[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:43

Dan zou ik gewoon voor een instapmodel gaan als de Canon 1100D of Nikon D3100 met een kitlens. Die kost namelijk al 350 euro. Ik weet niet wat je normaal voor verjaardagscadeau's krijgt. := En dan kun je er zelf later een telezoom bijkopen. Die kost 200 a 250 euro en kun je helemaal los met alle dingen die jij graag wilt fotograferen. :)

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:45

okee nee ik krijg normaal niet zulke dure cadeaus hoor haha :') ik denk dat ik ook wel wat moet meebetalen maar omdat ik er de laatste tijd zoveel mee doe en het er heel veel over heb :) okee ik ga eens googlen bedankt voor de tipss

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:08

Hallo iedereen,

Misschien is dit de zoveelste vraag, maargoed.. :)
Wie niet waagt niet wint!

Laatst naar fotowinkel geweest en daar deze uitleg gedaan:

Ik wil graag een goed toestel om in de natuur te fotograferen. Ik ga een stageverslag maken over spoorzoeken dus heb ik een beter toestel nodig dan ik nu heb (zo'n digitaal prutsje, een canon met 5x optische zoom en 16 megapixels), maar ik wil ook niet echt meer dan 500 euro uitgeven.
Nu was er maar 1 toestel dat 450 kostte, alle anderen meer. Dat was een van de simpelste canons denk ik? Maar wel met veel meer megapixels dan ik nu heb en een betere zoom. In de fotowinkel zeiden ze echter dat een macrolens ook nodig zal zijn. Dit kost wel weer 500 euro, zie ik niet zitten.

Mijn zus heeft die canon, alleen is ze nooit meer thuis, en ze zei dat dit echt niet veel verschil uitmaaktte met mijn toestel. Dus ik twijfel of ik wel zoveel geld moet uitgeven eraan. Misschien kan ik hem makkelijk tweedehands vinden??

Alvast bedankt hoor! Groetjes!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:29

Waarom heb je een macrolens nodig? Welke modellen heb je gezien en heeft jouw zusje?

De instap spiegelreflexen kosten met kitlens ongeveer 350 euro. Dan kom je er niet met 500 euro als je er dus ook een macrolens of telezoom bij wilt... := Maar kun je voor dat stageverslag dan niet gewoon de DSLR van je zusje lenen? Of anders lenzen van haar zodat je alleen die 1100D met kitlens hoeft te kopen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:33

Vandaag gelanceerd. De Canon EOS M. *\o/* Eindelijk ook een mirrorless van Canon. :+

Hands-on-preview van dpreview:
http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-m/

Leuk speeltje met de 22mm. :) Er is ook een adapter beschikbaar zodat alle EF en EF-S lenzen ook op je EOS M passen. :+ Dan is je body pas een veredeld lensdopje wat ook toevallig foto's kan maken als je dit achterop je teletoeter schroeft. _O-

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:19

Bagheera_206: ik doe sporenzoeken de hele zomer lang en aangezien ik ze in de zomer maar 2x ofzo zie, ze is ook op reis met haar camera, ze doet 3 reizen ofzo.. Ik wil gewoon heel graag zelf een, dat ik ook eens mooie foto's kan nemen van de paarden enzo.
Eens efkes zien.
De goedkoopste canon (reflextoestel) die in de folder staat is de EOS 1100D, voor 459 euro.
Ofwel ga ik naar een dure winkel, maar hier in de buurt ken ik geen andere winkels eigenlijk.

Ik moet niet per sé een macrolens hebben, alleen zei die uit de winkel dat dat ik het best ook zo'n lens aanschaf. Omdat ik dan beter in detail kan foto's nemen.
Ik vroeg mij alleen af of zo'n toestel zonder macrolens enzo, de moeite is om te kopen, want zoals mijn zus zegt 'dat trekt niet veel beter dan jouw cameraatje', dan heb ik ook niet veel zin om daar zoveel geld aan uit te geven..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:17

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:00

Bagheera_206 schreef:
Vandaag gelanceerd. De Canon EOS M. *\o/* Eindelijk ook een mirrorless van Canon. :+

Hands-on-preview van dpreview:
http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-m/

Leuk speeltje met de 22mm. :) Er is ook een adapter beschikbaar zodat alle EF en EF-S lenzen ook op je EOS M passen. :+ Dan is je body pas een veredeld lensdopje wat ook toevallig foto's kan maken als je dit achterop je teletoeter schroeft. _O-

- neemt 70-200 mee en gooit die erop -
WOOOOHOOOOOOOO. *\o/*

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:03

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:47

IndianRose_ schreef:
_Daniella schreef:

WOW, wat een prijsverschil! Maar is dat wel te vertrouwen via internet, dat moet dan ook met post komen en heb je geen garantie?

€459! Ik heb de Canon Eos 1100D met de 18-55 IS II gekocht bij de mediamarkt, in de winkel, voor €369. Als je het bonnetje maar goed bewaart heb je gewoon garantie.
Ik zou dus nog maar eens goed rondkijken naar de prijs. Als je de camera bij een echte ''camera winkel'' koopt heb je wel meer service, hierdoor wordt de camera helaas wel iets duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:03

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:23

BArts17; dan ga ik maar even naar andere winkels enzo ook kijken voordat ik die duurdere koop! :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:21

Ik kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat ik binnenkort een overstap ga maken van Sony naar Canon.
Ik vind ook; als je het doet, doe het dan goed en ik ben bereid om er rond de 800,- voor uit te geven.
Nu heb ik nog een tijdje sparen(denk dat de camera rond september/oktober zal komen uiteindelijk)

Ik wil het liefst een kit met daarbij een 18-200 lens, omdat ik graag wat bereik wil, en een mooie 70-200 komt later wel. Qua eisen voor de camera zelf ben ik nog vrij flexibel, een filmfunctie erop zou leuk zijn, maar eigenlijk moet ik me eerst nog wat beter verdiepen in wat canon op t moment precies te bieden heeft allemaal. Ik ben dus erg benieuwd wat ongeveer in mijn prijsklasse valt en wat mensen hier aanraden :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:32

@Lara: *\o/* Jammer dat ik mijn 550D met 18-135mm in mei al via marktplaats heb verpatst. := Is die 800 euro inclusief 18-200mm of 18-55mm? Ik ben bang dat op het moment dat je ook je 70-200mm binnen hebt je de 18-200mm weinig meer zult gaan gebruiken en het mss ook nog wel een optie is om gewoon voor de kitlens te gaan... In jouw prijsklasse vallen iig de 600D die Sharon heeft en 1 serie erboven, de 60D. Verschil met 60D zit hem vooral in de autofocus, burstrate, stevigheid vd body en extra instelwiel. Bij de 600D is alleen het middelste punt kruisgevoelig en bij de 60D zijn ze allemaal kruisgevoelig. Dat helpt je om makkelijker scherpstellen en beter blijven volgen van paardjes in beweging. Bij de 60D heb je 2 aparte instelwielen om diafragma/sluitertijd aan te passen. Bij de 600D gebruik je hetzelfde instelwiel in combinatie met andere knop ingedrukt. Daarnaast is een grotere/zwaardere body+batterygrip ook wel fijn als je er een 70-200mm op zult gaan zetten. Ik merkte bij mijn 550D+BG dat het zwaartepunt te ver naar voren lag waardoor ik mijn lens anders vast hield en vaak de schuifknopjes van AF/MF of IS verschoof. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:44

Of toch gewoon de 18-55 en 55-250, dan kun je tegen de tijd dat je een 70-200 hebt de 55-250 verpatsen zonder dat je voor groothoek/standaardzoom de 18-200 moet houden en gebruiken (terwijl je dat tegen de tijd dat je een 70-200 hebt waarschijnlijk liever niet zou blijven doen gezien je dan nogal verwend gaat raken :D )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:46

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:53

Het ligt er nog aan, ik zou ook 700,- voor een body kunnen betalen en daarbij nog een goedkopere lens via marktplaats voor tijdelijk kunnen nemen(dan verruim ik mijn budget wel wat). Maar zoals ik zei, ik heb iig nog de tijd dus alles rustig aan bekijken :)
Snap dat ik zodra ik een 70-200 heb die 18-200 minder zal gebruiken, gaat dan ook vooral om het 200gedeelte. Een fijne lichtsterke 70-200 mag wel wat kosten dus dat zal misschien een kerst cadeautje voor mezelf worden denk ik ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:58

Dan zijn denk ik bij Canon de 600D en de 60D de bodies die in aanmerking zullen gaan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:14

Laraax schreef:
Snap dat ik zodra ik een 70-200 heb die 18-200 minder zal gebruiken, gaat dan ook vooral om het 200gedeelte. Een fijne lichtsterke 70-200 mag wel wat kosten dus dat zal misschien een kerst cadeautje voor mezelf worden denk ik ;)

Gebruik je op dit moment überhaupt groothoek- tot standaardzoom of fotografeer je echt alleen paarden/sport/etc met telelens?
Zeker gezien bovenstaande lijkt me 18-55 plus 55-250 een betere keuze dan een superzoom en als je überhaupt alleen maar tele gebruikt zou je de 18-55 zelfs nog achterwege kunnen laten.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:46

Ik weet niet zeker of mijn vraag hier op de juiste plek is, maar volgens mij is er geen topic speciaal voor vragen over flitsers.

Ik heb vorig jaar een basiscursus fotografie gedaan, waarbij er werd verteld dat een ingebouwde flitser eigenlijk 'waardeloos' is, en dat je beter een externe flitser kunt gebruiken. Vanaf dat moment heb ik dat wel een beetje in m'n achterhoofd gehouden. Ik heb daarna nooit meer de interne flitser gebruikt, met het idee dit met de instellingen te compenseren en met het oog op de aanschaf van een externe.

Ik fotografeer voornamelijk paarden en andere dieren. Worden die foto's met behulp van een externe flitser echt beter of is het meer een essentiele uitbreiding als je portretfotografie doet?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:30

Bij paarden flits ik eigenlijk nooit. := Bij andere dieren zoals honden/katten/etc. zie ik dat veel Bokkers een thuis studio hebben en daarmee flitsen.

Mijn ex-550D had soms wat moeite met scherpstellen in het donker dus maakte ik gebruik van het AF hulplichtje van mijn flitser zonder te flitsen. Dat werkt prima bij ONE SHOT, maar niet bij AI SERVO. := Daarnaast gebruik ik hem vooral bij feesten/partijen. Vooral bij binnenfotografie dus.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:33

JolandaS schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik ben op zoek naar een andere neckstrap/draagriem waar Canon er niet met grote letters op staat. := Zoek het liefst een zwarte, maar een fancy kleur heeft ook wel wat. :+

Ik kom echt van alles en nog wat tegen op internet. := Ik zie ze ook van LowePro, maar daar zit kliksysteem tussen en weet niet of dat handig is. Ben bang dat dat kliksysteem faalt en mijn camera op de grond ligt. Er zijn ook van die sniper-dingen op de markt, maar weet nog niet of ik dat wel wil. :=

Wat zijn de betere merken waar ik voor kan kijken voor een draagriem? Iemand nog tips of linkjes? Budget maakt niet zo heel veel uit. Ik denk dat het maar een paar tientjes hoeft te kosten. Als hij maar comfortabel, stevig, betrouwbaar, degelijk is. :)

Zo'n neopreen strap is fijn. Scheelt heel veel in het gewicht dat aan je nek bungelt.
http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/d ... 1564_1183/

Ik heb de Pro aan mijn 1D (waar bij altijd de 70-200 2.8 IS op zit) en een gewone Comfortstrap aan mijn 40D met 70-200 4.0.

Tnx voor je tip! :) Ik ben net even naar Cameraland geweest en heb een Op-Tech Pro gescoord. Die zit iig een stuk beter dan de originele Canon draagriem. Stuk zachter en breder. Ik heb nog even naar een sniper oid. gekeken, maar dat wil ik voorlopig nog niet. Ik mis het nog niet. Waarschijnlijk mis je pas wat als je het kwijt bent. :=

Afbeelding
http://optechusa.com/pro-strap.html

Fenny schreef:
Ik heb nu trouwens ook een gewone draagriem van Canon, vind hem niet echt lekker zitten, hij snijdt wat in mijn nek. Denk dat ik er gewoon even iets aan vast naai, oud washandje ofzo, wordt het iig wat zachter :=

Heb je een zware combi? Mijn body+bg+teletoeter is best heavy. := Ik ga morgen mijn draagriem iig even goed testen. :+ Hij valt iig ook een stuk minder op dan die opzichtige zwart/rood/wit combi van Canon waar ook met koeienletters het merk en model op staat.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:01

Daar ga je veel plezier van hebben, scheelt kilo's aan je nek.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:03

Heb hem eigenlijk ook vaak om mijn schouder hangen. := De drukverdeling is iig beter. We gaan het morgen beleven. :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:06

Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik heb trouwens voor het eerst de filmfunctie echt gebruikt van de 600d. Vriendin geholpen met haar proef voor Z2 Kür (zodat de muziek eronder gezet kon worden met moviemaker), maar dat ging top zeg. Goeie kwaliteit film kwam eruit.