[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:37

WOW die eerste WOW gaaf!!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:53

Nathalie gefeliciteerd!!!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:54

marall nooit uploaden bij mijn album gaat veel kwaliteit verloren :j

Nathalieb de 2de vind ik het mooist! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:31

Waar doen jullie dat dan dat uploaden?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:32

imageshack.us :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:38

laatste twee foto's: wow! :wow:

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:06

NathalietjeB toch! Wat een ONWIJSELIJK scherpe mooie foto's zijn dat! Alletwee! Maar waar zijn ze genomen?

Afbeelding
Afbeelding
Deze is genomen met de Sportstand

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:53

NathalietjeB: wat een prachtige foto's zeg! :wow: Hoe heb je die pinguin er zo opgekregen?
HorseDude: neus is overbelicht en verder is het idee niet zo spannend, misschien uit een wat lagere/schuine hoek nemen? Tweede foto is veel te korrelig helaas..

Eind van de ochtend fotoshoot gedaan:
Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:55

laatste foto is mooi zeg! het zwarte randje geeft er ook nog iets extra aan vind ik :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:54

Captain schreef:
NathalietjeB: wat een prachtige foto's zeg! :wow: Hoe heb je die pinguin er zo opgekregen?
HorseDude: neus is overbelicht en verder is het idee niet zo spannend, misschien uit een wat lagere/schuine hoek nemen? Tweede foto is veel te korrelig helaas..

2e Foto was met mijn andere fototoestel gedaan, en heb een veel langere sluitertijd genomen. En omdat het helemaal aan de andere kant van de bak was (helemaal uitgezoomd) was er natuurlijk grotere kans op ruis. :j

@ Captain: wel mooie foto maar aan de andere kant toch niet zó bijzonder... (surrie :o )

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:00

Kan je ook aangeven waarom je de foto van Captain niet bijzonder vindt HD? :)
Ik vind hem namelijk wel mooi/bijzonder. Goed scherp, het goede moment en het lichtinval maakt hem bijzonder. Ergens is het wel jammer en ietsiepietsie storend dat het zweepje het beeld uit valt, maar verder heb ik er niet veel op aan te merken.

Zal zo de rest ook eens bijlezen! Even mijn eigen foto's af maken :)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:01

Weetje wat mij opvalt Captain, de foto had heeeel anders geweest zonder die paarse bloemen, ik vind hem leuk en die paarse bloemen maken het dus af!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:02

Daar ben ik het inderdaad ook mee eens Brownie! :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:05

Jorinda__ schreef:
Ik vind hem namelijk wel mooi/bijzonder. Goed scherp, het goede moment en het lichtinval maakt hem bijzonder. Ergens is het wel jammer en ietsiepietsie storend dat het zweepje het beeld uit valt, maar verder heb ik er niet veel op aan te merken.

Tja, een beetje van joh beetje gaan rijden en hup op de foto... persoonlijk zie ik meer portretfoto's van paarden als ik zo eerlijk mag zijn. (hopelijk krijg ik niet half Bokt over me heen :o ) Totaal mijn eigen mening hoor, niet dat ik zeg dat de foto superslecht is ofzo...

Ben meer van de horse-only-shoots... :)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 28-05-12 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:06

Gisteren op een meeting (Belgische meeting maar niet via bokt ofzo :) )
Afbeelding

Afbeelding

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:08

Mooie scherpe foto's! Die shet is echt zo leuk!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:21

HorseyDude schreef:
Jorinda__ schreef:

Tja, een beetje van joh beetje gaan rijden en hup op de foto... persoonlijk zie ik meer portretfoto's van paarden als ik zo eerlijk mag zijn. (hopelijk krijg ik niet half Bokt over me heen :o ) Totaal mijn eigen mening hoor, niet dat ik zeg dat de foto superslecht is ofzo...

Ben meer van de horse-only-shoots... :)

Mag ik je er dan even op wijzen dat jij in de afgelopen week meerdere foto's van paarden met een ruiter erop hebt geplaatst? Sterker nog, een op dezelfde pagina.
Ik vind deze foto van Captain juist erg leuk. Mooi scherp, goed moment, leuk met die paarse bloemen achter. Als ik die dan vergelijk met die springfoto van jou: ruis, verkeerd moment, geen mooie compositie..

Horsefoto, vooral die bovenste vind ik erg leuk! En wat een knap paardje! Beide foto's zijn mooi scherp, maar ik was bij beide (en vooral de onderste) iets door mijn knieën gegaan. Op jou foto's kijk je iets bovenop de paarden. :) En de horizon van de onderste foto oogt wat scheef.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:29

Saskiaa_ schreef:
Mag ik je er dan even op wijzen dat jij in de afgelopen week meerdere foto's van paarden met een ruiter erop hebt geplaatst? Sterker nog, een op dezelfde pagina.

Uh ja... oeps... -O-

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:14

Leuk topic, mag ik mee doen? Ben maar een hobby-fotograaf, maar doe mn best :P Eerst even de foto's van de rest:

pg52
Sodeletuut- De eerste foto vind ik erg leuk, geeft een zomers sfeertje, de kleuren zijn fijn. Had liever onderaan iets minder wazig gras gezien, maar zo lijkt het wel ook net alsof we aan het bespieden zijn :P De tweede is netjes, rechts net iets te kort gesneden lijkt het.
Saskiaa_ - Ik vind ze beide leuk! Mooi model, kloppende kleuren, goed scherp, fijne omgeving. Mooi :)
hafjesliefde - Vind hem leuk, maar het is het net niet... Kan niet zo goed zeggen waarom niet, want de kleuren zijn goed en hij is scherp..
Captain - Denk dat je hem spannender had kunnen maken als het onderwerp centraler was. Is het paardenhoofd het onderwerp, of een detail in de ruiter? Zweep en schoen vallen net buiten de foto, dame voelt een beetje onthoofd, had het liever meer rond het paardenhoofd gezien. Verder technisch wel goed, ik ben jaloers! Tweede is een goede poging, maar door de schaduwen wat onrustig..
Sodeletuut - Netjes! Prachtig oog heeft het paard op de eerste foto, licht valt er mooi in :)
Milan_lover - Prachtig, niets meer aan doen, erg mooi, zou hem zo ophangen in mn huis.
hafjesliefde - Kleuren zijn leuk, maar het lijkt niet helemaal scherp. Is ook lastig met een vlinder en mos, niet de meest strakke structuren.
xTitanic - Eigenlijk best wel leuk, alleen staat de stoel scheef.. Ik kan niet zo goed tegen scheef :P Tweede is mooi en dromerig, leuk.
Milan_lover - Netjes, maar haalt het niet bij de pelikaan, die vond ik erg gaaf :o

Pg 53
Romana01 - Avondzon geeft een mooi warm effect erbij en het veulen is natuurlijk een heerlijk model, mooi :)
Captain - Ook weer een mooie plaat, alleen vind ik het jammer dat het oog voor de helft weg valt. Maar misschien heb ik gewoon een ogentik :P
Fair - Leuke foto, mooi scherp, maar de bewerking erop die later gepost wordt vind ik nog mooier. Maar het begin is er, netjes!
Sodeletuut - De eerste lijkt aan de zijkant van het hoofd wat te donker. De tweede vind ik leuk, mooie blik, mooi moment, mooie omgeving.
_Bitje_ - Avondzon geeft mooi effect, lekker warm, maar had hem iets scherper willen zien denk ik..
Marall - Niet slecht en de tweede vind ik erg leuk :)
NathalietjeB - Mooi scherp, mooie kleuren, goede foto. Tweede is technisch ook goed, onderwerp zelf vind ik wat saai, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Pg 52
HorseyDude - Vind de eerste foto niet slecht, maar ook niet echt goed. Het begin is er, nog wat meer spelen met invalshoeken en vooral veel foto's maken. Jammer dat de neus zo overbelicht is.. Tweede vind ik niet zo bijzonder, probeer met springen een 'mooi' moment te pakken, afzet is meestal niet het charmantste moment.
Captain - Weer zo'n leuke foto! Had hem misschien wat meer ruimte gegeven, persoonlijk vind ik het wat veel paard in de totale foto, zie liever nog wat achtergrond. Zonde van het puntje van de zweep. Kleuren zijn gewoon goed, dekje, bloemen, paard, lichtinval, erg mooi. Enige wat mij stoort, maar daar kan jij niets aan doen, is rijtechnisch.
HorsePhoto - Mooi, mooi, mooi :D Fijne foto's om naar te kijken, de shet is prachtig zwart op de lichte achtergrond!

Mag ik nu?

Afbeelding

Afbeelding

http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... tief23.jpg

Ben bezig een ander oploadpagina aan het zoeken, want de kwaliteit van Photobucket valt me steeds meer tegen :(

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:18

de architectuur foto van de kerk is leuk :j

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:20

RianneH: Leuk zo die weide foto in het zwart wit. Misschien tipje voor de volgende keer om de horizon bij deze fotopositie recht te houden. Nu lijkt het alsof het paard van de voorkant op zijn linkerkant gaat vallen. Misschien ook wel door het wegvallen van de voorbenen. Qua compositie is die wel leuk.
De kerkfoto is erg goed. Evt. wat meer lichtinval gemogen rondom het altaar. Je zit nu wat te zoeken in het donker onder het altaar wat je ziet...

Horsephoto: Mooie foto's. Scherp en vooral de actie van de shet knalt er goed uit.

Captain: Mooie foto, ook goed gedaan met het lichtinval. Tevens wat mij ook opvalt is het 'wegvallende'uiteinde van het zweepje. Als je dat er net bij op had staan is het een compleet plaatje.

HorseyDude: Ik stoor mij bij de eerste foto aan het groene schuim. Als het wit was geweest had ik het mooier gevonden. Het schuim opzich vind ik wel mooi, dat hoeft niet perse weg, maar alleen de kleur had van mij wel wit mogen zijn. En misschien de gesp net iets ruimer erop.
De tweede foto is het verkeerde moment. Ik zou die foto net een fractie later genomen hebben dat je iets meer sprong erop hebt van het paard met een iets mooiere houding van de ruiter. Nu geeft het een compleet vertekend beeld doordat de ruiter eigenlijk uit balans lijkt te zitten. Wat ik tevens jammer vind is dat je de goede foto van Captain de grond in drukt omdat je dat geen mooi moment vind, terwijl de tweede foto van jou echt qua moment niet goed is. Wat is de reden eigenlijk dat je die plaatst? Wat wil je er mee laten zien als ik vragen mag?

NAtalietjeB: Mooie foto's, rijk van contrast en kleur.

Marall: Bij de eerste foto mis ik wat scherpte. De tweede foto is wel erg leuk. Met name goed dat je'm vanuit een 'kikkerperspectief'hebt genomen voor wat andere compositie.

Bitje: Mooi. Ik denk dat nog ietsje extra contrast en een tikkie scherpte een nog knallender effect had gegeven.

Sodeletuut: Mooie bewerking van het blad. Geeft iets meer expressie dan de eigenlijke foto van Fair.
Fair: Ga gewoon eens wat oefenen met wat fotobewerkingsprogramma's. Neem een simpele foto en probeer daar eens van allerlei parameters aan te veranderen en zie het resultaat.

Sodeletuut: De twee foto's van de hafs vind ik wel leuk maar wat ik dan weer erg jammer vind is de aflopende rug. Van mij had de rug wel gewoon recht mogen zijn. Nu lijkt het alsof de achterhand compleet is ingezakt. En dat is dan weer zo zonde. Probeer het eens een subtiel iets te draaien aan de horizontaallijn van de rug. :)

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:54

Saskiaa_ schreef:
Horsefoto, vooral die bovenste vind ik erg leuk! En wat een knap paardje! Beide foto's zijn mooi scherp, maar ik was bij beide (en vooral de onderste) iets door mijn knieën gegaan. Op jou foto's kijk je iets bovenop de paarden. :) En de horizon van de onderste foto oogt wat scheef.

Bij de actie foto van de shet zat ik zelfs op mijn poep :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:55

HorsePhoto schreef:
Bij de actie foto van de shet zat ik zelfs op mijn poep :P

>;) Op jou poep? :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:56

Billen?

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:57