[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:33

naomi_g1998 schreef:
Djura99, ik vind het niet echt een leuke foto. Je ziet opeens een oog en de benen staan ook een beetje hier en daar. De neus had scherper gemogen en ik had de foto liever liggend gezien. Bijvoorbeeld alleen de neus scherp en dan wazig daarachter rechte benen snap je?

ja, ik snap het, dit is ook een van m'n eerste foto's met m'n spiegelreflex. Zoals ik al zei, ik ben nog echt een beginnen ;)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:43

even bij gebrek aan tijd een iets eerdere foto al - niet geheel naar mijn tevredenheid maar goed.
Mijn week 3
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:22

Racheel schreef:
Asselruiter Vind het een mooie foto, alleen wordt mijn aandacht naar het grote witte vlak linksboven getrokken..

Ik geef je helemaal gelijk Racheel, ik vind dat vlak ook veel te licht, maar hier komt dus mijn ontbrekende kennis van photoshop naar boven - ik weet nog niet goed hoe je dat donkerder maakt. Maar het is dus een terechte opmerking van jou. Dank je :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:42

Wat jammer dat zoveel mensen mijn foto van week 2 niet hebben kunnen openen, bij deze nogmaals voor de geïnteresseerden. http://i42.tinypic.com/33c9dnc.jpg

Week 3: een wat apart onderwerp misschien, maar dat krijg je als bioloog :+ Ik wilde het niet verplaatsen, juist omdat het er mooi lag. Ik moest het dus doen met hoe het er lag en ja, dat geeft dus veel grassprietjes en dergelijken. Toch vind ik 'm nu wel gaaf, ik zie het als een oogfoto zonder oog. :j
Afbeelding
Waarom mijn naam zo gek in het midden staat is mij ook een raadsel overigens :')

verwijderd13

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:02

Is dat een paardenschedel ? := leuke foto wel !

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:26

Sokje, is dat haar dat er nog aanhangt? Ziet er wel een beetje gek uit, maar ik vind het wel interessant.
Wat ik dan wel spijtig vind, is dat hij niet echt scherp is, dat had het bestuderen nog aangenamer gemaakt :)
Bedankt iedereen overigens voor de commentaar, daar leer ik veel uit :j
Spijtig genoeg heb ik écht geen tijd om zelf iedereen commentaar te geven, ik heb zelfs geen tijd gehad om een (fatsoenlijke) foto te maken voor deze week -O-
Die stomme examens, nog 2 weken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:27

Ik vind het jammer dat de schedel er niet helemaal op staat en ik vind de achtergrond wat te druk, de schedel valt er een beetje in weg.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:48

Bellatrix schreef:
Ik vind het jammer dat de schedel er niet helemaal op staat en ik vind de achtergrond wat te druk, de schedel valt er een beetje in weg.

Zoals ik al zei wilde ik hem daar wel laten liggen. Het is een beschermd natuurgebied en om dan zomaar iets op te rapen voor een foto, nah. Denk niet dat de begeleidend persoon dat leuk had gevonden :+

Nee, het is waarschijnlijk wat kleiners dan een paard. :) En het is inderdaad haar, het was een prooi van een vogel waarschijnlijk. De rest van de botten lagen er ook in de buurt, heel interessant ja!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:50

Week 3:
Afbeelding
Zelf echt totaal niet tevreden, is niet echt scherp en ik vind er ook weinig speciaal aan. Maar tja, de enigste die ik heb genomen deze week en ik wil liever niet de oude doos induiken :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:54

Grappig dat iedereen hem schreef vind. Denk doordat paard op rust stond en de landen op de achtergrond niet recht lopen. Hij is toch echt recht want heb aan de onderzijde een hek weggewerkt welke wel recht op de foto stond. Maar ga er voortaan indd na bewerken op letten zodat die niet schreef oogt.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:04

Ash_ schreef:
Grappig dat iedereen hem schreef vind. Denk doordat paard op rust stond en de landen op de achtergrond niet recht lopen. Hij is toch echt recht want heb aan de onderzijde een hek weggewerkt welke wel recht op de foto stond. Maar ga er voortaan indd na bewerken op letten zodat die niet schreef oogt.

Het is denk ik vooral omdat de achterhand hoger staat dan het hoofd. :Q
De landen erachter vallen niet heel erg op namelijk.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:09

Deze week helaas geen tijd gehad om de camera uit te laten dus eentje uit de oude doos (2011).
Deze foto gekozen omdat ik toevallig ook deze week weer geboekt heb voor een reis naar Afrika eind van het jaar :D
In de weken dat ik geen tijd heb om te fotograferen zal ik wel vaker foto's van de vorige trip posten, ben nog steeds niet door alle mappen met foto's heen geworsteld :o

Afbeelding
(vroeg in de ochtend, net na de regen gemaakt dus helaas met erg slecht licht)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:10

Bedankt voor de feedback !

Mijn bijdrage:

Afbeelding

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:14

MarijeR schreef:
Deze week helaas geen tijd gehad om de camera uit te laten dus eentje uit de oude doos (2011).
Deze foto gekozen omdat ik toevallig ook deze week weer geboekt heb voor een reis naar Afrika eind van het jaar :D
In de weken dat ik geen tijd heb om te fotograferen zal ik wel vaker foto's van de vorige trip posten, ben nog steeds niet door alle mappen met foto's heen geworsteld :o

[ Afbeelding ]
(vroeg in de ochtend, net na de regen gemaakt dus helaas met erg slecht licht)

Net gegeten :r Ik vindt hem wel leuk :D Mooie actie foto +:)+ Ik vindt de kleuren ook goed overeen komen. Heb eigenlijk niets slechts dat me opvalt :roll:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:15

Ik heb nog een nette foto uitgezocht voor bokt! :D
En wees blij dat je de geur er niet bij hebt :r

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:21

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:23

Ik vind de foto geweldig MarijeR!
De ogen lijken scherp, en het toont echt zoals ze zijn.
Zo een foto's maken mij dan wel weer érg jaloers, ik zou zo graag op safaritocht gaan door afrika... Maar het kost zoveel centjes :(

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:02

Ja klopt achterhand staat hoger omdat de grond ongelijk is waar ze staat en ze stond op rust. Vandaar haha.

Bedankt voor de feedback.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:06

Zuid Afrika is echt een prachtig land en helemaal om te fotograferen. Kan ook niet wachten om in oktober weer te gaan.
Voor 2015 wil ik eens naar het noorden, IJsland of Noorwegen bv.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:25

Sorry mensen ik heb het echt heel erg druk. :\ Ik heb daarom niet de tijd gehad om bij te lezen en vorige week de foto wel nabewerkt en geupload maar vergeten in het topic te zetten. >.<

Daarom heb ik des te meer respect voor de mensen die wel alles bijlezen en foto's posten en daarbij ook nog opbouwend commentaar geven! Heel erg bedankt allemaal! :D

Week 3, ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Afbeelding

MarijeR, wauwie!
JNSW, heel mooie foto! Alleen zou ik misschien nog iets meer van de voorbenen erop gezet hebben, of juist helemaal niks van de voorbenen. Zo vind ik hem een beetje vreemd ogen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:49

Zo, hierbij nog mijn feedback van week 2. Zelf fotografeer ik nog niet zo heel lang dus vind het soms lastig om inhoudelijk iets te zeggen, maar zal het toch proberen.

Agossie verzamelt hierJe foto had ik inderdaad al in het andere topic gezien, maar vind hem wel sprekend, juist omdat het eigenlijk zo simpel is, zonder andere elementen et.c

Ann_Pam nette foto, enkel die tak op de voorgrond, daar twijfel ik over... aan de ene kant leidt het met af, maar aan de andere kant geeft het wel meer "bos" sfeer
Ash_Leuke foto! Vind het paard er erg leuk op staan en verder geen storende elementen.
AsselruiterMooie foto, maar misschien had ik liever het oog iets meer naar rechts gezien
BabelMooie foto! Kan hier geen commentaar op geven :)
Balou_kje foto is mooi scherp, ik vind de lichtinval ook erg mooi!
Bellatrix Wow! wat een gave sfeer zeg! heeft echt wel wat misterieus :j
binkyOh wat leuk dat je die vogel zo goed op de foto kreeg, geen commentaar!
BumblehorseGoed moment, zelf zou ik de foto liever iets meer van voren zien.
caliceAch, wat een lieve foto, voor het mooie had ik nog iets meer nek willen zien, maar het is nu ook super!
C_estmoimooie silhouet, liever zou ik hem zonder de onderste en zijrand zien
chipSpannende lucht! ook mooie lange schaduwen, wel vind ik dat ene takje dat omlaag hangt een beetje storend
Deetjeeuhmooie foto! krijg het er spontaan koud van haha
deviltjhHmm, ik weet het niet zeker, de foto spreekt wel maar ik denk dat ik hem toch liever scherper had gezien.
DmNqUe _/-\o_ niks op aan te merken! Prachtige foto, zou ik zo aan de muur hangen!
eclair98 Lief hondje! Jammer dat hij net niet recht in de camera kijkt.
EngeltjeSik vind de foto op een of andere manier neit heel sprekend, weet alleen niet precies waar dit door komt, misschien gewoon doordat ik niet veel met fietsen heb..
FellowLieve foto! geen commentaar verder!
FenneeLeuke foto, het lijkt alleen of het scherptepunt iets meer op de boomstam ligt dan op de ogen?
FenneeeeWat een scherpe foto zeg! Mooi recht van voren..
GubPrima foto, heb zo snel geen commentaar.
Hanna_94Ik zou het denk ik mooier vinden als het onderwerp net iets meer naar links of rechts was gecentreerd.
HeavensLoveVrolijke foto! Word er helemaal blij van.
Iejoorr knap paard! Als het kan zou een mooiere achtergrond iets beter zijn denk ik
Irene96 verzamelt hierInteressante foto, blijf er wel even naar kijken :j De ogen springen er mooi uit!
ismyIn eerste instantie dacht ik, wat een lekker zomerse foot, maar toch heeft ze een wintermuts op. Verder vind ik het een prima foto.
Jessica_1998de foto is niet echt spannend, misschien iets op de voorgrond nemen om meer diepte te creeëren?
JewEmmLeuke foto, de foto iets meer van voren / meer ooghoogte zou ik zelf mooier vinden bij zo'n foto
jilindaWat een schatje zeg!, alleen jammer van die plank ervoor. het licht schijnt mooi op zijn oortjes.
JNSWNette foto, geen commentaar op! het beeld klopt gewoon!
JoeyWow, schitterende foto! Heel knap gedaan!
joey_loverik vind de foto net iets te flets, ik snap dat het het idee achter de foto is, maar iets minder zou ik persoonlijk wat mooier vinden
Jolandaa_heerlijke foto!
kani_ejjLoopt het gras nou zo wazig links van het paard? verder een nette foto.
Kelszz_Leuke foto :j
_Kiki_ verzamelt hierWat jammer van het kolletje op het paard zijn hoofd, maar verder een prima foto!
kimberley23Leuke foto, maar ik vind hem ook niet heel bijzonder eigenlijk, misschien wel als hij meer was ingezoomd.
laurajoy15Mooie lichtinval heb je op je foto. Dit spreekt me wel aan.
Leonyr verzamelt hierGoed scherp is die vogel zeg, vind het mooi dat die kleuren er meer uitkomen dan van de achtergrond.
LipydoIeh wat een eng handje daar uit de bosjes! Maar wel een enorm gave spookachtige plaat. Enkel het blaadje rechtsonder vind ik storend.
Lizaa01nette foto, op het juiste punt scherp!
manonnevotde foto lijkt net niet helemaal scherp, jammer zeg!
maritIk had al eerder deze foto geloof ik gezien? gaaf!!
MarijeRIk had liever de kip/haan? iets meer in beeld gezien, net zijn poten erbij.
MarjoowWat een bijzondere foto zeg! Enorm aansprekend!
MichieldeMWat bijzonder zeg, met dat bed op het water!
monbyouDe foto is naar mijn idee net iets te overbelicht, de hond springt er niet echt uit.
MyHuoriginele foto, maar ik had misschien liever ook de ruiter scherp gezien
naomi_g1998Jammer van de scheve horizon, verder is hij wel mooi.
NatassJaGoede foto, geen commentaar.
NefertarieJammer dat het zo'n donkere foto is!
Nynke_MandyVoor een volgende keer zal het mooier zijn als de achtergrond wat waziger is. Dan springt het paard er meer uit.
RacheelMooie blackfoto, alleen valt zijn linkeroor net een beetje weg in de achtergrond.
Revanchesnette foto, straalt veel rust uit!
RianneH Het paard kijkt leuk naar het licht, echter zou ik hem mischien toch wat minder fel op de staldeur willen zien.
Robin_RikkieNette foto! Verder geen commentaar hierop :)
SachemLoverJammer dat het bestand zo klein is, bovendien vind ik het jammer dat de foto net iets van bovenaf is gemaakt.
Sanne_comMooi! Geen commentaar!
showteamHaha wat een leuke foto, helaas lijkt de onderkant van de hond zijn kin niet helemaal scherp. die had naar mijn idee iets meer mogen afsteken tegenover de achtergrond
Sodeletuutje foto zal denk ik beter uitkomen als je het onderste randje eraf haalt, nu is het heel veel grond naar mijn idee.
Sokje_6je foto is niet (meer?) te zien?
Suuszels
TammyVN verzamelt hier deze foto vind ik iets te wazig en dan het grote witte vlak in het midden... het geeft wel een dromerig idee.
tesseke verzamelt hierGeweldige foto weer, erg origineel!
Tinky12Mooie silhouetten, ze steken mooi af en dan nog mooie wolken erachter :j
XiiaaooNaaDe foto is net iets te licht, wat meer contrast in bijv. de manen zou mooier zijn
xLokiWat jammer dat het gewei net links wegvalt! Misschien kan je hem iets donkerder maken of meer contrast toevoegen?
xxanoukxx1de foto is niet helemaal mooi scherp geloof ik? iets donkerder maken zou ook kunnen.
YmorPerspoonlijk zou ik het mooier vinden als het model iets meer links of rechts op het bankje zat
Yvonne_Vje foto is helaas niet zichtbaar?!

Zo hehe, wat een lijst :oo ik vind het lastig om bij veel feedback te geven, zeker omdat ik zelf nog niet heel veel weet van fotografie. Ik heb het wel geprobeerd en hoop dat sommigen er iets aan hebben.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:53

Gek dat je hem scherper wilt zien,
Terwijl iemand anders hem juist te scherp vind :=

Maar evengoed bedankt voor de tip :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:36

Afbeelding

Mijn "Picture Of The Week" week 3 :)
Achter deze foto schuilt voor mij, een hele mooie betekenis. Deze week was een echte "eye opener".
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/ zicht/ gevoel.

*En ik vind het héél raar dat mijn logo er zo groot op staat... -O- Zal wel met mijn vermoeidheid te maken hebben.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:27

Yvonne_V, is dat een snelweg? Ik vind het jammer van het hek en de lampjes aan de linkerkant want het is wel een heel gaaf idee! Doet me een beetje aan zo'n tumblr foto denken, daarom vind ik het echt jammer van dat hek en dat ding aan de linkerkant.

Sokje_6, ik vind het jammer dat de schedel er niet helemaal op staat en sowieso het formaat stoort me ook wel een beetje. Wel gaaf dat er nog een beetje haar op zit! Wel een beetje zonde van de achtergrond. Het schedel knalt er nu niet echt uit maar ik snap dat je hem niet wou verplaatsen. :P

Hanna_94, leuke foto! Ik vind hem juist leuk zo. Inderdaad alleen een beetje verlies in de scherpte en ik vind het voorste gras weer wat te onscherp maar ik vind het wel een leuke foto.

MarijeR, wat is die voor dier aan het eten? Wel een hele gave foto zeg! Die ogen zijn prachtig scherp, alsof ze uit kijkt voor andere leeuwen die haar eten komen stelen. Die vliegen en zo zorgen er ook voor dat het geen dierentuin foto is. Jammer van het staartje! Die had ik ook wat scherper willen zien want die ziet er zo fluffy uit haha. Ik vind hem gewoon heel gaaf, is dat een jonger leeuwtje die er bij ligt?

chip, ik vind er niet echt veel speciaal aan. Er knalt niet echt een onderwerp uit en ik vind het wat drukjes met twee personen en twee dieren die bij elkaar lopen.

JNSW, mooie foto! Die twee eigenwijze stukjes in de vlecht zijn heel jammer want verder is het een hele mooie foto en dat leid toch een beetje af. Ik weet het niet zeker maar misschien was die mooier geweest als je had bij gesneden tot de borst? Of zou dat juist lelijker zijn geworden?

faatxhorse, mooie kleuren en mooi paard! Goed scherp, helemaal goed! :D

EngeltjeS, ik vind je logo helemaal niet zo groot haha. Ik had alle kaarsjes scherp willen zien (denk ik), dan was die net wat meer geweest denk ik. Wel een mooie foto met een fijn sfeertje!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:36

Week 3:
Afbeelding