[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:29

troytroy schreef:
En hebben jullie ook een aanrader voor een nieuwe spiegelreflex camera die heel veel bilden achter elkaar kan schieten? Het liefst van Canon :o

Canon EOS 1D X: Continu-opnamen
Max. Ca. 12 fps. (snelheid constant tot maximaal 180 opnamen (JPEG) of 38 opnamen (RAW) (met UDMA-kaart)¹ ² ³, 14 fps met spiegel opgeklapt en belichting en AF vergrendeld bij eerste opname

EOS 5D mIII: Continu-opnamen
Max. Ca. 6 fps. (snelheid blijft behouden tot maximaal 16270 opnamen (JPEG)¹³ of 18 opnamen (RAW))² (met UDMA-kaart)³

EOS 6D: Continu-opnamen
Max. Ca. 4,5 fps. (snelheid blijft behouden tot maximaal 1250 opnamen (JPEG)¹² of 17 opnamen (RAW))³ (met UHS-I-kaart)²

EOS 7D: Continu-opnamen
Max. Ca. 8 fps (de snelheid blijft behouden voor maximaal 130 foto's (JPEG)¹³ (met UDMA kaart), 25 foto's (RAW)) ²³

EOS 70D: Continu-opnamen
Max. Ca. 7 fps. (de snelheid blijft behouden voor maximaal 65 foto's (JPEG)¹³ (met UHS-I kaart), 16 foto's (RAW)) ²³

EOS 60D: Continu-opnamen
Max. Ca. 5,3fps. (de snelheid blijft behouden voor minimaal 58 foto's (JPEG)¹³, 16 foto's (RAW)²³

Welke versie van veel wil je hebben?

AvWShots

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:41

@troytroy, mag ik vragen waarom je zoveel beelden achter elkaar wil schieten?

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:31

AnneXxX schreef:

Ja hoor, ik heb zelf een website waar je foto's kan bestellen ( met AmberB_ )
En dan vind ik het fijn als ik dan heel veel beelden van boven de sprong kan nemen de kies ik de besten uit en die kunnen ze kopen, en dan krijgen ze de anderen er gratis bij. Het is ook voral leuk om veel foto's achter elkaar te schieten, dat had ik een keer gedaan, met een heele duren camera van iemad. Zo genoeg uitleg :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:39

troytroy schreef:
AnneXxX schreef:

Ja hoor, ik heb zelf een website waar je foto's kan bestellen ( met AmberB_ )
En dan vind ik het fijn als ik dan heel veel beelden van boven de sprong kan nemen de kies ik de besten uit en die kunnen ze kopen, en dan krijgen ze de anderen er gratis bij. Het is ook voral leuk om veel foto's achter elkaar te schieten, dat had ik een keer gedaan, met een heele duren camera van iemad. Zo genoeg uitleg :o

Dan zou ik voor de Canon EOS 1DX gaan. Dat is een erg fijn voelvreempje die snel veel foto's kan maken. Deze kost tegenwoordig nog maar iets van 6.000 euro.
Afbeelding

Als deze buiten budget valt is de 70D misschien een optie?
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:44

2e hands 1DmIV?
Qua prijs een stuk leuker dan de 1DX.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:49

troytroy schreef:
En hebben jullie ook een aanrader voor een nieuwe spiegelreflex camera die heel veel bilden achter elkaar kan schieten? Het liefst van Canon :o

Voor tips over bodies kun je beter terecht in het andere topic:
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Dit topic gaat alleen over objectieven.

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:26

Ik ben nog maar 10 jaar dus het geld heb ik niet, ik heb 235 euro dus ja dat duurt nog wel even. En ik ga eerst die mooie lens kopen denk ik :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:57

troytroy schreef:
Ik ben nog maar 10 jaar dus het geld heb ik niet, ik heb 235 euro dus ja dat duurt nog wel even. En ik ga eerst die mooie lens kopen denk ik :o

In dat geval zou ik lekker bij je 1100D blijven en kijken of je die Canon 55-250mm erbij kunt kopen voor bij de paardjes. :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:00

Die kan ze van haar gespaarde centjes al kopen zelfs.
En je kan beter zelf goed leren timen en op het juiste moment de foto nemen.

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:22

Oké bedankt :D
En dezen heb ik gemaakt op het goede moment gewoon mooi!
Afbeelding
De kwaliteit is wat minder geworden door het formaat te wijzigen ;(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:54

Mooie plaat troytroy. Als je met opslaan zorgt dat je voor de hoogste kwaliteit kiest hoeft verkleinen helemaal geen kwaliteitsverlies te geven hoor :)
Ze hebben je hierboven al héél goed advies gegeven, en dan doel ik niet op die dure camera's maar op het feit dat je beter kan leren timen dan dat je wil bursten (veel foto's achter elkaar schieten). Want ook met al die foto's achter elkaar zit er ietsje tijd tussen, en met de gangen van het paard is de kans groot dat je dan nét steeds het verkeerde moment hebt ondanks de vele foto's. Lekker veel gaan oefenen en er gevoel voor krijgen wanneer je af moet drukken zorgt ervoor dat jij straks goed getimede foto's hebt, daar heb je niet een heleboel foto's achter elkaar voor nodig.
Verder nog een tipje. Als je een toekomst als fotograaf op wil bouwen zorg dan dat je alleen de foto's aflevert waar jij tevreden over bent. Mindere foto's moet je niet aan de klant geven, ook niet gratis. Sommige klanten zien namelijk niet dat een foto niet zo mooi is en gaan die dan verspreiden. Met een beetje pech vertellen ze er dan bij dat jij de foto hebt gemaakt. Als de ander die foto dan helemaal niet zo mooi vindt omdat het een van jouw mindere foto's is dan heb je dus géén goede reclame voor jezelf. Terwijl als je alleen de beste foto's aflevert je zeker weet dat elke foto goede reclame voor jezelf zal zijn :)

Ik had het laatst ook hoor, ik fotografeer honden tijdens wandelingen. Omdat ik hier nog veel op moet oefenen lever ik deze foto's op klein formaat nog gratis, wil iemand ze op groot formaat dan vraag ik een kleine vergoeding. Een 'klant' vroeg me laatst of ik niet nog meer foto's van hun had van die wandeling, ze vond het dan niet zo erg als die niet zo scherp waren of op een super moment genomen waren want zij vond dat niet zo belangrijk als ik. Ik heb haar uitgelegd dat ik helaas alleen foto's af geef waar ik zelf (redelijk) tevreden over ben omdat ik later wél graag wat wil gaan verdienen aan mijn foto's en dus moet elke foto die ik afgeef reclame zijn. Dit begreep ze gelukkig wel!!

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:11

Oké, goede tip ga ik zeker gebruik van maken! Bedankt ;)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 01:01

Troytroy, heb je de foto gemaakt met de standaard lens die bij je camera zat? (Waarschijnlijk 18-55).
Moet zeggen dat ik het daar een hele goede foto voor vind en je bent ook pas 10? Erg netjes hoor.
Als ik jou was zou ik gewoon met deze body door blijven gaan want het resultaat is prima. Precies zoals hierboven gezegd, burst is ook niet alles, je kan beter zelf oefenen met timen. Het klinkt misschien gek, maar ik heb vroeger wel eens met mijn camera voor de tv gezeten wanneer er springen was om zo te oefenen om op het juiste moment te klikken.

Alleen als je nog geen zoomlens hebt kun je van je gespaarde geld kijken naar een 55-250, deze kost zo'n 160 euro en is een stuk fijner voor bij de paarden als je nu je kitlens nog gebruikt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:32

Morgen ga ik naar mediamarkt voor een nieuwe lens. :D

Welke zal ik nemen voor laarden fotografie?

Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM €445

Of

Canon EF-S 55-250 f/4-5,6 IS STM €289

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:53

55-250 zonder stm voor 160 euro. Gebruik even de zoekfunctie, staat alles over in dit topic.

Of een 70-200 4.0 non IS voor 550.

Maar net wat je budget is.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:55

Over de 55-250? Ja dat gaat wel lukken. :)

Wil alleen even de persoonlijke adviezen over welke ik het beste kan pakken aangezien ik hem morgen al ga halen. :)

Mijn budget is nu 450. :)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:45

Ik ben erg tevreden over mijn 70-300mm lens! Met de 55-250mm lens heb ik geen ervaring maar daar hoor ik ook goede dingen over! :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:21

Oke dankjewel. :) dan ga ik de 70-300 nemen.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:34

Ik denk dat het beide goede lenzen zijn! Heb je ze beiden al eens in handen gehad?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:49

Samblabla schreef:
Oke dankjewel. :) dan ga ik de 70-300 nemen.

Zoooooooooooonde!!! Ik weet niet waarom je persé morgen al die lens moet gaan halen, maar als je nu al 450 euro te besteden hebt dan loont het héél erg om nog even geduld te oefenen en zorgen dat dat 550 euro wordt zodat je een 70-200 F4 kan kopen. Dat is een wereld van verschil met de hier genoemde lenzen en een lens waar vreselijk lang plezier van gaat hebben en eentje die je niet snel meer hoeft te upgraden.

Ik vind het persoonlijk echt heel erg zonde om nu een 70-300 te kopen, het prijsverschil met een 70-200 is al zo klein dat ik het echt zonde geld vind.

Als je persé nu een lens moet hebben, koop dan nu de eerder genoemde 55-250 NIET die dure STM versie maar de oude versie met USM die je voor zo'n 160 euro kan kopen zoals gezegd is. De rest van je centjes zuinig bewaren en doorsparen tot je genoeg hebt voor een 70-200 F4 <3

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:52

Is het verschil tussen de 70-300 en 70-200 f4 echt zo groot?
Nouja voor die €100 euro verschil kan ik ook dan net zo goed die tweede pakken. :)
Weten jullie of ik die in de mediamarkt kan uitproberen? Of moet ik daarvoor naar de fotograaf gaan?

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:01

Over die lens heb ik inderdaad ook al een heleboel positieve dingen gehoord. Hij is namelijk toch wel een klasse hoger dan de andere lenzen. Ik heb mijn lens gekocht toen er een cashback actie was en toen was het prijsverschil wel aanzienlijk! Ik wist niet dat het prijsverschil nu zo miniem was! Kan je online nergens vinden welke modellen ze in de mediamarkt beschikbaar hebben? :)
Laatst bijgewerkt door fetisje op 08-04-14 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:03

Jawel de lenzen die ik eerder genoemd heb (en de 70-200 f4) hebben ze in de mediamarkt.
Maar weet niet of de mogelijkheid is mijn camera mee te nemen en er een te proberen.
Heb ze nog nooit in handen gehad namelijk.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:09

Ik zet hier even een stip. Zodat ik terug kan lezen wil namelijkeen nieuwe lens voor mijn sony.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:32

Samblabla schreef:
Is het verschil tussen de 70-300 en 70-200 f4 echt zo groot?
Nouja voor die €100 euro verschil kan ik ook dan net zo goed die tweede pakken. :)
Weten jullie of ik die in de mediamarkt kan uitproberen? Of moet ik daarvoor naar de fotograaf gaan?

Ja. Dat verschil is heel groot. Ik heb de 70-300 hier nog liggen maar die komt er nooit meer op omdat het verschil met mijn 70-200 Veel te groot is. Ik heb wel de IS versie maar de non-IS zou daar niet of weinig voor onder moeten doen. Als je die mogelijkheid hebt om meteen voor de 70-200 te gaan dan absoluut doen. Je zult daar zeker geen spijt van gaan krijgen. Ik heb nog nooit een lens bij de mediamarkt gekocht dus geen idee in hoeverre je hem daar kan proberen. :) Weet ook niet of ze hem bij elke MM zo hebben liggen namelijk.