[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:00

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding

Peer_hvj

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:57

@ladyleonie, max 2 foto's per dag. Foto 1 had ik mooier gevonden als je beide ogen had gedaan. 2 & 3 zijn goede foto's

Heeft iemand van jullie ervaring net het fotograferen van watersport? Ik ga binnenkort met mn broer mee om foto's te schieten als ie gaat kite surfen. Maar er is natuurlijk heel veel.beweging op t water, de golf de kiter, spetters etc

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:37

@steefvicky Mooi paard! De kleur van de bomen en het gras matchen het paard ook erg goed.
@Fry Ik vind het een fijne achtergrond! Lekker fleurig.
@Goof Mooie foto's!
@Fading Ik vind het echt prachtig hoe je dat ook hebt gedaan van die Haflinger!
@Joycebunny Ik vind het mooie foto's met een bijzonder sfeer!
@Marleenloveu Mooi zo met het zonnetje.
@Goof Ik vind die eerste erg gaaf met dat water!
@Agossie Lijkt net alsof je naar foto's van Madurodam kijkt. Grappig!
@ladyleonie Mooie honden! Maar ik vind de foto's wat vlekkerig ofzo.

Dit is een veulen bij ons op stal die heel graag rent waardoor ik haar dus in m'n eentje zonder hulp in actie kon fotograferen. Ook stond ze in een prachtige afgelegen weilandje. :D
http://i1159.photobucket.com/albums/p63 ... 1370547479
Sorry even in een linkje, hij is wat groot.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:20

@Ladyleonie Ik zie ze nu op groot scherm op mijn laptop en het lijkt of ze nogal wat scherpte missen...
Bij foto 1 ga ik inderdaad met peer mee, zou mooier zijn geweest als je dan beide ogen in kleur had.

Van de week beetje aan het rommelen geweest in de tuin, terwijl ik eigenlijk aan het studeren was :+ *studieontwijkend gedrag* :+
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Graag ook jullie tips :D Nog niet zo heel erg lang bezig met fotografie :)
Foto's zijn gemaakt met een Nikon D3100 + 50-200mm

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Ik wilde bij de tweede een beetje een dromerig effect creëren met behulp van de zon, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden... denk dat ik ook een beetje teveel van het blaadje waarover ik de foto maakte heb meegepakt.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:55

Ik vind de tweede foto zeker goed gelukt hoor!
De sfeer is mooi en de kleuren prettig om naar te kijken.

Bij de 1ste foto had het net even mooier geweest als de bij/hommel iets meer naar de camera gericht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:12

Joycebunny De eerste vind ik wel grappig, vind het leuk bedacht! Tweede kijkt niet helemaal lekker vind ik, misschien had ik hem liever in kleur gezien..

Marleenloveu Vind hem niet heel mooi eigenlijk, vind de kleuren niet prettig tonen, en de horizon is scheef. Dit stoort me ook heel erg op de foto... Het is wel een leuk idee, maar helaas minder uitgevoerd.

Goof Wauw die eerste! Prachtige scherpte en fijne kleuren, had hem zelf misschien ieeets meer naar rechts gekanteld :) Tweede is jammer dat ie z'n oogjes half dicht heeft, maar snap ik wel met dit weer. Wel weer mooie scherpte en kleuren :D

Agossie Heb niet veel verstand hiervan, maar vind het wel leuk :D

ladyleonie De eerste vind ik niet echt mooi, hij is onscherp en sepia met een oog blauw, niet echt mijn ding. De compo vind ik ook niet echt mooi.. Tweede is wel heel groen? Misschien toch wat te veel contrast erin, vind deze ook niet echt lekker kijken.

DideH Die eerste is echt mooi, de kleuren scherptediepte prachtig! Alleen jammer dat de hommel niet iets meer in the picture was, dus iets meer hommel en minder omgeving.. Tweede vind ik ook heel gaaf, mooi kleurgebruik en gaaf effect zo !

Afbeelding

Afbeelding

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:58

Bedankt voor je feedback, Fading! Ik kan me erg goed in je commentaar vinden, ik weet niet waarom maar op mijn camera zien alle foto's er mooi en scherp uit maar als ik ze dan op de computer zet ben ik diep teleurgesteld. De foto's zijn dan wazig of onscherp en de details die je op de camera niet ziet, vallen dan erg op. Ik heb geen spiegelreflexcamera maar zou er wel erg graag een willen, het nadel is alleen dat het heel duur is. -O-

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:15

Mooie foto's zijn er weer voorbij gekomen!
Vrijdag heb ik eens een paar foto's van mijn merrie Solinde gemaakt..ben benieuwd hoe jullie ze vinden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:34

Marleenloveu schreef:
Bedankt voor je feedback, Fading! Ik kan me erg goed in je commentaar vinden, ik weet niet waarom maar op mijn camera zien alle foto's er mooi en scherp uit maar als ik ze dan op de computer zet ben ik diep teleurgesteld. De foto's zijn dan wazig of onscherp en de details die je op de camera niet ziet, vallen dan erg op. Ik heb geen spiegelreflexcamera maar zou er wel erg graag een willen, het nadel is alleen dat het heel duur is. -O-

Ik heb ook geen spiegelreflex.
Maar die maakt wel betere foto's en daarbij kan je ook je belichting etc veranderen
Sony DSC-HX200V, valt ook wel mee in prijs :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:43

Ik lees morgen even bij, maar ik had hier een foto geplaatst maar waarschijnlijk is daar over heen gelezen.

Afbeelding

Dit is een veulentje op stal die wel even haar moves wilde tonen voor de camera. (:

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:53

Leuke foto PeerAppel! *-:) .. ik zelf had de foto alleen iets meer kleur gegeven.

Heb zelf ook een veulenfoto gemaakt paar dagen terug.. zal hem morgen posten.

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:38

Hallo!
Ik fotografeer sinds een maand en kwam toevallig dit topic tegen! Ik wilde me graag bij jullie aansluiten, als dat mag :D. Ik vind het niet alleen gezellig maar hoop zo ook nog veel te leren!

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:42

En bij deze mijn eerste foto in dit topic!
Het was een shoot van gister en ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Afbeelding

Ik hoop echt dat het zo werkt! Ik ben nog niet zo handig met bokt

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:16

Mooi sfeertje hierboven, mooie bloemen, mooi haar en jurk, alles past wel bij elkaar.. enige wat ik niet zo mooi vind is dat ze naar het donkere groene bos kijken, weet niet of er nog meer uitzich was (wat meer open, waar ook nog een stuk lucht te zien is), maar het voelt alsof ze naar een muur zitten te kijken als het ware.

Hier 2 foto's van mij:
Afbeelding

Afbeelding

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:20

Ik snap wat je bedoelt! Ik ben nog flink aan het oefenen. Ik had hier totaal niet op gelet! Goede voor de volgende keer! Wat een onwijs gaaf paard op de foto!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:26

Al heeeel lang niets meer gepost hier, maar wel gevolgd. Zal weer eens een bijleespost maken en zelf foto's plaatsen. :)

Blz 51
Fry; Ik vind je foto's van het hondje niet echt aanspreken. Ze zijn niet heel scherp en bij de tweede staat het hondje heel centraal in beeld. Verder is het mooi als je nog meer door je knieën gaat.

Gianti; Vooral de tweede foto vind ik mooi. Mooie kleuren en paard staat er netjes en scherp op. De eerste vind ik ook mooi, maar daar is 'iets' wat ik niet zo mooi vind. Kan er de vinger niet opleggen wat precies.

PeerAppel; Bij beide foto's stoort mij de achtergrond. Let ook goed op bijvoorbeeld lantarenpalen, er komt er nu een uit het hoofd van het paard.

Steefvicky; Wat je zelf al zegt: Jammer van de manen voor het oog. Verder had ik het paard rechts in beeld geplaatst en net boven de knieën de foto afgesneden. Op die manier zou de compositie imo een stuk interessanter zijn.

Fry; De kat is overbelicht rechts. En ook hier de tip om verder door je knieën te gaan.

Goof; Beide nette platen. :j

Fading; Beide super scherp en mooi van kleur, super!

Joycebunny; Ik vind beide foto's niet zo interessant. Ik weet niet wat ik bij de eerste moet denken (wat doet die kat op de piano?).

Marleenloveu; Jammer van je scheve horizon en het donkere vlak onderin. Het idee was leuk.

Goof; Vooral die eerste is gaaf! Super met dat opspattende water. Tweede is ook heel netjes. :j

Agossie; Grappig effect, het lijkt wel Madurodam, maar vind de foto's verder niet zo bijzonder.

Blz 52
Ladyleonie; Ik heb het idee dat de eerste foto heel ver uitgesneden is, klopt dat? Qua kleur is hij wat vreemd. De tweede foto is ook te blauw. Derde foto is niet helemaal scherp.

DideH; Hele fijne sfeer zit er in jou foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi.

Fading; Wederom nette foto's! Wel jammer dat de tweede wat overbelicht is op de schouder.

Salliballi; Op de eerste foto valt de ene hoef net buiten beeld. Verder stoort de achtergrond op alle foto's.

PeerAppel; Er zit erg veel ruimte om het veulen heen, wat de foto voor mij niet zo interessant maakt.

Fleur787; Jammer dat ze niet echt iets kunnen zien op de plaats waar ze heen kijken. Enkel bos. Wel leuk gedaan met de bloemen in de manen.

Nobbie91; Leuk idee. Jammer van de teugels. En ik denk dat ik de hond en het paard helemaal op de foto had gezet. Nu kijkt de hond zo 'om het hoekje'. Tweede foto spreekt mij niet aan. De achtergrond stoort me hier.

Mijn foto's, ik ben benieuwd. :)
Afbeelding

Afbeelding

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:10

Ik vind de eerste foto kwa scherpstelling erg mooi! Ik hou hier wel van! De tweede vind ik vooral erg schattig!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:41

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden (experiment)
Afbeelding

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:24

Marleenloveu ; Leuk idee, alleen vind m wat kleurloos en dat zwart aan de onderkant vind ik niks...
Goof ; erg gave foto's! Eerst vind ik geweldig. :D
Agossie ; heel apart idee. Maar kan er niet zoveel over zeggen haha. :)
Peer_hvj ; hele mooie honden met prachtige blauwe ogen! Maar ik vind ze niet mooi scherp...
DideH ; erg nette foto's!
Fading ; wauw!
SalliBalli ; leuke foto's, alleen let op je horizon en achtergronden.
PeerAppel ; leuke foto ie is niet scherp...
Nobbie91 ; heeel gaaf!
Saskiaa_ ; Leuke kattenfoto's!
Fry ; Apart ontwerp, alleen wat saai en vind de hand wat eng ofzo haha. :P

Mijn foto's van een meeting van het weekend. :)

Afbeelding

Had liever het paard andersom gezien...
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:30

Eerste foto is heel gaaf! Mooi scherp, warme kleuren. Had hem wel wat ruimer gekaderd onderin. Eeeeerg jammer van de tweede foto inderdaad.. Anders was hij perfect geweest!

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:32

Jij met je glimmertjes :)) mooie foto hoor!
Kun je me de bewerking eens uitleggen? :P

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:34

Dankjewel Marit. :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:37

Haha de hand komt je halen... :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:52

lifaya schreef:
Jij met je glimmertjes :)) mooie foto hoor!
Kun je me de bewerking eens uitleggen? :P

Haha ik met mijn glimmertjes :)) Ik stuur je wel even een pb'tje later vanavond! :D

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:15

mag ik ook een pbtje? ben heel erg nieuwsgierig O:)