_Denise schreef:Ik ben sinds een tijdje toe aan een nieuwe body..
Mijn Canon 50D waar ik nu mee fotografeer is een beetje aan het einde van zijn latijn. Ik heb hem nu 3 jaar (volgens mij) en tweedehands gekocht.
Plus dat ik gespaard heb en toe ben aan een volgende stap.
Maar wat raden jullie mij aan als opvolger van mijn 50D?
Ik zit zelf te denken aan een Full Frame camera, filmen is ook een leuke luxe maar niet noodzakelijk.
Misschien een 6D of een 5D Mark II...
Of toch een 7D, hoewel dit geen Full Frame is... Moeilijk moeilijk.
Kunnen jullie mij misschien een stapje verder helpen?
Wat fotografeer jij vooral? Als je veel honden/paarden fotografeert en sportfotografie doet is de AF van de 6D en 5D2 misschien iets minder geschikt. De AF van de 5D2 was het zwakke punt van de 5D2 wat ze bij de 5D3 opgepakt hebben. De 5D3 heeft hetzelfde AF systeem als de 1DX. De 1DX/5D3 hebben een AF systeem met 61 punten waarvan er 41 kruisgevoelig zijn. De 7D heeft er 19 die allen kruisgevoelig zijn. Dit helpt bij sportfotografie om makkelijker je onderwerp te kunnen volgen. De 6D heeft maar 11 punten die allen kruisgevoelig zijn.
Qua ruis/detail prestaties zijn de 5D2/6D/5D3 beter dan de 7D. Dit heeft inderdaad te maken met FF.
Doe jij echter weinig sportfotografie en vooral veel studiofotografie dan is de 6D een goede keuze. Het AF is ruim voldoende daarvoor en je kunt profiteren van de ruis/detail prestaties van een FF. Meestal doe je studiofotografie op lage ISO's. Bij de lage ISO's merk je minder het verschil tussen crop en FF.