Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Racheel schreef:Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom
verography schreef:NESCAFE: Mooie foto! ik zag pas dat het witte de andere kat was toen je het schreef. Ik dacht nog wat is het voor een vlek. Compositie is mooi en eigenlijk is de hele foto gewoon een plaatje. Hoe ben je aan de analoge lens terecht gekomen en dat je ook wist dat die op je body paste?
Racheel schreef:Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom
NESCAFE schreef:Racheel schreef:Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom
Als je de foto opent in Lightroom ziet hij er dan eerst goed uit en verandert hij dan naar donker? Als dat zo is heb je het verkeerde camera profiel geselecteerd in LR.