[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:32

Timo, het is wel de bedoeling dat je anderen taxeert, gewoon wat je er zelf voor zou willen geven is al genoeg.

Henrike5: De 2de foto is erg leuk, jammer van de vrouw en hond op de achtergrond. Zo'n 30 euro.
Brenda_85: Leuke foto's, zou nog wel door oefenen met compositie's. 20 euro.
IsaCalixa: Eerste twee foto's zijn echt enorm mooi! Echt hele leuk foto's. De 3de vind ik persoonlijk niet zoveel uitstralen. De honden foto's zeker 50 euro en de 3de 15 euro..
Marit: Ik ben heeeel erg onder de indruk van jou foto's! Ik zou hier zeker wel zo rond de 100 euro voor willen geven.
Jikkeee: 40 euro
louiisaa: Ik denk 10 euro, vind de foto's niet helemaal scherp en zou andere compositie's proberen.
horserider22: Ik zou eerlijk gezegd hier nog niks voor vragen, maar eerst gewoon verder oefenen. :j
KirstenChes: Ook hier zou ik nog niks voor vragen.. Gewoon verder oefenen.. :)
anne_joy: Ik zou denk ik 20 euro vragen, vind je foto's leuk maar niet zo heel erg bijzonder..
Joysieee: Mooie foto's, vooral de laatste. Erg mooie kleuren ook. 50 euro.

Afbeelding
20mb image hosting
Afbeelding
photo hosting
Afbeelding
pc screenshot
Afbeelding
jpg images

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:41

Henrike: een serie zoals van de eerste 20 euro, de rest vind ik wat minder.

Brenda: de derde vind ik leuk, de eerste twee wat gewoontjes. 20 euro?

IsaCalixa: leuke bijzondere sfeer in de foto's. 40.

Marit: nr 2 en 3 geweldig (45 euro), nr. 1 niet zo (10?)

Jikke: 2 vind ik erg mooi, 1 en 3 wat minder. 25 euro voor nr 2?

Louisa: nr 1 vind ik leuk :). 25 euro. Voor de rest nog niets :)

Horserider: nog wat gewoontjes dus nog niets :)

Kirstenches: de eerste vind ik het leukst, helaas een beetje vaal/donker... de tweede is helaas niet helemaal scherp en bij de derde vind ik de achtergrond niet zo mooi. Ik zou er nog niets voor geven maar ik denk ook dat je bij anderen met een tientje makkelijk weg komt hoor!

Timo: heel mooi, mooie kleuren. 40 euro.

Believe: voor een serie zoals het bereden paard 30, de stilstaande paarden vind ik minder :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:07

Timo_040 schreef:
Hoi hoi, ik ben nieuw hier! :wave:

Ik ben heel slecht in het inschatten van prijzen van anderen, gezien ik die van mezelf niet eens goed weet in te schatten.. Ben toch wel benieuwd wat voor een prijs jullie mijn foto's zouden geven.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

mooie fotos alleen bij de laatste volgensmij vind ik het bit n beetje raar zitten
Prijs schatten ben ik niet goed in

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:20

Henrike5: Leuke foto's, maar ik word er niet warm van.. €20,-

Brenda_85: Let goed op de houding van het dier (of eventueel mens). De laatste foto vind ik het mooist, die is alleen net een fractie te vroeg genomen, maar dat is natuurlijk ook erg lastig met als ze zo hard voorbij komen galopperen tijdens een eventingparcour. €15,-

IsaCalixa: Mooie stijl heb je! Ik vind het hondje op de tweede foto alleen een beetje raar staan, ziet er een beetje onderdanig uit. €50,-

Marit: Super foto's, ik ken je al van Facebook en je hebt echt een mooie en unieke stijl! Ik had alleen de kraai iets doffer gemaakt qua kleur, die is nu gitzwart en de jurk van de vrouw is dat niet, daardoor lijkt ie er een beetje opgeplakt. €110,-

Jikkeee: Bij de laatste foto stoor ik me erg aan alle elementen rondom het paard. Het paard zelf valt een beetje weg door de sneeuw, hier en daar is het wat rommelig op de achtergrond. Ik zou ook wat meer contrast toevoegen, hij is een beetje dof. Die foto van de puppy vind ik daarentegen wel heel erg leuk, mooie wazige achtergrond heeft die! €35,- tot €45,-

louiisaa: De foto's lijken wat onscherp, verder wel leuke foto's opzich. €15,-

horserider22: Van de foto's die ik zie, kan ik niet echt oordelen. De enige waarvan ik kan oordelen is die van de hond en die vind ik niet zo aantrekkelijk. €10,-

KirstenChes: Probeer bergopwaarts te fotograferen, dat maakt de foto al gelijk een stuk mooier. De blackfoto vind ik niet mooi. Ik vind de uitsnede van het paard raar, ik weet niet of dat komt omdat je hebt geflitst of dat je de foto hebt uitgeknipt. Probeer meer van de zijkant te fotograferen bij paarden. €15,-

anne_joy: Leuke en scherpe foto's! Ik vind de eerste en (vooral) laatste foto een beetje overbelicht. €30,-

Joysieee: Je hebt al een leuke manier van nabewerken! Ik zou alleen nog wel een wat gaan oefenen met de compositie.. €20,-

Believe: Let goed op dat je op het goede moment de foto maakt (draffoto's) en op de plaats waar je staat! €25,-

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:38

Ik doe ook weer even mee, weer nieuwe foto's gemaakt met een nieuwe camera.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Believe: mooie scherpe foto's, goede compositie, tussen de €30 en €40
Timo_040 mooie foto's, mooie modellen ook, ik mis alleen wat kleur bij sommige en meer scherpte €25 a €30
Joysieee mooi qua scherpte, bij de laatste vind ik de belichting mooi vind ze alleen niet erg speciaal €20
anne_joy ik mis wat scherpte en contrast, verder mooie foto's €20
KirstenChes ik vind ze niet zo speciaal, qua compositie niet en de 2e is ook totaal niet scherp en paard heeft een rare houding, ik zou hier nog niks voor betalen en lekker verder oefenen maar je gaat de goede kant op :)
horserider22 moeilijk te beoordelen omdat je er geen paardenfoto's bij hebt, de tweede vind ik qua sfeer erg mooi maar kan hier niet zo goed een prijs aan vast plakken
louiisaa ik vind het nogal alledaagse foto's, qua compositie en scherpte niet echt super
Jikkeee je mensen foto vind ik het mooist qua kleuren en scherpte, op basis daarvan €40, op basis van de andere foto's €15
Marit ik ben helemaal weg van jouw stijl, de kleuren, compositie, scherpte alles klopt gewoon, €80 en miss nog wel meer
IsaCalixa ik vind je eerste foto echt prachtig! de rest wat minder dus op basis van de eerste foto €40
Brenda_85 ik zou nog even door oefenen, alhoewel ik vind dat je de laatste foto erg mooi hebt vastgelegd qua houding paard en dat alles mooi scherp is :)
Henrike5 ik vind ze niet zo, misschien ook omdat ik bij de laatste 2 de achtergrond nogal storend vind, wel zijn ze mooi scherp €10
romyloverrr erg veel ruis, niet scherp en qua kleuren ook niet echt sprekend, al vind ik de laatste foto wel iets hebben (had alleen de paal weggewerkt)
billionache ook jouw foto's vind ik stuk voor stuk prachtig! €60 a €70
Naoom_ ik vind de sfeer op de foto's erg prettig om te zien :) wel wat ruis maar ook dat stoort me niet echt €30 a €40
RF_Pictures beetje moeilijk te beoordelen omdat ze zo klein zijn, ik kan niet goed zien of ze scherp zijn en etc
Joysieee vind ze niet heel speciaal, al zijn ze qua compositie wel goed en belichting ook, €20
Suuszels de eerste vind ik erg sprekend en kleuren zijn mooi, bij de rest iets minder naar mijn mening €30 a €35
Sheran ik vind die van het konijn echt super schattig maar echt de laatste konijnen foto vind ik dan nog het beste qua licht en compositie, de paarden foto's vind ik ook minimaal. zou nog even door oefenen.
louiisaa leuk dat je met licht gespeeld hebt en voor een zwarte achtergrond hebt gekozen, ze zijn alleen niet super scherp en bij het paard vind ik de nabewerking niet zo
Mellanca super mooie foto''s!! €60
guusjew ik zou nog even door oefenen, qua kleur, compositie en scherpte kunnen ze beter

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:08

Strasshorse: eersten vind ik goed, denk iets meer dan € 15. De laatste vind ik niet mooi, ivm de hoef. Dat is mijn mening. Ik vind de hoef een beetje raar en plat. Wel leuk bedacht! Misschien 7,50

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:42

Haha, interessant om te zien hoe veel verschil er in de taxaties van mn foto's zit :P van 10 euro naar 110 :+ Ik zat op €60 maar heb mijn prijs nu verhoogd naar €80,-. Dit heb ik gedaan op basis van ervaringen van klanten, meningen van andere fotografen, aantal uur werk dat erin zit en de apparatuur waarmee ik kan werken (fullframe, reserve body etc). :)

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:58

Louiisaa:
Mooie foto’s probeer er op te letten dat je geen oren of iets dergelijks afhakt. 17,-
Horserider22:
De middelste foto vind ik het mooist, de laatste het minst probeer op je achtgrond te letten. 19,-
KirstenChes:
De laaste vind ik het mooist het paard kijkt mooi attent en de ogen zijn goed zichtbaar. De middelste vind ik het minst doordat het paard ‘leuk’ kijkt en de ogen blauwig zijn. Als je zou blijft doorgaan als de laatste zeker 25,-
anne_joy:
foto 1 vind ik juist heel erg mooi door de verschillen van licht en het oog, de andere vind ik ook erg mooi maar deze springt er echt uit. 35,-
Joysieee:
Bij de tweede vind ik het meisje mooi scherp en de 3e vind ik het licht erg mooi ook vind ik voor het plaatje het tuig er heel mooi bij passen. 25,-
Timo_040:
De eerste 3, 4 en de laatste vind ik echt mooi, scherpe kleuren vooral 40,-
Believe:
De eerste vind ik heel leuk, ik blijf maar zoeken waar de pony nou echt heen wil kijken. Bij de laatste had ik graag wat meer ruimte gezien. 35,-
Strasshorse:
De eerste vind ik erg mooi, je ziet als het ware de kracht, de 3e vind ik minder het model kijkt wat moeilijk. De laatste vind ik dan wel weer heel erg mooi. Verder mis ik scherpte maar dat kan komen door het uploaden. 30,-

Marit, 80 is het zeker waard!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:59

Dankje Henrike, ja komt helaas door het uploaden want foto's zijn wel degelijk scherp gelukkig :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:37

*verkeerde topic*

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:25

Hallo allemaal!

ik hou van dit forum :) echt leuk om te zien hoe iedereen elkaar helpt dmv tips en taxaties

ik heb erg veel gedaan deze maand ^^ helaas mag je er maar 3 posten, maar eerst mijn taxaties voor jullie ^^

Horserider22:
ik zou nog lekker door oefenen! de 3e is wel heel mooi maar derest vind ik niet heel bijzonder, ik zou wat meer diertjes willen zien :)
KirstenChes:
er zit heel veel verschil in de 1e 2 foto's en de laatste! de 2e is niet heel goed gelukt door de scherpte en de ogen, maar de laatste is erg mooi! 20 euro gebaseerd op de laatste foto ;)
anne_joy:
ik vind de foto's mooi, maar de 2e foto kan beter qua compositie(naar mijn idee hoor ;) ) ook staat het onderwerp erg in de zon wat voor iets teveel licht zorgt. Maar de foto's zijn leuk :) 30,-
Joysieee:
leuk! vind ze erg mooi ^^ wel jammer dat de neus op het 2e plaatje net het meisje overlapt hihi maar erg leuk! 35,-
Timo_040:
WOUW die 1e foto is zo prachtig! wat een beestje! <3 derest is echt perfect scherp! 45,- /55,-
Believe:
die pony's <3 cute! erg mooi scherp ! portret komt wel duidelijk boven de rij foto ^^ 40,-
Strasshorse:
de laatste foto is echt super gaaf! een geweldig plaatje zeg! derest is ook erg mooi! 45,-
Marit;
jouw foto's zijn altijd zo gaaf :D echt een voorbeeld :) 80,-

nu mijn laatste foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:26

Ik denk tusen 30 en 40? De laatste is lief en de eerste, 2e is OK

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:26

Evt. ook 20 of 25

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:51

dit zijn mijn foto's gemaakt met een nikon d

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:44

Zou fijn zijn als je wellicht de anderen ook even taxeert :)

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:26

sorry,
strasshorse , 20-,
louiissa , 25 a 20-,

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:32

boomer123 schreef:
sorry,
strasshorse , 20-,
louiissa , 25 a 20-,

Volgens mij zet je er gewoon wat neer naar mijn idee -O-
Zoals je kunt zien neemt iedereen even de tijd om voor een aantal een toelichting erbij te geven. Jij zou het toch ook fijn vinden als iemand de tijd voor je neemt en het serieus taxeert.

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:48

Believe , mooie foto qua kleur alleen zouden de posities naar mijn mening iets anders mogen 30-,
Strasshorse , mooie momenten alleen de kleuren vind ik een beetje dof maar de laatste foto vind ik echt heel gaaf bedacht. 20-.
Louiisaa, leuke foto's ik vindt ze alleen niet zo bijzonder. 20-,

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:05

boomer123,

ik vind de kleuren niet erg mooi, het is een beetje grijzig, ook vind ik de achtergrond erg afleiden. Als je iets verder gaat staan en meer zoomt krijg je de achtergrond wat waziger.
ook is er bij de laatste foto erg veel ruis naar mijn idee, de iso waarde misschien wat lager? ik zou nu nog niks vragen. Gewoon lekker oefenen en vraag eventueel aan je modellen wat zij ervoor over zouden hebben ;)
verder wel leuke foto's hoor!
ik hoop dat je wat hebt aan m'n puntjes ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:20

Boomer123, ik vind de eerste twee de beste. Ik denk daarvoor zo'n 20 a 30 euro. De laatste misschien een tientje. Sorry, ik ben niet zo van rijfoto's. Vind de meesten hieropbokt maar 'muh' ;-)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:06

Strasshorse, ik zou even kijken naar je witbalans want de eerste 2 foto’s zijn heeeel erg dof/grijzig. Lijkt me niet helemaal goed te staan en anders even in de postproductie kijken of je dat wat kan aanpassen want dit is zonde van je foto :)

Louissa, schattige foto’s maar kijk even uit met wat je er allemaal extra in zet (sunflare, zon, enorme rode gloed). Sometimes more is less ;)

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:10

haha bedankt Courses ;) had idd wat minder moeten doen en ik heb ook spijt dat ik deze gepost heb en niet de onbewerkte... iedereen vond de foto zonder bewerking veel beter :3 maar ik was eigenwijs en wou zonnetjes... iets to much

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:15

louiisaa schreef:
haha bedankt Courses ;) had idd wat minder moeten doen en ik heb ook spijt dat ik deze gepost heb en niet de onbewerkte... iedereen vond de foto zonder bewerking veel beter :3 maar ik was eigenwijs en wou zonnetjes... iets to much

Werk je toevallig met GIMP? Dan kun je de stralen weghalen en dan hou je alleen nog een gloed van de zon over, als je die niet 100% laat dekken dan ziet het er een stuk minder heftig uit. :)

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:22

nee ^^ photoshop haha, maar daar kan je volgensmij de dekking niet bepalen bij het zonnetje? maar ik zal het voortaan anders proberen ;) even nieuwe foto's maken :D dan kan ik weer lekker aan de knutsel

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:29

Courses schreef:
Strasshorse, ik zou even kijken naar je witbalans want de eerste 2 foto’s zijn heeeel erg dof/grijzig. Lijkt me niet helemaal goed te staan en anders even in de postproductie kijken of je dat wat kan aanpassen want dit is zonde van je foto :)

Louissa, schattige foto’s maar kijk even uit met wat je er allemaal extra in zet (sunflare, zon, enorme rode gloed). Sometimes more is less ;)

hoe kan ik dat aanpassen? heb de camera net dus moet nog heel erg uitzoeken hoe het werkt, ik heb een canon 350D