Cyntje schreef:Citaat:@ Cyntje, ik vind je reactie wel weer erg overdreven hoor, als 1 iemand zegt 20-25 vind jij dan meteen dat dat het waard is? Ik vind het nog steeds geen cent waard, gewoon een oefeningetje voor in je eigen map waar je over een paar jaar op terug kijkt met de gedachte, jee dat ik dat toen goed vond. De een zou het aan zijn muur willen hangen, de ander gooit het liever in de prullenbak.
Ik heb het pasgeleden ook nog meegemaakt dat er een tekening uit mijn prullenbak gevist werd en die nu aan iemands muur hangt . Voor mij geen drol waard maar voor die vrouw mooi genoeg om aan de muur te hangen.
Taxaties heb je in feite niets aan met dit soort dingen, hang je er dus niet teveel aan op.
Dit vind ik dus werkelijk waar nergens opslaan, ok JIJ kunt geweldig tekenen ICEPRINCESS, maar ik vind dat mensen die dat nog niet zo geweldig kunnen als jou niet zo in de grond hoef te stampen, al mijn vorige tekeningen zaten in de buurt van 20,-, en dat jij zegt dat het geen cent waard vind, vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes, ook niet als je dit tegen andere zou zeggen, je moet ergens beginnen! Ik heb regelmatig tekeningen gemaakt voor 20,- en daar waren die mensen erg tevreden mee, want die kiezen opdat moment voor MIJN tekenstijl!
Amen
Ik ben ook ergens begonnen ja, en de tekeningen die ik jaren geleden maakte waar ik toen heel trots op was schaam ik me nu kapot voor dat mensen er zoveel voor hebben willen betalen, wat een vrijwillige bijdrage was want de eerste jaren dat ik portretten tekende heb ik het allemaal gewoon gratis gedaan (of iig willen doen maar kreeg gewoon geld in mijn handen geduwd)
Als mensen er geld voor willen betalen prima, maar ik vind het nogal hollands overkomen als je voor elk krabbeltje of elk oefeningetje wat je maakt geld wilt hebben.
Mijn reactie slaat wel degelijk ergens op, mijn eigen ervaringen, zoals je zelf al zegt, ik kan al geweldig tekenen, ik ben al heel wat stappen verder dan de meeste hier, en ookal vind ik mijn werk zelf nog lang niet goed genoeg, als mensen ervoor willen betalen mogen ze dat doen, maar ik teken nog regelmatig gewoon gratis als ik wil oefenen, ik teken alleen maar voor geld om mijn matriaal te kunnen bekostigen, terwijl ik hier in het topic toch meer het idee krijg dat mensen alleen maar willen tekenen om geld te kunnen verdienen.
Ik stamp niemand de grond in, ik vertel gewoon wat ik ervan vind, kun je daar niet tegen moet je niet vragen om een mening van een ander (en ja dat doe je door hier te vragen wat je tekening waard is).