En dan kun je er zelf later een telezoom bijkopen. Die kost 200 a 250 euro en kun je helemaal los met alle dingen die jij graag wilt fotograferen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En dan kun je er zelf later een telezoom bijkopen. Die kost 200 a 250 euro en kun je helemaal los met alle dingen die jij graag wilt fotograferen.
ik denk dat ik ook wel wat moet meebetalen maar omdat ik er de laatste tijd zoveel mee doe en het er heel veel over heb
okee ik ga eens googlen bedankt voor de tipss 
Maar kun je voor dat stageverslag dan niet gewoon de DSLR van je zusje lenen? Of anders lenzen van haar zodat je alleen die 1100D met kitlens hoeft te kopen?
Eindelijk ook een mirrorless van Canon.
Er is ook een adapter beschikbaar zodat alle EF en EF-S lenzen ook op je EOS M passen.
Dan is je body pas een veredeld lensdopje wat ook toevallig foto's kan maken als je dit achterop je teletoeter schroeft.
Bagheera_206 schreef:Vandaag gelanceerd. De Canon EOS M.Eindelijk ook een mirrorless van Canon.
![]()
Hands-on-preview van dpreview:
http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-m/
Leuk speeltje met de 22mm.Er is ook een adapter beschikbaar zodat alle EF en EF-S lenzen ook op je EOS M passen.
Dan is je body pas een veredeld lensdopje wat ook toevallig foto's kan maken als je dit achterop je teletoeter schroeft.
IndianRose_ schreef:_Daniella schreef:
WOW, wat een prijsverschil! Maar is dat wel te vertrouwen via internet, dat moet dan ook met post komen en heb je geen garantie?

Jammer dat ik mijn 550D met 18-135mm in mei al via marktplaats heb verpatst.
Is die 800 euro inclusief 18-200mm of 18-55mm? Ik ben bang dat op het moment dat je ook je 70-200mm binnen hebt je de 18-200mm weinig meer zult gaan gebruiken en het mss ook nog wel een optie is om gewoon voor de kitlens te gaan... In jouw prijsklasse vallen iig de 600D die Sharon heeft en 1 serie erboven, de 60D. Verschil met 60D zit hem vooral in de autofocus, burstrate, stevigheid vd body en extra instelwiel. Bij de 600D is alleen het middelste punt kruisgevoelig en bij de 60D zijn ze allemaal kruisgevoelig. Dat helpt je om makkelijker scherpstellen en beter blijven volgen van paardjes in beweging. Bij de 60D heb je 2 aparte instelwielen om diafragma/sluitertijd aan te passen. Bij de 600D gebruik je hetzelfde instelwiel in combinatie met andere knop ingedrukt. Daarnaast is een grotere/zwaardere body+batterygrip ook wel fijn als je er een 70-200mm op zult gaan zetten. Ik merkte bij mijn 550D+BG dat het zwaartepunt te ver naar voren lag waardoor ik mijn lens anders vast hield en vaak de schuifknopjes van AF/MF of IS verschoof.
)
Nou ja, precies... Je gaat er maar 3 euro overheen. 

Laraax schreef:Snap dat ik zodra ik een 70-200 heb die 18-200 minder zal gebruiken, gaat dan ook vooral om het 200gedeelte. Een fijne lichtsterke 70-200 mag wel wat kosten dus dat zal misschien een kerst cadeautje voor mezelf worden denk ik
Bij andere dieren zoals honden/katten/etc. zie ik dat veel Bokkers een thuis studio hebben en daarmee flitsen.
Daarnaast gebruik ik hem vooral bij feesten/partijen. Vooral bij binnenfotografie dus. JolandaS schreef:Bagheera_206 schreef:Ik ben op zoek naar een andere neckstrap/draagriem waar Canon er niet met grote letters op staat.Zoek het liefst een zwarte, maar een fancy kleur heeft ook wel wat.
![]()
Ik kom echt van alles en nog wat tegen op internet.Ik zie ze ook van LowePro, maar daar zit kliksysteem tussen en weet niet of dat handig is. Ben bang dat dat kliksysteem faalt en mijn camera op de grond ligt. Er zijn ook van die sniper-dingen op de markt, maar weet nog niet of ik dat wel wil.
Wat zijn de betere merken waar ik voor kan kijken voor een draagriem? Iemand nog tips of linkjes? Budget maakt niet zo heel veel uit. Ik denk dat het maar een paar tientjes hoeft te kosten. Als hij maar comfortabel, stevig, betrouwbaar, degelijk is.
Zo'n neopreen strap is fijn. Scheelt heel veel in het gewicht dat aan je nek bungelt.
http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/d ... 1564_1183/
Ik heb de Pro aan mijn 1D (waar bij altijd de 70-200 2.8 IS op zit) en een gewone Comfortstrap aan mijn 40D met 70-200 4.0.
Ik ben net even naar Cameraland geweest en heb een Op-Tech Pro gescoord. Die zit iig een stuk beter dan de originele Canon draagriem. Stuk zachter en breder. Ik heb nog even naar een sniper oid. gekeken, maar dat wil ik voorlopig nog niet. Ik mis het nog niet. Waarschijnlijk mis je pas wat als je het kwijt bent. 

Fenny schreef:Ik heb nu trouwens ook een gewone draagriem van Canon, vind hem niet echt lekker zitten, hij snijdt wat in mijn nek. Denk dat ik er gewoon even iets aan vast naai, oud washandje ofzo, wordt het iig wat zachter
Ik ga morgen mijn draagriem iig even goed testen.
Hij valt iig ook een stuk minder op dan die opzichtige zwart/rood/wit combi van Canon waar ook met koeienletters het merk en model op staat.
De drukverdeling is iig beter. We gaan het morgen beleven.