[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:52

Revanches oeeeh mooi! Echt vette compostitie en mooie kleuren zou der als eigenaar van het paard heel blij mee zijn!

Goof aah ik dacht eerst dat die 2de toen ik vluchtig keek, met ze mond open zat zo van whoot :oo Maar toen keek ik beter :') Vind ze beide wat krap gecropt maar daar zal je wel een goede rede voor hebben! Vind de 2de dan het mooist qua kleur, heb je de stokstaart ook in het kleur?

HD zit er geen m stand op?
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 25-05-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:57

Ik vind zelf de stokstaart ook krap gecropt, de vogel zeker niet.
Heb de linker niet meer in kleur denk ik, de kleurenversie was zeker niet interessanter dan deze.

HD; je gebruikt dus wel photofiltre? Ik vraag me af hoe het dan kan dat je vaak/ zo niet altijd fletse foto's hebt? Misschien toch eens meer gaan spelen met je instellingen etc.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:18

lovey_ou schreef:
Nee, wel een P stand. Kan je wel WAT instellen maar geen ISO/Sluiterstand...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:19

HorseyDude schreef:
lovey_ou schreef:
Nee, wel een P stand. Kan je wel WAT instellen maar geen ISO/Sluiterstand...

je heb een pbtje en ben even verder voor je aan t kijken om je wat te helpen
misschien moet je dit eens aanzetten op je camera heb even geen idee waar dat zit op deze camera maar misschien helpt dit ook een beetje
Tracking Auto Focus

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:22

NathalietjeB schreef:
Tracking Auto Focus
Ja, dat weer wel... :) Zal eens wat mee klooien als de batterijen weer vol zijn...
Laadtijd 16 uur... omfgwtf?!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:40

Afbeelding
Afbeelding
Ik lees morgen bij! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:35

Pagina 48:

Lifaya, leuke foto van het veulentje, wat een schatje zeg.. :) Ik had liever meer ruimte aan de rechterkant gezien, maar dat lijkt me ook best lastig met zo'n snel diertje.

Mossel, wat mooi zeg, dat lieveheersbeestje. Ik denk dat ik hem mooi zou vinden als je dat sprietje er achter wegwerkt, en dat zwarte stipje op de bol. En misschien nog een beetje verscherpen inderdaad. :) Maar verder wel echt mooi, netjes gefocused op het koppie. :)

Lovey_ou, mooie foto. Netjes scherp. Ik had hem alleen denk ik wel wat meer naar boven geplaatst, dus wat meer van het lijf erop en minder ruimte er omheen. En misschien een tikje lichter.

Saskia, ik ben gek op jouw foto's. De eerste van de tinker vind ik erg mooi, juist leuk zo'n aparte uitsnede. Misschien is het wel een beetje erg licht bij de neus en de vlek, dat het bijna één geheel lijkt te worden. Veulentje is ook erg leuk, daar heb ik niets op aan te merken.

HD, leuke foto's, mooie luchten. Bij de tweede jammer van al die dingen op de voorgrond.

Threefingers, mooi scherp! Ja ik vind het een mooie foto, ook qua kleuren. Ik had hem zelf denk ik alleen wat ruimer aan de linkerkant gelaten.

Goof, mooie foto. Ik vind hem wel apart, leuk. Had er zelf denk ik iets meer contrast in gegooid.

Pagina 49:

Claudia, ik ben groot fan van je tweede foto. Is naar mijn idee een van je beste foto's tot nu toe! Ook niets op aan te merken. De lucht is gewoon erg mooi.

Hazira, leuke uitsnede, maar ik mis toch wel scherpte.

HD, tweede vind ik wel leuk, eerste te onduidelijk.

Ik ga zo verder. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:41

sodeletuut jammer bij de eerste dat het voorste gras wat stoort op de foto verder wel mooie kleuren
je 2de foto vind ik een hele vrolijke foto lekkere ontspannen uitdruk van het paard

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:03

Dankje Carmen. :o :*
Ik vind dat jij echt met sprongen vooruit gaat! Wat een verschil met je foto's van een paar maand terug! Vooral die eerste foto vind ik heerlijk. Lekker dat weidse erin echt top! De tweede vind ik ook erg leuk, lekker blije Storm. :D
Goof, die van die vogel (?) vind ik netjes, mooi scherp. Dat stokstaartje doet me niets, veel te krap.
Revanches, jammer van de witte billen, die op mijn scherm overbelicht lijken. Dat trekt heel erg mijn aandacht. Verder was ik iets hoger gaan zitten, zodat je echt op ooghoogte van het paard komt en niet zo van onderaf. Dat vind ik niet zo florissant. :)
ThreeFingers, ik vind het niets, sorry. Ik snap dat het waterdruppels zijn, maar ik vind de foto's niet interessant om naar te kijken.
hafjesliefde, grappige foto, zo die wolken. Mooie uitsnede gemaakt. :j

Afbeelding
Voor deze foto was ik serieus een krukje nodig. Anders kon ik er niet overheen kijken. :') _O-

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:47

Zo, ik ben weer bij! :)

Pagina 50:

Hafjesliefde, mooie foto van de wolken, ik vind het wel leuk dat er zo veel verschillende kleuren in zitten. :)

Pagina 51:

Threefingers, leuke foto's. Hoe heb je dat gedaan? Ik zie het paardenhoofd er niet in, haha.

HD, eerste vind ik jammer van het oor, en het halster vind ik ook niet erg mooi erbij. Tweede vind ik een leuke foto, maar mag van mij wel wat lichter en scherper.

Revanches, mooie scherpe foto! Leuke compositie ook. Ik had alleen wel dat andere paar teugels ook over de hals gedaan denk ik, want zo vind ik het een beetje storend.

Goof, mooie foto's! Leuk uitgesneden, apart. Wat is die rechter voor een dier? Echt mooi is die!

Saskia, de eerste foto vind ik wederom ontzettend gaaf! Geen commentaar. Tweede foto ook erg mooi, alleen zou ik hem misschien iets dichterbij gehaald hebben, maar dat is ook smaak denk ik. :)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:12

@sodeletuut, als ik me niet vergis is dat een kroonkraanvogel.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:23

sodeletuut: de eerste vind ik een leuk sfeertje oproepen! :)
Saskiaa_: mss had het leuker geweest als je nog wat meer van het hoofd kon zien? (eigen smaak natuurlijk :) )

wat vinden jullie hiervan?
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:45

Mag ik me hier ook melden? :o 2 jaar in het bezit van een spiegelreflex, laatst een zoomlens gekocht en heb nu een aantal fotoshoots gedaan. :) Ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden en of ik er al geld voor kan vragen. :)

Zal eerst even reageren op degene voor mij.
Pagina 50 hafjesliefde: wauw, vind de wolken erg mooi op de foto staan.. :j
Pagina 51 treefingers: prachtig zeg. :wow: Hoe heb je dat gedaan? Lange sluitertijd? Heel mooi, lijkt inderdaad net vuurwerk! :j
Pagina 51 HorseyDude: helaas zijn je foto's niet scherp en mis ik net hetgene wat het bijzonder maakt. zijn een beetje huis tuin en keuken foto's. :)
Pgina 51 Revanches: prachtig! +:)+ Niks op aan te merken
pagina 51 Goof: vind de vogel mooi maar het stokstaartje te klein gecropt.
Pgina 52 Sodeletuut: Die eerste vind ik echt prachtig, fijne sfeer.. Tweede vind ik niet zo interessant. :)
Pagina 52 Saskiaa_: Eerste is mooi, je had naar mijn idee nog wel wat hoger mogen staan. Tweede netjes qua kleuren maar qua compositie niet echt interessant.
Pagina 52 hafjesliefde: heel mooi! Stoor me alleen aan de vlieg links onderin, kun je die nog wegwerken? :)

Nou, dan die van mij. Fotoshoot vorige week:
Afbeelding

En fotoshoot vandaag, tevens mijn eerste poging tot black-foto's. :D (die zonnevlekjes komen door een boom die voor de zon stond, dus hier en daar kwamen er wat zonnestralen doorheen)
Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:42

eerste foto vind ik leuke compositie, niet alledaags :j
tweede foto is nogal donker en het vlekje op z'n neus valt wel nogal op :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:22

Hafjesliefde, mooie foto. Ik vind het wel fijn, rustig en mooie kleuren. Eigenlijk niets op aan te merken. :)

Captain, die eerste is S_en_Z (ofzo) toch? Mooi paard vind ik dat! Ik vind de foto op zich wel leuk, alleen vind ik dat je net te veel van de ruiter ziet om het hoofd er af te mogen laten. Ik zou hem óf nog meer croppen, en anders had ik het hoofd er bij op gezet. Tweede vind ik leuk, alleen had de zon wel volledig mogen schijnen, want die vlekken vind ik persoonlijk jammer, en ook dat het zwarte oortje wegvalt.

Twee foto's van zonet. :)
Afbeelding Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:11

Vandaag gemaakt @ dierenpark Emmen.

Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:38

experimentje met kleuren en contrast, wat vinden jullie? :)
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:41

Ik vind dat de vlinder een beetje in de achtergrond wegvalt en dat de foto nogal ruizig overkomen, maar aldoende leert men! Wel leuk dat je aan het experimenteren bent!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:51

Deze is met gewoon de cam van mijn computer getrokken :+
Benieuwd wat jullie er van vinden
Afbeelding

nog iets anders (heb ik bewerkt) :)
Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:05

xTitanic: laatste zit wat ruis op maar heeft leuk sfeertje :j de eerste ken ik van ergens kan het dat je die ooit al gepost hebt? ofwel heb ik een deja vu :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:38

Pagina 52

Sodeltuut
Eerste vind ik wat minder iets meer omhoog was misschien beter geweest zodat je minder gras voor het hoofd heb maar het gras zelf nog wel aanwezig is zeg maar. 2de vind ik er al beter uitzien erg leuk uitstraling van het paard! :j

Saskia
Eerste vind ik erg leuk mooie compositie ook, 2de vind ik wat minder voor mij persoonlijk iets te ver weg

Hartjesliefde WAUW! Vind hem echt vet!

Captain
eerste vind ik niet zo leuk voor de eigenaar maar vind hem verder niet een wauw factor hebben. 2de vind ik ook wat minder het idee op een blackfoto te maken is leuk maar je ziet wel schaduw en zon plekken, jammer dus dat de boom er stond :p

Sodeltuut mhwaa vind ze niet heel bijzonder gewoon leuke fotos voor de eigennaar :j

Milan_lover Wauw stond je erg ver weg? Mooie foto :j

hartjesliefde vind hem niet zo komt denk ik door de achtergrond dat maakt de vlinder minder.

titanic. Idee van beide fotos is leuk maar ik mis scherpte en ik zie wat ruis

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:42

Ik kon er zo bovenop kijken :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:35

Mijn 2e foto voor vandaag :)

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:21

Lovey_ou, kan je dat misschien uitleggen? Of heb je tips om ze dan meer bijzonder te maken? :)

Claudia, had ik al gezegd, maar ik vind hem erg mooi! Het enige wat mij een klein beetje stoort is dat stukje links onder, wat opeens zo 'hard' overkomt ofzo.

Hafjesliefde, leuk gedaan! Ik had hem zelf alleen denk ik toch wel mooier gevonden op een rustige ondergrond.

Titanic, leuk gedaan, vooral de tweede vind ik wel leuk en apart!

Claudia, ook een erg mooie foto, lekker scherp. Heel mooi. :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:22

Kan ik nog wel eventjes naar kijken nu je het zegt :j