[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:44

Voorheen bewerkte ik altijd met Paint.net
( NIET paint :') dat is weer heel wat anders )

en nu werk ik met Photoshop CS 6 :j
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 19-01-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:44

De houding van het paard is ook ietwat scheef, ik denk dat daardoor het totaalplaatje wat schuin lijkt, maar hangt er maar net vanaf hoe je er tegenaan kijken :)

Ik bewerk mijn foto's met Adobe Lightroom 3.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:45

ik gebruik photoshop cs5 :)

showteam

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:47

Ik redt het niet meer om commentaar te doen van week 2 en 3, zo'n lijst aan het einde is toch echt een hoop werk waar je even moet gaan zitten. Sorry! Dus vanaf week 4 doe ik het gewoon, net als sommige anderen, per pagina.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:51

Ik bewerk met Photoshop CC en Lightroom :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:54

Poeff ik ga vanavond wat proberen, anders doe ik weer een oude foto, het spijt me:P

Er komen weer prachtige foto's voorbij <3

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:56

SachemLover schreef:
Ik heb een vraagje.... Met wat bewerken jullie, jullie foto's ?! Ik probeer met picasa en paint.... Maar dat.... Faalt :j

ik gebruikt cs6, en ben er erg tevreden mee!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:36

Mijn week 3
Afbeelding
Had zelf liever de voorgrond wat waziger gehad

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:37

Ik vind hem juist perfect zo!!
Hou van dit soort foto's!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:47

Ik heb een andere camera :D Er is juist zeer veel ruis als je inzoomd -O- Achja. Beter als men gsm ;)
Het is een ; canon powershot A2300 HD :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:51

Ik met lightroom 5 en photoshop cs6

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:09

Week #3: ik ben er niet echt tevreden over, maar toch is er iets in de foto wat mij aantrekt en wat maakt dat ik er naar blijf kijken. Ik wou niet weer een foto uit de oude doos nemen, vandaar dat ik toch mijn kans probeer met deze foto. Volgende week heb ik wat meer tijd om naar buiten te gaan (en is het weer hopelijk wat beter) en zal nummer 4 dus normaal wel beter moeten zijn.
Afbeelding

Ik bewerk met Photoshop CC (maar moet nog veel leren ivm hoe alles werkt :+ )

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:19

Robin_Rikkie, ik vind het blad niet 'mooi' door die 'rotte' plekken. Ik zie zulke foto's vaak met een effen blad en dat spreekt mij persoonlijk toch meer aan. Aan de andere kant maakt dat de foto wel juist uniek. De druppels zijn wel heel mooi scherp!

Sodeletuut, haha wat een lekker zandbekkie! Prachtig hoe scherp je die ogen hebt gekregen! Ik vind dat ringetje van de halsband alleen wel wat afleiden dus volgende keer misschien de halsband iets meer draaien? Verder echt hele mooie foto! Vind die ogen echt heel mooi scherp, heel knap! :D

Joey, de ruis vind ik persoonlijk echt niks. Vind ik best jammer want het is een hele gave foto. Wel een beetje rare positie want de achterste persoon verdwijnt in het kruis van de voorste. := Weet alleen niet hoe je dat anders had moeten doen dus daar kan ik niks over zeggen helaas... Ook jammer van het voetje van de voorste persoon, die staat er niet helemaal op.

Revanches, wat lief! Waarom heb je gekozen voor zwart wit als ik vragen mag? Je hebt de ogen namelijk heel scherp dus dan vind ik het jammer dat je de kleuren niet ziet. Verder mag je je copyright best wat meer aanwezig laten zijn hoor! Ik kan ze alledrie niet echt lezen namelijk.

lovepaard123, bij de eerste vind ik de stand van het hoofd niet mooi en hij is minder scherp. De schaduwen vind ik ook wat hard en dat geldt ook voor de tweede. Bij de tweede zie je ook een stukje vloer en de achtergrond vind ik ook niet geweldig. Met wat fotografeer je?

jilinda, haha dat geconcentreerde hoofd vind ik leuk! Dat kan je imo niet 'naspelen' dus dat bewijst maar weer dat de foto spontaan is gemaakt. Ik vind de persoon wel een storend iets in de foto dus daar had ik hem wat bijgesneden. Aan de linkerkant had ik meer van een ander instrument willen zien maar dan ook wazig uiteraard.

Ash_, ik vind de kleuren niet geweldig. Staat de achterhand van het paard hoger? Lijkt namelijk een beetje alsof die van iets hoogs komt af gelopen. Ik had ook ietsje meer van de benen willen zien. Boven heeft die wel genoeg ruimte.

Suuszels, gave foto! Ik vind hem nu juist wel leuk, als die waziger was geweest had je dat deurtje denk ik niet gezien.

Asselruiter, ik vind hem wel wat hebben inderdaad. :j Erg mooi en precies goed hoe je alles scherp en wazig hebt!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:52

Omdat ik niet wéér een motorfoto zat ik heel erg te twijfelen tussen deze:

http://i1185.photobucket.com/albums/z34 ... e35411.jpg

En deze:

Afbeelding

Toch maar de tweede genomen, ik heb geprobeerd een 50's/60's sfeer neer te zetten. Moet wel zeggen dat een dikke trui onder mijn jas me wel een stuk dikker maakt. :+

(ik lijk wel een vrouw :P)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:53

SachemLover schreef:
Ik heb een andere camera :D Er is juist zeer veel ruis als je inzoomd -O- Achja. Beter als men gsm ;)
Het is een ; canon powershot A2300 HD :)

Om een scherpe foto te krijgen als je inzoomt moet de sluitertijd een stuk korter. Dikke kans dat je camera de iso omhoog zet (dit veroorzaakt ruis) om dat te bereiken. Met beter licht zal het wel beter gaan :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:02

MyHu schreef:
Week 3
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III, Canon EOS1100D
[ Afbeelding ]
Ik heb geprobeerd mijn cavia geslaagd op de foto gezetten. Toevallig is het bankje zwart, en de muur wit :))
Alleen geeft bokt verkleinen + online bewerken scherpteverlies.

Ik heb hem hier, verkleind via GIMP en via tinypic geupload.
@Agossie, kan ik deze inleveren?

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:21

Vervolg week 3:

Sodeletuut: Mooie foto! Mooi scherp op de ogen! Meer kan ik niet zeggen +:)+

Joey: ik vind de foto wel wat hebben :o ; maar jammer van de voet die die er niet helemaal opstaat + heb je het gezicht er ook 'expres afgeknipt'?

Revanches: wat een schattig foto! <3 Enkel jammer dat het meisje niet echt in de lens kijkt, maar verder leuke foto! :) ohja en je logo mag gerust duidelijker/groter ;)

Lovepaard123: de onderste foto is inderdaad beter dan de bovenste. De kleuren zitten niet helemaal goed en er is ruis, maar dit komt omdat je binnen hebt gefotografeerd. Blijf oefenen!

Jilinda: Mooi om de scherpte op het instrument te zien. Ik vind haar gezichtsuitdrukking echter wat afleidend. Maar voor binnen getrokken te zijn, vind ik het wel een goede foto! Keep up the good work!

Ash_: Mooie foto. Ik had misschien wat meer plaats links en gelaten en wat minder langs boven. Die schaduw stoort mij ook niet. Ik vind dat het paard er wel wat 'gelig' uitziet, misschien iets mindere aanpassing van de levendigheid? Verder lijkt het mij een leuk paardje :)

Suuszels: ik vind het een leuke, sfeervolle foto! Leuk in zwart/wit. :)

MichieldeM: ik vind het een sfeervolle plaat en ik vind dat je het thema jaren 50/60 wel ziet in de foto :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:23

naomi_g1998 schreef:
Asselruiter, ik vind hem wel wat hebben inderdaad. :j Erg mooi en precies goed hoe je alles scherp en wazig hebt!

Dank je wel Naomi, blij om dit te lezen - ik ben niet zo tevreden over de scherpte eigenlijk, maar toch merci voor je leuke feedback :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:56

Hallo :)
Ik vond dit topic en het lijkt me echt leuk. :)
Moet zeggen, ik ben nog maar een maandje echt bezig met fotografie en ben nog niet heel goed. Ik hoor wel graag leerrijke kritiek.
Canon EOS 600D met 18-55mm lens

Afbeelding
Week #1
Laatst bijgewerkt door Djura99 op 19-01-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:02

Djura99
Leuk dat je meedoet!

Ik zal hem als ik jou was wel draaien. En de volgende x scherpstellen op de neus van het paard.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:06

MyHu schreef:
Djura99
Leuk dat je meedoet!

Ik zal hem als ik jou was wel draaien. En de volgende x scherpstellen op de neus van het paard.

Hij staat recht op m'n pc, ook als ik upload, maar als ik em plaats staat ie zo...ik zal nog eens proberen

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:07

Via PhotoBucket kun je draaien.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:08

deviltjh Mooie foto! De kleuren komen echt heel warm over :)

Sodeletuut Ach god wat een schattige hond! <3 mooie foto

Revanches Wat een lieve foto! Jammer dat er niet zoveel detail te zien is in het kleedje, dan had ie nog mooier geweest :)

Ash_ Ik vind het niet storend, die schaduw. Zou hem nog wel even recht trekken :)

Suuszels Vind de foto echt heel geheimzinnig, goed gelukt

Asselruiter Vind het een mooie foto, alleen wordt mijn aandacht naar het grote witte vlak linksboven getrokken..

Djura99 Ik had liever nog meer van het paard gezien

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:10

MyHu schreef:
Via PhotoBucket kun je draaien.

gelukt :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:28

Djura99, ik vind het niet echt een leuke foto. Je ziet opeens een oog en de benen staan ook een beetje hier en daar. De neus had scherper gemogen en ik had de foto liever liggend gezien. Bijvoorbeeld alleen de neus scherp en dan wazig daarachter rechte benen snap je?