Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. joelleollie schreef:week 6 :
[ Afbeelding ]
Ik vind hem wat onscherp .... de drukte had ik juist zo gedaan zodat er veel te zien is

Fijne kleuromzetting bij de sfeer. Heel actieve stadsfoto.
Goed gelukt ondanks het bewolkte 50 tinten grijs-weer. Het hek vind ik iets minder.

Je bloemen en het kaarsje vind ik echt veel mooier. Mag ik vragen wat voor camera/lens/instellingen je gebruikt hebt?
Maar verder… Potverdikkie wat een prachtplaat weer…
Het is zo veel moeilijker dan iedereen denkt om een goede concertfoto te schieten. Deze vind ik zeer geslaagd. Ik moet zeggen dat ik het hoge contrast niet eens storend vind, ik vind het mooi zwart/wit. Mooi hoe je de emotie te pakken hebt in het gezicht, de actie, zeg maar. Altijd jammer dat die zangers een hand met mic voor hun snufferd hebben, maar goed, dat hoort erbij. Als ik je dan wel een tip mag geven als je meer concerten zou willen schieten, let op dat je aan de goede kant gaat staan. Een rechtshandige zanger zal over het algemeen de mic met rechts vasthouden en dus aan die kant zijn gezicht blokkeren. Kijk dus voor een concert goed naar foto’s en films, bij voorkeur live filmpjes, om te zien wat voor acties de artiest doet en waar je op moet letten bij een concert. (en ik dwaal af…
)
) maar het is het net niet. Ik maak dezelfde fout zeer regelmatig maar door wat uitsnijden krijg je een heel ander resultaat. Foto lijkt ook net niet scherp, maar met een beetje photoshoppen kun je daar wel iets aan verbeteren.
ik ben vaak voorzichtig met contrast heb ik het idee dus daar kan je gelijk hebben.
Dan neem ik je tips zeker mee!