Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samblabla schreef:Dankjewel!
Citaat:Live View-opname is geschikt voor het maken van opnamen van stilstaande onderwerpen die niet bewegen.
Samblabla schreef:Ja ik herken het! Haha precies wat je zegt!
Hoe kan ik dit oplossen/weg halen en meerdere tips?
Mag ook per pb. Ik ben juist degene die voor l*l staat.
Samblabla schreef:Ik ga morgen gelijk eens oefenen en kijken of het zo beter gaat.
Samblabla schreef:Ik maak nu foto's met AV. Is dit een goede stand?
Horsefreak schreef:Hier nog iemand met sony. Op dyxum.com
Zo Uit mijnhoofd gezegd, vind je reviews van de Verschillende sony Lenzen, ook tamron, sigma, minolta, allerlei lenzen voor sony a vatting. Ik gebruik zelf voor portretten kitlens of 75-300 van minolta. Ik heb voor macro 100mm minoltalens. Die vind ik op autofocus veel aan het proberen scherp te stellen, duurt even. Die gebruik ik liever met manual focus, werkt veel lekkerder.
Horsefreak schreef:Qua bereik en mm die handig zijn, maakt het merk niet uit. Ik fotografeer niet specifiek veel van een of ander. Laatste tijd veel bollenvelden gedaan met mijn 11-18 van sony. En ook wel met die lens paarden en hond tussen de bollen. Laatst in binnenbak met sigma 50-150 2.8 gefotografeerd, ik vind dat hele fijne lens, wel zwaar maar licht sterk en persoonlijk was ik blij met resultaat, soms een bewegend been.
75-300 Van minolta vind ik erg fijne telelens voor in dierentuin bv. Voor portret moet je met die lens alweer veraf gaan staan. Ook macro's van vlinders vind ik goed lukken met deze lens.
16-105 Van sony Vind ik ook leuke allround lens, groothoek en wat tele, ideaal
Om mee te nemen op een wandeling en de rest lekker thuis te laten.
Qua mm weet ik het ook niet goed, ik weet niet wat de andere hier adviseren. Dan kan je op dyxum misschien met beoordelingen kijken welke lens bij jou past.