[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:34

Wijn, in water/wijn.
Ik las ergens dat je het best gekleurde vloeistof kon gebruiken en we hadden nog een fles wijn een paar weken open staan.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:37

Jespri schreef:
Verography bedankt! Als ik meer contrast toevoegde vond ik hem te ''hard'' worden, als je snapt wat ik bedoel.
Kleur had misschien wel anders gekund. Hoe had jij dit liever gezien? Nog iets lichter?

Billionache heel leuk gedaan! Mooie foto, niks op aan te merken.

Uhm ja is inderdaad lastig, je foto is erg rozig (wat logisch is vanwege de kleur van de knuffelbeesten en je achtergrond), maar daardoor en het mindere contrast (waarin ik jouw keuze ook begrijp) maken hem wat flets. Misschien een laagje geel (zachte kleur) toevoegen en vooral mee spelen. Dat is wat ik zou doen. Overigens heb ik vaak na het spelen dat ik toch bij de originele foto blijf hoor :P . Omdat ik die dan het beste vind.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:49

mijn week 3 :) ik heb de achtergrond voor het eerst een beetje geprobeerd te bewerken (er lag een hele grote plas achter hem in de wei die overbelicht was door dat ik de kleur wat heb veranderd) en ik heb de kleur aangepast omdat ik het zo een leuker effect vond. De emmer links kreeg ik niet netjes weggewerkt dus dat heb ik maar zo gelaten
Afbeelding
geupload via Bokt.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:17

verography schreef:
Jespri schreef:
Verography bedankt! Als ik meer contrast toevoegde vond ik hem te ''hard'' worden, als je snapt wat ik bedoel.
Kleur had misschien wel anders gekund. Hoe had jij dit liever gezien? Nog iets lichter?

Billionache heel leuk gedaan! Mooie foto, niks op aan te merken.

Uhm ja is inderdaad lastig, je foto is erg rozig (wat logisch is vanwege de kleur van de knuffelbeesten en je achtergrond), maar daardoor en het mindere contrast (waarin ik jouw keuze ook begrijp) maken hem wat flets. Misschien een laagje geel (zachte kleur) toevoegen en vooral mee spelen. Dat is wat ik zou doen. Overigens heb ik vaak na het spelen dat ik toch bij de originele foto blijf hoor :P . Omdat ik die dan het beste vind.

Haha dat heb ik dus ook. Bedankt voor je reactie, ik ga nog even stoeien. :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:19

Week 3
Afbeelding

Ik ga volgende week even zitten voor commentaar :D

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:49

Omdat ik komende twee weken tentamens heb en me daar eerst volledig op wil richten, heb ik nog een foto van de shoot die ik vorige week met een vriendin heb gedaan (en daar vorige week ook een foto van heb ingeleverd). Voor volgende week wil proberen wel op pad te gaan, maar ook dan heb ik nog tentamens. Daarna ga ik er weer voor! Ook wil ik daarna feedback bij gaan houden en hier en daar dus feedback gaan geven, want ik vind het zelf ook superleuk om dit te lezen!

Week 3.
Zelf vind ik de foto best goed gelukt eigenlijk, alleen weet ik nog niet wat ik van d'r haar vindt. Het was een béétje uitgevallen. Leerpuntje dus voor mezelf dat ik op het gehele model let en niet alleen op d'r blik of houding.

Afbeelding
img hosting

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:20

Morgen weer een hond (Ierse wolfshond) om voor mijn portfolio te fotograferen. Hoop daarvan een foto te kunnen plaatsen Maandag :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:35

Is Almere te ver voor je ? Anders heb ik 2 poedels voor je.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:33

Ik heb sinds vandaag een dsr dus ik wil hier ook graag mee doen :) Ik kan weinig feedback geven omdat ik overal dus nog 0,0 verstand van heb :+ maar ik hoop hier enorm van tips (ook op andere) te leren.
Ik fotografeer met een Nikon D3200 met een AF-S18-55 mm lens

week 3

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:43

Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:51

Is je scherm wel gekalibreerd?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:52

Week 3
Afbeelding

Dacht dat ik pas van het weekend de kans zou krijgen om een foto te maken, maar had vandaag m'n camera meegenomen naar de uni omdat het wat aan het sneeuwen was en op de terugweg barstte het los :D Inmiddels ligt er al een flink laag en het is nog steeds gaande *\o/* Dit is Ashton Lane, een uitgaansstraat voor de studenten vlak bij de uni :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:53

Tof Bibi!! :))
Niets op aan te merken eigenlijk. :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:55

WiancaR schreef:

Zou ik niet weten, maar mijn laptop is nu zo'n jaar tot anderhalf jaar oud, dus ik ga er vanuit van wel :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:58

@Racheel: ik denk dat je cameradisplay sowieso de foto weergeeft zoals hij eruit zien in JPEG, dus met alle kleuren en contrasten al 'voorbewerkt'. Als je het RAW bestand opent op de computer is deze sowieso anders. Althans dit is bij mij zo! Ook meteen de reden waardoor ik zowel in RAW als JPEG schiet :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:00

Racheel schreef:
[paard] schreef:

Zou ik niet weten, maar mijn laptop is nu zo'n jaar tot anderhalf jaar oud, dus ik ga er vanuit van wel :P

Kalibreren moet eigenlijk elke 4 tot 6 weken.. Dat zou kunnen verklaren waarom je foto's niet zijn zoals ej display, hoewel je die sowieso nooit 100% kunt vertrouwen.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:00

Racheel schreef:
Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom
je bedoelt de display op je camera? Die laat altijd al een aangepaste jpg foto zien, raw is nog onaangepast misschien dat je daardoor dit probleem hebt? Bij mij zijn de foto's op de display ook mooier dan de raw foto's.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:02

Jaa klopt! Maar hebben jullie nog tips om de foto's dan richting de jpg foto te bewerken zoals hij op de display te zien is?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:05

Racheel schreef:
Jaa klopt! Maar hebben jullie nog tips om de foto's dan richting de jpg foto te bewerken zoals hij op de display te zien is?

Als je hem net zoals de jpg foto wil kun je ook gewoon de jpg versie gebruiken, althans als je je camera instelling hebt staan op het schieten in zowel jpg als raw :).

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:08

Dat heb ik niet helaas.. voor de volgende keer zet ik hem maar gewoon weer op JPG :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:09

Killyenn: Gaaaf! mooi :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:30

Killyen: Heeeeel vet!!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:01

Week 3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:15

Als je genoeg ruimte op je kaart hebt gewoon JPEG+RAW. Hoewel ik een verschrikkelijke luie donder ben en vrijwel nooit de RAW aanraak omdat ik dat te veel werk vind :')

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:18

.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 16-01-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt