[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 02:34

summer schreef:
Kokomo schreef:
Ik denk dat jij de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM bedoelt. Die is geen 599 meer, maar bij Konijnenberg slechts € 459,00.
Dat is de beste 70-300 die er te koop is.

Bedankt, Dat wilde ik even weten. Het lijkt mij wel een goed objectief. Konijnenberg, waar zit die? Hij was nu bij kameraexpress van 599 voor 460.

Konijnenberg zit in Den Ham in Overijsel. Beetje ver voor jouw, maar die is wel gemakkellijk aan te houden als richtprijs.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:04

Kokomo schreef:
Konijnenberg zit in Den Ham in Overijsel. Beetje ver voor jouw, maar die is wel gemakkellijk aan te houden als richtprijs.

Bij Kamera express is ie ook 460. Dat is wel wat dichterbij.

Wat vinden jullie van deze: Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S).
Deze werd me aangeraden door iemand van ee fotozaak.
Ik heb altijd gehoord dat je juist geen standaard superzoom lens moet nemen.( weet de reden niet meer).

Dus ik weet het niet meer, welke ik nou moet kopen.
Quq prijs zijn ze hetzelfde.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:48

summer schreef:
Kokomo schreef:

Bij Kamera express is ie ook 460. Dat is wel wat dichterbij.

Wat vinden jullie van deze: Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S).
Deze werd me aangeraden door iemand van ee fotozaak.
Ik heb altijd gehoord dat je juist geen standaard superzoom lens moet nemen.( weet de reden niet meer).

Dus ik weet het niet meer, welke ik nou moet kopen.
Quq prijs zijn ze hetzelfde.

Een 18-200 is inderdaad een superzoom. Hoe meer zoom, hoe slechter de beeldkwaliteit. Je kunt beter geen objectief nemen met meer dan 3 a 4 x zoom. Beter is het om naast het kitobjectief eerst een zoomobjectief te nemen van 55-200 of 70-300. Ik snap niet dat die fotohandelaar dat objectief kan aanraden. Dan wil hij er zeker graag vanaf. Als dat niet het geval is heeft hij er geen ballen verstand van.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:53

Ben het met je eens Kokomo ze worden zo vaak aangeprezen, ik ga die winkels inmiddels niet meer in. De winkels waar ik nu kom hebben hem niet eens staan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:27

Kan iemand mij iets vertellen over de Sigma 50-150mm F 2.8 EX APO DC HSM voor Canon? Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:34

Ik heb zelf ook een APO HSM lens met een diafragma 2.8 en ben daar erg tevreden mee. Heb geen ervering met de bovenstaande lens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:30

I know. Ja Maar ik wilde graag weten of deze lens kwalitatief evengoed is als de 70-200 versie, aangezien ik een beginbereik van 50 toch wel fijn vind eigenlijk, als ik rijfoto's maak in een bak krijg ik het paard er bijna nooit helemaal op met mijn 75-300. Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:03

Paoline schreef:
I know. Ja Maar ik wilde graag weten of deze lens kwalitatief evengoed is als de 70-200 versie, aangezien ik een beginbereik van 50 toch wel fijn vind eigenlijk, als ik rijfoto's maak in een bak krijg ik het paard er bijna nooit helemaal op met mijn 75-300. Knipoog

Als het klopt wat ik heb gelezen, is hij zelfs beter dan de 70-200. Het is ook niet zo verwonderlijk, want dit objectief hoeft ook slechts een beeldcirkel te hebben waar een kleinere sensor in past en de 70-200 moet een sensor van 24x36mm kunnen bedienen. Het is dus gemakkellijker om een objectief voor een kleinere sensor te bouwen. Het kan wel zijn dat de 70-200 voor een kleine sensor, misschien betere of gelijke resultaten geeft. Maar aangezien die voor full-frame wordt gemaakt wordt hij daarvoor ook getest. Kortom geen slecht objectief, maar vergelijkbaar met de kwaliteit van de 70-200.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:37

Paoline schreef:
Kan iemand mij iets vertellen over de Sigma 50-150mm F 2.8 EX APO DC HSM voor Canon? Lachen

Ik heb de Nikon variant, ben er erg blij mee. Is net ff iets betaalbaarder dan de 70-200mm variant en volgens mij zeker niet slechter.
En ik vind het idd ook wel fijn dat dat stukje 50-70mm er op zit aangezien ik dat toch wel vaak gebruik idd in de bak. Al is dat natuurlijk wel een heel klein stukje dus echt heel veel maakt het niet uit.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:21

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:27

Zo he wat een heerlijke DOF Lachen
Nu begint het bij mij ook behoorlijk te kriebelen, nouja nog even een maandje wachten, tot het weer wat beter wordt Tong uitsteken

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:01

Ik ben een beetje Blond op het gebied van fototermen Bloos maarre DOF watte betekend dat??

Vanaaf denk ook 50mm lens van Canon bestellen......maar ja eigenlijk is het salaris al op Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:05

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:09

Aaaaaaaaaaaaaaaah zo leer ik weer eens wat Gestoord (had het eigenlijk zelf effe moeten googlen Bloos )

Yep en als je door de lens kijkt zie je die scherpte diepte ook heel fijn vind ik zelf......is effe heel wat anders dan de kitlens, denk voor die prijs een mooi lensje Ja

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:28

Timbers schreef:
Aaaaaaaaaaaaaaaah zo leer ik weer eens wat Gestoord (had het eigenlijk zelf effe moeten googlen Bloos )

Yep en als je door de lens kijkt zie je die scherpte diepte ook heel fijn vind ik zelf......is effe heel wat anders dan de kitlens, denk voor die prijs een mooi lensje Ja

De DOF is niet zozeer afhankelijk van het objectief maar van het brandpunt. Een kitobjectief heeft bij 50mm dezelfde DOF als het 50-250mm objectief bij 50mm. Hoe scherp het wordt is wel afhankelijk van de kwaliteit van het objectief. Aan de voorbeeldfoto's kan ik echter nog niet zien hoe scherp het objectief is. Doordat het op slechts 426x626 is verkleint kun je niet de daadwerkelijke scherpte zien. Dat kan pas als je de volle resolutie ziet.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:39

Als ik een foto op volle resolutie moet uploaden met mijn internetverbinding is hij de hele dag bezig vrees ik Bloos

Nou was het gisteren ook slecht weer eigenlijk om foto's te nemen want de eerste foto (van het zwarte paard) vind ik nog niet scherp genoeg eigenlijk......lijkt wat ruis op te zitten maar mijn ISO stond op 200 dus niet enorm hoog?

Zal binnenkort eens kijken of ik een niet verkleinde foto van deze lens kan plaatsen Knipoog

Klinkt misschien raar maar toch had ik met deze lens meer het idee dat ik al zag hoe de foto er uit zou komen te zien dan met de kitlens.......maar misschien is dat meer mijn rare hersenkronkel geweest omdat ik blij was met de lens (liefde maakt blind Clown )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:00

Misschien kan je een crop plaatsen?
Een stukje uitknippen van de volle resolutie Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:48

Ik vind de scherpte maar matigjes. Maar ik kick op scherp-scherp Knipoog

(en nee, naar de ruis heb ik niet eens gekeken)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 06:15

Nouks schreef:
Ik vind de scherpte maar matigjes. Maar ik kick op scherp-scherp Knipoog

(en nee, naar de ruis heb ik niet eens gekeken)

Ik ben ook nog niet onder de indruk.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:24

Ik wil graag een macro lens aan gaan schaffen, ik zat te denken om de 100mm van canon te nemen. Ik heb een 70-200 f4 L lens van canon. Nu begrijp ik nooit zo veel van die brandpunt afstanden, maar kan ik met de 100mm lens heel veel meer dan met mijn telezoom? Ik was laast in een vlindertuin foto's aan het maken, en soms stond ik met mijn telezoom te dichtbij om foto's te maken. Kan dit met de macro wel?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:52

Kokomo en Nouks welke lenzen gebruiken jullie??

Voor mij als amateurtje voldoet deze voorlopig wel Haha! maar ik wil uiteraard verbeteren en sparen voor ander materiaal.

Heb ook maar een 350D dus ook geen mega profi camera Bloos en ik moet eerlijk zeggen ik heb een jaar foto's gemaakt met een Samsung Pro816 compact achtige camera en ik moet gewoon nog erg wennen aan deze camera.....kan het zijn dat ik iets in mijn instellingen zou moeten wijzigen om de scherpte beter te krijgen of ligt dat puur aan de lens???

Vandaag kan ik even geen foto's maken (en nu is het wel mooi weer Boos! ) maar zodra het weer een lekker zonnetje is enzo zal ik nog een poging wagen Vork

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:23

Timbers schreef:
Kokomo en Nouks welke lenzen gebruiken jullie??

Voor mij als amateurtje voldoet deze voorlopig wel Haha! maar ik wil uiteraard verbeteren en sparen voor ander materiaal.

Heb ook maar een 350D dus ook geen mega profi camera Bloos en ik moet eerlijk zeggen ik heb een jaar foto's gemaakt met een Samsung Pro816 compact achtige camera en ik moet gewoon nog erg wennen aan deze camera.....kan het zijn dat ik iets in mijn instellingen zou moeten wijzigen om de scherpte beter te krijgen of ligt dat puur aan de lens???

Vandaag kan ik even geen foto's maken (en nu is het wel mooi weer Boos! ) maar zodra het weer een lekker zonnetje is enzo zal ik nog een poging wagen Vork

De objectieven die ik vrijwel altijd gebruik zijn de Canon EF 28-70 F:\2.8 L en de Canon EF 70-200 F:\2.8 L. Voor concoursen gebruik ik vrijwel altijd de 70-200 en pak dan alleen de 28-70 voor een prijsuitreiking ed.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:27

cremellogek schreef:
Ik wil graag een macro lens aan gaan schaffen, ik zat te denken om de 100mm van canon te nemen. Ik heb een 70-200 f4 L lens van canon. Nu begrijp ik nooit zo veel van die brandpunt afstanden, maar kan ik met de 100mm lens heel veel meer dan met mijn telezoom? Ik was laast in een vlindertuin foto's aan het maken, en soms stond ik met mijn telezoom te dichtbij om foto's te maken. Kan dit met de macro wel?

De 120mm Macro is speciaal gemaakt om dchtbij je onderwerp te komen. Hij kan een afbeelding op je sensor van 1:1 maken. Dan kan er alleen een vingernagel op. Om te zien hoeveel mm 100 is kun je je 70-200 op 100mm zetten. Het is tevens een erg scherp objectief.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:52

Help! Heb 't grootste deel van het topic nogmaals doorgelezen en nu weet ik het even niet meer. Ik heb me een tijd terug verdiept in lenzen, alleen ben ik het meeste inmiddels alweer vergeten. Ik heb een canons eos 400D.
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een lens om paarden en natuur mee te fotograferen, zo goed mogelijke kwaliteit.
Hoef geen 300mm zoom, 200mm is voldoende.
Ik zou het liefst vanaf 18mm hebben, maar lees hier dat de kwaliteit dan niet al te best is. Is dit bij een 55-200 niet zo?
Kwam bij deze dus uit op de 55-200, máár welke lichtsterkte zou ik dan minimaal moeten hebben? Ik weet dat f/2.8 goed is, maar helaas financieel niet haalbaar. Ik heb besloten dat ik er maximaal 500 euro aan uit wil geven. En als laatste nog dat IS en USM, zijn deze voor mijn doel echt nodig?
Beetje chaotisch verhaal geworden Knipoog Hopelijk hebben jullie er meer verstand van Knipoog