HLPhoto schreef:Daarentegen is de 70-200 F4 L IS USM in my humble opinion de beste telezoom op de markt
Dat is wat ik er van hoor inderdaad. Ervaring heb ik (helaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Daarentegen is de 70-200 F4 L IS USM in my humble opinion de beste telezoom op de markt
JolandaS schreef:_Lott schreef:ik schoot vandaag een paar foto's met mijn broer zijn 50mm f1.8
ik vond het voor buiten echt een vervelende lens
50 mm is sowieso geen fijne brandpuntsafstand voor paardenfoto's.
Vast brandpunt betekent dat je zelf erg veel moet bewegen.
Ik heb de 50 mm van Canon en vind hem erg traag met scherpstellen.
Het lensje heeft zeker zijn goeie kanten maar die liggen wat mij betreft niet in de paarden/dierenfotografie.
_Lott schreef:f4.0 stand av. en het was de bedoeling dat het een blackfoto zou worden. dus het was naar binnen toe
imd schreef:Maar als je nou ook eens bedenkt wat hij kost, wat vind je er dan van?
Voor het geld vind ik het echt een leuk ding, hij heeft z'n minpunten, maar daarom is hij ook zo goedkoop. Als je dezelfde kwaliteit/snelheid etc. wilt als je 70-200 F4 zul je ook een stukje meer moeten investeren..
HLPhoto schreef:_Lott schreef:f4.0 stand av. en het was de bedoeling dat het een blackfoto zou worden. dus het was naar binnen toe
Hmm.. dan weet ik niet wát je gedaan hebt, maar die 50 1.8 is bij 4.0-5.6 toch echt wel lekker contrastrijk normaal gesproken![]()
En idd, hij is niet snel met scherpstellen, en het is een prime. Simpelweg een objectief met beperkingen, maar tot hele mooie dingen in staat![]()
Gebruikte de 50 1.8 op niet-zo-zonnige dagen ook veel met paardenfotografie. Vanaf langs een bakrand is het best een lekker bereik.
HLPhoto schreef:imd schreef:De 70-200Van wat ik hoor is dat een van Canon's beste lenzen (is ook L-serie), heeft over het hele bereik F4 en ontzettend goeie kwaliteit. Kost ook niet zoveel meer dus dan zou ik die liever hebben
Ik vond die 70-200 F4 L USM niet zoveel beter dan m'n 70-300 F4-5.6 IS USM eerlijk gezegd...
Daarentegen is de 70-200 F4 L IS USM in my humble opinion de beste telezoom op de markt
HLPhoto schreef:Heb er net weer een paar plaatjes mee geschoten, een Canon 50 1.8 op een fullframe body van meer dan 10x de waarde :lol: Grappige combi, maar die 50 1.8 werkt er prima op.. F5.6 krijg ik een prachtig scherp en contrastrijk plaatje!
@Conrex: Als je de 70-200 niet te duur en niet te zwaar vindt en je hebt geen behoefte aan IS zou ik puur op basis van de bouwkwaliteit de 70-200 F4 USM L pakken, ondanks de lelijke witte lakAls er 2 dingen zijn die ik belangrijk vind aan een lens is het wel scherp en stevig.
yvonnepuntnl schreef:Waarom zijn die lenzen eigenlijk wit? Ik vind het ook echt lelijk!