_Marjon_ schreef:Snapt 'massage' ook niet? Wat is dat dan?
.
Dat is een grapje van die site en daarmee bedoelen ze dat er onderhoud gepleegd wordt en de site een tijdje uit de lucht is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marjon_ schreef:Snapt 'massage' ook niet? Wat is dat dan?
.
Kokomo schreef:De massage van de Flickr site is voor bij en ik heb wat foto's kunnen zien van de 55-250, maar dat zijn nu niet echt foto's waar ik aan kan zien wat de kwaliteiten van het objectief zijn. Op het formaat waarop foto's meestal op het internet staan kun je dat helemaal niet. Er kunnen dus voorbeeldfoto's hier worrden geplaatst, maar dat zegt helemaal niets. Pas als die echt getest is en ik goede foto's op origineel formaat zie kun je er iets van zeggen.
Kokomo schreef:xDramaQueen schreef:dames (en heer), ik kan jullie hulp nu wel goed gebruiken, ik ga volgende week de canon 350D of 400D halen, met de kitlens kan ik wel even leven, maar wil graag een beter lens, ook met stabilisatie(schrijf ik dat goed haha blijft een vervelend woord) is geen must have maar liever wel, én hij moet veel kunnen zoomen!
wie heeft er suggesties welke je goed vind? en een goede lichtsterke lenskan ik alvast sparen
Het best geschikte objectief is altijd een compromis.
Wil je veel zoom? Zul je op kwaliteit en lichtsterkte geen hoge eisen hebben.
Wil je veel lichtsterkte? Zul je je eis voor veel zoom moeten inleveren.
Wil je veel kwaliteit? Zul je inderdaad moeten sparen.
xDramaQueen schreef:De lichtsterke komt later wel, een goede zoomer(zeg je dat zo) staat toch wel bovenaan me lijstje, suggesties? en wat hebben jullie als portret lens??
xDramaQueen schreef:zijn ook goede revieuws over de 50mm lens, ik ga die iniedergeval aanschaffen
Liesje89 schreef:Een 18-200mm lens is handig als je én groothoek wil én zoom en niet veel mee wilt zeulen.
Het is dus vooral makkelijk voor op reis e.d.
manzano schreef:Ik heb idd een 28-250 objectief voor mee op vakantie..... Is lekker compact. Op zich kwalitatief niet geweldig, maar heb dan weinig zin om met m'n zware tas te zeulen
Kokomo schreef:manzano schreef:Ik heb idd een 28-250 objectief voor mee op vakantie..... Is lekker compact. Op zich kwalitatief niet geweldig, maar heb dan weinig zin om met m'n zware tas te zeulen
Ik ken ook profs die op vakantie gewoon een compact mee nemen. Wordt toch meestal niet groter dan 10x15 afgedrukt, dus zat voor vakantiekiekjes.
vonneke schreef:http://www.cameranu.nl/artikel/35/Canon ... I_USM.html
hier staat het objectief.
Ik ben er namelijk ook voor aan het kijken.
Nu rade mij iemand een Tamron aan (yvonnepuntnl) omdat die een Macro stand heeft. Maar nu zegt Nouks dat deze lens chromatic aberration veroorzaakt, blauwe randjes ergens omheen.
Waarvoor is een Macro stand, en is dat belangrijk erop
wie kan me helpen.
En wie kan me vertellen waar de kitlens het meest geschikt voor is, dan kan ik daarmee gaan oefenen
een 18/200 lens, waarvoor kun je die gebruiken?
summer schreef:vonneke schreef:http://www.cameranu.nl/artikel/35/Canon ... I_USM.html
hier staat het objectief.
Ik ben er namelijk ook voor aan het kijken.
Nu rade mij iemand een Tamron aan (yvonnepuntnl) omdat die een Macro stand heeft. Maar nu zegt Nouks dat deze lens chromatic aberration veroorzaakt, blauwe randjes ergens omheen.
Waarvoor is een Macro stand, en is dat belangrijk erop
wie kan me helpen.
En wie kan me vertellen waar de kitlens het meest geschikt voor is, dan kan ik daarmee gaan oefenen
een 18/200 lens, waarvoor kun je die gebruiken?
Heb even op die site gekeken. Maar dit is niet dezelfde die ik bedoel. De gene die ik bedoel heeft ook IS. En kost 599 euro.
plientjuh schreef:Iemand een goede tip voor mij? Ik heb een Canon EOS 350D met kitlens. Wil graag nieuwe lens. Wil vooral gebruiken voor sport en portretfotografie...
Kokomo schreef:Ik denk dat jij de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM bedoelt. Die is geen 599 meer, maar bij Konijnenberg slechts € 459,00.
Dat is de beste 70-300 die er te koop is.