Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jespri schreef:Verography bedankt! Als ik meer contrast toevoegde vond ik hem te ''hard'' worden, als je snapt wat ik bedoel.
Kleur had misschien wel anders gekund. Hoe had jij dit liever gezien? Nog iets lichter?
Billionache heel leuk gedaan! Mooie foto, niks op aan te merken.
verography schreef:Jespri schreef:Verography bedankt! Als ik meer contrast toevoegde vond ik hem te ''hard'' worden, als je snapt wat ik bedoel.
Kleur had misschien wel anders gekund. Hoe had jij dit liever gezien? Nog iets lichter?
Billionache heel leuk gedaan! Mooie foto, niks op aan te merken.
Uhm ja is inderdaad lastig, je foto is erg rozig (wat logisch is vanwege de kleur van de knuffelbeesten en je achtergrond), maar daardoor en het mindere contrast (waarin ik jouw keuze ook begrijp) maken hem wat flets. Misschien een laagje geel (zachte kleur) toevoegen en vooral mee spelen. Dat is wat ik zou doen. Overigens heb ik vaak na het spelen dat ik toch bij de originele foto blijf hoor. Omdat ik die dan het beste vind.
Racheel schreef:[paard] schreef:Is je scherm wel gekalibreerd?
Zou ik niet weten, maar mijn laptop is nu zo'n jaar tot anderhalf jaar oud, dus ik ga er vanuit van wel
Racheel schreef:je bedoelt de display op je camera? Die laat altijd al een aangepaste jpg foto zien, raw is nog onaangepast misschien dat je daardoor dit probleem hebt? Bij mij zijn de foto's op de display ook mooier dan de raw foto's.Ik loop tegen het probleem aan dat ik, als ik op mijn display kijk, denk van nou, mooie foto met fijne kleuren, en dan ga ik ze nabewerken en zijn ze ineens een stuk donkerder. Ik krijg de kleuren niet zo mooi als ik ze op mijn display zie, iemand die ook dit probleem had en hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om de kleuren wel zo te krijgen? Het gaat dan om RAW bestanden en ik bewerk met lightroom
Racheel schreef:Jaa klopt! Maar hebben jullie nog tips om de foto's dan richting de jpg foto te bewerken zoals hij op de display te zien is?