[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:28

mmh naja in een shoot moeten natuurlijk ook goede fotos bij zitten zoals deze :j Maar je weet natuurlijk nooit of de eigenaar het er mee eens is. Zo zie ik dat het paardje lange manen heeft daar had je misschien wat mee kunnen doen :j Dus meer hals bijvoorbeeld of bloemetjes erin ofzo zeg maar wat :Y) Maar ligt ook maar net aan je omgeving als er iets leuks is in de buurt kan je daar wat mee.

Sodeletuut

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:32

Wat bedoel je met goede foto's? Gewoon normale foto's ofzo? En inderdaad, daar heb je wel gelijk in, daar ga ik eens wat mee proberen, dankjewel! :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:46

Ja normale fotos inderdaad omdat dat vaak iets is wat de klant graag wilt. Daarnaast kan je inderdaad wat experimenteren :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:22

Oke, dankjewel! Ga ik doen! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:20

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:29

Romana01: aahww leuke foto, mooie kleuren vooral in de avondzon (?) veulentje loopt zo schattig op stelten :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:35

idd het avondzonnetje :) hij wist echt niet hoe die ermee om moest gaan, zo schattig <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:30

Sodeletuut: Leuke foto's, jammer dat ze niet helemaal scherp lijken te zijn.
Milan_Lover: Erg gave foto's! _O_
Hafjesliefde: niet zo.. Beetje vage kleuren.. :)
xTitanic: die vind ik wel heel erg mooi, zou je hem een keer kunnen schieten met een 'normale' camera? :) Tweede vind ik erg mooi! :j
Romana01: Leuk veulentje, de uitsnede zou ik anders gedaan hebben en er voor gezorgd hebben dat er geen ander paard op de foto zou staan. :)

Uitprobeerseltje van vanmiddag.. :)

Afbeelding

Weet zelf niet zo goed wat ik er van vind dus tips zeker welkom! +:)+ Misschien dat ik hem moet croppen tot net onder het oor..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:41

Ik vind het een leuk idee, maar had het mooier gevonden als het oog open was

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:01

Oog is open. :p

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:01

duidelijker open dan :'), dat je echt de blik ziet

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:24

Sodeletuut: Mooie en scherpe foto's! ik vind het alleen jammer dat je bij de eerste dat gras niet scherp hebt.
Saskiaa_ : Wauw, wat een sfeer heeft die eerste foto, daar mag je zeker trots op zijn, de 2e vind ik wat minder, maar wel mooi scherp.
Hafjesliefde: Erg mooi! Ik vind het alleen jammer dat je aan de rechterkant van de bloem niet alle blaadjes er op hebt staan.
Captain: De eerste vind ik erg mooi en scherp, mijn enige minpuntje is dat de voet van de ruiter er niet helemaal op staat.
Sodeletuut: Wauw, wat een mooie ogen heeft dat beestje, ik vind wel dat de foto's niet iets heel bijzonders uitstralen, wel mooi scherp.
Milan_Lover: Erg interessante foto, het enige minpunt is dat de snavel niet scherp is, verder erg mooi!
Hafjesliefde: Mooie foto, alleen omdat het onderwerp van de foto ( de vlinder ) veel texture heeft en de achtergrond ook komt dat een beetje raar uit.
xTitanic: De eerste foto is niet mooi scherp waardoor je aandacht er niet op gevestigd wordt, jammer want het is een leuke foto.
Milan_Lover: Erg leuk! jammer dat de voorgrond niet zo scherp is.
Captain: Ik vind hem erg leuk, wel wat te veel wit, maar er zit wel een mooie sfeer in :)

En nu een foto van mij :P
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:58

Captain, niet scherp? Waarin zie je dat precies? Mooie foto, ik denk dat ik hem ietsje donkerder wel wat mooier haf gevonden. Vind de focus op dat vlechtje wel erg leuk.

Fair, dankje voor je commentaar! Had je liever het gras scherp gezien? Want dan zou het paard wazig zijn he.. :) Mooie foto, leuk met die druppels. Misschien nog een tikje lichter en iets meer contrast, maar dat kan mijn persoonlijke smaak zijn. :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:03

Fair, ik speel heel erg met scherpte diepte, ik vind het juist mooi dat er 1 punt waar de focus ligt scherp is en dat de rest wazig is of wazig wegloopt :) Waarom zou je dat mooier vinden?

Ik vind je foto leuk, maar stoor me wel aan dat kleine stukje blad onderin, hier vind ik het wel weer lammer dat dat blaadje wazig wegloopt, of in ieder geval zo snel en zo hard wazig wegloopt..

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:40

Sodeletuut schreef:
Captain, niet scherp? Waarin zie je dat precies? Mooie foto, ik denk dat ik hem ietsje donkerder wel wat mooier haf gevonden. Vind de focus op dat vlechtje wel erg leuk.

Fair, dankje voor je commentaar! Had je liever het gras scherp gezien? Want dan zou het paard wazig zijn he.. :) Mooie foto, leuk met die druppels. Misschien nog een tikje lichter en iets meer contrast, maar dat kan mijn persoonlijke smaak zijn. :)

Haha dat snap ik, maar dat alleen het paard erop stond, dus dat je wat hoge ging zitten of voor dat pluk gras, zodat je het niet zag, maar ik snap wel dat dat soms niet mogelijk is. :)
Het was in het bos zonder zonlicht, dus vandaar dat hij wat donkerder is, maar bedankt! :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:42

Milan_lover schreef:
Fair, ik speel heel erg met scherpte diepte, ik vind het juist mooi dat er 1 punt waar de focus ligt scherp is en dat de rest wazig is of wazig wegloopt :) Waarom zou je dat mooier vinden?

Ik vind je foto leuk, maar stoor me wel aan dat kleine stukje blad onderin, hier vind ik het wel weer lammer dat dat blaadje wazig wegloopt, of in ieder geval zo snel en zo hard wazig wegloopt..

Dankjewel, Dat vind ik inderdaad ook jammer, alleen als ik het eraf 'knip' dan vind ik de foto weer zo leeg. :)

Ik weet niet maar voor mijn gevoel zou dat wat mooier zijn:)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:23

Afbeelding
Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:45

captain mmh weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vind hem wel super vet!

Fair mooi scherpgestelde foto! Ik mis indd ook wat contras

Sodeltuut Dit vind ik ook al een stuk beter als de vorige shoot fotos! Vind de 2de het mooist mis alleen het stukje staart eerste vind ik ook leuk maar vind hem vrij centraal wat niet slecht hoeft te zijn. Door de ruimte er om heen word ik wat afgeleid naar de achtergrond :j Bovenal vind ik ze zeer geslaagd!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:15

lovey_ou schreef:
captain mmh weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vind hem wel super vet!

Fair mooi scherpgestelde foto! Ik mis indd ook wat contras

Sodeltuut Dit vind ik ook al een stuk beter als de vorige shoot fotos! Vind de 2de het mooist mis alleen het stukje staart eerste vind ik ook leuk maar vind hem vrij centraal wat niet slecht hoeft te zijn. Door de ruimte er om heen word ik wat afgeleid naar de achtergrond :j Bovenal vind ik ze zeer geslaagd!

Wat bedoel je precies met contrast? :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:19

Fair schreef:
Wat bedoel je precies met contrast? :)

Zoiets? :)
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:26

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:32

Photoshop CS5, met hoogdoorlaat wordt hij scherper en verder kan je de levels aanpassen, dus contrast hoger maken enzo. Maar contrast kan je met bijna alle bewerkprogramma's wel aanpassen. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:35

Beautje vandaag :)
Afbeelding

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 02:13

IK zie bijzonder mooie en apparte foto,s voorbij komen.
Ik plaats er ook twee.
Afbeelding
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:35