[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:25

Dankje Kanzi daar heb ik wat aan! Wilde een soort gelijk effect krijgen wat jij in je laatste foto hebt.
Volgende keer dus toch met de 50mm en de lampjes nog wat verder weg hangen. Bedankt voor je tip. :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

Bedankt voor het compliment Jacobeho :)!
De kat is een kruising tussen ragdoll/huistuinkeukenpoes/pers, een echte mengelmoes!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:38

Iedereen bedankt voor de feedback. Binnenkort zal ik mij er ook aan wagen;-) Wel jammer dat mijn foto in de lijst niet goed werkt.

Mijn week 3

Het was erg donker, dus heb de foto wat opgelicht en de kleuren bewerkt. Pf is nog niet zo eenvoudig...

Afbeelding

De instellingen ga ik nog even opzoeken. :-)

50mm
1/160
F/2.8
Iso 800

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:49

Het zwarte komt heel nep over op mij, te zwart is het. En de rest van de kleuren is ook niet zo realistisch... Mag ik het origineel eens zien?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:58

Bellatrix schreef:
Het zwarte komt heel nep over op mij, te zwart is het. En de rest van de kleuren is ook niet zo realistisch... Mag ik het origineel eens zien?

Is goed, stuur het straks naar je toe.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:59

Wil je mijn mail? Kan je het grote bestand sturen, als je wil kan ik es kijken of ik iets met de kleuren kan doen?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:02

Bellatrix schreef:
Wil je mijn mail? Kan je het grote bestand sturen, als je wil kan ik es kijken of ik iets met de kleuren kan doen?

Ja, graag!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:58

.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 15-01-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:59

Je hebt PB! Heb het hier even verwijderd!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:01

Ik heb het gezien ;-)

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:39

Heel fijn altijd dat mensen de tijd nemen voor feedback, heb er echt wat aan!

Zelf had ik het deze week een beetje druk met school. Ik zal morgen de tijd nemen om de feedback van week 2 af te maken. Hopelijk kan ik ook beginnen aan feedback van week 3! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:51

Namens mij ook heel erg bedankt voor de FB!!
Maandag ga ik er zelf ook weer even voor zitten.

De foto van week 3 heeft iets treurigs las ik.....dat klopt......dat vond ik zelf ook.
Dat was ook de reden waarom ik voor deze foto had gekozen.......hij zegt iets heb ik het idee.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:52

Jacobeho: het is een kat. Een sphynx :) (mijn sphynx)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:15

Ja dat ben ik met je eens quartel :j ik bedoelde het ook helemaal niet negatief. Hij straalde gewoon die emotie uit. En dat vind ik erg knap; emotie vast kunnen leggen op een foto.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:50

Tot nu toe, mijn WK 3 feedback.

Mariett: Heerlijk, wat een lekker bakkie zo. De foto is mooi scherp met een mooie DOF. Ik zou hem alleen iets lichter in het wit willen zien. Net even wat fleuriger.

KimdeGroot94: Ik vind de foto niet heel geslaagd. De kleuren zijn wel mooi, fijn zacht, maar het onderwerp (de reiger) is overbelicht en daardoor niet goed zichtbaar. Verder houdt de foto mij ook niet vast.

taarss: Mooie foto. Ik had alleen de camera gekanteld zodat de rug recht staat ipv scheef. Verdere mooie kleur zo.

magda_90: Ik vind je HDR geen HDR eerlijk gezegd :) . Het is allemaal nog wat te flets daarvoor in de lucht. De voorgrond is wel mooi zo hoor, maar de lucht is wat grijzig en voor mijn gevoel geen HDR.

Revanches: Echt een top foto! Wat een heerlijke foto zo. Brengt mij terug naar de jaren 50!

_Elke: scherpte is goed uitgevoerd zo, maar het geeft mij niet echt de beweging van de snaren zo. Misschien ook vanwege de handpositie. Maar zonder het concept te weten vind ik het wel een goede foto hoor.

Manou_xxx: Mooie foto zo. Ik neem aan dat de lamp qua licht bewerkt is? Wel ee goede bewerking en het maakt het een sfeervol plaatje.

glenstorm: Fijne foto zo! Ook erg prettig dat de achtergrond voornamelijk zwart is en de aandacht helemaal naar het papiertje gaat. Zwarte (of bijna zwarte) achtergronden zijn alleen wel heel lastig omdat je snel ruis zit als je black niet goed staat afgesteld in je nabewerking en dat is hier ook het geval.

quartel: Ik vind het een mooie foto, zeker zo met de verscheidenheid aan bloemen. Ik zie op mijn scherm alleen dat je op de bloemen wat zwart geverfd hebt (heel slim, dat heb ik namelijk ook gedaan :) ). Alleen het is erg zichtbaar op mijn scherm. Rondom je bloemen is het grijs waar een zwarte lijn omheen zit.

Kanzi: geweldig! Ik ben verliefd. Wat leuk gedaan zo zeg! Hoe doe je dat met de bokeh achtergrond? Wat voor licht zit erachter? Verder top concept en top uitgevoerd. Ondanks dat je onderwerp in het midden staat is het niet saai omdat je ook je achtergrond goed bedacht hebt met het glas melk in de hoek. Goed gedaan.

Joysieee: Eerst dacht ik nog, nou dat is geen goede foto. Maar als je zo je bedoeling uitlegt heb je het zeker goed gedaan. Let er in het vervolg op dat je achtergrond gelijk is (of zelfs gewoon donker) zodat er aan de licht kant geen storende elementen zijn.

femmelz: Mooie foto zo! Ook juist door de blauwe achtergrond, het weglopen naar het donker en de juiste scherpstelling.

NESCAFE: Mooie foto! ik zag pas dat het witte de andere kat was toen je het schreef :P . Ik dacht nog wat is het voor een vlek. Compositie is mooi en eigenlijk is de hele foto gewoon een plaatje. Hoe ben je aan de analoge lens terecht gekomen en dat je ook wist dat die op je body paste?

Laurajoy15: Grappige foto zo. Het is mooi qua licht en kleuren, maar er zit wel 1 fout in de foto. Rechts bovenin lijkt de zon erin bewerkt te zijn, wat helemaal niet kan wat het er staat riet daar. Als je zo’n effect doet moet het middelpunt echt weg uit je foto zijn want nergens in deze foto kan je de zon ‘zien’ zeg maar. Verder leuke foto.

Jespri: Ahh wat lief zo. Leuk idee en goed uitgewerkt. Ik vind je achtergrond er perfect bij passen, niet alleen qua kleur maar ook de naden waar licht doorheen komt. Ik vraag mij alleen af of je niet meer kon doen qua contrast en of de kleuren helemaal goed zijn.

Asselruiter: de achtergrond past goed bij de kat wat een foto rustig maakt (alhoewel de kat er dan niet goed uit springt), volgende keer eerst even de plooien recht strijken :) .

S_imonee: Ik vind het geen mooie foto, zwart is veel te zwart waardoor detail verloren gaat (zeker in het oog en de manen), de voorgrond stoort (omdat deze nog half scherp is) en ik twijfel of de scherpstelling op de pony staat of op de tak rechtsonder. Verder hd de foto lichter mogen zijn. Wel fijn dat je zo experimenteert, laat dat je niet ontmoedigen. Zo begint iedereen volgens mij :D .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:20

verography schreef:
Tot nu toe, mijn WK 3 feedback.

quartel: Ik vind het een mooie foto, zeker zo met de verscheidenheid aan bloemen. Ik zie op mijn scherm alleen dat je op de bloemen wat zwart geverfd hebt (heel slim, dat heb ik namelijk ook gedaan :) ). Alleen het is erg zichtbaar op mijn scherm. Rondom je bloemen is het grijs waar een zwarte lijn omheen zit .

Dat is gek....hier op mijn scherm zie ik dat niet.........hoe komt dat dan??
Dank je wel voor de FB!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:09

Quartel: Omdat ik mijn scherm kan draaien en zo dus de foto kan zien in alle vormen (hoog contrast en laag contrast zeg maar). Als je in photoshop zit kan je een laag aanmaken met de belichting zo hoog als maar kan en contrast zo laag. Dan moet je het als het goed is ook zien (zo controleer ik ook altijd mijn blackfoto's). En met verven op de bloemen bedoelde ik verven op de achtergrond. Was nogal voreg :P . Nu heb ik ook mijn achtergrond geverfd omdat anders de achtergrond heel veel ruis had, maar dan heb ik mijn brush heel groot en maar 50 procent dekkend. Dan krijg je een mooie, moeilijk te spotten overgang. En graag gedaan :) .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:19

ochja.....contrast omlaag kan inderdaad een compleet ander beeld geven op de achtergrond.....goed om in de gaten te houden inderdaad.
Fijne tip!!! Ik wist het wel maar was het in de loop van de tijd een beetje verloren.....
Dank je wel!!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:25

Graag gedaan :D Daar is dit topic voor :) .

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:29

Super bedankt voor de feedback allemaal +:)+ heb ik echt wat aan! Zodra m'n examens voorbij zijn binnen een dikke week maak ik er werk van om zelf feedback te geven aan iedereen!

Week 3
Een soort 'remake' van een ideetje dat ik 3 jaar geleden al eens heb uitgewerkt!

Afbeelding
Sluitertijd: 1/40s
Diafragma: f/2.8
ISO: 250
Brandpuntafstand: 35mm

Ik wou expres een beetje een 'vintage' effect, vandaag met nabewerken een soort van ruis toegevoegd :-)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:34

Verography bedankt! Als ik meer contrast toevoegde vond ik hem te ''hard'' worden, als je snapt wat ik bedoel.
Kleur had misschien wel anders gekund. Hoe had jij dit liever gezien? Nog iets lichter?

Billionache heel leuk gedaan! Mooie foto, niks op aan te merken.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:09

De orchideetjes maar eens op foto gezet :D Ik kon niet kiezen, er staan er zoveel bij ons ;)

Week 3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:25

Er mooi!! <3
Fijne kleuren en scherpte!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:30

Mijn foto van de week..
Ik heb voor het eerst geprobeerd druppels te fotograferen maar viel flink tegen :(
Helaas de rest van het weekend aan het werk dus geen fototijd meer, ben ook niet erg tevreden over deze foto..
AfbeeldingDruppel2 kopie by SuzanneFotografie, on Flickr
ƒ/2.0 50.0 mm s1/4000 ISO800

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:31

Wat voor vloeistof is het? := Ziet er heel apart uit!!
Je timing vind ik wel mooi!