Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Nueve schreef:Vanmiddag de D5100 in handen gehad.. Vond 'm helaas toch een beetje tegen vallen. Weinig knopjes op de body! Je moest flink graven voor iets behoorlijk cruciaals als de iso-waarde.. Jammer!
ISO zit vanaf de 550D onder 1 knop. 1x indrukken en dan kun je met het wieltje aanpassen. Ik weet niet hoe het bij Nikon zit...Heb je de Canon 600D ook in je handen gehad of wil je perse Nikon?
Nouks schreef:Nee joh Richard gek, zelfs de 400D had al een ISO-knopSterker nog, ik kan me niet herinneren dat de 350D er geen had. De knop zat toen op een andere plek, maar was er wel degelijk.
Loiz schreef:Hi!Ik heb een EOS 400D uit 2007 (eind 2007), met een standaard lens, 18-55mm, gelijk met de body gekocht, dus ook 2007.
Verder heb ik er een zoomlens, 75-300mm, bijgekocht in 2008 in New York, wat er verder niet toe doet, maar dan weet ik wanneer.
Nu is mijn vraag, ik vind mijn foto's niet optimaal (meer). Mogelijk door hogere eisen nu dan voorheen, of door achteruitgang van mijn camera of lenzen.
Welke kan ik dan het beste vervangen denken jullie? Een nieuwe body, of een nieuwe lens? En, welke dan en waarom?
Ik wil voornamelijk mijn twee honden, mijn paard en honden en paarden van anderen fotograferen.
Edit; laat duidelijk zijn dat ik geen geldboom in mn tuin heb staan en dus maar één kan vervangen, anders had ik wel een nieuwe body + lens gekocht