[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:36

@Anniek22: Wauw dank je! Zoveel verrast me aangezien ik momenteel nog niks vraag. Bedoel je degene in de link of degene die hier te zien is als een na laatste? :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:38

@Henrike5: Ik word er niet wild van. Vind ze nogal vlak en grauw qua kleur/contrast. Eerste foto vind ik raar ‘uitgesneden’, ben niet zo fan van die bijna-vierkante foto’s. Wel netjes scherp! €10-€20
@Brenda_85: Nette foto’s, qua kleur zitten ze zeker goed. Bij de fries had ik graag wat meer ruimte gezien onderaan, zodat zijn borst er ook mee op stond. €20
@IsaCalixa: ik vind je foto’s een mooie sfeer vertegenwoordigen! Wel soms net ietsje overbelicht, vooral bij de eerste. €35
@Marit: tja, what can I say :D grote fan hier! De sfeer die je telkens neerzet in je foto’s is echt bijzonder. Enige puntje is dat ik bij foto 2 de vogel er net iets te gephotoshopt uit vind zien. Verder top foto’s! €90
@Jikkeee: jammer van de facebook uploads! Foto’s die je hier plaatst vind ik een stuk minder dan die op je website. Op basis van je portfolio zou ik zo rond de €40 schatten!
@louiisaa: ik vind het in alle eerlijkheid meer HTK kiekjes… Lekker dooroefenen! Edit: tweede serie is iets beter, al ben ik niet zo’n fan van de roze nabewerking. €5-€10
@horserider22: lastig te taxeren. Eerste twee zijn landschap en is een heel andere categorie, foto van de hond vind ik meer een leuk kiekje. Lekker verder oefenen!
@KirstenChes: eerste vind ik een mooi moment, maar net wat te vlak en donker. Tweede is niet scherp, derde vind ik best leuk. Al had ik wat meer ruimte gelaten en wellicht was het mooier geweest als het paard centraler stond. €10-€15
@anne_joy: eerste serie: waar ik tegenaan loop is dat door de zijdelingse inval van licht je vaak een te scherp contrast krijgt op het paard zelf. Snap je? :+ Foto’s zijn wel mooi scherp en je kleurgebruik is mooi! €25. Tweede serie: had je net wat meer uitdaging kunnen zoeken in verschillende composities. Wel gewoon netjes! Ook €25
@Joysieee: eerste foto niets op aan te merken, behalve dat er wat meer licht en contrast in mocht. Tweede vind ik op dit vlak beter, maar jammer dat het gezicht van het meisje deels verstopt wordt. Derde vind ik leuk qua compositie, maar jammer dat slechts een deel van het paard belicht wordt. Wel netjes scherp en mooie kleuren! €25
@Timo_040: mooie foto’s en wat een knappe paarden heb jij al voor de lens gehad! €50
@Believe: Ik vind ze vooral net wat te krap qua uitsnede, en verder niet zo bijzonder qua kleur en contrast. €20
@Strasshorse: reeks 1 vind ik wat te grauw, wat ik vnl terugzie bij de tweede. Derde vind ik wat overbelicht. Overall zou ik iets van een €15 taxeren. Reeks 2 vind ik iets beter, al mag je wat meer spelen met composities. Deze zou ik op €20 schatten.
@boomer123: eerste twee mooie compositie, maar rommelige achtergrond. De laatste vind ik niet fijn kijken zo vierkant, en ook zie ik wat ruis. Over het algemeen vind ik je foto’s ook wat grauw. Lekker dooroefenen!
@annedrop: nette foto’s, vooral die van het dressuurpaard. Verder mag je wat meer power in je foto’s stoppen vind ik, maar het is een leuk begin! €15
@love_mandy: Mooi gebruik van scherptediepte en kleur. €25
@Suuszels: overall vind ik ze wat te krap uitgesneden. Verder gewoon mooie foto’s! €30
@Manou_xxx: Knappe foto’s! Netjes scherp, interessant qua kleur en compositie. €45-€50
@HesHan: mooie sfeer zet je neer. Laatste van het vosje lijk ik wat scherpte te missen? Die van de stelletjes zijn erg mooi en netjes scherp! Die zou ik €35 taxeren.
@DShots: gewoon nette foto’s, maar niet super bijzonder. Heb ook even naar je Facebookpagina gekeken en je maakt leuke foto’s! €35

Bij deze plaats ik nog een keer wat! Niet mijn beste foto’s, maar wel mijn meest recente. Portfolio is terug te vinden op mijn website, welke je terugvindt in mijn onderschrift :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:09

Ik kan nog niet taxeren, maar ik kan wel vertellen wat ik op een foto zie en wat me aanspreekt:)
Hes_Han: Voor mn gevoel is de foto een beetje te veel bewerkte, de overloop van de hoofden naar de lucht lijkt iets niet te kloppen, de plek vanaf waar de foto genomen is vindt ik wel heel mooi, mooie details van de grassprieten die de foto weer heel zacht maken
de 2e foto vindt ik erg mooi, de liefde spat van de foto af! Mooi ook hoe zijn handen nog net op de foto staan.
De 3e vindt ik erg gaaf, maar ook iets te overbelicht naar mijn idee:)

DShots: Mooie sprekende en scherpe foto's vooral bij de 2e vindt ik zo mooi dat je elk haartje op zijn hoofd kan tellen.

AnneJoy:Mooie scherpe foto's, maar ik mis eigenlijk wat spannends, waardoor ik niet zo lang blijf kijken naar de foto.

Billionache: Mooie foto's, de eerste en tweede vindt ik een beetje grauw, maar de kleuren op de tweede foto vindt ik dan wel weer erg mooi!

Dan mijn foto's, dit zijn de eerste foto's die ik heb gemaakt. moet nog erg veel oefenen en ookmet bewerken uitkijken dat ik de foto's niet te veel bewerk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:49

billionache: Ik vind het net een soort bucas reclames of van andere hoofdstellen, kledinge etc! Hele mooie fotos, mooi scherp! Zeker 50 euro.. Volgende uitdaging: Maak ze speciaal met iets wat je zelden tegenkomt...
anouska15: leuk, maar beetje basic. Vind t 20 euro waard maar het mag iets meer knallender, echt zo BAM! DAT is de foto! kijk goed naar anderen, dan kom je een heel eind!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:51

anouska: Het zijn trouwens wel mooie kalenderfotos....!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:56

anne_joy schreef:
@Anniek22: Wauw dank je! Zoveel verrast me aangezien ik momenteel nog niks vraag. Bedoel je degene in de link of degene die hier te zien is als een na laatste? :)

Die in de link is geweldig, vind het hele mooie foto's! De ena laatste is niet echt scherp, vind t jammer want is een hele mooie hond! Ik zou echt centjes gaan vragen :-D Het zijn hele mooie foto's, zijn t echt waard joh!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:05

Ik heb niet iedereen getaxeerd vanaf de laatste x dat ik hier was (is al erg lang geleden) Sorry daarvoor!

Believe; 20

Stasshorse; 20, die laatste vind ik leuk!

louiisaaa; 25, de eerste vind ik gaaf, bij de laatste vind k de bewerking minder mooi

boomer123; 10, lekker blijven oefenen. Ik vind overigens je kleuren iets te geel

annedrop; 25, wow die laatste is COOL! ALS je fotos plaatst ter beoordeling, bewerk ze dan helemaal na.. zoals dat lijntje. En ik zou die neusriem flap wat inkorten.. de eigenaar van t veulentje had ik gevraagd t halstertje af te doen. Rijfoto heb ik niets op aan te merken.

love__mandy; Je foto's lijken idd niet scherp. Fotografeer je in RAW? Doe je daarna nog extra verscherpen? Bij RAW foto's verscherpt je camera namelijk NIET (doet hij bij jpg's wel) Dit dien je zelf nog te doen.

strasshorse; 20, ik vind de serie in t gras iets te geel, ik had de groentint aangepakt. I <3 the puggggg

suuszels; 65, prachtige heldere kleuren, mooie platen, ik hou er van

manou_xxx; 40, de kleuren zijn iets te geforceerd naar blauw naar mijn smaak. De tweede en de een na laatste vind ik wel heel mooi. Momentjes verder prima.

love__mandy; zie nu je post als reactie op mijn bericht. Ik hou me aan de vraag die ik je stelde hierboven.. haha :D

hes_han; 60, leuke bewerking, door de helderheid op de modellen lijken ze een beetje schilderachtig, en dan die tintjes er in.. I like!

D_Shots; 30 ze lijken wat oververscherpt op mn pc.

anne_joy; 30, wat ga jij lekker vooruit zeg! Waar ik bij Demi de foto's iets te scherp vind zijn die van jou ietsjes te zacht. Geeltintje zou je er van mij wel een beetje uit mogen halen.. ze zijn iets te warm voor de tijd van t jaar (maar dat zegt iemand die houdt van natuurgetrouw hoor dus daar hoef je je niets van aan te trekken) Sommigen hadden iets scherper gemogen qua diafragma.

billionache; 60. Als ik je een tip mag geven. Probeer je modellen zo neer te zetten dat je het halstertouw kan verbergen. Arm net achter t been oid. Nu heeft t eerste meisje een hele opgerolde rol in dr hand. Bij de jongen had ik die paaltjes even weggewerkt. Mooie kleuren.

anouska15; ik zie de vervorming van je lens. Best leuke plaatjes maar met wat voor lensje fotografeer je? Lekker blijven oefenen. Wellicht iets meer afstand nemen en later de foto wat uitsnijden zodat je minder vervorming hebt van de dieren.

Wat foto's van mij van afgelopen weken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:10

Wat bedoel je met vervorming? :) dit is een 18-55 Mm lens op een canon eos 1200D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:12

Serieus :D ?
Wow, ben best verbaast zeker omdat ik toch wel lichtelijk fan ben van jouw foto's :o

Maar bedankt voor het compliment. Erg leuk! Wilde sowieso binnenkort al mijn prijzen gaan verhogen hoor maar vind het altijd wel lastig haha

S_en_Z schreef:
Ik heb niet iedereen getaxeerd vanaf de laatste x dat ik hier was (is al erg lang geleden) Sorry daarvoor!

Believe; 20

Stasshorse; 20, die laatste vind ik leuk!

louiisaaa; 25, de eerste vind ik gaaf, bij de laatste vind k de bewerking minder mooi

boomer123; 10, lekker blijven oefenen. Ik vind overigens je kleuren iets te geel

annedrop; 25, wow die laatste is COOL! ALS je fotos plaatst ter beoordeling, bewerk ze dan helemaal na.. zoals dat lijntje. En ik zou die neusriem flap wat inkorten.. de eigenaar van t veulentje had ik gevraagd t halstertje af te doen. Rijfoto heb ik niets op aan te merken.

love__mandy; Je foto's lijken idd niet scherp. Fotografeer je in RAW? Doe je daarna nog extra verscherpen? Bij RAW foto's verscherpt je camera namelijk NIET (doet hij bij jpg's wel) Dit dien je zelf nog te doen.

strasshorse; 20, ik vind de serie in t gras iets te geel, ik had de groentint aangepakt. I <3 the puggggg

suuszels; 65, prachtige heldere kleuren, mooie platen, ik hou er van

manou_xxx; 40, de kleuren zijn iets te geforceerd naar blauw naar mijn smaak. De tweede en de een na laatste vind ik wel heel mooi. Momentjes verder prima.

love__mandy; zie nu je post als reactie op mijn bericht. Ik hou me aan de vraag die ik je stelde hierboven.. haha :D

hes_han; 60, leuke bewerking, door de helderheid op de modellen lijken ze een beetje schilderachtig, en dan die tintjes er in.. I like!

D_Shots; 30 ze lijken wat oververscherpt op mn pc.

anne_joy; 30, wat ga jij lekker vooruit zeg! Waar ik bij Demi de foto's iets te scherp vind zijn die van jou ietsjes te zacht. Geeltintje zou je er van mij wel een beetje uit mogen halen.. ze zijn iets te warm voor de tijd van t jaar (maar dat zegt iemand die houdt van natuurgetrouw hoor dus daar hoef je je niets van aan te trekken) Sommigen hadden iets scherper gemogen qua diafragma.

billionache; 60. Als ik je een tip mag geven. Probeer je modellen zo neer te zetten dat je het halstertouw kan verbergen. Arm net achter t been oid. Nu heeft t eerste meisje een hele opgerolde rol in dr hand. Bij de jongen had ik die paaltjes even weggewerkt. Mooie kleuren.

anouska15; ik zie de vervorming van je lens. Best leuke plaatjes maar met wat voor lensje fotografeer je? Lekker blijven oefenen. Wellicht iets meer afstand nemen en later de foto wat uitsnijden zodat je minder vervorming hebt van de dieren.

Wat foto's van mij van afgelopen weken:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:12

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:15

Suuszels schreef:
Serieus :D ?
Wow, ben best verbaast zeker omdat ik toch wel lichtelijk fan ben van jouw foto's :o

Maar bedankt voor het compliment. Erg leuk! Wilde sowieso binnenkort al mijn prijzen gaan verhogen hoor maar vind het altijd wel lastig haha

Op basis van wat je hebt laten zien zou ik dat er voor over hebben. Heb even je site bekeken. Daar zie ik wat foto's tussen dat ik denk van mwoh.. die had ik niet gebruikt voor mijn pf. Of bij sommige dat ik de kleurtint aangepakt had. Je mag soms iets kritischer zijn, maar je gaat goed vooruit hoor :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:22

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:12

*\o/*
@boomer123: ik vind de kleuren niet erg mooi, het is een beetje grijzig, ook vind ik de achtergrond erg afleiden. Als je iets verder gaat staan en meer zoomt krijg je de achtergrond wat waziger.
ook is er bij de laatste foto erg veel ruis naar mijn idee, de iso waarde misschien wat lager? ik zou nu nog niks vragen. Gewoon lekker oefenen en vraag eventueel aan je modellen wat zij ervoor over zouden hebben ;)
verder wel leuke foto's hoor!
ik hoop dat je wat hebt aan m'n puntjes ;)
@annedrop:leuke foto's en mooie zebra :) 15 als de kleuren wat feller zijn zeker meer
@love_mandy: ik mis soms wat scherpte maar verder vind ik de foto's wel erg leuk, 25
@Strasshorse: leuke foto's- 35
@Suuszels: ik vind de eerste foto echt super gaaf :) derest is ook heel netjes gedaan :) 40
@Manou_xxx: leuke kleurrijke foto's en erg mooi scherp! 45-50
@HesHan: mooie scherpe foto's en erg lief :) 40
@DShots: wouw wat scherp! erg leuke foto's 45
@anne_joy: ik mis wat scherpte hoewel de achtergronden overal wel erg goed vaag zijn, verder wel leuk 30
@billionache: fijne scherpe foto's :) 45-50
@Anouska15: foto 1 en 3 vind ik wel veel beter, de dieren kunnen iets scherper en de verhoudingen kunnen daar iets beter ;) 5-10
@S_en_Z: de 1e is echt om op te eten <3 jammer dat bij foto 2 de linker mouw afleid, vóorderest super ! :) 40

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

verschillende foto's

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:58

40 is niet veel als je ze super vind :P wou dat ik zo goedkoop shoots kon boeken haha :)

Wat zou je zelf voor je eigen foto's geven die je net laat zien?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:01

Het is maar net wat iemand er voor wilt geven he,
Sommigen kunnen super fotograferen, kosten 80/90 euro, maar zijn compleet niet mijn smaak.
Dan bied ik dus ook minder als ik zelf een prijs mocht noemen.

Maar ik snap dat je dat vind, maar ieders mening is anders :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:02

Het was niet negatief bedoeld hoor :P Ik doe dat zelf ook ;)

Maar vind t wel leuke "food for your thought" als je ook nadenkt over wat je voor je eigen foto's over zou hebben.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:03

Ik was bij mij ook verrast door de prijzen hoor! Er werd ook 20 euro genoemd, terwijl ik nu 80 vraag. Maar dat is denk ik inderdaad puur een kwestie van smaak :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:03

Dat van mij ook niet hoor :)
Maar ik snap je beweegredenen dan ook.
Taxeren hier is puur voor wat mensen zelf kunnen/willen geven.
Kan een enorm voordeel zijn, maar zoals je nu dus merkt ook een beetje een nadeel.

Zat ik bij jou met mijn taxatie in ieder geval goed marit :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:06

Ik heb meerdere pakketten waaronder een goedkoop pakket van 45,- dus ik voel me echt niet beledigd hoor _O-

Ben oprecht geinteresseerd in wat ze zichzelf zou geven!

Marit ja das ook smaak/wat je er voor over hebt. Wat ik me bij jouw foto's vooral soms af vraag is: "Hoe zou dat eruit zien op een 10x15 afdruk?" als ik ze alleen voor op de pc zou willen vind k ze supergaaf 9 vd 10x en daar meer voor willen betalen (als bijv screensaver/achtergrond) dan als ik ze voor t afdrukken wil (volgens mij komen jouw foto's veel beter tot zn recht vanaf 20x30 afdrukken) Mits de printers die gebruikt worden ook gekalibreerd zijn.

Ik druk mn eigen foto's regelmatig af, om te zien of ik over mn 10x15 afdrukken net zo tevreden ben :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:23

Taxeren is inderdaad een kwestie van smaak, naast een boel objectieve factoren zoals scherpte :-)

Wat ik ook lastig vind aan taxeren is inderdaad de verscheidenheid aan pakketten. Zo heb ik persoonlijk een erg goedkoop pakket waar men enkel de kleine bestanden toegestuurd krijgt met logo, maar ook een duurder pakket waar men ook de grote bestanden zonder logo erbij krijgt. Hiertussen zit best een groot prijsverschil.

Overigens schrik ik best van de taxaties die ik krijg! Momenteel zit ik hier flink onder, hoewel ik niet bijster veel boekingen binnen krijg :=

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:28

Dat klinkt me heel bekend in de oren.
Mensen betalen de helft tegenover wat hier getaxeerd word,
Maar zo heel veel boekingen krijg ik niet binnen.

Goed fotograferen, naamsbekendheid hebben en de hoeveelheid fotografen in je omgeving maakt een hoop uit.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:34

S_en_Z schreef:
Ik heb meerdere pakketten waaronder een goedkoop pakket van 45,- dus ik voel me echt niet beledigd hoor _O-

Marit ja das ook smaak/wat je er voor over hebt. Wat ik me bij jouw foto's vooral soms af vraag is: "Hoe zou dat eruit zien op een 10x15 afdruk?" als ik ze alleen voor op de pc zou willen vind k ze supergaaf 9 vd 10x en daar meer voor willen betalen (als bijv screensaver/achtergrond) dan als ik ze voor t afdrukken wil (volgens mij komen jouw foto's veel beter tot zn recht vanaf 20x30 afdrukken) Mits de printers die gebruikt worden ook gekalibreerd zijn.

Ik druk mn eigen foto's regelmatig af, om te zien of ik over mn 10x15 afdrukken net zo tevreden ben :=

mezelf.. 5-10 euro maar zeker niet meer.. ik ben nog heeeeeellll erg bezig met van alles onder de knie krijgen. ik kan idd wat laag hebben getaxeerd maar dit is dan puur over wat ik ervoor zou kunnen geven. Ik bedoel niks slecht! :j maar voel je er vooral niet beledigt door! dat is absoluut mijn bedoeling niet :') zoveel verstand heb ik er niet van, het is meer hoeveel ik ervoor zou kunnen geven

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:52

S_en_Z schreef:

Nee ik fotografeer altijd in L (jpg/jpeg dus) heb inmiddels wel goede manier gevonden om ze scherp te maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:57

Markt is overspoeld met fotografen natuurlijk. Keuze is reuze, zoveel mensen die niet boeken omdat ze liever portfoliomodel zijn.

Al n x gehoord dat een meetingfoto groot op canvas is geprint incl logo (was 800x600)

Wel geld uitgeven voor canvas maar niet gewoon ff de foto kopen :)

Wij taxeren (over het algemeen) in de weet van hoelang n shoot duurt incl reizen/bewerken e.d.

Hebben jullie voor de grap weleens een 10x15 foto incl logo afgedrukt?

Kwaliteit: oogt soms iets te verscherpt.. maar logo is vaak amper zichtbaar. Heb t vorig jaar n x geprobeerd :) Tegen mijn verbazing in viel het me nieteens tegen.

En heel eerlijk.. ik zou zelf wss ook alleen de foto kopen die ik als evt canvas/20x30 wil afdrukken. Rest is leuk voor fb en voor in mn fotoalbum vind k t zelfs wel grappig om te kunnen zien wie die foto destijds heeft gemaakt.

Edit: ik weet niet hoe druk andere hobbyisten zijn, ik vind t redelijk druk voor t voorjaar. Maar k doe niet ieder weekend betaald werk oid. Zou ik ook niet willen. Heb het al druk genoeg met eigen paard/34 uur tandartsassistente en een vriend _O-
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 23-03-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:59

louiisaa schreef:
S_en_Z schreef:

mezelf.. 5-10 euro maar zeker niet meer.. ik ben nog heeeeeellll erg bezig met van alles onder de knie krijgen. ik kan idd wat laag hebben getaxeerd maar dit is dan puur over wat ik ervoor zou kunnen geven. Ik bedoel niks slecht! :j maar voel je er vooral niet beledigt door! dat is absoluut mijn bedoeling niet :') zoveel verstand heb ik er niet van, het is meer hoeveel ik ervoor zou kunnen geven

Ben ik absoluut niet hoor dame :P