Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:00

trysteffy schreef:
Ik gebruik dan geen photoshop maar picasa.

Voor:

[ Afbeelding ]

Na:

[ Afbeelding ]

Lijkt wel als ze op de tweede licht geven zo fel :')
Vind ik té gemaakt.. Sorry :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:55

Ik houd me ook regelmatig bezig met zeer amateuristisch foto's schieten :') Probeer wel zoveel mogelijk nieuwe dingen uit te proberen en te leren.
Vandaag ging ik wat foto's van mijn vriendin met haar verzorgpaard maken (ik mocht de foto's gebruiken) en heb voor het eerst geprobeerd dingen weg te werken. Ik heb geen photoshop dus gebruik hiervoor Photofiltre.
Bij de ene foto vind ik het persoonlijk voor een eerste keer super gelukt, maar bij de andere liep ik vast.
De clone stempel maakt het namelijk een beetje blurry en dit krijg ik niet meer weggewerkt. Iemand tips?
De kwaliteit van de foto's is wat achteruit gegaan door het verkleinen.

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na... Deze is dus minder goed gelukt. Ik weet niet hoe ik die lelijke lijn weg krijg. Ben overigens nog niet helemaal klaar met het bewerken van deze foto maar ik moest en zou gewoon even wat tips, tricks en kritiek krijgen voordat ik verder ging :=
Afbeelding

P.S. Die reeks foto's op de vorige pagina zijn echt prachtig!!!

EDIT: Ik ben er net achter gekomen waarom het zo wazig is... Ik had doorzichtigheid aan staan |( |( Nu kan ik het helemaal overnieuw gaan doen _O-
Edit 2: Ik ben zooo lekker bezig.. Ligt natuurlijk niet aan de doorzichtigheid maar hij stond op fixed? Nu ik dit uit heb gezet wordt het wel gewoon scherp. Leek in da house.
Laatst bijgewerkt door Liamssfork op 18-02-14 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

kellaxy

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:01

Ik vind de foto's nog aardig donker! Persoonlijk zou ik ze iets meer warmte geven.. maar goed, dat vroeg je niet haha! Voor het weg werken moet je mij ook niet vragen. Ik werk met lightroom en veeg het voorwerp weg en plak er een stuk van vlak er onder of boven op. Soms hier en daar een beetje verdoezelen en klaar.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:05

Wat ik zou doen (ik gebruik soms ook PhotoFiltre) is een grote clone-stempel nemen, en dan dat stuk ernaast helemaal klonen op die geblurdde lijn. En als het heel erg opvalt dat het hetzelfde is, dan zou ik weer stukjes uit de rechterkant van de foto klonen op het gekloonde wat erg opvalt.

Ik hoop dat je wat snapt van mij vage kloonverhaal :')

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:39

Bedankt voor de tips!
Ik heb hem aangepast en meteen alles maar weggehaald qua draadjes. Maakt de foto toch mooier. (moet nog steeds verder bewerkt worden)
Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:33

Nou het weg werken is goed gelukt toch? Nou zou ik hem wat persoonlijker proberen te maken.. Dat de foto niet zo standaard is. Gewoon spelen met de schuifjes :D

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:02

Niet zo veel verandert, vooral de ogen. Ben er zelf wel tevreden over :)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:57

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Heb alleen iets met de kleuren gedaan en het halstertouw weggewerkt ( wat niet helemaal ging zoals ik wou )

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:14

De kleuren heb je mooi gedaan Fenneeee, weet zelf hoe lastig het wegwerken is, dus vind dat dat best netjes is! :D

Gister was mijn pony jarig, maar had overdag geen tijd om naar stal te gaan (leren en school enzo). Nou weet ik dat de lampen in de bak ook een best leuk effect geven en mijn camera daar zonder al te veel moeite normale foto's mee schiet. Dus vlaggetjes omgedaan en de bak in gesleept.

Daarna helderheid omhoog gedaan, contrast ook. Daarna er heel lang naar gestaard en de ogen wat opgelicht. Toen weer gestaard en om de gele gloed weg te krijgen een beetje koelheid erin gedaan.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Tips zijn zeker welkom! Foto is gemaakt met een Nikon D3100 18-55 f3,5-5,6.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:51

Welk programma doe je ??
Ik wil wel wat proberen van de week voor je :)

Ik heb ook nog wat voor en na foto's alleen lukt dat nu niet laptop is uit logeren haha

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:54

Is dat een vraag voor mij? :o Photoshop CS6. Heb het nog niet zo lang hoor, dus qua kleuren veranderen heb ik er nog niet echt gevoel voor. Verder weet ik wel ongeveer hoe het werkt en waar welke knopjes zitten. ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:56

Ja idd :) was je naam vergeten.

Ik had ook een hele donkere foto en die i weer licht geworden. Wil wel wat proberen krijg je m gewoon terug doe geen logo ofzo want ti's tenslotte jou foto ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:02

Is goed hoor, zal ik je het grote bestand mailen?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:04

Ja is goed pb je ff mijn mail

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:44

Ik heb sinds kort ook photoshop en ik doe mee aan het 52-weken-project. Ik heb dit keer wel een foto die ik wilde delen.

Eindresultaat was dit:
Afbeelding

en de foto's zonder bewerking waren zo
Afbeelding

Helaas helaas nog wel echt wat finke slordigheden, maar ik word er wel al beter in.

[edit] allebei de foto's in een keer zichtbaar gemaakt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:59

Vind dat je ze gaaf hebt bewerkt. Vind de originelen ook niet speciaal, maar de bewerkten vind ik erg mooi! :j

Vanavond heb ik op het blog van MHilarius wat filmpjes bekeken (thanks voor dit geweldig informatieve blog trouwens!) en ik vond de vintage stijl in een van die filmpjes echt geweldig. Ben toen gaan experimenteren met aanpassingslagen en dan vooral kleurverloop en curven (wat is dat onwijs handig zeg).

Dit is het origineel:
Afbeelding

En een bewerking:
Afbeelding

Heb dus ook even mijn naam erop gezet, puur om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ben best trots op deze foto en zelf vind ik dan dat ik best mijn naam daarop mag zetten. Verder wil ik niet gaan dat mensen gaan denken dat ik mezelf fotograaf ga noemen, op al m'n foto's een logo/naam ga zetten en een site in elkaar ga flansen omdat ik een SLR heb ofzo. :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:52

Mijn Photobucket is geflipt, dat gaat pas in Maart weer gefixt zijn dus daarom upload ik ze nu even anders. :D
Voor: (normale bewerking: kleur, contrast, helderheid etc.)
Afbeelding

Na:
Afbeelding

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:01

Peerappel, ik vind de kleuren van de voor toch echt stukken mooier...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:31

ik ook

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:41

Verdorie verkeerde foto geplaatst. Het origineel is dit:
Afbeelding

Dan heb ik dus twee bewerkingen gemaakt en die staan hierboven. De tweede was gewoon om wat te proberen een iets meer vintage gevoel te geven en te werken met curves en kleurverloop. ;) Omdat ik lekker bezig was ook geëxperimenteerd met de naam erop zetten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:54

Ik vind juist de tweede leuker. De erste is standaard en saai, tweede is veel mooier

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:00

Gelukkig jij snapt het Marjoow! Was precies wat ik ook vond ja. :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:09

Vindt met vintage idd mooier.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:43

Ik vind de tweede versie inderdaad interessanter, alleen zit er voor mij daar wat weinig contrast in.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:00

Ik heb ook maar weer eens iets geprobeerd. Niet een super foto, maar ik vond het een goede foto om met photoshop te oefenen. Zelf ben ik niet helemaal tevreden over de scherpte van de tweede foto. Hij is wat doffer geworden. Weet iemand hoe ik dit had kunnen voorkomen?

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding