[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tenshi

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:26

Bij BCC en mediamarkt kun je m met IS voor 295 krijgen.. scheelt je toch 25 euro. :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:53

k_m schreef:
Damelza schreef:
wat vinden jullie hiervan? Wordt vooral voor huis, tuin en keuken gebruik...

http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-600d- ... 011674767/

Ik heb deze camera nu ongeveer 2 maanden en ben hier blij mee :D
De optie van het draaibare scherm vind ik zelf soms vervelend (snel zijn met foto's willen maken) maar soms ook gemakkelijk als ik van een speciale hoek een foto wil maken.
Als je wilt pb ik je wel enkele foto's die ik gemaakt heb.. :)

Schermpje indraaien vind ik ook te veel gedoe,... maar als je er vanuit gaat dat het bij heel veel camera's niet kan; laat hem gewoon open staan! Kantelen is heel makkelijk als je het nodig bent, maar inklappen is mij ook vaak te lastig. Wil je hem toch beschermen dan kan er een screenprotector op.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:25

Tenshi schreef:
Bij BCC en mediamarkt kun je m met IS voor 295 krijgen.. scheelt je toch 25 euro. :)

Klopt ga hem morgen bij de saturn halen voor 295. :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:35

Ja, hier ben ik weer met m'n vraag...ik ben een twijfelaar :')

Ik heb eens rondgekeken en is de Canon EOS 600D een goede keus voor een beginner ? :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:15

cillusion schreef:
k_m schreef:

Ik heb deze camera nu ongeveer 2 maanden en ben hier blij mee :D
De optie van het draaibare scherm vind ik zelf soms vervelend (snel zijn met foto's willen maken) maar soms ook gemakkelijk als ik van een speciale hoek een foto wil maken.
Als je wilt pb ik je wel enkele foto's die ik gemaakt heb.. :)

Schermpje indraaien vind ik ook te veel gedoe,... maar als je er vanuit gaat dat het bij heel veel camera's niet kan; laat hem gewoon open staan! Kantelen is heel makkelijk als je het nodig bent, maar inklappen is mij ook vaak te lastig. Wil je hem toch beschermen dan kan er een screenprotector op.

Zat ik ook al te denken, ben alleen nog beetje te lui geweest om een screenportector te kopen haha :)

@djura99 ik ben ook een beginner en ben heel blij met de 600d! Snel weg met de bediening maar vooral veel oefenen :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:55

heb net de canon eos 1100D met 18-55 IS lens gehaald *\%/* *\%/* *\%/*

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:53

k_m schreef:
.
@djura99 ik ben ook een beginner en ben heel blij met de 600d! Snel weg met de bediening maar vooral veel oefenen :D

Ik heb beslist, de 600D word het! :) Welke lens heb je erbij ? Ik zou graag de 18-55mm DC en de 55-250mm erbij. :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:12

Djura99 schreef:
k_m schreef:
.

Ik heb beslist, de 600D word het! :) Welke lens heb je erbij ? Ik zou graag de 18-55mm DC en de 55-250mm erbij. :)

Ik denk dat je best dan een beetje duurder gaat en die beiden met IS koopt, kost iets meer, maar heeft wel voordelen!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:56

Djura99 schreef:
k_m schreef:
.

Ik heb de 18-55 IS , het scheelt 20 euro ongeveer ofzo dus zou toch voos IS gaan. Ik wou ook de 55-200 erbij kopen maar heb besloten eerst goed leren om te gaan met het kitlensje voordat ik verder zou gaan. Na deze 2 maanden heb ik het gevoel dat ik graag zou uitbreiden maar het is totaal nog niet nodig..

Maar aangezien de kerstkortingen van canon zou ik hem er misschien wel gewoon in een setje bijkopen voor de extra korting, je kan hem thuis ook nog even links laten liggen!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:06

De Nikon D3100 staat er niet tussen? :?

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:09

Canon 600D + 18-55mm IS lens is gekocht :) Ga hem woensdag halen, ben benieuwd :)

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:32

ik heb gisteren de canon 600D body gekocht, nu heb ik mijn set voorlopig compleet met de canon eos 1000d, 18-55mm, 18-200mm, 75-300mm en de 150-500mm

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:59

Mag ik jullie even iets vragen. Maandag ging ik naar een winkel met het idee een spiegelrefelx camera te kopen. Het is uiteindelijk een canon EOS 600D + 18-55 mm geworden. Alleen de verkoper drong er behoorlijk op aan dat ik geen spiegelreflex moest kopen maar een digitale compact camera. In dit geval de SonyDSC HX 300. Dit omdat deze hetzelfde kan als een spiegelreflex camera, maar veel makkelijker in gebruik is. Maar een les, stelt sneller scherp en nog meer dingen. Uiteindelijk ben ik toch voor de spiegelreflex gegaan. Maar nu blijf ik toch twijfelen of ik niet beter voor die andere had kunnen gaan. Wat is jullie mening hierover? Heb ik de juiste keus gemaakt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:18

Noa_M schreef:
Mag ik jullie even iets vragen. Maandag ging ik naar een winkel met het idee een spiegelrefelx camera te kopen. Het is uiteindelijk een canon EOS 600D + 18-55 mm geworden. Alleen de verkoper drong er behoorlijk op aan dat ik geen spiegelreflex moest kopen maar een digitale compact camera. In dit geval de SonyDSC HX 300. Dit omdat deze hetzelfde kan als een spiegelreflex camera, maar veel makkelijker in gebruik is. Maar een les, stelt sneller scherp en nog meer dingen. Uiteindelijk ben ik toch voor de spiegelreflex gegaan. Maar nu blijf ik toch twijfelen of ik niet beter voor die andere had kunnen gaan. Wat is jullie mening hierover? Heb ik de juiste keus gemaakt?

De slechte gedachte is: op een systeemcamera zit een grotere winstmarge.......
De goede gedachte kan zijn: wellicht heeft ie gelijk.

Maar de allerbelangrijkste vraag zie ik niet beantwoordt: wat is je doel met die camera?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:30

Maar de camera die zij noemt is ook geen systeemcamera.. Dat zijn van Sony de NEX series. Volgens mij is dit een bridge, dus waar je de lenzen niet van kan wisselen.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:32

Het doel van de camere: mooie foto's mee maken. uteindelijk zelf met instellingen/lenzen aan de slag. Wel op een recreatieve manier hoor.
De camera die hij liet zien had één lens, deze kon niet verwisseld worden. En dat was juist een voordeel volgens hem, omdat die lens alleen veel meer kon. Meer details in de verte.

Ik kreeg zelf een beetje het gevoel alsof hij er zelf (of als winkel) belang bij had als ik die zou kopen. Dus vandaar ook mijn vraag.. Mss ben ik te achterdochtig :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:44

Noa_M schreef:
Het doel van de camere: mooie foto's mee maken. uteindelijk zelf met instellingen/lenzen aan de slag. Wel op een recreatieve manier hoor.
De camera die hij liet zien had één lens, deze kon niet verwisseld worden. En dat was juist een voordeel volgens hem, omdat die lens alleen veel meer kon. Meer details in de verte.

Dan ga er maar vanuit dat er meer marge op die camera zit.
Een vaste lens legt het altijd af tegen een goed gekozen set verwisselbare lenzen.

Er is ook helemaal niks mis met recreatief los gaan met een camera en een leuke set lenzen. Ik doe dat al bijna 30 jaar met veel plezier :D
Punt is dat je met een goede body rustig je set lenzen op kunt bouwen. Die Sony zal het wellicht nog wel winnen van die kitlens, maar dan mag die verkoper 'm weleens naast mijn L-serie 70-200 f2.8 houden. Ik ben bang dat ie na een foto al afdruipt, zelfs als ik IS uit zet........

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:57

Dat dacht ik zelf dus ook. Het is namelijk een cadeau. Dan heeft hij een goed begin en kan hij zelf nog gaan uitbereiden. Met die andere camera kun je ook niet meer verder, dan is dit het. Terwijl het qua prijs bijna gelijk was. Ik was bang dat je dan op een gegeven moment toch meer wilt (andere "betere" lenzen) en je met die compact camera dan gewoon niks kunt. Het is echt een cadeau met de oog op toekomst, verder ontwikkelen. Dan ben ik blij dat ik me niet om heb laten praten!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:06

Noa_M schreef:
Dat dacht ik zelf dus ook. Het is namelijk een cadeau. Dan heeft hij een goed begin en kan hij zelf nog gaan uitbereiden. Met die andere camera kun je ook niet meer verder, dan is dit het. Terwijl het qua prijs bijna gelijk was. Ik was bang dat je dan op een gegeven moment toch meer wilt (andere "betere" lenzen) en je met die compact camera dan gewoon niks kunt. Het is echt een cadeau met de oog op toekomst, verder ontwikkelen. Dan ben ik blij dat ik me niet om heb laten praten!

Dan heb je een verstandige keuze gemaakt :j

Laat je vervolgens ook niet gek maken dat (semi) prof lenzen zoals de L-serie geen zin hebben op een 600D; je kunt in de toekomst namelijk ook kiezen voor een (semi) prof body :D en dan heeft het zeker wel nut.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:14

Gelukkig!

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:25

hey, iemand die iets van camera's kent?
Ik zou graag een goede camera kopen om mooie foto's van mijn paarden te kunnen trekken en n u kwam ik dit zoekertje tegen:

anon eos 450d te koop

camera nog in zeer goede staat.
Weg wegens aankoop nieuw toestel.

inbegrepen.

Canon 450d body
canon EF-s 18-55mm IS lens (zelden gebruikt max 100shots)
draagriem
2 accu's
oplader
batterijgrip
Handleiding

Originele doos van camera en batterijgrip is nog aanwezig.

Klinkt dit goed? Hij vraagt er €300 voor...

Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:42

Fitii schreef:
Ik zou graag een goede camera kopen om mooie foto's van mijn paarden te kunnen trekken en n u kwam ik dit zoekertje tegen:

anon eos 450d te koop

inbegrepen.

Canon 450d body
draagriem
2 accu's
oplader
batterijgrip
Handleiding

Alvast bedankt!

Yep, dat is best een hoop geld, zie deze:
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -18-55-is/
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0040

Accu's zijn feitelijk een verbruiksartikel dat af en toe vervangen moet worden. Die kosten wegen niet op tegen dit prijsverschil.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:57

Fitii schreef:

anon eos 450d te koop

inbegrepen.

Canon 450d body
draagriem
2 accu's
oplader
batterijgrip
Handleiding

Alvast bedankt!

Dit is idd veel geld voor een 2dehandse 450D, voor dat geld (mss een beetje meer) heb je een betere kamera en dan met garantie.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:07

Oke, bedankt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:14

Ik heb nu jaren een Canon eos 1000D gebruikt en wil nu een wat betere body aanschaffen.
In de prijsklasse wat ik kan besteden op het moment kom ik uit bij de 100d of de 600d..
Nu vind ik het erg lastig vergelijken onderling. Iemand wat me hier kan adviseren ?
Ben niet op zoek naar een ander merk, dus moet echt Canon zijn want heb al 4 lenzen van Canon en ben al gewend aan Canon. Maar ondanks de vergelijking van specificaties online kom ik er toch moeilijk uit.. Graag advies gevraagd dus :D