[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:26

Cyntje schreef:
Citaat:
@ Cyntje, ik vind je reactie wel weer erg overdreven hoor, als 1 iemand zegt 20-25 vind jij dan meteen dat dat het waard is? Ik vind het nog steeds geen cent waard, gewoon een oefeningetje voor in je eigen map waar je over een paar jaar op terug kijkt met de gedachte, jee dat ik dat toen goed vond. De een zou het aan zijn muur willen hangen, de ander gooit het liever in de prullenbak.
Ik heb het pasgeleden ook nog meegemaakt dat er een tekening uit mijn prullenbak gevist werd en die nu aan iemands muur hangt . Voor mij geen drol waard maar voor die vrouw mooi genoeg om aan de muur te hangen.

Taxaties heb je in feite niets aan met dit soort dingen, hang je er dus niet teveel aan op.

Dit vind ik dus werkelijk waar nergens opslaan, ok JIJ kunt geweldig tekenen ICEPRINCESS, maar ik vind dat mensen die dat nog niet zo geweldig kunnen als jou niet zo in de grond hoef te stampen, al mijn vorige tekeningen zaten in de buurt van 20,-, en dat jij zegt dat het geen cent waard vind, vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes, ook niet als je dit tegen andere zou zeggen, je moet ergens beginnen! Ik heb regelmatig tekeningen gemaakt voor 20,- en daar waren die mensen erg tevreden mee, want die kiezen opdat moment voor MIJN tekenstijl!
Amen

Ik ben ook ergens begonnen ja, en de tekeningen die ik jaren geleden maakte waar ik toen heel trots op was schaam ik me nu kapot voor dat mensen er zoveel voor hebben willen betalen, wat een vrijwillige bijdrage was want de eerste jaren dat ik portretten tekende heb ik het allemaal gewoon gratis gedaan (of iig willen doen maar kreeg gewoon geld in mijn handen geduwd)

Als mensen er geld voor willen betalen prima, maar ik vind het nogal hollands overkomen als je voor elk krabbeltje of elk oefeningetje wat je maakt geld wilt hebben.

Mijn reactie slaat wel degelijk ergens op, mijn eigen ervaringen, zoals je zelf al zegt, ik kan al geweldig tekenen, ik ben al heel wat stappen verder dan de meeste hier, en ookal vind ik mijn werk zelf nog lang niet goed genoeg, als mensen ervoor willen betalen mogen ze dat doen, maar ik teken nog regelmatig gewoon gratis als ik wil oefenen, ik teken alleen maar voor geld om mijn matriaal te kunnen bekostigen, terwijl ik hier in het topic toch meer het idee krijg dat mensen alleen maar willen tekenen om geld te kunnen verdienen.
Ik stamp niemand de grond in, ik vertel gewoon wat ik ervan vind, kun je daar niet tegen moet je niet vragen om een mening van een ander (en ja dat doe je door hier te vragen wat je tekening waard is).

Volkoren

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:35

idd daar sluit ik me helemaal bij aan..

Als je in dit forum/topic etc rondkijkt zie je een hoop zooi.. en mensen die voor 3 streepjes al geld willen vragen??

Als ik overal eerlijk antwoord moet geven dan zal dat heel vaak niet positief zijn.. erg negatief eerder. vandaar dat ik de moeite maar niet meer neem.

En sommige mensen zijn erg snel op hun teentjes getrapt. Tekenen/schilderen is ten eerste een hobby. Mensen die er geld voor kunnen vragen zijn zeldzaam.. EN mensen die er hun beroep van kunnen maken zijn er nog minder..

Bij sommige baart oefening kunst.. en bij sommige absoluut niet.. Op dit forum zijn er een paar die het echt in hun vingers hebben.. verbaas me soms over hun leeftijd.. EN een hoop die er echt niks van bakken.. (ook daar verbaas ik me over de leeftijd/reacties )

Ik teken overigens nog steeds zo goed als gratis.. gewoon omdat ik het leuk vind en mezelf nog niet goed genoeg vind om mensen geld te gaan vragen. En voor een 10tje houd ik mn 15 uur werk liever in mn map

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:47

Ben het er ook wel mee eens, maar denk dat deze persoon vooral op haar teentjes getrapt is door de 'rechtdoorzee' mening die gegeven word.
Niets persoonlijks en ook niet aanvallend bedoeld, ik kan er zelf best tegen als iemand mij een eerlijke mening geeft, maar bij sommige mensen moet het gewoon net iets subtieler.
Overigens werk ik ook gewoon gratis, puur als hobby.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:52

Mmh ik kan me heel goed vinden in bovenstaande reacties.
Ik denk ook dat Iceprincess' eerdere post gewoon een beetje verkeerd geinterpreteerd is?
Via Internet is t moeilijk om in te schatten wat iemand nu echt bedoeld, toch?

Ik kan me ook storen aan t gevoel dat sommige mensen mij geven: ze willen per se n hoog bedrag horen.
Maar andersom denk ik dat sommige mensen t gegeven bedrag een beetje als een "beoordeling" zien. In de zin van: of je werk wel/niet goed is, of t wel/niet gewaardeerd wordt.
Misschien (ok, ik speculeer) worden er hier door enkele mensen de bedragen wel geinterpreteerd als zijnde cijfers zoals je die voor je tentamen krijgt.
En zeg nou zelf: na veel werk en wrs ook veel moeite hoor je graag een positieve waardering.
Wie weet komen dergelijke post ("ik wil geld horen") dan wel vanuit n andere motivatie dan die van de geldwolf.
Nee, dit is niet het topic om zulke waarderingen voor je werk te zoeken.
Maar een beetje begrip voor elkaar zal toch geen kwaad kunnen?

De felle reacties zoals hier nu al vaker gegeven zijn in dit topic vind ik ook zeer overbodig. Laten we nu gewoon lezen wat n ander schrijft, denk er 3x overna en besluit dan of t nodig is om op de tenen getrapt te reageren.
De "taxaties" zoals hier gegeven zijn in mijn ogen allemaal persoonlijke meningen, haal daar je voordeel uit. Bevalt t niet, dan heeft een ander vast wel iets leukers te zeggen .
Bedenk ook dat we hier communiceren via Internet, wie weet is iets wel helemaal niet zo aanvallend bedoeld dan als t op t eerste oog overkomt.

Waar blijven de nieuwe kunstwerken? Ik wil weer verder met taxeren!

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:57

Goed gezegd Naomi!
En inderdaad, kom maar op met die tekeningen!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:15

rebeltje schreef:
Bij sommige baart oefening kunst.. en bij sommige absoluut niet.. Op dit forum zijn er een paar die het echt in hun vingers hebben.. verbaas me soms over hun leeftijd.. EN een hoop die er echt niks van bakken.. (ook daar verbaas ik me over de leeftijd/reacties )

Ik teken overigens nog steeds zo goed als gratis.. gewoon omdat ik het leuk vind en mezelf nog niet goed genoeg vind om mensen geld te gaan vragen. En voor een 10tje houd ik mn 15 uur werk liever in mn map

Dit is dus helemaal precies wat ik bedoel maar dan beter verwoord

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:51

ja ok ik heb al dergelijke tekeningen getekend waar ik voor betaald heb gekregen, maar ik teken ook nog veel gratis en dan vooral voor familie en kennissen. Iceprincess beschreef eerder dat tekenen onder de 15,- het tekenen etc niet waard zijn, ik vind dat die mensen ook een kans moeten krijgen om hier hun tekening te plaatsen...en daar kunnen ze veel aan hebben! Maar geef dan tips ipv een antwoord wat weinig onderbouwd is en kritiek waar je niks aan hebt... De meeste verdwijnen mijn map in hoor, dat kan iceprincess vanaf daar niet beoordelen! En veel mensen in mijn omgeving vinden het wel mooi, en ik heb er deze week alweer 2 opdrachten bij...
En op mijn tenen getrapt, mag misschien zo overkomen, maar ik kom gewoon voor mezelf op want je moet er iets aan hebben en dit heeft geen zin zo...

Dus mensen lekker door taxeren en tekenen en laat je niet de grond intrappen!!!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:58

Afbeelding

Nou naomi, taxeer maar , maar je hebt hem al gezien

Tja, dit is een al wat oudere tekening, maar ik zag hem liggen en kan het toch niet laten

A3 formaat, ***kwaliteitpapier... Pastelpotloden van Carbothello.
Tis mijn verzorgshetje

Ik had hem der iets strakker neer mogen zetten, iets te weinig contrast...

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:27

@Cyntje: Er zit weinig diepte in... In de hals heb je wat lijntjes getrokken en er toen overheen geveegd... Ik heb beter van je gezien, maar dit is ook oud werk van je.

Er mag nog meer diepte in je tekening komen..

10 euro?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:55

Hihi dan zal ik maar verder taxeren!
Cyntje: voor een A3 formaat denk ik dat deze zeker 15 euro waard is.
De kleuren zijn idd een beetje flets, als je die iets voller te pakken had gekregen zou een tekening als deze meteen n heel endje in waarde omhoog schieten!
Maar tis n ouder werkje hé?
Die lijntjes in de hals heb ik op je foto gezien. Als tip: sommige dingen die je op de foto ziet, zijn niet zo heel mooi om te tekenen. Ik denk dat je best de vrijheid mag nemen om die dan iets anders neer te zetten, bijv hier als 1 grotere schaduw, net wat je zelf leuk vindt en ook vindt passen bij de pony .

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:48

Die lijntjes zijn Otjes dikke speknek
En de achtergrond heb ik ook een beetje verkeerd gedaan, net of Ot stilstaat en de achtergrond ronddraait

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:34

Cyntje, sorry maar ik vind hem niet om waarde aan te hechten Een ouder werkje, en daarom geef ik ook geen commetaar oid
Heel veel succes
!!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:02

Cyntje; Ik vind hem wel mooi, maar het lichaam is zo 1 groot gedeelte...

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:07

Farouche2: Een groot gedeelte? Ik geloof dat ik even niet mee ben.. Of klink ik nu blond?

Cyntje: Hij is mooi. Enhel de frontriem staat een beetje scheef geloof ik en de oren vind ik niet mooi. Maar voor de rest vind ik hem leuk hoor! 15€ denk ik dat wel een mooie prijs is.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:46

en hoeveel vinden jullei deze waard ??
Afbeelding

a4 doet er niet toe hoeveel uur ik eraan gezeten heb
het gaat me gewoon er om wat jullie het resultaat waard vinden
alvast bedankt

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:07

mijn taxatie`s van af pagina 50 :
@oneilltje79: heel mooi, maar ik vind je andere werk mooier eerlijk gezecht.
wel vind ik de 2e weer mooier dan de eerste
ik zou ook zo neit weten wat ik hier voor bedrag aan vast moet plakken.
@Lunas: heel leuk gedaan ziet er ook goed uit. denk nog iets meer aan je verhoudingen dan komt het helemaal goed, 7.5 euro
@vajente: heel mooi gedaan vooral de kleuren vind ik echt super gedaan.
ja kan er weinig van zeggen behalve dat je er wel rond de 100 euro voor kan vragen
@Nynkk: heel mooi gedaan, grappig om hem op ene andere manier terug te zien ( aangezien ik hem ook heb getekend:P)
z`n 10 euro
@cyntje: ik vind deze heel mooi niet realistisch maar ook niet storend verkeerd, ja leuk gedaan. 20 euro
@mijntjuhh : ik vind je tekeningen al mooi maar ik zou toch nog wat meer detial aanbrengen als ik jou was. en vergeet vooral de schaduwen niet. 7.5 euro
@Teuntje111: Super, echt mooi gedaan alles klopt en ik kan er eigelijk ook neit emer van zeggen. 35 euro
@dierenlover : mooi alleen vind ik je manen nog te on gedetialleerd probeer daar op te letten. 12 euro
@smeetjoew : MOOI, maarja dat wist je al ik ben alleen niet zo weg van je manen maar verder vind ik hem echt super getekend !! 30 euro
@Fantine: lastig, hoe moet ik dit nou beoordelen. ik vind hem wel heel mooi maar zou echt niet weten wat voor prijs hier aan vast zou meoten komen ...
@Nevony: goed getekend je gaat erg vooruit, maar probeer te letten op je ogen want die zijn altijd een beetje rommilig.
verder mooi gedaan 15 euro
@babe : hier hoef ik niks meer van te zeggen geloof ik Geweldig gemaakt, +/- 100 euro
@cyntje : sorry, deze vind ik niks waard kleur gebruik is okee maar verder klopt er eigelijk vrijwel niks aan.
ik ben natuurlijk neit zo thuis in de pastel maar ik zou hier nisk voor geven.

zo ik heb ze allemaal gehad

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:04

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:16

Alena: Heel mooi, je gaat echt dagelijks vooruit!
HEel veel succes! ik zou er wel 25,- voor geven! (of meer)

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:17

@Alena: Zoals je al weet; schitterende tekening!! Overgangen van donker naar licht mogen iets soepeler, maar volgens mij heeft dat ook te maken met de scan..

Heel erg mooi!
20 euro?!

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:38

@cyntje : even een reactie op, ik vind idd dat er neit alte veel aan klopt zie het hoofd om maar wat te noemen, de kaaklijn klopt niet de neus is totaal neit gedetaileerd
dan het lijf ik vind dat de vormen niet alles zijn en een borst heeft plooien zie ik niet. nou iig om er neit langer op door te zeuren ik blijf bij mijn taxatie
Nikki_Jimmy : heel erg bednakt leuk ook dat je dat zegt
smeetjoew : nou die schaduwen, zal verklappen het licht niet aan de scanner op de een of andere manier vind ik eht mooier als je duidleijk verschil ziet tussen schaduw en geen schaduw ja en dan uit ik dat iets te recht haha
maarja daar probeer ik al wel een beetje aan te werken ...
iig heel erg bedankt voor ej taxatie

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:57

@ Alena , heel mooi! 25 euro

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:54

@cyntje : ik ga niet in op pb dus... en ik bedoel de shet het is een mening klaar...

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:03

Gister avond en vammiddag heb ik de pastel van mijn cavia's afgerond, hij is niet van een foto, maar van verschillende foto's en studies. en natuurliujk gewoon naar de beestjes in het echt kijken

Ik wil er nog een ondergrondje onder doen, lichtpaars, of turquooise
ewat denken jullie?

http://i42.photobucket.com/albums/e312/ ... senEef.jpg

link ivm grootte foto

Vanmiddag ben ik met mijn moeder mee gegaan nara haar cursus etsen, we hebben thuis ook een etspers enzo, maar ik heb er nooit echt serieus wat meegedaan, dus wel zo af en toe wat uitgeprobeert 5 jaar geleden, maar nooit echt een serieus werkje.

Het is er een uit een serie van drie, ik heb hem in het zwart, sepia en rood, maar ik had geen zin om ze allemaal te uploaden

http://i42.photobucket.com/albums/e312/ ... tedruk.jpg

en nog een keer link ivm grootte foto

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:01

Die laatste is erg mooi Nevony, Mooi paard!... die cavia´s vind ik niet zo super daar zou iets meer structuur in de vacht mogen...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:46

Klopt, zoals ik al bij wie-wil-mijn-paard-tekenen topic, ik vind je ets schilderijtje erg mooi, zal mooi zijn in sepia denk ik. maar ik vind de cavia's niet zo super, ze zijn heel leeg.
Ik zou zeggen, meer structuur, gebruik andere technieken e.d.
Voor je ets tekening zou je (als hij mooi gelukt is) wel 15,- voor kunnen vragen.
Die andere niets. sorry.