Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mel schreef:En de canon lenzen zijn best duur, door die beeldstabilisatie oid.
Bij de Sony camera's zit die functie in de body, heb ik mij laten vertellen.
Evy schreef:Live view op een body kan ik sommige situaties wel handig zijn, maar eerlijk gezegd gebruik ik die nooit. Beetje raar advies wat hij had gegeven.
Citaat:Er zit zeker wel verschil in body's, ik weet een site waarmee je verschillende camera's met elkaar kan vergelijken met wat ze kunnen, ik zal die zo even opzoeken.
Citaat:Het is wel zo dat het objectief het verschil maakt. Je kan beter investeren in een goed objectief dan in een goede body.
TE5 schreef:Ben erg benieuwd naar die site
Waar ik wel benieuwd naar ben:
wat maakt het verschil dan tussen bijv. wat jij een instapmodel, die daarna, een semi professionele camera en een echt professionele camera noemt?
Citaat:Enneh, wat is sensorreiniging?
TE5 schreef:Filmen ben ik ook niet echt in geïnteresseerd aangezien ik een camcorder heb,
gok dat die het toch net een stukje beter doet(nu alleen nog de missende draadjes kopen..
)
Citaat:Die sensorreiniging klinkt idd wel nuttig..
TE5 schreef:Ik bedoel.. Welke merken body's kunnen jullie aan- of juist afraden?
En welke merken lenzen? En wat vinden jullie toch wel de minimumeisen van bijv. dat lijstje wat Anouk postte?
En van andere functies? Ik heb daar geen echte ervaring mee, dus ik weet ook echt niet wat nou belangrijk/nodig is..
_Bitje_ schreef:hallo,
weten jullie wat voor camera het beste bij mij past?
Ik fotografeer graag paarden, in actie en in portret /standpositie
met scherp beeld en die snel fotos kan maken zonder een paar seconden scherp te stellen
bedankt!!
Minjon schreef:Nog steeds ben ik er niet uit maar wel bijna
Ik wil mijn camera puur en vooral gebruiken voor paarden fotografie, dus haarscherpe actiefoto's. Maar wil er ook wel mooie foto's van de natuur kunnen schieten.. stillevens enzo. (ook macro!)
Ik heb nu 2 goede camera's gevonden denk ik, alleen weet ik nu niet welke ik moet gaan kiezen.
canon eos 1000D
nikon D3000
Ik heb een keer van iemand een shoot gehad die had de canon, hele mooie foto's. Maar de nikon lijkt mij ook heel goed...
Welke raden jullie aan?
Minjon schreef:Wat is precies en telelens?