[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:51

@Cyntje: Ik heb jouw tekening op 25,- euro geschat, omdat hi jmij erg aanspreekt, de kleur van het paad bij de kleur van de achtergrond het materiaal etc, ik vind jouw tekening 25,- euro waard een ander misshcien niet

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:56

hoeveel is deze waard?

A4, Grafiet potlood (LET OP: dat is heel anders dan gewoon potlood)
ong. 4 uur werk.

Afbeelding

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:28

Ik denk dat hij zonder het kleine paardej mooier geweest was en bij de grote vind ik de manen niet zo mooi, wel moeilijk lijkt me, omdat ze lichter zijn dan het paard zelf. Verder vind ik het oog en het bit niet zo mooi, maar de hals weer heel erg! Omdat het twee paarden zijn zou ik 10,- euro doen

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:34

@ smeetjoew, nogmaals erg mooi! ik zou deze op zo'n 17/20 euro schatten

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:47

Tinker(iemand):P : Ik vind het enorm mooi gedaan:D Ik denk dat je er makkelijk 50,- of meer voor zou kunnen vragen, zeker wel!
(Iemand die een hond had getekent): Erg knap Als degene waarvoor je het had getekent er blij mee is, en hem opgestuurd zou willen hebben, denk ik dat je er ongeveer 7,50 á 10,- voor zou kunnen vragen.
En Cyntje, waarom quote je dat? :p
Smeetjoew: Ik vind je potlood tekeningen veel mooier, maar dit is enorm veel moeilijker(lijkt me!)
Ik denk dat je er (zoals ik al had gezegd) als degene er blij mee is, 15,- voor ozu kunnen vragen, maar de manen vind ik wat minder, ben beter van je gewend;)

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:38

smeetjoew: €10,-?

Afbeelding

Pastel, 24x40 cm op zwart karton, aantal uur onbekend (echt geen idee meer)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:54

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-06 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te grote afbeelding --> link.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:02

Afbeelding
Met pastelkrijt en pastelpotlood op een formaat van 36X52
10 uren werk

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:39

Fantine: Stoer gedaan Waarmee is het formaat vergelijkbaar?(ben slecht in formaten) Vind het enorm knap! Zou er echt wel 30,- voor geven
Nevony(tekening) Mooi Je wordt met de dag beter! Voor zoiets (als hij lijkt) zou je er 10,- á 15,- voor kunnen vragen
(aquarel tekening) Heel mooi Alleen zou je de schaduwen mee over kunnen laten lopen en de achtergrond wat mooi gedetailleerder! Ik vind het heel mooi, als hij klopt, zou je er 15,- voor kunnen vragen, opseminst!
Babe: Wou je hebt echt pastel-talent
Ik denk dat je voor dit kunstwerk echt een goeie 40,- voor zou kunnen vragen, behoorlijk aantal uurtjes werk meid!
Succes allen, ik ga naar bed!

DianneM

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:32

Dit zegt mijn gevoel over de waarde van de tekeningen vanaf pagina 45

Naomi21: tekening van Noura: 30 euro, Erg mooi, wel jammer dat hij "maar" op A4 formaat is.

Juul: tekening van de haflinger: 5 euro (wel erg slecht te beoordelen, is erg donker ), tekening van arabiertje (?) tussen de 7,50-10 euro, ook erg jammer dat het zo'n donkere foto is

Cyntje: tijger/paard: 20 euro (jammer dat de manen niet zo echt lijken, de rest is wel heel mooi!)

Babe: tekening van meisje met paard: 25 euro (erg mooi gedetailleerd getekend, maar "iets" in de verhoudingen klopt niet naar mijn idee, kan er niet mijn vinger opleggen)
pastelkrijt tekening van 2 tijgers: 40 euro, ik vind hem erg mooi!

Gekkesies: schilderij (aquarel?) van meisje op het strand: 50-60 euro (vind hem erg mooi!)

Smeetjoew: tekening van haflinger: 15 euro (jammer dat de neus zo scherp begrensd is, de tekening is verder erg mooi, maar de neus had "zachter" gekund, ook vind ik de zwarte lijntjes storend, bij de neus en oren)
tekening van paard met westernhoofdstel 15 euro (jammer dat er om de metalen ornamentjes van het hoofdstel een donkerzwart randje zit)
tekening van paard met brede bles 15 euro (ook jammer van de lijndjes rond de bles en neus)
tekening van twee paarden op 1 vel: 15 euro (mondje van het hoofd is "te strak" en het kleine paardje vind ik minder mooi, verder erg mooie details in het hoofd, het bit is alleen te donker afgezet)

Nevony: tekening van 2 cavia's: 7,50 (Hij is op de foto erg krasserig en te licht van kleur, hij mag meer "lef" krijgen, dus meer donkere schaduw, meer gedetailleerde kleine haartjes)
tekening van paardjes (hoofd en helemaal) 10 euro (de neus van de hofd-tekening is erg mooi, maar het ene oog puilt erg uit, het hoofdstel is mooi getekend!, het kleine paardje vind ik minder mooi)
Aquarel: 7,50 (de compilatie vind ik niet mooi, het heeft geen duidelijke focus in het werk)

Obsessed: tekening van pony met donkere achtergrond: 10 euro (ik vind hem niet erg realistisch en in verhouding, maar vind hem wel wat hebben eigenlijk (hij is erg schattig), het oog vind ik alleen erg mat, die kan meer "sprankelen", jammer van de "wenkbrouw", op de oogkassen zou ik nog een beetje op oefenen als ik jou was)

Rink: schilderij (acryl) van jongen en meisje: 50 euro (ik vind de foto erg klein en zie weinig details, kan hem eigenlijk niet echt goed beoordelen)

Wuis: tekening van paard met aparte bles: 20 euro (ik vind het een erg mooie tekening, de manen en het oog vind ik heel mooi, maar mis de wimpers, ook het neusgat is denk ik te klein, de oren zijn een beetje detailloos)

Carita tekening van veulen: 25 euro (erg mooie tekeningen, maar vind sommige lijnen wat te strak, met name de oren en hals, de manen daarintegen zijn echt schitterend, evenals de snuit!)

Alena: tekening van hond: 20 euro (ik vind hem erg mooi, alleen de lijnen van de ogen naar de neus storen me een beetje)

Dierenlover: tekening van paard met Kasmir op het halster: 7,50-10 euro (het oogje kan mooier (ik mis de wimpers), verder mooie details, neus vind ik erg mooi, maar de mond en hals minder, de manen vind ik een beetje slordig afgewerkt, veel dikke donkere strepen)
tekening van twee paarden op 1 tekening: 10 euro (het hoofd vind ik erg mooi, op de strakke lijn rond de snuit na, erg jammer van het hele paardje ernaast, daar kloppen de verhoudingen niet van)

Ponyta: tekening van paard met zadel: 1 euro voor de moeite en het materiaal en verder veel blijven oefenen en goed op de anatomie (bouw, botten en spieren) van paarden kijken
tekening van paard met ogen dicht: zelfde verhaal als hierboven

Fantine: tekening van wit paard: 20 euro (ik vind hem erg mooi, maar mis iets in het oogje en het neusgat, verder mag je denk ik wel wat gewaagder met schaduwen werken, het snuitje vind ik erg mooi!)
pasteltekening: 20 euro (de neus toont scheef, maar weet niet of het de bedoeling was? ondanks de grote witte vlakken toch mooi zacht met schaduwen gewerkt)

1234: de tekening van het shethoofdje 12,50, de rest ongeveer tussen de 7,50 en 10 euro (de eerste tekening vind ik best mooi, heeft uitstraling, maar de andere tekeningen vind ik wat te grof en weinig detail hebben)

Lunas: tinker uit Bit: 25 euro (het oogje is erg klein, maar voor de rest erg mooi!)

oneiltje79: pastelkrijt-tekening paardenhoofd (van de thumbnail die het wel doet op pagina 50) 40 euro (je hebt een erg artistieke stijl, wat ook zeer professioneel oogt)

Vajente: schilderij met twee paardenhoofden: schatting op 100-150 euro (ik vind dat je echt schitterend kan schilderen, ben echt weg van jouw werk!)

Nynkk: tekening van hond: 10 euro (je mag meer met schaduwen gaan spelen en de onderkaak vind ik minder mooi)

Cyntje: arabierenhoofdje in pastelpotlood: 30 euro ( vind het een erg aansprekende tekening, met name door het sprekende oogje)

Mijntjuhh: Beide tekeningen rond de 10 euro (de verhoudingen kloppen niet helemaal, het neusje van de tweede tekening vind ik erg mooi!)

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:51

bedankt allebei!
het formaat is het formaat van de pastel zelf, dus van boven naar beneden en links naar rechts ik ga hem nog in een lijst doen met zwarte paspartout(schrijf je dat zo?) en hem dan aan de speler geven die erop staat maar tis gewoon op een stuk "rest" karton, er is rechts ook een hap uit.. vandaar de paspartout
Teuntje: neus is in t echt ook wat scheef maar dit is wel wat overdreven ja

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:04

babe: echt mooi!! De beste die ik tot nu toe heb gezien 100/150 euro is het echt wel waard.. €30.. Dat is echt zoveel te weinig..!
smeetjoew: Mooi! Alleen dat bit is wat minder. Vind dat leuk met dat kleine paardje.. Ik zou zeggen 30/40 misschien 50

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:14

Teuntje111 schreef:
Dierenlover: tekening van paard met Kasmir op het halster: 7,50-10 euro (het oogje kan mooier (ik mis de wimpers), verder mooie details, neus vind ik erg mooi, maar de mond en hals minder, de manen vind ik een beetje slordig afgewerkt, veel dikke donkere strepen)
tekening van twee paarden op 1 tekening: 10 euro (het hoofd vind ik erg mooi, op de strakke lijn rond de snuit na, erg jammer van het hele paardje ernaast, daar kloppen de verhoudingen niet van)
!)

bedankt voor het taxeren en complimentjes ik durf er toch geen 10€ voor vragen hoor, beetje veel
maar wel leuk dat jij ze dat waard vind effe voer dat kleine paardje: verhoudingen kloppen wel hoor, ik leg me tekening als hij af is namelijk even op het computerscherm voor te kijken of de verhoudingen in grote lijnen kloppen
maar nogmaals bedankt

smeetjoew: die is mooi, maar ik vind het kleine paardje *sorry* niet mooi het hoofdje is zo raar. en de manen van het grote paard hadden ook beter gekund bij jou maar alsnog 15€ ofzo?? want hij is buiten die puntjes wel prachtig!!

babe : 50€ ~?? echt prachtig die tijgers!

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:35

Cyntje: 30 eurotjes..
Hij is echt mooi en je hebt een aparte stijll

Teuntje111: Ik zou als het een hoofd was van een paard van mij, er wel €100 voor willen geven..

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:28

Bedankt iedereen !

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:34

Liennuh schreef:
Teuntje111: Ik zou als het een hoofd was van een paard van mij, er wel €100 voor willen geven..

Dit ga je toch niet menen hè? Wooow

Iedereen ontzettend bedankt voor het taxeren van mijn tekening! Ik zit toch wel heel erg laag voor de prijs van mijn tekeningen in opdracht als ik jullie zo hoor.. Raak er toch wel een beetje van onder de indruk eerlijk gezegd

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:33

@ Vajente , heel erg mooi weer! zeker 150 meer richting 200 of zelfs nog hoger afhankelijk van de gelijkenis en kwaliteid in het echt.

@ Cyntje, ik vind je reactie wel weer erg overdreven hoor, als 1 iemand zegt 20-25 vind jij dan meteen dat dat het waard is? Ik vind het nog steeds geen cent waard, gewoon een oefeningetje voor in je eigen map waar je over een paar jaar op terug kijkt met de gedachte, jee dat ik dat toen goed vond. De een zou het aan zijn muur willen hangen, de ander gooit het liever in de prullenbak.
Ik heb het pasgeleden ook nog meegemaakt dat er een tekening uit mijn prullenbak gevist werd en die nu aan iemands muur hangt . Voor mij geen drol waard maar voor die vrouw mooi genoeg om aan de muur te hangen.

Taxaties heb je in feite niets aan met dit soort dingen, hang je er dus niet teveel aan op.

smeetjoew schreef:
A4, Grafiet potlood (LET OP: dat is heel anders dan gewoon potlood)

Ehmm, wat is er zo anders aan dan? >;) , een 'gewoon potlood' zit ook grafiet in , mijn vulpotloodjes zit ook grafiet in maar dan heel dun en grafietstiften zijn helemaal van grafiet.
Allemaal grafiet

@ babe, ondanks de wat doffe kleuren kijkt hij toch heel prettig, zo tussen de 50-70 euro is wel reëel.

en de rest, niet huilen maar wat meer oefenen, ik doe niet aan bedragen onder 15 euro, dan is het gewoon de moeite niet waard, als iemand je er geld voor geven mooi, maar anders stop gewoon in een map en zie later je vooruitgang .

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:52

@ iceprincess : ik heb idd daarstraks besloten dat 5€ de moeite niet is, ik teken nu dus gewoon nog een tijdje gratis tot ik er echt iets voor kan vragen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:10

Ik werk ook weer even bij

Vajente: zeer knap werk ! 150-200 euro?

Nynkk: een erg mooi en zacht geheel . 10-15 voor jou?

Cyntje: erg apart! Ik vind het grove papier er ook een aparte "look" aangeven, 20 euro?

mijntjuhh: ze ogen beide erg netjes, alleen ze lijken een beetje korrelig? Dat kan ook heel goed door de scan/foto komen natuurlijk . 10 euro?

Teuntje111: oei idd mooi! Ik vind alleen t oogje een beetje vreemd ogen, iets afgeplat... rond de 25 voor jou?

dierenlover: al erg leuke tekeningen hoor! Ik denk dat je er best 5-7,50 voor kan vragen .

smeetjoew: ik vind dat je met je grafietpotloden alweer een enorme sprong vooruit hebt weten te maken! Rond de 15 euro?

Fantine: oei, echt moeilijk.. dit is namelijk helemaal mijn smaak niet.. 20 euro?

Nevony: mmh wat me opvalt is dat je erg vaak voorhoofdjes aan de lange kant tekent.. misschien dat je daar mee kan oefenen?
Potlood: let op dat je niet met te harde lijnen tekent . 10?
Aquarel: al zekers erg leuk! Alleen t diepteperspectief van t hek klopt niet . Met de aquarel zou ik nog eventjes oefenen .

babe: wat moet ik nou zeggen? Ontzettend mooi! 100-150 euro?

Ik denk dat taxeren wel aan n persoonlijke smaak gebonden is. Zelfs als 2 mensen tzelfde beoordelen qua materiaalgebruik dan kan een tekening/schilderij alsnog voor de 1 veel meer 'betekenen' dan voor de ander. Die ander zal dan idd een hoger bedrag noemen..
En tis toch helemaal niet leuk als iedereen hier eenzelfde bedrag aan een tekening gaat plakken? Ik denk dat je juist met verschillende bedragen een mooi beeld krijgt van hoe je werk ontvangen wordt en wat je daar dan voor zou kunnen vragen .
Als je zelf naar een bepaalde prijsklasse toe wilt werken: just try and ask, wie weet wat "de gek er voor geeft"

De kleinere bedragen.. Ik vind eigenlijk wel dat die meetellen. Ik denk dat kleinere bedragen veel genoemd worden bij werk van beginners of jongere mensen. Bijv 5 euro is niet veel, maar na 4 tekeningen heb je 20 euro erbij waar je bijv toch weer een mooi pak papier (ofzo) voor kan kopen. Dus dan is zo'n kleine bijdrage (wat naar mijn mening altijd wel als bedankje gegeven mag worden) toch best de moeite?

Edit: typo's, t was weer een lange dag vandaag !

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:48

@ Smeetjoew :: €30 tot €40
@ Nevony :: €5 voor de eerste, aquarel nog ff oefenen..
@ Babe :: Ik heb mooiere van je gezien, maar nog steeds heel mooi :: €25 tot €35

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:43

Naomi21 schreef:
Teuntje111: oei idd mooi! Ik vind alleen t oogje een beetje vreemd ogen, iets afgeplat... rond de 25 voor jou?

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik moet nog steeds een keer een foto in daglicht maken, want door de reflectie van het licht van de scanner in het grafiet komen sommige stukjes raar over, ook op haar kaak zit een rare plek.. Het ene is pikzwart, terwijl het andere lichtgrijs is geworden, terwijl het toch wel de zelfde grijstint is, maar ik de streepkes een andere kant op heb staan.

Dankjewel voor je taxatie !

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:01

Citaat:
@ Cyntje, ik vind je reactie wel weer erg overdreven hoor, als 1 iemand zegt 20-25 vind jij dan meteen dat dat het waard is? Ik vind het nog steeds geen cent waard, gewoon een oefeningetje voor in je eigen map waar je over een paar jaar op terug kijkt met de gedachte, jee dat ik dat toen goed vond. De een zou het aan zijn muur willen hangen, de ander gooit het liever in de prullenbak.
Ik heb het pasgeleden ook nog meegemaakt dat er een tekening uit mijn prullenbak gevist werd en die nu aan iemands muur hangt . Voor mij geen drol waard maar voor die vrouw mooi genoeg om aan de muur te hangen.

Taxaties heb je in feite niets aan met dit soort dingen, hang je er dus niet teveel aan op.

Dit vind ik dus werkelijk waar nergens opslaan, ok JIJ kunt geweldig tekenen ICEPRINCESS, maar ik vind dat mensen die dat nog niet zo geweldig kunnen als jou niet zo in de grond hoef te stampen, al mijn vorige tekeningen zaten in de buurt van 20,-, en dat jij zegt dat het geen cent waard vind, vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes, ook niet als je dit tegen andere zou zeggen, je moet ergens beginnen! Ik heb regelmatig tekeningen gemaakt voor 20,- en daar waren die mensen erg tevreden mee, want die kiezen opdat moment voor MIJN tekenstijl!
Amen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:00

Teuntje111 schreef:
Gekkesies: schilderij (aquarel?) van meisje op het strand: 50-60 euro (vind hem erg mooi!)

Het is een acrylwerk
Maar wel bedankt!

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:24

Naomi21 : idd dat korrelige komt door de scanner.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:36

Wauw Babe! Geweldig! Zeker wel 70 euro?