[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:51

Bagheera_206 schreef:
Nice! De 70D is een mooie speeltje. Ik heb hem nog niet in mijn handen gehad...

Ik wel :z , maar ik denk dat je je er wel bewust van mag zijn hier op het forum dat b.v. de Canon 600d die onderaan in de lijst staat nog altijd 79 punten op beeldkwaliteit scoort, evenveel als de nikon5100, en deze kosten respectivelijk 480 en 400 euro.... en mijn superfijne 70d scoort daar maar 80 punten op! Verschil zit hem hier in snelheid en uitrusting, maar belangrijkste blijft toch beeldkwaliteit en natuurlijk welke lenzen je erop zet. Arnd Bronkhorst zei ooit over lenzen dat je de duurste moet kopen die je je kunt veroorloven.... ook dat levert snelheid en beeldkwaliteit op, natuurlijk niet alleen de body.

Of te wel, als je je de 6d kunt veroorloven, prima, maar verwen hem dan ook met een 24-70 2.8 van 2000 euro anders doe je afbreuk aan de kwaliteiten van je camera; en blijft je budget hangen bij de Canon 600d; in combinatie met b.v. een 17-55 2.8 lens dan heb je een prima combinatie met betere foto's dan je hier met je kitlens uit kunt halen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:43

cillusion schreef:
Bagheera_206 schreef:
Nice! De 70D is een mooie speeltje. Ik heb hem nog niet in mijn handen gehad...

Ik wel :z , maar ik denk dat je je er wel bewust van mag zijn hier op het forum dat b.v. de Canon 600d die onderaan in de lijst staat nog altijd 79 punten op beeldkwaliteit scoort, evenveel als de nikon5100, en deze kosten respectivelijk 480 en 400 euro.... en mijn superfijne 70d scoort daar maar 80 punten op! Verschil zit hem hier in snelheid en uitrusting, maar belangrijkste blijft toch beeldkwaliteit en natuurlijk welke lenzen je erop zet. Arnd Bronkhorst zei ooit over lenzen dat je de duurste moet kopen die je je kunt veroorloven.... ook dat levert snelheid en beeldkwaliteit op, natuurlijk niet alleen de body.

Of te wel, als je je de 6d kunt veroorloven, prima, maar verwen hem dan ook met een 24-70 2.8 van 2000 euro anders doe je afbreuk aan de kwaliteiten van je camera; en blijft je budget hangen bij de Canon 600d; in combinatie met b.v. een 17-55 2.8 lens dan heb je een prima combinatie met betere foto's dan je hier met je kitlens uit kunt halen.

Yep, het verschil tussen de 17-85 kitlens en de L-serie telelens is wel zichtbaar, ondanks dat de kitlens toch echt geen verkeerde foto's maakt, zelfs niet op die verguisde 7D.........

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:36

Glas is zeker zeer belangrijk! :)
Ik heb zelfs na aanschaf van de MKIII een upgrade gemaakt van de canon 24-70 MKI naar een 24-70 MKII.
De eerste versie gaf ondanks dat ik een super excemplaar had niet de gewenste beelden..is al een wat verouderd model welke niet zo goed kon samenwerken met de vernieuwde techniek van de 5D MKIII...

Noa_M

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:09

Hallo bokkers,

Mijn vriend is bijna jarig en ik zit eraan te denken om hem een spiegel reflex camera te geven.
Nu ben ik deze tegen gekomen:
Canon EOS 1100D en 18-55ISII

Weten jullie fotografen of dit een goede camera is? Of weten jullie een betere camera, voor een niet al te gekke prijs?

Bedankt!

Groetjes Marthe

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:19

Ik had dit bericht al in je andere topic geplaatst:

Superlief dat je dit wil doen voor je vriend. Dat ten eerste. Maar met zoiets duurs zou ik toch je vriend vragen wat hij wil. Hij moet er immers mee aan de slag gaan. Wie weet heeft hij zijn zinnen wel gezet op een hoger instapmodel. Dan is het zonde als je dit geld uit gaat geven aan een een lager instapmodel. Dan zou het bijvoorbeeld een optie zijn dat hij een deel bij legt.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:17

Hoi,

Ik zou graag een mooie spiegelreflex camera willen kopen.
Ik fotografeer nu zo'n beetje 4 jaar, en heb al deze 4 jaar met een simpele digitale camera gefotografeerd.
Nu wil ik graag een spiegelreflex camera kopen, maar welke adviseren jullie mij?

Groetjes,
Eline

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:37

eline10 schreef:
Hoi,

Ik fotografeer nu zo'n beetje 4 jaar, en heb al deze 4 jaar met een simpele digitale camera gefotografeerd.
Nu wil ik graag een spiegelreflex camera kopen, maar welke adviseren jullie mij?

Groetjes,
Eline

Wat wil je? Hoe groot is je budget? Hoeveel ga je fotograferen?

Wat ik gedaan heb is alle specs van de verschillende (Canon in mijn geval) camera's in een excel gezet en vergeleken welke camera het beste paste bij mijn eisen.
Als je dit doet, neem ook camera's mee die boven je bedachte budget zitten. Als je een beetje mazzel hebt, loop je tegen een goede occasion aan en kun je meer camera kopen dan je vooraf bedacht had. Je weet op basis van je lijst en ervaringen die op I-net staan welke camera's je in de gaten moet houden als je op zoek gaat.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:42

ikke schreef:
eline10 schreef:
Hoi,

Groetjes,
Eline

Wat wil je? Hoe groot is je budget? Hoeveel ga je fotograferen?

Wat ik gedaan heb is alle specs van de verschillende (Canon in mijn geval) camera's in een excel gezet en vergeleken welke camera het beste paste bij mijn eisen.
Als je dit doet, neem ook camera's mee die boven je bedachte budget zitten. Als je een beetje mazzel hebt, loop je tegen een goede occasion aan en kun je meer camera kopen dan je vooraf bedacht had. Je weet op basis van je lijst en ervaringen die op I-net staan welke camera's je in de gaten moet houden als je op zoek gaat.

Ik wil graag een camera die scherpe foto's maakt, en die ik zelf helemaal kan gaan ontdekken.
Mij werd de 1000D-of 1100D aangeraden. Mijn budget is niet heel erg groot.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:46

Elke huidige spiegelreflex op de markt maakt scherpe foto's. Het is echter aan jou als fotograaf om dat eruit te halen. Je lenskeuze speelt hier ook een rol in.
De instapserie van canon die je nu noemt zijn prima camera's om mee te starten! Als je begint te spelen met het standaard lensje wat erbij zit, kun je ook gaan kijken naar ander glas dat beter geschikt zal zijn voor jouw doel.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:47

Ik ben begonnen met de 1000d. Ben nu hard aan het sparen voor een andere body. Maar vond de 1000D echt een fijne camera om mee te beginnen. :D

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:52

Oke bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik ook voor de 1000D ga!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:56

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:58

eline10 schreef:
Ik wil graag een camera die scherpe foto's maakt, en die ik zelf helemaal kan gaan ontdekken.
Mij werd de 1000D-of 1100D aangeraden. Mijn budget is niet heel erg groot.

Dat is geen verkeerde keuze bij een beperkt budget. Eventueel de Nikon-equivalent (ik ben niet thuis in de Nikon-series).
Het is wel verstandig om door te sparen voor een betere body, zodat tegen de tijd dat je "vastloopt" op de beperkingen van de 1000D, je het geld hebt voor een duurdere versie (met meer instelmogelijkheden), zoals Ash_ aangeeft.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:00

Ik ben nu hard aan het sparen voor de 70D Canon. Nog 1 maandje geld opzij leggen en indien er niets tussen komt heb ik hem in het nieuwe jaar :D

Ga dan ook gelijk wat kitlensjes wegdoen die ik nog maar amper gebruik.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:23

Damelza schreef:
wat vinden jullie hiervan? Wordt vooral voor huis, tuin en keuken gebruik...

http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-600d- ... 011674767/

Ik heb deze camera nu ongeveer 2 maanden en ben hier blij mee :D
De optie van het draaibare scherm vind ik zelf soms vervelend (snel zijn met foto's willen maken) maar soms ook gemakkelijk als ik van een speciale hoek een foto wil maken.
Als je wilt pb ik je wel enkele foto's die ik gemaakt heb.. :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:49

Op het eosdigitaal forum staat een 60d met kitlens en kaart te koop aangeboden voor 450 euro; volgens mij een hele goede koop! (niet van mij hoor)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:56

Hallo
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen heb al heel wat door gelezen maar heb nog een klein vraagje aan jullie
Ik heb een canon 450d op het oog met 18-55mm lens. Tweedehands maar nog nieuw in de verpakking.
Zou deze camera geschikt zijn voor het fotograferen van paarden en vrachtwagens?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:17

_helga_ schreef:
Hallo
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen heb al heel wat door gelezen maar heb nog een klein vraagje aan jullie
Ik heb een canon 450d op het oog met 18-55mm lens. Tweedehands maar nog nieuw in de verpakking.
Zou deze camera geschikt zijn voor het fotograferen van paarden en vrachtwagens?

Als je de eisen maar hoog genoeg opschroeft, haakt de 450D vanzelf af }:)

Zeker als je weinig ervaring hebt met spiegelreflex, is het een uitstekende camera, ook al is ie niet meer helemaal up-to-date. Check dus wel even wat dergelijke camera's op de diverse occasoinsites kosten. m.a.w. betaal er niet te veel voor.

In de toekomst komt er waarschijnlijk vanzelf een moment dat je tegen de beperkingen van de camera aanloopt. Zorg dus wel dat je wat geld blijft sparen om tegen die tijd een andere, passende body erbij te kopen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:20

ikke schreef:
_helga_ schreef:
Hallo

Als je de eisen maar hoog genoeg opschroeft, haakt de 450D vanzelf af }:)

Zeker als je weinig ervaring hebt met spiegelreflex, is het een uitstekende camera, ook al is ie niet meer helemaal up-to-date. Check dus wel even wat dergelijke camera's op de diverse occasoinsites kosten. m.a.w. betaal er niet te veel voor.

In de toekomst komt er waarschijnlijk vanzelf een moment dat je tegen de beperkingen van de camera aanloopt. Zorg dus wel dat je wat geld blijft sparen om tegen die tijd een andere, passende body erbij te kopen.

Dankjewel ben ook een beginner dus het is gewoon om mee te knutselen
Ze vroegen er 250 voor is dat reëel?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:30

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:35

Er zit verder niks bij gewoon body+lens en originele doos incl toebehoren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:48

_helga_ schreef:
Er zit verder niks bij gewoon body+lens en originele doos incl toebehoren

Tja, Speur internet even af en daarnaast, wat weet je van die body? Als die van betrouwbare herkomst is, is dat ook wat waard. Geld alleen is ook niet zaligmakend.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:59

Dankzei jullie ben ik beter gaan zoeken en heb nu een canon Eos 1100D gevonden op bol.com voor 300
Dus zit er aan te denken om nu die te halen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:41

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:07

Zonder IS is 299 en met 319 dus denk dat ik voor met ga.