[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:33

Ik vind het ook een mooi en sfeervol plaatje !

XiiaaooNaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:35

Stuur hem even opnieuw in, op de andere pagina staat hij een beetje ongelukkig met de lijst van week 5 erna en allemaal foto's van nog week 5

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:28

Mijn inzending van week 6, had vandaag de zon in de slaapkamer staan dus ben even met de belichting van natuurlijk licht aan de slag gegaan :) .
Heb de foto verder niet gecropt.
Afbeelding

Merk trouwens wel dat hij op mijn telefoon donkerder is dan op mijn laptop dus ga vanavond nog even op de pc van mijn vriend checken welke hem nou weergeeft zoals hij moet zijn :') .

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:32

Calice wat een mooie foto , van de linker kant felle zon , en dan andere kant schaduw. Prachtige ogen! Echt een mooie foto

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:34

week 6 :
Afbeelding
Ik vind hem wat onscherp .... de drukte had ik juist zo gedaan zodat er veel te zien is :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:36

joelleollie schreef:
week 6 :
[ Afbeelding ]
Ik vind hem wat onscherp .... de drukte had ik juist zo gedaan zodat er veel te zien is :D

Mooi aansprekend plaatje. Vindt het inderdaad jammer van de scherpte. Voor de rest interessant !

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:39

oh ik moet ook nog iets zoeken :')

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:52

Wat gaan we er met zijn allen heerlijk op voor uit! Super mooie foto's komen er voor bij!

XiaaNoaa: Erg mooie detail foto! Die muziek noten lijken alleen wel erg geplakt. Misschien kun je de contrasten wat minder maken?

Prachtige baby foto!

Hier mijn picture of the week:

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:57

Nu de lijst compleet is (en lang) hier mijn feedback voor week 4.

Agossie: Hoewel katten lastig te fotograferen zijn (althans, de mijne) heb je een grappige pose gevonden. Met de teentjes gespreid. Helaas vind ik de omgeving wat storen, de radiator, de stoelpoot, gordijn hangt wat vreemd. Ook vind ik hem wat flets, als je een zwart wit omzetting zet mag je wel wat spelen met contrast en zwarting.
Ash: leuk zo'n teddybeer. Ik mis wat warmte, maar met dit weer heeft de wereld ook weinig contrast en kleur dus daar kijk ik doorheen :)
Blacky: de kleuren van de pony komen goed tot zijn recht en het racemonster staat er goed en scherp op. De compositie laat nog wel wat over, hij is precies in het midden van het midden. Maar goed, een racemonster vastleggen valt niet mee.
Brandylove: Binnenfotografie is lastig. Als je het dan toch doet, doe het dan op een goed verlichte plek en pas op de achtergrond. Je achtergrond is nu, sorry dat ik het zeg, lelijk. Grote ramen, liefst tot aan de grond, zijn fijn. En denk om de compositie, 'kruip op cavianiveau'.
Calice: Geen tips, mooie plaat, en mooie intensief van kleur.
Fro: Ook jij om de compositie denken. Probeer vanuit een iets lager standpunt te fotograferen; lager boven de sloot en met iets horizon erbij of in ieder geval diepte creeeren. Alsof je ook temidden van hun wereld bent.
Cros95: Ik had al op je foto gereageerd. Ik vind het een mooie en sfeervolle plaat. Zwarte letters zou ik iets mooier vinden en zoals ik zei, het kettinkje mag iets minder statisch liggen.
Elvi_Elisa: Ik mis net wat intensiteit in de kleur van de pony. Verder mooie compositie.
Fro: Ik mis scherpte en, vermoedelijk door het weer, is de vacht erg sober. Verder 'heb' ik er niet veel mee, maar dat zal aan mijn smaak te wijten vallen want zie op zich dit idee vaker voorbij komen.
Iejoor: Ik mis lijnen die je begeleiden in de foto, die je 'meenemen'.
Ismy: Kruiend ijs is moeilijk spannend te fotograferen, en dat is je hier wel gelukt. Weet alleen niet zo goed wat ik van de stenen moet vinden vooraan. Fijn dat de wolken weer wat toevoegen.
Jacobeho: Mooie foto in lastige omstandigheden, de wereld heeft weinig contrasten.
Jespri: Ik mis de gloed van de zon. Blackfoto's hebben echt wel zon nodig voor de extra, zeker met een zwart of donker paard. Verder lijkt ie een tikje onscherp te zijn?
JSNW: Fijne plaat! Mooie compositie, mooie achtergrond, fijne kleuren, de hond doet grappig!
Joelleollie: Deze foto heb ik al eens ergens gezien en feedback gegeven. Dat ik het jammer vind dat de mensen in de schaduw van iets stonden. Misschien kun je in photoshop hun selecteren en iets bijlichten?
Jolijn: ga iets verder van de pony afstaan en probeer de persoon er niet bij op te zetten. En de pony volledig. Je sluitertijd staat ook te lang, er is bewegingsonscherpte.
Kirstenvosje: Het weer is moeilijk. Je witbalans staat verkeerd, het is een koude foto. Het zwart is blauw. Weet niet wat je zelf kan instellen bij je camera? Probeer de witbalans op bewolkt te zetten.
Amanda: Mooie foto van een mooie hond. Helaas is het koppie net niet scherp, en ik vind het gras iets te fluoriscerend. Misschien kun je het groen wat afnemen in een nabewerking.
Laura: Ook een tikkie koud, door het weer. Verder goed, compositie, rustige achterrgond met waas. Misschien kun je de ketting wegwerken? Maar vind die niet storend.
Leonyr: fijne kleuromzetting, versterkt de sfeer. Keek alleen even naar de muur; staat de piano zo scheef of de muur?
Liifaya: Mooi, de speling van de scherptediepte is erg fijn.
Lipydo: Er gaat niets boven groningen ;) Fijne kleuromzetting bij de sfeer. Heel actieve stadsfoto.
Lunnaekie: Beter even een moment afwachten dat de pony geen hap van de camera wil nemen.
Magda90: Kies zorgvuldig je scherptegebied. Nu blijft mijn oog zoeken naar of het centrum (de stampers) of de bladeren. Kleurintensiteit is goed.
Monster_tos: een goed voorbeeld dat het in het echt meer indruk op je maakt dan op de foto. Ik begrijp wat je zag, mooie kleuren contrasten (geel van het riet, het blauwpaarsgrijze in de lucht). Het is alleen lastig om zo'n landschap spannend op de foto te zetten. Zoek dus naar dingen die je hierbij helpen; lijnenspel. Diagonaal of iets wat je naar de horizon leidt (sloot, rij bomen bv). Ook kan iets op de voorgrond wat diepte brengen.
Natassja: Fijne emotie vastgelegd. Jammer dat je niets hebt teruggehoord.
Nefertarie: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. De foto verteld mij alleen het merk. Het is me wat te dichtop, er gebeurd weinig.
Nvds: Ik voel de katten emotie, maar het is wat mij betreft net iets te weinig kat en vooral ondergrond.
Robinbuck: pas op met de perspectieven die je parten spelen met zo'n compositie. Het hoofd wordt groot en de schoudertjes iel, en dat is meestal vertekend. Ik denk dat je net iets te dichtbij het paard staat.
Sani: erg fijne plaat, fijne sfeer, mooie achtergrond (en voorgrond) en de hond neemt eenmooie pose aan.
Tesseke: goed dat je aan het spelen bent met scherptediepte. De onderwerpen spreken me alleen niet zo aan.
Tinky: het leek even een tweekoppig paard :D Goed gelukt ondanks het bewolkte 50 tinten grijs-weer. Het hek vind ik iets minder.
Wiekecarlo: schattig zo samen. Qua fotoqualiteit is zo 's avonds met weinig licht op de bank niet zo makkelijk. Dus voor de echte 'pakkers' andere omstandigheden zoeken.
Xiaanooa: fijne kleuren bij het onderwerp. Onderwerp staat me iets teveel in het midden en er mag van mij nog wel iets bij, om de foto iets te laten vertellen.
Kaat: het is me iets te dichtbij genomen, waardoor je een raar perspectief krijgt. Groot hoofd-klein nekje.
xxlisa: smelt, wat een vragende blik. Ogen heel fijn scherp. Mooie witte achtergrond.
xMayo: ik vind de compositie niet zo sterk en de kleuren iets te 'vlak'. Ga spelen met andere zwartwit omzettingen :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:27

F_Orumster, ik fotografeer met een Nikon D5100. Volgensmij zitten er wel opties op om de witbalans aan te passen. De witbalans stond gewoon op normaal, hoe had ik hem dan moeten instellen? :)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:37

Bedankt.. Ik beloof morgen me site bij te werken..
Heb het zo druk he

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:37

Ikke niet op staan O:)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:40

het was even een snel uitgezochte foto
ik vind alleen de compositie mooi maar verder ook niet
want heb vanaf woensdagmiddag ziek in bed gelegen en daarvoor geen fotos gemaakt en toen wou ik het zondag doen, maar ik ging weg en t begon te regenen en is niet meer droog geworden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:47

@ Kirsten, bij bewolkt weer zet ik de witbalans ook op bewolkt.

Gianti, ik zie het. De laptop is nu even in beslag genomen dus ik reageer later even op je.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:49

F_Orumster, de foto is bewust zo genomen qua scherpte. Ik heb hem niet echt ergens op scherpgesteld de bedoeling was een zachte plaat alsnog het geverfd was. :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:59

Week 5 laat ik even voor wat het is, ben erg druk met mijn eigen site.

Alavast de inzendingen van week 6:
__lauraa, ik had liever gezien dat je richting het licht keek en daar dan meer ruimte had.
Dus eigenlijk precies zoals je foto is maar dan gedraaid :=
Verder wel mooi scherp en een zachte plaat, overbelichte gedeelte stoor mij ook niet echt!
Xiiaaoonaa, ik hou er van, gafe foto!
Calice, aan de rechte kant veel donkere schaduw dat vind ik jammer en ik vind het ook jammer dat het kindje die blik heeft.
Verder is ie mooi scherp, kleding vind ik een goeie keus en de ogen springen er wel uit.
Joelleollie, vind je foto wel iets mysterieus hebben, je zit echt naar iets te zoeken in de foto, alsof er iets gebeurt.
ismy, Vind hem niet zo geweldig, komt denk ik daardoor het hoofd(?), iig haar oegen niet scherp zijn en de belichting vind ik ook niet echt geweldig.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:50

ismy schreef:
XiaaNoaa: Erg mooie detail foto! Die muziek noten lijken alleen wel erg geplakt. Misschien kun je de contrasten wat minder maken?

Hihi, dat zijn holle gaten in de kast van de gitaar... dus vanbinnen was het al erg donker!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:09

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:32

F_Orumster schreef:
Nu de lijst compleet is (en lang) hier mijn feedback voor week 4.

Lipydo: Er gaat niets boven groningen ;) Fijne kleuromzetting bij de sfeer. Heel actieve stadsfoto.

Er gaat niets boven Den Bosch :D haha. Thanks!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 00:47

Gaan jullie er even klaar voor zitten??

Ash_: Ik vind het niet een hele bijzondere foto. Hoofd is mooi scherp. Jammer van het (te) opvallende halster en inderdaad, het vlechtje net voor zijn oog. Achtergrond had je misschien dat donkere plekje even wat lichterkunnen maken of wegwerken, het trekt nu een beetje de aandacht en dat is jammer.

Blacky: De shet zelf is heel goed gelukt! Mooi scherp en mooie actie. Wat ik al eerder gehoord heb is inderdaad de achtergrond. Je kunt het onderwerp het best uitsnijden tot je de achtergrond weg hebt. De shet komt dan mooi naar voren en steelt dan helemaal de show!

brandylove2: Ik begrijp dat dit een oudere foto is en dat kun je zien. Je bent erg vooruit gegaan de laatste tijd. Deze foto is veel te donker. Er is bijna niets op te zien. Als ik dan door de “helderheid” heen kijk, zie ik een cavia die op een bed ligt. Daar kun je een hele mooie compositie van maken. Het begin is er! Ga vooral door met oefenen, want je gaat echt vooruit!

calice: Freddie!! Mooie foto, mooie scherpte, mooie kleur en mooi vogeltje. Ik vind ze prachtig en ik vind het bijzonder dat je zo’n close up kunt maken van Fred. Persoonlijk had ik iets minder uitgesneden en iets andere compositie. Freddie iets meer aan de rechterkant van de foto, dat had ik zelf iets mooier gevonden.

chip: Prachtige foto! Mooie compositie, mooi licht, met name dat het lijkt of de zwanen in een spotlight zwemmen.

CRos95: Hele mooie foto. Misschien had je hem inderdaad iets lager kunnen nemen (ik geloof dat iemand daar uitleg voor gegeven had), dan had ik hem iets sprekender gevonden. Het verhaal snapte ik meteen. Op de hoek na, vind ik de compositie mooi en het licht. Heel goed dat je alleen het kettinkje in kleur gelaten hebt en de rest zwart/wit, dat laat het kettinkje mooi stralen.

Elvi_Elisa: Mooie foto, mooi scherp, jammer van het halster. Verder niet een in het oog springende foto. (no pun intended!) Eerlijk gezegd vind ik de foto’s van de spelende paarden mooier.

F_Orumster: Mooi sfeerplaatje, maar, wat je zelf ook al zegt, ik vind helaas de bewogen lampjes iets irriteren. De rest is wel allemaal scherp en de gekleurd verlichten huizen vind ik heel mooi en sfeervol. Ik zou denken dat als je wat meer naar links was gaan staan, de compositie net wat mooier zou zijn. (maar dat is mijn gevoel)

fro: Leuke foto, maar hij kan me niet echt boeien. Ik had liever meer gezien van het paard dan alleen maar een stukje vacht. Dit kan van alles zijn.

Gianti: Gewoon een mooie foto. Mooi licht, mooie compositie, mooie bokeh. Ja, gewoon mooi.

Iejoorr: Voor mijn gevoel is de foto niet horizontaal. Wel een leuke foto, mooi scherp, maar had iets minder licht mogen zijn. Ik heb het eerder gelezen over deze foto, de foto is sterk overbelicht, wat het een minder bijzondere foto maakt. Ik weet niet of het origineel dit ook is, maar als dit niet zo is, ben ik daar heel benieuwd naar.

ismy: Ja… Prachtig!! Grillige sfeer op de foto en schitterend contrast tussen het ijs en het puin. Het laat heel mooi zien wat ijs en water kunnen doen. Mooi.

Jacobeho: Leuk! Mooie scherpte diepte en ondanks het slechte licht vind ik de belichting erg mooi. Wat me wel stoort zijn de deken en het halster, en niet alleen dat het scheef zit (al ben ik geneigd het recht te trekken).

Jespri: Persoonlijk vind ik een black foto van een (bijna) zwart paard echt niet mooi. Het paard valt helemaal weg in de achtergrond en je moet heel goed kijken om het te onderscheiden. Ook het halster stoort mij. Het idee is zeker leuk, maar dan wel met een lichter gekleurd paard, zodat het meer opvalt. Dit paard hoort in mijn ogen voor een lichtere achtergrond.

JNSW: De foto spreekt mij niet zo aan. Het is een leuke foto, maar niet opvallend. Ik denk dat ik iets meer contrast en iets lichter had gedaan en andere uitsnede.

joelleollie: Leuke foto qua compositie. Ik had graag de gezichten iets meer belicht gezien, die vind ik nu wat onderbelicht. Ook zou ik geprobeerd hebben de gezichten niet in het midden te zetten, maar niet iets links of rechts.

Jolijnn: Tja… Ik moet zeggen dat ik beter van je gewend ben. Ik vind dit een kiekje. De achtergrond is scherp, de pony en het meisje zijn volledig onscherp. Ook de compositie vind ik niet mooi. Je hebt de benen afgesneden. := Je bloemen en het kaarsje vind ik echt veel mooier. Mag ik vragen wat voor camera/lens/instellingen je gebruikt hebt?

KirstenVosje: Heerlijk ontspannen pony en dus ontspannen foto. Ik heb een dergelijke foto van mijn eigen paard ingelijst thuis! Ik had wel de kleuren òf levendiger, òf zwart/wit gezien. Ook is de horizon scheef, maar dat zeg je zelf al. De reden klopt alleen niet in mijn ogen. Hmmm… moeilijk uit te leggen… Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden om het uit te leggen. Ik kom er op terug!

_l_amanda_l_: Ja, prachtig! Mooie bokeh, mooie belichting, mooie compositie!

__Lauraa: Leuke foto, maar spreekt mij niet bijzonder aan. Het is heel moeilijk om met het licht dat je beschikbaar had een mooie portret foto te maken van een zwarte pony. Compositie is leuk maar mag van mij wel spannender.

Leonyr: Mooie foto, maar het stoort mij wel iets dat de horizon niet recht(er) is. Verder had ik zelf de uitsnede iets anders gedaan.(minder zwart van de piano)

lifaya Tja… Ik had niet anders van jou verwacht dan weer een geweldige foto, Renée… Als ik toch IETS mag zeiken… Ik had hem iets rechter gezet… := Maar verder… Potverdikkie wat een prachtplaat weer…

Lipydo: Ja… wat kan ik zeggen… Prachtig weer! Wat een sfeer plaatje! Ik vind de (bewegings)onscherpe duif geweldig. Dat past er precies bij. Misschien iets (echt ieniemienie ietsiepietsie) minder donker.

Lunaeekie: Laat me raden: Uitgezoomd, dichtbij gaan staan en van onderaf genomen met flits? Zonde! Volgende keer kun je beter inzoomen en verder weg gaan staan en op (ongeveer) ooghoogte van het paard. In dit geval denk ik ook dat constant licht mooier was geweest. Zonlicht is het mooist.

magda_90: Mooie kleuren, geven het Lente gevoel! Wel jammer dat het net niet scherp is. Verder spreekt de foto me niet heel erg aan.

Monster_tos: Mooie foto! Prachtige hoe je de kleuren ziet van het riet, het gras, het nog stukje blauwe lucht waar je toch de bui al door ziet vallen. Er staat trouwens bovenin de foto een vage streep… Ik hoop dat dat niet je lens is…

NatassJa: Ah! Concertfotografie!! Daar kan ik over mee praten. :j Het is zo veel moeilijker dan iedereen denkt om een goede concertfoto te schieten. Deze vind ik zeer geslaagd. Ik moet zeggen dat ik het hoge contrast niet eens storend vind, ik vind het mooi zwart/wit. Mooi hoe je de emotie te pakken hebt in het gezicht, de actie, zeg maar. Altijd jammer dat die zangers een hand met mic voor hun snufferd hebben, maar goed, dat hoort erbij. Als ik je dan wel een tip mag geven als je meer concerten zou willen schieten, let op dat je aan de goede kant gaat staan. Een rechtshandige zanger zal over het algemeen de mic met rechts vasthouden en dus aan die kant zijn gezicht blokkeren. Kijk dus voor een concert goed naar foto’s en films, bij voorkeur live filmpjes, om te zien wat voor acties de artiest doet en waar je op moet letten bij een concert. (en ik dwaal af… := )

Nefertarie: Winterfoto!!! Ik had er al wat van gezegd geloof ik. Ik vind het een mooi sfeer plaatje, ook al zie je er niet veel meer op dan een muts en een zonnebril. Het lijkt niet veel, en toch zegt het heel veel. Mooi plaatje. Dit zou een reclame foto voor een merk kunnen zijn.

_nvds: Lief! Er gebeurt niet zoveel in je foto, maar toch zegt het wat over de poes. Ik vind het dus wèl mooi dat slecht één pootje scherp is en dat je nèt dat nageltje ziet. Misschien is het leuk om, als je nog eens een dergelijke foto wil maken, meer van de poes erop te zetten, dat maakt de foto interessanter, in mijn ogen.

RobinBuck: Zelfde als Lunaeekie, uitgezoomd en dichtbij gaan staan! Jammer, want nu kloppen de verhoudingen van het paard niet meer en lijkt het dus een beetje een karikatuur. De belichting vind ik wel geslaagd. Uitsnede had veel ruimer gekund in mijn ogen en waar ik me helaas aan erger is het scheve frontriempje en het lusje voor de sperriem. Ik zie liever de sperriem er om dat dit lusje. Je ziet het helaas veel vaker, zelfs bij de “groten der aarde” in de paardenfotografie.

Sani: persoonlijk vind ik deze uitsnede en compositie niet zo mooi. Ik had liever de hond helemaal op de foto gezien met de kop aan de rechterkant dan nu dit afgesneden lijf. Het klopt niet, voor mijn gevoel. De kleuren mogen van mij iets levendiger en iets meer contrast zou het voor mij wat interessanter maken.

tesseke: Leuk, grappig! Helaas vind ik hem iets te donker en te flets. Hij lijkt onbewerkt. Iets lichter en meer contrast zou ik leuker vinden. Maar het idee vind ik echt geweldig! :D

Tinky12: Leuke foto alleen jammer dat het twee donkere paarden zo zijn… Helaas kun je hem (bijna) niet lichter maken. Hij is niet onderbelicht. Helaas lijkt hij ook niet helemaal scherp. Leuk, maar hij doet me niet zoveel…

wienkecarlo: Leuk thuiskiekje. De compositie vind ik niet zo mooi en de belichting ook niet, maar ik ben bang dat je daar even niets aan kon veranderen. Wel zie je de liefde voor de poes bij het meisje. En de poes geniet van de aandacht. Dat is knap om vast te leggen! Goed hoor! Lekker doorgaan met fotograferen, veel oefenen en kijken en luisteren naar andere fotografen. 

XiiaaooNaa: Ja! Mooi! Mooie sfeer, prachtige bokeh en geweldig licht! Top!!

x_Kaat_x: Ik vind de foto wat flets en onvoldoende licht. Waarschijnlijk doordat de zon ver te zoeken was… Jammer dat het oog vrijwel in het midden is, met allemaal voskleur rondom. De voskleur zelf is prachtig (ben trotse eigenaar van een vosmerrie… :D ) maar het is het net niet. Ik maak dezelfde fout zeer regelmatig maar door wat uitsnijden krijg je een heel ander resultaat. Foto lijkt ook net niet scherp, maar met een beetje photoshoppen kun je daar wel iets aan verbeteren.

xliisaa: Cute!! Ik zou het hondje iets uit het midden halen. Verder vind ik het een hele leuke foto. Mooi lichtgebruik en mooi contrast en superschattige pose van het hondje!

xMayo: Pijn… Ik heb je topic gezien en je ziet inderdaad pijn in de ogen van het paard… Dit is voor mij een bijzonder mooi voorbeeld dat je soms alle “regels” aan je laars moet lappen om het verhaal in de foto naar boven te kunnen halen. Mooi. Heel mooi.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:49

Thanks! ik ga het origineel ff zoeken, maar dacht hij (helaas) zo afgesneden genomen was. :) ik ben vaak voorzichtig met contrast heb ik het idee dus daar kan je gelijk hebben. :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:57

Bedankt voor je commentaar!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het echt heel erg lastig vond! Waylon is echt zo bewegelijk op het podium, echt niet normaal :')
Je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft de microfoon, stond ook echt recht voor z'n neus op de eerste rij. Perfecte plaats voor een fan, niet voor een "fotograaf". :')
Maar vond het erg leuk om te proberen! Misschien binnenkort weer eens een keertje kijken of er iets in de buurt is :D Dan neem ik je tips zeker mee!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 01:07

Let wel op dat als je een camera bij je hebt met verwisselbare lens, dat dit gezien wordt als een "professionele camera" en je er in heel veel gevallen officieel toestemming moet vragen aan òf de zaal, òf het management van de artiest. Soms zelfs de platenmaatschappij. Het kan gebeuren dat je camera in beslag wordt genomen als je dit niet geregeld hebt.
Bij Rihanna had ik enorm geluk! We waren te laat en werden niet gecontroleerd. Ik had mijn 450D + 55-250 zoomlens bij me en het licht was helemaal geweldig waardoor ik echt top plaatjes heb kunnen schieten! (heel stiekem!! Hahaha!)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:17

Nah, dit was gratis, buiten en zonder controles. Dus de omstandigheden waren perfect! :D

Dus naar zoiets ga ik weer op zoek! Heb geen goeie lens voor binnen, tenzij het licht inderdaad geweldig is! Maar vind het wel een leuke uitdaging!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 07:36

Bedankt voor de feedback. Helaas om biij te blijven heb ik deze moeten plaatseb bij gebrek aan beter. Het was zulk slecht weer stond in de stortregen :p maarja je moet er wat voor over hebben om bij te blijven. Haha hopelijk deze week een betere foto.