[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:52

Flickr verscherpt enorm wanneer je de foto niet van de voren verkleind.
Wanneer jouw foto's scherp zijn en je laat ze door Flickr verkleinen, dan komt dat niet ten goede van je foto, omdat Flickr ze altijd extra verscherpt als je ze groot upload en vervolgens een klein variant hier op bokt wil zetten.

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:55

Ja, maar lightroom vervaagd dus blijkbaar weer enorm....

Al ben ik geen fan van Flikr, maar ga er nog maar eens naar kijken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:00

Toen ik nog voornamelijk met LR werkte, exporteerde ik ze gewoon op groot formaat en verkleinde ze in Paint.
Tegenwoordig verklein ik ze gewoon in Photoshop..
Geen idee of je Photoshop hebt?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:02

Fem schreef:
Flickr verscherpt enorm wanneer je de foto niet van de voren verkleind.
Wanneer jouw foto's scherp zijn en je laat ze door Flickr verkleinen, dan komt dat niet ten goede van je foto, omdat Flickr ze altijd extra verscherpt als je ze groot upload en vervolgens een klein variant hier op bokt wil zetten.

De foto die ik ge upload heb. Heb ik zelf niet verkleind en ik zie niet heel veel verschil met het daadwerkelijke bestand.
Ik heb ook lightroom gehad en paintshop pro, alleen maar ellende met verkleinen en kwaliteits verschil, Via Irfan vieuw kun je ook verkleinen. Maar ik vind dat je altijd best kwaliteit verliest.
Als je de volle grote upload dan heb je echt minder verlies op dat gebied is mij opgevallen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:04

Ik zie dan weer absoluut geen kwaliteitsverschil bij het verkleinen in Photoshop ( CC versie)...
Maar misschien was dat met PS pro anders...
Ach, zo moet iedereen vooral doen wat hij/zij het prettigst vindt toch? :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:05

Ik zelf upload op picmonkey daar bewerk ik nog deels en dan kan je ze ook croppen of verkleinen.
Doe ik altijd daar, werkt goed!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:09

Fem schreef:
Ik zie dan weer absoluut geen kwaliteitsverschil bij het verkleinen in Photoshop ( CC versie)...
Maar misschien was dat met PS pro anders...
Ach, zo moet iedereen vooral doen wat hij/zij het prettigst vindt toch? :)

Zeker, alleen Shilo had een vraag en met een upload programma wat gratis is zou ze dat meteen uit kunnen proberen ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:09

Oh ja als ik op picmonkey heb gedaan kan je via tinypic of via bokt gewoon de img code maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:34

Dames, wat een prachtige foto's! Die van Froukje en die Chihuahua (toch?) zijn prachtig! _O_
Tijd voor feedback ontbreekt steeds maar eerlijk is eerlijk, bij de meeste foto's heb ik gewoon niets toe te voegen.

Hoe ik verklein:
- In Lightroom bewerk ik de NEF bestanden en exporteer ze op volledig formaat als JPG;
- In Photoshop doe ik de laatste dingetjes (stofjes wegpoetsen, filtertje etc) en dan...
- Verklein ik de foto naar 800 pixels langste zijde bij horizontale foto's en 700 pixels langste zijde bij verticale foto's...
- Slim verscherpen...
- Opslaan voor webformaten als PNG-24.

Ik zal even moeten nagaan op welk DPI dit gebeurt. Maar als ik upload via mijn eigen website, heb ik i.i.g. geen problemen met kwaliteitsverlies/scheve kleuren etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:29

O ja toen ik nog met psp werkte toen zette ik ze ook om naar png vanuit raw.
Nooit naar jpeg, nu doe ik wel juist weer naar jpeg.

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:32

Week 10
Deze week helaas een oude foto.
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:10

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:15

Week 10 (is helaas opeens wat donkerder geworden dan origineel)
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:18

Ik heb wat commentaar over week 10 foto's, Don't shoot me. Het lijkt zo betweterig of aanvallerig als het getypt staat. Kritiek op foto's, mensen hun hobby.

Neverland - Ik vind het leuk die plaat met die blauwe lucht zo.
IsaCalixa - Fraai met de zwarte achtergrond
Peca - Ik vind deze stijl heel gaaf. Goede foto heel mooi.
lisaguus - Ik vind het een lief plaatje, zou hem zelf liever met meer kleur zien, het oog etc..
Luckyy80 - Ik vind het een leuke foto, ik mis ruimte aan de onderkant, maar vind het een leuk plaatje zo.
Biebz - Dit vind ik een heel erg mooie foto, complimenten ook voor het logo.
Eefsel2109 - Ik mis een beetje de blik van de hond en het contrast klopt niet helemaal ;) Ik vind dat je altijd van die mooie foto's maakt.
Athelas - Ik vind het heel mooi gedaan.
Murosch - Deze foto is het niet voor mij
magda_90 - Leuk met die koffiepot op de achtergrond, ik vind het een erg leuke foto. Krijg er spontaan ideetjes van.
Shiloh - De foto is het ook niet helemaal ;)
Appelstroop - Ik had de foto liever wat wijdser gezien, maar wel leuk iets anders ;)
kirsten4 - Voor mijn gevoel ben je iets vergeten weg te poetsen? Ik denk dat hij mooier zou zijn in kleur.
xniieeenke - Lief portretje, belichting vind ik mooi, compositie ook, ik mis wat scherpte maar ondanks dat vind ik hem toch leuk.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:21

Bedankt voor de feedback waxmeltsenzo. Wat bedoel je met iets vergeten weg te poetsen? Kan best zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien ofzo! Heb alleen de teugels weggepoetst, verder niks, maar ben écht geen pro hierin want ik heb dit nog bijna nooit gedaan haha! Ik vond hem juist sterker in zwart wit, vandaar mijn keuze :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:50

Mijn week 10
Afbeelding
Heb er even mee gewacht, anders moest ik weer een blackphoto (wel van deze week) inleveren. Wilde nu wel weer even iets anders :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:52

Wat een ruige bok zeg!!! :wow: :~

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:13

kirsten4 schreef:
Bedankt voor de feedback waxmeltsenzo. Wat bedoel je met iets vergeten weg te poetsen? Kan best zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien ofzo! Heb alleen de teugels weggepoetst, verder niks, maar ben écht geen pro hierin want ik heb dit nog bijna nooit gedaan haha! Ik vond hem juist sterker in zwart wit, vandaar mijn keuze :)

Onder lijkt nog iets van teugel te zitten??

Maar mogelijk zat daar iets anders en dat vertekend dan door het zwart/wit??

Soms kan iets idd mooier zijn in zwart wit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:17

@luckyy88 mijn feedback op jou foto klopt nket. hij laadde hier denk niet goed. Ik vind het een mooie plaat en mis niks aan de onderkant.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:18

Bellatrix schreef:
Wat een ruige bok zeg!!! :wow: :~

Ja, mooi dier hè? <3

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:37

waxmeltsenzo schreef:
@luckyy88 mijn feedback op jou foto klopt nket. hij laadde hier denk niet goed. Ik vind het een mooie plaat en mis niks aan de onderkant.

Haha dankjewel. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:39

Week 10.

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:47

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met POTW editie 2016... ik werk sinds kort en ik ben nog steeds wat op zoek naar mijn ritme en ik voel gewoon dat ik op het allerlaatste moment dan nog een foto moet zoeken, die vaak uit de oude doos komt, wat dan ook niet meer leuk is uiteraard. Ik blijf het project wel volgen en hoop volgend jaar misschien toch weer te kunnen instappen. Bedankt allemaal voor de feedback die ik kreeg en voor 2 jaar lang POTW. Agossie, ook jij bedankt voor al je inzet, alsook JewEmm :)

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:59

Feedback week 9
Agossie: Interessante foto! Ik vind hem alleen niet zo spannend. Misschien als je van een ander standpunt, misschien iets lager, had gefotografeerd had het iets meer impact gehad. Maar wel een gaaf detailshot! Leuk dat je oog hebt voor zulke details.
Appelstroop: Gaaf, dat hek zo in het midden! Had dat hek alleen wel meer in het midden geplaatst, zodat het een wat duidelijkere scheiding aangaf. Maar leuk idee!
Asselruiter: Toffe kleuren! Niets op aan te merken.
Athelas: Mooie kleuren! Vind ‘m niet erg spannend, waarschijnlijk omdat de boom precies in het midden staat. Als je ‘m iets meer links of rechts had geplaatst had ik hem denk ik nog gaver gevonden.
_Balou: Oeh mooi! Goed scherp ook. Had hem alleen iets anders gecropt, nu valt de voet van de amazone op het witte paard eraf en dat is zonde.
Bellatrix: Wat een tof paard! Mooie pose ook. Ik zie alleen bij de borst en de teugels van het paard dat je de achtergrond witter hebt gemaakt, maar dat zijn details, overall een hele gave foto!
Biebz: Deze vind ik zo gaaf! De aalstreep loopt precies door in de manenkam, heel erg tof. Niets op aan te merken.
Calice Ach, zo lief! Heel mooi rustig in zwart-wit. Ook niets op aan te merken.
CastaMickey: Gaaf landschap! Vind het alleen een beetje ‘saai’ ogen, waarschijnlijk omdat de horizon ongeveer in het midden van de foto is, dat maakt het niet zo spannend. Als je daar iets meer mee had gespeeld was de plaat nog toffer geweest.
Crazyiris: Weer iets heel anders, maar gaaf gedaan! Geeft het sfeertje goed weer volgens mij.
Deetjeeuh: Mooie plaat! Vind alleen het paardje een beetje wegvallen tegen de achtergrond, dus had persoonlijk een andere achtergrond gekozen.
Eefsel2109: Gaaaf! Hele mooie blik heb je gevangen, vind de kleuren in de achtergrond ook prachtig. Niets op aan te merken.
Eskegirl: Leuk zo op het bruggetje! Ik had persoonlijk een ander standpunt gekozen, ik denk dat ik het model rechter had gefotografeerd met als kaders de groene zijkanten van de brug, dan komt het onderwerp meer tot z’n recht denk ik zo. Maar leuk idee!
Fem: Mooi contrast zo! Niets op aan te merken.
Fristilover: Mooi licht! Prachtige bokeh ook. Misschien had je iets minder ruimte boven zijn oren kunnen laten. Maar gave plaat!
GerdjeHoran: Ach wat schattig. Mooi sober kleurgebruik, en schoolvoorbeeld van de regel van derden. Niets op aan te merken!
Gub: Mooi! Het onderwerp popt er echt uit, en dat water is een gaaf detail. Niets op aan te merken.
Hamsterfan: Heel tof, mooi de sfeer gevangen. Prachtig!
Horserider22: Mooi oogshot! Vind hem alleen niet zoveel impact hebben, het is nog een beetje een “standaard” oogshot. Misschien kun je in de toekomst wat meer spelen met standpunten, iets dichterbij of het onderwerp meer aan de zijkant plaatsen. De kleuren zijn ook een beetje flets, maar daar kon jij denk ik niet zoveel aan doen, zo te zien was het vrij bewolkt. Overall qua techniek goede foto!
Ingvild: Gave pose! Had alleen iets meer aandacht naar het oog laten gaan, die valt nu niet zo erg op. Ik denk dat het komt door de kleur van het halster en het feit dat het oog niet helemaal scherp is naar mijn oordelen. Maar heel leuk idee!
IsaCalixa: Mooi! De ogen van het model springen er echt uit.
Ismy: Oehh tof! Niets op aan te merken, heel mooi portret.
Jesicaaaa: Gave vogelfoto! Vind het ook leuk dat je hem niet recht met de horizon hebt gefotografeerd, dat geeft wat speelsheid aan de foto.
Jespri: Moooi! Ook die groene zwemen vind ik prachtig. Had misschien iets minder ruimte boven het model overgelaten. Ook zie ik iets spanning in de mond van het model, maar daar kan jij natuurlijk niet echt veel aan doen.
JewEmm: Hele creatieve foto, gaaf uitgewerkt! Niets op aan te merken, heel goed gelukt!
joeluna: Ach, wat lief. Heel gaaf dat je zo laag hebt gefotografeerd, dat maakt de foto qua spanning erg goed.
Joysiee: Ik volg jou ook op instagram volgens mij, je fotografeert erg goed! Ook deze plaat weer, tof gedaan. Ik had misschien iets meer ruimte gelaten rechts, nu drukt het ene paard het andere als het ware de foto uit. Maar qua kleuren en techniek prachtig!
Kirsten4: Mooi beestje! Ik had iets meer door mijn hurken gegaan zodat je echt oog in oog zit en er niet zoveel ruimte meer is tussen het model en de bovenkant van de foto. Maar mooi idee!
Lolleke: Creatief! Niets op aan te merken.
Lynn85: Tof! Goed scherp ook, niets op aan te merken.
Maaarije: Acht wat lief. Tof ook met de zwarte achtergrond. Ik had misschien iets andere kleuren gekozen, nu ligt de nadruk niet op het konijntje, zoals de bedoeling was neem ik aan.
Magda_90: Mooi. Niets op aan te merken!
Mariett: Leuk onderwerp die bankjes! Vind de foto naar mijn mening iets te groen, maar qua standpunt prima foto!
MarijeR: Niets op aan te merken, fantastische foto!
Marjoow: Gaaf licht! Niets op aan te merken.
Megane: Tof idee! Heel creatief, heeft iets vervreemdends, goed uitgewerkt!
Moirin: Haha gaaf! Moest wel twee keer kijken wat het nou was, door het feit dat de neus heel klein lijkt denk ik. Maar tof gedaan hoor.
Murosh: Oei hier gaat iets fout met de lijst denk ik. Zie dezelfde foto als bij Mariett, geen idee of ‘ie van jou is of van haar. :+
Myxlea: Waaauw. heeeel tof! Niets op aan te merken.
NESCAFE: Mooi sfeertje! Tof gedaan, ook qua pose en licht. Niets op aan te merken.
Niobe: Heeel gaaf! Qua kleurgebruik en scherpte, niets op aan te merken.
Peca: Gaaf paard! Vind het licht ook erg gaaf, mis alleen wat scherpte?
Pradadaan: Ach wat leuk, gaaf op het strand! Niets op aan te merken.
Revanches: Wat een toffe foto, niets op aan te merken.
Sanne_com: Oeh die twee kleuren ogen, heel gaaf! Vind de foto naar mijn smaak iets te “warm”, had iets oranje eruit gehaald. Maar overall well done!
Shiloh: Nemoo! :’) Gaaf! Niets op aan te merken.
Sicayes: Gaaf contrast tussen wit paard en zwarte achtergrond. Had alleen graag de oortjes naar voren gezien, dat had de foto iets gezelliger gemaakt, maar qua hoofdhouding vind ik ‘m verder erg mooi.
S_imonee: Gaaf, zo’n peek-a-boo tussen de takken door! Het huis lijkt alleen iets scheef? Maar dan kan gezichtsbedrog zijn. Gave plaat!
Stumper_: Tof! Mooie kleuren. Had alleen dat kussen(?) op de achtergrond weggehaald, dat maakt de foto druk. Zonder dat kussen was er een mooier balans geweest denk ik en sprong de kat er echt uit. Maar qua techniek prima gedaan!
Tigress: Heerlijk, bijna een zomers sfeertje! Gaaf gedaan, mooi met de regel van derden gewerkt, helemaal in balans. Prachtige plaat.
Tivara: Mooie kleuren, goed gedaan!
xMaxxie: Ha, die ken ik haha. Heel tof! Vind ‘m persoonlijk niet te paars, past helemaal in het plaatje zo. Niets op aan te merken!
xMichxrocky: Qua techniek is deze foto prima! Had alleen het persoon hoger geplaatst zodat ze letterlijk oog tegen oog zaten. Nu ligt er meer nadruk op de neus dan op het oog van de persoon en zakt ze een beetje weg uit de foto.
xnieenke: Gaaf panorama! Niets op aan te merken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:03

Asselruiter schreef:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met POTW editie 2016... ik werk sinds kort en ik ben nog steeds wat op zoek naar mijn ritme en ik voel gewoon dat ik op het allerlaatste moment dan nog een foto moet zoeken, die vaak uit de oude doos komt, wat dan ook niet meer leuk is uiteraard. Ik blijf het project wel volgen en hoop volgend jaar misschien toch weer te kunnen instappen. Bedankt allemaal voor de feedback die ik kreeg en voor 2 jaar lang POTW. Agossie, ook jij bedankt voor al je inzet, alsook JewEmm :)

Jammer, maar ik snap je heel goed. Neem de tijd. Als je helemaal in je ritme zit en je wil graag weer meedoen, ben je van harte welkom!