Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasmijn_ schreef:Help! Heb 't grootste deel van het topic nogmaals doorgelezen en nu weet ik het even niet meer. Ik heb me een tijd terug verdiept in lenzen, alleen ben ik het meeste inmiddels alweer vergeten. Ik heb een canons eos 400D.
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een lens om paarden en natuur mee te fotograferen, zo goed mogelijke kwaliteit.
Hoef geen 300mm zoom, 200mm is voldoende.
Ik zou het liefst vanaf 18mm hebben, maar lees hier dat de kwaliteit dan niet al te best is. Is dit bij een 55-200 niet zo?
Kwam bij deze dus uit op de 55-200, máár welke lichtsterkte zou ik dan minimaal moeten hebben? Ik weet dat f/2.8 goed is, maar helaas financieel niet haalbaar. Ik heb besloten dat ik er maximaal 500 euro aan uit wil geven. En als laatste nog dat IS en USM, zijn deze voor mijn doel echt nodig?
Beetje chaotisch verhaal gewordenHopelijk hebben jullie er meer verstand van
Fairytail schreef:Haha, dat kan met sommige ja. Je kunt vaak ook instellen dat je een grafiek of tabel krijgt met oa. je belichting gegevens.
Timbers schreef:Fairytail schreef:Haha, dat kan met sommige ja. Je kunt vaak ook instellen dat je een grafiek of tabel krijgt met oa. je belichting gegevens.
Dat kan bij die Samsung dus ooken ik wist gewoon echt niet waar dat nou toch goed voor was
![]()
Fotoclubbie heeft toch enorme nu![]()
Alleen de nieuwste opdracht is een beetje raar......ik moet een TNT brievenbus op de foto gaan zetten en blijf me maar bedenken hoe ik van zo'n roodachtig lomp koud ding nou een mooi plaatje kan maken (zonder er uiteraard voor te gaan staan en een plaatje te knippen)
Dus het is ook goed om mijn creativiteit te stimuleren.....moet zeggen dat ik steeds met een heel ander beeld naar een brievenbus toe loop nu
Fairytail schreef:Hehe en dan de brief in de fik steken maar dat mag natuurlijk niet
Fairytail schreef:In arnhem zit een goede tweedehands zaak daar kun je wellicht heen gaan als je de keuze al hebt gemaakt?
Ik zelf ben ook niet gegaan voor een 300mm objectief of een vanaf 18 mm ivm de kwaliteit. Als je echt alleen buiten fotografeerd en je wilt niet te veel geld uit geven kun je ook kijken naar een F getal(diafragma getal)van 3.5 of 4.
x_Marr schreef:kamera-express.nl is een euro goedkoper incl. verzendkosten, ben over kamera-express tevreden