleuren vind ik iets te warm, maar voor de rest mooie rustige foto met een prima compositie!
LoveUggs Wauw! Wat een scherpte! En de kleur! Enige puntje wat ik kan bedenken is iets minder ruimte boven de hond, maar damn. Prachtige foto <3
magda_90 Veel plezier met je nieuwe huisgenoot! Fototechnisch kan ik inderdaad niks zeggen haha
mammaloetje Zonde van het grasprietje voor z'n snoetje. Houd wel van gras op de voorgrond maar deze is iets too much haha. Wel erg mooi scherp koppie. Netjes gedaan verder
MariaMaaike Mooie kleuren zeg! Lijkt ook mooi scherp te zijn. Had misschien persoonlijk een andere uitsnede gemaakt, iets minder ruim om de hond heen maar dat is smaak denk ik.
Mariett Deze is heel persoonlijk... het is gewoon niet mijn smaak. De hele nabewerking niet, sorry :o Pony is wel mooi scherp! En over het 'meer hals' heb je het zelf al, maar dat is inderdaad lastig als je in je uppie bent.. je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt :D
MarijeR <3 <3 Niks aan toe te voegen. Behalve... 'jaloers!' :')
MarjanB Hier stoort de voorgrond mij een beetje, echt de waas van het riet op de stier. Dat is wel jammer, voor de rest namelijk qua compositie en kleur echt een hele mooie foto!
Marjoow Mooi weer Marjolijn! Had ietsje de overbelichting richting de rug eruit gehaald, maar niet heel veel. Prima foto voor de rest!
MichieldeM Mooi plaatje zo! Had alleen de fiets wel óf rechtopgezet óf weg :')
Murosch Mooie bloemen! Mag van mij iets meer kleur uitstralen en iets lichter. Dan knallen ze van je scherm af!
Nayomie Vlindertjes mogen van mij altijd van het scherm afspatten! Meer kleur :D Voor de rest heel netjes scherp, top!
NESCAFE Mooi vogeltje inderdaad! Houd er wel van dat 'ie niet helemaal in het midden zit, wel jammer van de ruis inderdaad.
Niobe <3 <3 Wat te zeggen... wat te zeggen...
Nooor_ Mooi scherp geworden. Wat voor nieuwe lens heb je?
Nynkster Wat een lief plaatje zo!
Pauley Ik vraag me alleen maar af 'wat is het?' Waar kijk ik naar haha _O-
Quir Heel mooi scherp en mooi moment! Super!
R_emkee Ben heel benieuwd hoe de foto eruit ziet zonder het afknippen van de ruiter. Deze uitsnede spreekt mij namelijk niet aan.
Revanches Die is echt te leuk!! <3
rosslover Treurige foto.. ;( Wel wat donker, maar het past er ook wel weer bij...
Sharani Niet heel bijzonder, had er al anders uitgezien als je het wat had opgelicht denk ik!
Talithah hap! zei 't lammetje. :') Mooi moment gepakt haha. Had alleen het bekkie van 't lammetje met de vinger scherp gezien ipv het oor.
tesseke Wat een koppie en die oren... geweldig, haha. Mooie kleuren ook en goed scherp!
Tigress JARVIS! Whieeejj! *\o/* Lijkt dit keer iets scherpte te misen op het oog en de snoet, maar juist weer scherp op de oren. Maar damn, dat is zoooo moeilijk met die snelle hondjes. Ik doe het je echt niet na!
xEliesx Prachtig!!
xMayo Heel mooi! Persoonlijk vind ik het jammer wat er om de benen zit en in de manen, maar daar kan jij niks aandoen.

Week 14
Agossie Komt vast door het uploaden Agossie, voor de rest kan je echt wel zien dat 'ie goed scherp is. Misschien de paarse tonen nog wat uit de foto halen?
Annetjuuh Prachtig moment geschoten, denk alleen dat je met nabewerking veel meer uit de foto kunt halen. Ik zou hem een stuk oplichten en wat kleur toevoegen en wat meer uitsnijden
Arianne Ahw wat een schatje, mooi scherp ook.
Athelas Gave foto qua compositie! Had hem misschien ietsjes lichter willen zien, mar volgens mij is het daar erg donker
Bellatrix Mooi koppie! Ziet er goed scherp uit Marlies, misschien wat meer kleur en contrast toevoegen nog
BernetteO Mooie bloemen, had alleen aan de bovenkant minder ruimte gezien en van onderen meer groen.
caaramel FACTS Wat is dat? Nog nooit van gehoord, haha. Goede foto ook. Mooie rode kleuren en scherp. Jammer van de mensen op de achtergrond en de tassen/spullen rechts. Die storen wel.
Calice Erg mooi! Goed scherp, mooie composities en zachte kleuren <3
cathyenbeau Jammer van de schuur op de achtergrond. Verder had ie iets lichter gemogen.
Fem Heel mooi gedaan!
Fientj Onwijs goed gelukt! Mooi dat je op de voorgrond nog wat bloemen hebt, waanzinnig scherp op de bloemen in het midden en heel mooi van kleur.
Fris <3 Prachtig.
GerdjeHoran Mooi scherp, toch ontzettend jammer van de tralies.
hamsterfan Jammer van de oren..
Hannemarie Wat een leuke foto! Ze kijkt ook zo onschuldig en schattig, lief. Had iets de hooglichten er nog uitgetrokken.
horses_m Hele mooie foto! Mooi van kleur, scherpte en compositie.
Iselda Mooi park is dat daar hé? :) Mag iets meer papegaai op de foto zien en wat lichter.
jesicaaaa Wederom hetzelfde als de vorige foto, scherpte mist op de combinatie zelf. Jammer. Wel vanuit een betere positie genomen. Geen storende factoren op de achtergrond, goed gedaan! Volgende keer ook misschien iets meer croppen? Minder voorgrond op de foto?
JewEmm Gaaf! Ik doe het je niet na
LoveSenna Leuke foto, alleen de nabewerking is mij wat te donker
LoveUggs Nog geen ervaring met Low key foto's, maar vind hem wel heel scherp. Goed gelukt. Je kijkt wel erg chagrijnig haha :P
magda_90 Mooi scherp op de ogen!
mammaloetje Oh jeetje, die is dichtbij! Kon je er zo makkelijk bijkomen of heb je echt zover moeten inzoomen?
MariaMaaike Heel mooi! Ijsblauwe ogen spatten er vanaf.
Mariett Vind deze beter dan de vorige foto, alleen jammer van het geblurrde aan de onderkant voornamelijk. Wel weer mooi scherp op het hoofd en de voorpluk!
MarijeR _/-\o_ <3 Háárscherp. Of euhm, veerscherp. Haha, prachtig van kleur ook!
MarjanB Gave bak, vind de foto alleen niet zo bijzonder. Had graag de hele auto gezien of in dit geval meer ruimte aan de onderkant. Achterwiel valt weg. Denk niet dat ik hem zelf uit deze hoek geschoten had.
Marjoow Wederom weer een prima foto Marjolijn! Mooi :)
MichieldeM Mooie foto! Goede compositie, ook wel tof dat ie juist niet in de camera kijkt. Lijk wel scherpte te missen maar zoals ik naar de foto kijk.... heeft dat puur met het uploaden te maken.. gok ik!
Murosch Super! :D
Nayomie Mooi scherp! <3 Er lijkt alleen een soort 'waas' om de hond heen te zitten. Zie het met name boven de oren.. kan dit kloppen? Of heeft dit met het uploaden te maken?
NESCAFE De foto is erg mooi, de nabewerking spreekt mij iets minder aan dit keer. Maar dat is persoonlijk. :)
Niobe Mooi weer Lonneke, had deze alleen wel iets lichter gezien
Nooor_ Goede foto, had alleen het neusje en het oog wat scherper gezien. :j
Nynkster Goede kleuren, weet alleen niet zo goed wat ik van haar houding moet vinden.. goed scherp ook
Pauley De horizon mag wel iets rechter :) En waren ze een fikkie aan het stoken daar met al die rook? haha
Quir Mooi weer! Had hem alleen iets rechter gezet.
R_emkee Veulen <3 Persoonlijk had ik de tweede foto ingeleverd, haha. Die vind ik qua compositie een stuk mooier en ook qua kleur.
Revanches Opdracht geslaagd zeg ik zo, vind alleen de manier waarop ze kijkt niet heel mooi
rosslover Prachtige foto! <3 Mooie compositie, moment en scherpte. Het paard had misschien iets de schaduw uitgehaald kunnen worden nog en bij de ramen de overbelichting er wat uit.
Sharani Kijk, deze is een stuk beter dan de vorige foto! Veel meer licht, mooie kleuren en haarscherp.
Talithah Hihi, die elastiekjes in z'n kapsel :') Super schattig. Het oogje mag van mij wel wat opgelicht worden. Valt een beetje weg in het donker.
tesseke Whiejj! Goed moment! :D Had hem iets meer uitgesneden willen zien en de foto lijkt wat groenig uit te slaan.
Tigress Ik kan alleen nog maar denken 'Ik wil Jarvis ook voor mijn lens! *\o/* ' Wat is het toch een leuk dier... heel mooi scherp deze weer!
xEliesx Wat lief!!!! <3 Hele mooie foto.
xMayo Het paard valt wat donker uit, maar is natuurlijk ook lastig met een zwart paard. Heb er zelf ook nog steeds moeite mee.. compositie en moment zijn erg goed. Kleur ook!

Nayomie

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:17

Thanks voor je feedback! En ben het volledig met je eens hoor :j
Ja klopt, er zit een soort waas omheen, ik heb het niet enorm zorgvuldig bewerkt. Ook kwestie van oefenen, heb dit namelijk nooit eerder gedaan. *zoekt even naar origineel onbewerkt* https://i.imgur.com/BfTo0eo.jpg Op deze originele manier vond ik de achtergrond iets te afleidend. Alleen is bewerken niet helemaal netjes gebeurd en krijg je inderdaad zo'n wazig effect aan de zijkanten _O-

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:39

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:59

Bedankt voor de feedback Cynn, was ook niet helemaal tevreden over mijn week 13, vandaar week 14 weer iets soortgelijks.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:15

Thanx Cynn over de stier was ik wat onzeker door de waas, denk ook kwestie van smaak. Auto was lastig op de foto te krijgen door alle mensen die er rond liepen :') (en ik was lui en had m'n lenzen in de auto laten liggen dus zat vast aan m'n 50mm die op m'n crop 80 wordt)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:17

Cynn, bedankt voor de feedback! Mijn nieuwe lens is de 15-85mm van Canon :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:27

Dank je wel Cynn, ik was ook niet echt tevreden over de eerste foto. Ik vind het nog erg lastig om een bloem goed na te bewerken heb ik wel gemerkt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:33

Bedankt voor je feedback Cynn!
Week 13; schiet juist graag wat ruimer dan te krap. Bij deze had ok hem misschien net iets meer kunnen uitsnijden tot 1/3 van de foto zegmaar.

Week 14, haha klopt. Had er ook een met een lachje maar die heb ik nieteens nabewerkt en direct weggedrukt haha. Ik ben niet gemaakt om voor de camera te staan, beter erachter :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:05

Mijn potw keer lekker op tijd ;)
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:06

Dankjewel voor je feedback Cynn +:)+

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:01

Bedankt voor je feedback Cynn!

Alweer de hond maar na een dag ravotten, en op eten wachten.....

Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:09

Bedankt voor de feedback Cynn :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:00

Dankje cynn! Ja klopt, ik had al zo'n vermoeden dat ie niet goed scherp was op de ogen _O-

Week 15 knal ik er ook alvast in :D
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:26

Bedankt voor de feedback Cynn!

FACTS is een gigantische fantasy beurs, waar een heel groot deel van de mensen verkleed (cosplay) naartoe komt.
Mensen en rommel in de achtergrond kon ik dus niet altijd iets aan veranderen, foto's trekken is iemand aanspreken, vragen om een foto, en zo snel mogelijk een goede foto hebben...
En voornamelijk genieten van iedereen die voorbijkomt ;)
Ik vind het heel leuk om daar foto's te maken, maar ook een heel goede oefening.
Ik heb ook voor het eerst de custom witbalans gebruikt, en wat een verademing! :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:20

Mijn foto even weggehaald omdat er iets niet goed was gegaan met uploaden, morgen even opnieuw proberen.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 11-04-18 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:22

Hahah Dankje Cynn ;)
Ja vond die drink foto juist wel wat hebben in mijn ogen mooi scherp :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:17

Cynn, dank je :)

Week 15
Afbeelding

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:36

Week 15

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:50

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:18

Week 15
Afbeelding

Edit:
Cynn, bedankt voor je feedback! Ik neem het weer mee voor de volgende keer :) Ogen helemaal scherp vind ik ook nog wel lastig hoor...

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:15

Mijn week 15

Afbeelding

Gemaakt in wildlands
(Bokt upload)

Bedankt voor de feedback, ik vond het juist wel wat hebben de grasspriet voor de teckel. De ooievaar zat op een dak van een boerderij dus heb ik aardig moeten inzoomen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:57

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:15

Week 15

Kat lekker aan het genieten in de zon, tussen de bloemetjes <3
Afbeelding