[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:34

Loje schreef:
Huis tuin en keukenfoto's, das eigenlijk precies wat ik er mee wil. Het hoeft allemaal niet super, maar scherpe foto's is toch wel fijn. En wat betreft de filmpjes, ik wil gewoon dat het erop zit, met geluid, de filmcamera van mijn vader mag ik niet meenemen en daarom maar zo. Het hoeft echt niet geweldig te zijn. Foto's zijn nog altijd het belangrijkst. Heeft iemand verder nog suggesties voor een leuk cameraatje?

ik weet niet wat je budget is? mijn ouder hebben de canon ixus50. die maakt goede foto's en ook leuke filmpjes

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:58

inderdaad
en in de ixus serie heb je ook nog verschillende camera's. Geloof dat de 50 wel een van de betere is uit die serie.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:01

loulou schreef:
Loje schreef:
Huis tuin en keukenfoto's, das eigenlijk precies wat ik er mee wil. Het hoeft allemaal niet super, maar scherpe foto's is toch wel fijn. En wat betreft de filmpjes, ik wil gewoon dat het erop zit, met geluid, de filmcamera van mijn vader mag ik niet meenemen en daarom maar zo. Het hoeft echt niet geweldig te zijn. Foto's zijn nog altijd het belangrijkst. Heeft iemand verder nog suggesties voor een leuk cameraatje?

Dan is het toch wel een leuk toestel. Ik zou die dan gewoon nemen.

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:17

Ik ga de Fuji Finepix S5600 volgende week ophalen

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:25

mirkip schreef:
Ik wil graag voor mijn kodak z740 bijbehorende accesoires kopen.
Op marktplaats zag ik dat er lenzen voor te koop waren (incl de camera)... wide angle lens en telephoto lens 2x. Maar toen ik hem mailde was alles verkocht. Ik vroeg hem toch nog om voorbeeldfoto's en die zagen er wel heel goed uit!!

Maar op deze camera kan niet zo een lens veranderd of opgezet worden. Dat moet door middel van een adapter. Hoe weet ik welke adapter ik moet hebben en hoe weet ik dan welke maat lenzen ik daarop moet zetten?
En kun je dat in iedere fotozaak halen (of info over krijgen)?

maar weet iemand dit?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:31

Mirkip, ik zou gewoon even naar de plaatselijke fotograaf gaan en dat aan hem navragen.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:53

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:17

jw18 dank je, ik zal het engels proberen uit te vogelen...
Dat is niet mijn sterkste punt.

@ scum... er zit hier geen fotograaf/fotozaak meer... die is vorig jaar (of inmiddels al 2 jaar geleden?) weggegaan.
Maar anders loop ik wel een keer als ik in de stad ben ergens binnen.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:54

ik ben ook echt een gans!!!
Er zit gewoon een lensadapter al in de doos bij mijn assecoires!!
Pfff *echt weer iets voor mij*
Dit betekend dus dat het kan, haha.
Oh ik ben echt erg!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:56

Wat zou de reden zijn dat de canon EOS 350D populairder is dan de canon EOS 30D?

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:57

Het prijsverschil. De EOS 30D is een semiprofesionele camera en bijna twee keer zo duur als de 350D

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:00

Ben nu flink aan het oefenen met de analoge spiegelreflex. Man man wat is dat moeilijk zeg! Bijna de helft is niet mooi scherp. Weet nu trouwens wel zeker dat ik de eos 350d wil hebben! Vind het steeds leuker om te doen, dat stomme ding gaat nu al overal mee naar toe

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:35

Is het niet duur om alle foto's die je gemaakt hebt als test af te laten drukken?
Of is dat voor jou ook de reden om over te stappen?

Shasadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:44

stippielove schreef:
Roseane schreef:
Hai!

Ik mag voor mijn verjaardag een camera uitzoeken voor maximaal 300 euro.
Ik wil natuurlijk wel een goede dus ik ben een beejte op zoek gegaan..
Ik kwam eerst bij een Kodak Easyshare, maar volgens iemand anders was die niet erg goed..
Toen zei iemand tegen dat de FujiFinepix5600 erg fijn was, maar toen hoorde ik weer van iemand anders dat je daar een professionele fotograaf voor moet zijn omdat de autostrand het niet goed doet.

En nu weet ik niet iets- ik zit te denken aan een Canon PowerShot.
Ik ben zo iemand die niet erg veel van camera's af weet en van al die instellingen dus hij moet wel handig/makkelijk te beheren zijn.

Weet iemand iets?

canon powershot A620 wil ik zelf graag hebben maar net niet genoeg geld maar kijk maar op fotocentraal.nl staat heel verhaal bij en een paar foto's. (hij is volgens mij bij de megamax(groningen) in de aanbiending voor 269 euro maar kan er naast zitten.)

Als je dan toch een leuke camera wil kopen zou ikzelf kijken of je nog ergens de Powershot S2 IS kan kopen (de S3 IS is inmiddels uit en de S2 redelijk in de uitverkoop overal). Dan heb je meteen 12 x optische zoom en verders kan hij alles zeg maar wat de A620 ook kan. Heb deze net 3 weken terug zelf gekocht en bevalt heeeel erg goed. (heb daarnaast nog een ixus40 voor dagelijks mee te nemen (= lekker klein) maar voor mooie paardeplaatsje zou ik de S2 zeker aanbevelen.

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:36

loulou schreef:
Loje schreef:

ik weet niet wat je budget is? mijn ouder hebben de canon ixus50. die maakt goede foto's en ook leuke filmpjes

budget is tot ong 300, max 400 euro

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:52

Hallo!
sinds vandaag heb ik een fuji film S5600..
met welke stand maken jullie springfoto's? en met welke dressuur?
ik heb het boekje wel doorgelezen maar ik was benieuwd hoe jullie dat doen

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:25

Ik heb het nog iets uitgeprobeerd, maar ik denk dat ik voor de sportstand zou gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:30

StalHaast schreef:
Hallo!
sinds vandaag heb ik een fuji film S5600..
met welke stand maken jullie springfoto's? en met welke dressuur?
ik heb het boekje wel doorgelezen maar ik was benieuwd hoe jullie dat doen

Ik stel alles zelf in, als je 't boekje doorleest vind je de stand waarop je sluitertijd en diafragma kan instellen. Het hangt er nl. net vanaf wat voor weer 't is en of 't inderdaad springen of dressuur is welke instellingen ik gebruik.

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:08

mirkip schreef:
Is het niet duur om alle foto's die je gemaakt hebt als test af te laten drukken?
Of is dat voor jou ook de reden om over te stappen?
\

Dat is dus de reden waarom ik over wil stappen
Naja, laat ik het zo zeggen. Vind fotografie erg leuk, alleen mijn toestel was lang niet toereikend met wat ik wilde.
Wilde heel erg graag een spiegelreflex, maar wilde wel zeker weten of ik dat ook echt leukvind zegmaar.. Toch zonde van je geld als je er niks mee doet.
We hadden nog een analoge spiegelreflex liggen, waar ik nu dus mee bezig ben. Ik vind het helemaal geweldig (ookal zijn mijn foto's nog 3 keer niks hahaha), dus nu komt de digitale er zeker! (canon eos 350d aangezien ik nu ook een canon heb, en de lenzen verwisselbaar zijn )

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:32

Ik heb gisteren de Kodak Z740 gekocht, en ben tot nu toe
heel tevreden. Het enige minpunt ( tot nu toe ) vindt ik dat
er geen nederlandse handleiding bij zit, in het boekje dan.
De cd heb ik nog niet gebruikt.. Nog geen tijd voor gehad

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:38

heb net mijn eos 350d gekocht
Bij de mediamarkt hebben ze 19% korting op alle camera's! Jullie begrijpen dat ik die niet kon laten liggen!
Heb er gelijk een tamron 55-200 lens bij gekocht
Als ik niet meer reageer, weten jullie waar ik mee aan het spelen ben

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:52

Ik zit nu in een dilemma, ik twijfel tussen de panasonicDMC FX01 en de canon ixus 800 IS. Ik vind het eigenlijk toch wel belangrijk dat er een beeldstabilisator op zit, dus vandaar. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat nou precies de verschillen zijn tussen deze camera's, en of die verschillen (behalve de prijs) ook wat uitmaken voor mij. En verder, de panasonic is echt een iniminieklein cameraatje en ik vraag me af of dat wel handig is met foto's maken. Heeft iemand daar ervarig mee?

sesiel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:08

hebben jullie ervaringen met de Nikon Coolpix S4 ?

Manny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:09

Ik heb de Canon powershot A540 vandaag gekocht/gekregen lieve oma dat ik heb. Ben dr super blij mee. voorbeeld foto's komen nog.

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:42

Iemand ervaring met de Olympus E-300?
Ik mag deze mischien kopen athans mijn ouders betalen wel mee hoor zo veel geld heb ik nou ook weer niet