[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:57

In arnhem zit een goede tweedehands zaak daar kun je wellicht heen gaan als je de keuze al hebt gemaakt?
Ik zelf ben ook niet gegaan voor een 300mm objectief of een vanaf 18 mm ivm de kwaliteit. Als je echt alleen buiten fotografeerd en je wilt niet te veel geld uit geven kun je ook kijken naar een F getal(diafragma getal)van 3.5 of 4.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:00

Jasmijn_ schreef:
Help! Heb 't grootste deel van het topic nogmaals doorgelezen en nu weet ik het even niet meer. Ik heb me een tijd terug verdiept in lenzen, alleen ben ik het meeste inmiddels alweer vergeten. Ik heb een canons eos 400D.
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een lens om paarden en natuur mee te fotograferen, zo goed mogelijke kwaliteit.
Hoef geen 300mm zoom, 200mm is voldoende.
Ik zou het liefst vanaf 18mm hebben, maar lees hier dat de kwaliteit dan niet al te best is. Is dit bij een 55-200 niet zo?
Kwam bij deze dus uit op de 55-200, máár welke lichtsterkte zou ik dan minimaal moeten hebben? Ik weet dat f/2.8 goed is, maar helaas financieel niet haalbaar. Ik heb besloten dat ik er maximaal 500 euro aan uit wil geven. En als laatste nog dat IS en USM, zijn deze voor mijn doel echt nodig?
Beetje chaotisch verhaal geworden Knipoog Hopelijk hebben jullie er meer verstand van Knipoog

De 55-200 USM is dan een goede keus lijkt mij Ja
Is is wel handig, dus misschien is dan de 55-250 IS wat, alleen deze heeft weer gen usm en is duurder: €260.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:39

Net mezelf ook maar de 50mm F1.8 cadeau gedaan Bloos en nu weer sparen voor een duurder en beter objectief. Zag op het EOS forum trouwens ook test foto's van de 55-250mm maar die waren volgens mij wel een stukkie scherper.

Moet mijn camera ook nog beter leren kennen geloof ik Bloos

Gisteren had ik fotoclub (met collega's op het werk die ook graag een plaatje schieten) kom ik er achter dat mijn andere camera standen heeft die ik niet eens wist Clown Dat is een soort hybride SRL camera maar die heeft een handige stand dat je een foto kan maken en die wordt dan in het scherm zeg maar bewaard en daarnaast kun je dan vergelijken met andere belichting enzo..........heb ik dat ding toch al een jaar Bloos

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:22

Haha, dat kan met sommige ja. Je kunt vaak ook instellen dat je een grafiek of tabel krijgt met oa. je belichting gegevens.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:51

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:08

Fairytail schreef:
Haha, dat kan met sommige ja. Je kunt vaak ook instellen dat je een grafiek of tabel krijgt met oa. je belichting gegevens.

Dat kan bij die Samsung dus ook Tong uitsteken en ik wist gewoon echt niet waar dat nou toch goed voor was Clown

Fotoclubbie heeft toch enorme nu Knipoog

Alleen de nieuwste opdracht is een beetje raar......ik moet een TNT brievenbus op de foto gaan zetten en blijf me maar bedenken hoe ik van zo'n roodachtig lomp koud ding nou een mooi plaatje kan maken (zonder er uiteraard voor te gaan staan en een plaatje te knippen Vork )
Dus het is ook goed om mijn creativiteit te stimuleren.....moet zeggen dat ik steeds met een heel ander beeld naar een brievenbus toe loop nu ROFL

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:53

Een brievenbus fotograferen geniaal ^^
Bij die vanons hangen altijd allemaal briefjes dus dat maakt het al spannenderd dan als hij zo schoon en kaal is.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:54

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:57

Calandra: ook over die lens staat er genoeg over in diot topic, gewoon even zoekfunctie gebruiken Lachen
Overigens is ie daar wel duur Tong uitsteken

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:57

ok bedankt! Ik ga even zoeken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:58

Timbers schreef:
Fairytail schreef:

Dat kan bij die Samsung dus ook Tong uitsteken en ik wist gewoon echt niet waar dat nou toch goed voor was Clown

Fotoclubbie heeft toch enorme nu Knipoog

Alleen de nieuwste opdracht is een beetje raar......ik moet een TNT brievenbus op de foto gaan zetten en blijf me maar bedenken hoe ik van zo'n roodachtig lomp koud ding nou een mooi plaatje kan maken (zonder er uiteraard voor te gaan staan en een plaatje te knippen Vork )
Dus het is ook goed om mijn creativiteit te stimuleren.....moet zeggen dat ik steeds met een heel ander beeld naar een brievenbus toe loop nu ROFL

Half een brief erin doen, een detail foto maken dus van dat gleufje en de brief, gewoon een nep brief die je er niet echt in gooti bijv, en dan mmisschien de letters heel sierlijk schrijven ofzo Tong uitsteken

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:35

Hehe en dan de brief in de fik steken maar dat mag natuurlijk niet Clown

De 50mm lens is daar wel duur trouwens

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:43

Fairytail schreef:
Hehe en dan de brief in de fik steken maar dat mag natuurlijk niet Clown

ROFL kan ik daarna een foto maken van de binnenkant van het politie bureau Nagelbijten / Gniffelen

Zag hier in de buurt een brievenbus staan die zeg maar langs het water staat dus ik denk dat ik voor de weerspiegeling in het water ga.......

En inderdaad een nep brief en een close upje is ook een goed idee Vork

Hopelijk heb ik morgen ook mijn 50mm lensje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:25

Weet iemand waar de Canon EF 50mm F1.8 het goedkoopste is? Lachen
Ik heb flink gezocht en zag hem bij http://www.camera4all.nl voor €85,- + €6,50 verzendkosten. Goedkoper kon ik hem niet vinden.
Is dit trouwens een betrouwbare en goede winkel?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:32

kamera-express.nl is een euro goedkoper incl. verzendkosten, ben over kamera-express tevreden Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:33

Ik ook!
Super service ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:37

Als ik daar kijk staat er - Totaalprijs (excl. verzendkosten): € 85,00 - wat zijn dan de verzendkosten? Lachen Want dat zie ik dan weer nergens. Tong uitsteken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:39

Vooruitbetalingen

Vooruitbetalingen. €10,- Wij berekenen slechts €5,-!

5 euro dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:42

Vooruitbelalingen, noemen ze dat tegenwoordig verzendkosten? Clown snap niet dat dat er niet duidelijk bijstaat, ik zie het niet namelijk Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:07

Grapjas, beter kijken Tong uitsteken
Klantenservice -> VERZENDKOSTEN Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:08

Bloos

Excuses. Huilen van het lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:40

Heb ik 'm net bij Fotokonijnenberg besteld Boos! daar zijn de verzendkosten echt een stuk hoger 12,50.....nou ja de lens komt nu op 95.50 dus het valt nog mee Knipoog.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:27

Fairytail schreef:
In arnhem zit een goede tweedehands zaak daar kun je wellicht heen gaan als je de keuze al hebt gemaakt?
Ik zelf ben ook niet gegaan voor een 300mm objectief of een vanaf 18 mm ivm de kwaliteit. Als je echt alleen buiten fotografeerd en je wilt niet te veel geld uit geven kun je ook kijken naar een F getal(diafragma getal)van 3.5 of 4.

Waar zit die zaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:38

x_Marr schreef:
kamera-express.nl is een euro goedkoper incl. verzendkosten, ben over kamera-express tevreden Knipoog

ik heb er net een cameratas verzonden, en schrok van de verzendkosten, maar dan wel positief!!
was helemaal niet duur Lachen

ik denk dat ik daar ook een lens ga zoeken

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:01

Ik heb die canon ef 50 bij kamera-expres gekocht, was toen de goedkoopste. Geen spijt van gehad, had hem de volgende dag gelijk in huis! OK dan!

Zo fout Nagelbijten / Gniffelen Clown Gestoord kon het niet laten. Heb de sigma 50-150mm f2.8 gekocht. Er staat op de website dat m'n pakje al onderweg is??? alleen hij is nog steeds niet bezorgd Boos!. Heb er een hekel aan dat ze dan zeggen dat het tussen 16.00 en 21.30 bezorg wordt. Kun je de hele dag gaan wachten.