[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:54

Hoi, mag ik hier ook weer eens meepraten? :)

Nobbie91, ik vind de eerste nog iets te donker, tweede heel grappig idee zo met die hakjes, alleen nog wat rommelige achtergrond!

Salliballi, gave uitprobeersels, goed gelukt. :)

Renee, heel gaaf! Vind alleen de overgang paars/geel nog iets te snel zegmaar, kan het niet echt uitleggen. :') Maar dat is smaak.

Hier wat foto's die ik vorige week geschoten heb :)
[FK] [FOTO] Hagedis

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:46

nobbie91 schreef:
Salliballi: lief veulentje :) Ik zou de foto iets lager hebben genomen, even in het gras liggen :P.. nu kijk je best wel van bovenaf en dat is jammer.

Die laatste is echt heel mooi/krachtig Renee, gave foto!

hier weer 2 van gisteren:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuke foto's!
Wel had ik bij de bovenste nog wel graag de neus er helemaal op gewild.
De 2e foto, wat heeft het paard daar om zijn achterbenen? bovenin?
Ziet er een beetje vreemd uit.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:47

SalliBalli schreef:
Nobbie de eerste foto vind ik mooi.. de 2e is leuk om te zien zou ik zelf niet bedacht hebben haha. :D

Probeerseltje van mij met de kleur sepia..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bij de eerste foto zou ik graag het paard/meisje rechts er ook nog helemaal op willen zien.
2e foto had ik zelf lager genomen, vanuit de hurken dan was hij net nog wat sprekender geweest :j

lifaya schreef:
foto van amerika, opnieuw bewerkt
[ Afbeelding ]

Ik zou hier de kleurlaag/filter die je hebt gebruikt iets meer doorschijnend maken, vooraf het paarse.
Naar mijn smaak vind ik dat nog iets te donker en té opvallend.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:54

Weer 2 foto's van mijn kant.

Afbeelding

Afbeelding

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:06

Daniella, de 1e dat oog vind ik echt... WAUW!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:36

Daniella, denk dat ik ze mooier had gevonden als je wat meer scherptediepte in de foto had, dus voorgrond en of achtergrond wat waziger, nu is het wat druk vind ik.

2 foto's die ik vandaag heb gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:00

kijk dat vind ik nou gave zomersefoto's. vind de 2e mooier dan de eerste. de 2e heeft wat speciaal.

2 foto's van mijn fotoshoots( mijn aller eerste, net een maandje aan het fotografer). alleen verscherp verder niets bijzonders nog mee gedaan

Afbeelding

kweet het mijn horizon is scheef, zo zonde! camera is ook zo uit evenwicht hahha

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:08

mariekeoo:
Die eerste foto heb ik al eens gezien, in dit topic, klopt dat?
Ik vind het oog van het paard een beetje gek, zo licht.

De tweede foto vind ik heel mooi! Inderdaad een erg scheve horizon, maar het paard staat er prachtig op!

nobbie91:
Mooie kleuren, leuk bedacht.
Bij de tweede foto stoor ik mij aan de blik van het model. Ze kijkt niet echt ergens naar.

_Daniella:
Twee mooie foto's, de tweede spreekt mij meer aan, door de zon en het lente gevoel (fluitekruid)

Hier twee foto's van mij:

Afbeelding

Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:13

heb mijn foto hier nog nooit geplaatst. paard heeft hele aparte aansprekende ogen. bij een beetje verscherping krijgt het hele aparte ogen. super knap paard is het

hierboven mooie zweer in de fotos en ook mooie scherpte

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:40

_Daniella : eerste vind ik super! dat oog springt er erg uit, wat bijzonder! Bij de tweede stoor ik me aan de schaduwen, maar compositorisch spreekt hij me wel heel erg aan zo met dat gras :j
Nobbie91 : leuke warme foto's. Tweede spreekt me meer aan dan de eerste. Vind de eerste wat 'rommeliger' ogen met het haar en de krans :)
Mariekeoo : de eerste vind ik jammer dat hij in ZW staat, zou graag de kleurversie zien. Tweede jammer van de horizon inderdaad!
Nefertarie : eerste vind ik een fijne sfeer uitstralen maar vind hem wat 'vaal' qua kleur en de achtergrond stoort me een beetje. Tweede vind ik leuk bewerkt :D

Weer wat plaatjes voor m'n eindopdracht fotografiecursus. Ze zijn genomen met een Nikon D3000 en de Nikkor 55-300VR lens. Ben zelf niet echt 100% tevreden maar plaats ze toch :)

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:56

Kom dit topic ineens tegen.... ik heb ook een fotografie hobby en wil ook wel iets plaatsen. De eerste is een Bulldog puppy in de hei en de tweede een bewerking van 2 paarden. Ben benieuwd naar jullie reactie :o

Afbeelding

Afbeelding

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:35

astridklomp 2de foto erg mooi.

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:37

_Daniella: Ik vind de eerste foto het leukst! Het paard staat hier het mooiste erop. Maar de tweede foto geeft mij meer een zomer gevoel :j

Nobbie91: Mooie foto's en fijne sfeer! Vind alleen de onderste net iets te fel.

Mariekeoo: Nog even lekker door oefenen, maar je bent al goed bezig!

Nefertarie: Denk een beetje aan je achtergrond. Verder had je het paard iets meer naar rechts kunnen hebben en boven en onder iets meer ruimte kunnen laten.
Kat vind ik niet zo..

Joycebunny: De eerste spreekt mij aan! De tweede niet zo. Denk als je de hond er helemaal op had gezet en meer op hoogte van de hond zelf had gefotografeerd, dan sprak hij me meer aan!

astridklomp: Vind je black foto erg slecht bewerkt! Er hangt helemaal een witte gloed om hun heen.

ladyleonie: Gaaf! Ik vraag me alleen af wat dat op de achtergrond is? Dan stoort namelijk een beetje.. En jammer dat zijn nek/hals een zwarte waas heeft voor een gedeelte.

Afbeelding
Foto van vandaag. Bruiloft van mijn collega

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:03

Sanne die witte waas heb ik er zelf omheen gezet omdat ik dat mooi vind :+

Nog 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:01

Astridklomp misschien is het wel netjes om anderen ook even te beoordelen :j
Je eerste twee vind ik niet zo aansprekend. Vind ze nogal 'vaal' (?) Qua kleur en contrast en bij de tweede zie je dat hij bewerkt is, al is het een leuke foto. Je tweede post vind ik veel beter. Vooral de tweede vind ik een fijne plaat om naar te kijken. En wat een leuk paard ook! :D

Ladyleonie super, hoe heb je die gemaakt? Vind hem een aansprekende en mysterieuze sfeer hebben :)

_Sanne leuke, vrolijke foto :j leuk idee ook!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:36

Ow ja inderdaad ik zal ook even commentaar geven :o

Danielle: Mooi, ook qua kleurdiepte. Enige is dat ik de bloemen bij de Fjord wel wat druk vind.

Nobbie91: Technisch wel goed maar de stijl spreekt mij minder aan....

Mariekeoo: De zwart/wit foto had wel wat spannender gemogen, de tweede foto is jammer van de scheve horizon en de groene wand op de achtergrond. Paard staat er wel mooi op.

Nefertarie: Eerste foto mooi warm van kleur, alleen vind ik de achtergrond met de schuine strepen storend. Tweede foto van de kat vind ik heel erg mooi. Mooi qua contrast en het oog wat eruit springt.

Joycebunny: 1e foto qua compositie mooi maar ik had de neus van de hond liever ook scherp gezien. 2e foto vind ik het minder dat de witte hond zo net aangesneden wordt.

Ladyleonie: Heel mooi, ben alleen wel iets minder gecharmeerd van de groene zweem en de grijze vlek rechts in de hals.

Sanne: Hele mooie trouwfoto, ook mooi van kleur en compositie en scherptediepte. Misschien alleen de tanden ietsje bleken (zijn nou wel erg geel) en de rode vlekjes op wangen wegwerken. ;)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:46

Mag ik hier meepraten? Wil me graag wat meer verdiepen in de fotografie, denk dat ik heel veel kan leren uit commentaren en tips!

Wat komen er hier prachtige foto's voorbij! Ik ga even van deze pagina zeggen wat ik er van vind, dan kan ik vanaf hier mee volgen!

_daniella, Bij die eerste foto vind ik dat je dat oog prachtig hebt kunnen vastleggen! Verder vind ik het inderdaad een beetje druk op de voorgrond. De tweede foto is ook heel mooi!

Nobbie91, Je hebt een hele mooie stijl, speciale kleuren gebruik je! Vooral de 2e foto vind ik heel leuk!

Mariekeoo, Als je nog maar een maandje aan 't fotograferen bent vind ik deze foto's al heel wat! Misschien kun je de foto's een beetje meer bewerken, zo kan je misschien bij de eerste wat meer contrast toevoegen, bij de tweede kan je dan de horizon rechtzetten!

Nefertarie, Je eerste foto is echt heel scherp! Misschien volgende keer ergens anders neerzetten zodat je een net iets minder storende achtergrond hebt? Verder vind ik het echt een prachtige foto! De tweede foto vind ik prachtig hoe je het oogje laat opvallen!

joycebunny, Leuke compositie bij die eerste foto, het oogje is prachtig scherpgesteld, bij de tweede foto vind ik dat de het plantje op de voorgrond (het wazig stukje) een beetje stoort.

Ladyleonie, speciale foto, er zit wel een bepaalde sfeer in! Vind het prachtig hoe je dit gedaan hebt, vind de groene zweem niet storen (past bij de foto), enkel de achtergrond vind ik een beetje raar!

astridklomp, Prachtige foto's! Die van die hondjes is echt heel mooi! Die blackfoto vind ik ook prachtig!

En een foto van mij:
Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:14

Chrlooott: Goede foto, ik had alleen even dat stukje teugel rechtsonder nog even weggewerkt. Ik heb even op je website gespiekt en daar zitten mooie foto's bij zeg!

Ik heb nog een interessante foto, hetzelfde paard in bijna dezelfde stand gefotografeerd bij donker grijs weer en bij stralende zon.

Afbeelding

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:21

Astridklomp, bedankt voor je commentaar!! Inderdaad, dat stukje teugel mag wel weg ;)
Fijn dat je op mijn website gaan kijken bent, Vind je ze 'fotoshoot'-waardig?

Wat een verschil bij je twee foto's! Op zich vind ik die met donker grijs weer zeker niet slechter als die met zon! Die met zon heb je wel meer details maar heb je ook weer die schaduw dat over zijn lichaam loopt hé! Benieuwd wat andere nu de leukste vinden!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:25

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:29

Gave foto's weer hierboven.
Joycebunny, gaaf die eerste foto.
Astridklomp, geen witte randjes meer om je onderwerpen doen hoor ;)

Enige tijd terug deze jaarling op de foto gezet:

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:08

Chrlooott, ja ik vind ze zeker wel fotoshoot waardig. Buiten dat of ik of andere fotograven het fotoshoot waardig vinden, vind ik altijd dat degene waar je de shoot voor maakt er blij en tevreden mee moet zijn.

Oké, witte waasje is dus niet mooi, zal ik niet meer doen. :+

Goof, op zich vind ik de foto niet slecht maar de linkerkant van het lichaam van het veulen ziet er een beetje raar uit zo, heel plat. De scherptediepte vind ik wel mooi en het lage standpunt.

Ik vind zelf de foto in de zon mooier qua kleur en je ziet meer diepte in het paard, maar op de 'grijze' foto heb je inderdaad die harde schaduw niet.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:25

astridklomp, Ja, vele mensen vinden ze mooi, maar ik vind ze altijd toch nog net niet goed genoeg.. Ik vraag ook nooit geld ofzo voor een fotoshoot, maar nu beginnen enkele te zeggen dat ik dit beter wel kan doen! (Uiteraard geen 150 euro voor een fotoshoot hé). Maar vanaf het wat bewolkt is kom ik er ook gewoon niet met mijn lens.. (heb een canon eos 550D met een 18-200mm) Dus vandaar mijn vraag :)

Goof, k vind je foto zeker niet slecht, maar ik zou het vanuit een andere hoek genomen hebben! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:25

astridklomp schreef:
Goof, op zich vind ik de foto niet slecht maar de linkerkant van het lichaam van het veulen ziet er een beetje raar uit zo, heel plat. De scherptediepte vind ik wel mooi en het lage standpunt.

Hehe ja ik kan het dier moeilijk ronder maken dan het van zichzelf is :+

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:42

Chrlooott schreef:
Mag ik hier meepraten? Wil me graag wat meer verdiepen in de fotografie, denk dat ik heel veel kan leren uit commentaren en tips!

Wat komen er hier prachtige foto's voorbij! Ik ga even van deze pagina zeggen wat ik er van vind, dan kan ik vanaf hier mee volgen!

_daniella, Bij die eerste foto vind ik dat je dat oog prachtig hebt kunnen vastleggen! Verder vind ik het inderdaad een beetje druk op de voorgrond. De tweede foto is ook heel mooi!

Nobbie91, Je hebt een hele mooie stijl, speciale kleuren gebruik je! Vooral de 2e foto vind ik heel leuk!

Mariekeoo, Als je nog maar een maandje aan 't fotograferen bent vind ik deze foto's al heel wat! Misschien kun je de foto's een beetje meer bewerken, zo kan je misschien bij de eerste wat meer contrast toevoegen, bij de tweede kan je dan de horizon rechtzetten!

Nefertarie, Je eerste foto is echt heel scherp! Misschien volgende keer ergens anders neerzetten zodat je een net iets minder storende achtergrond hebt? Verder vind ik het echt een prachtige foto! De tweede foto vind ik prachtig hoe je het oogje laat opvallen!

joycebunny, Leuke compositie bij die eerste foto, het oogje is prachtig scherpgesteld, bij de tweede foto vind ik dat de het plantje op de voorgrond (het wazig stukje) een beetje stoort.

Ladyleonie, speciale foto, er zit wel een bepaalde sfeer in! Vind het prachtig hoe je dit gedaan hebt, vind de groene zweem niet storen (past bij de foto), enkel de achtergrond vind ik een beetje raar!

astridklomp, Prachtige foto's! Die van die hondjes is echt heel mooi! Die blackfoto vind ik ook prachtig!

En een foto van mij:
[ Afbeelding ]

hoe kan ik dat doen mijn horizon recht zetten?