[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:30

Mijn feedback voor week 8

pagina 44

xmichxrocky: Mooi gedaan zo met de scherptediepte! Wel jammer van de reflectie in het oogje maar verder perfect
Ismy: onzettend gave stijl heb je weer neergezet. Heel mooi hoe je al die kleuren er in hebt verwerkt
Lynn85: Mooi zeker zo met dat felle blauw. Valt lekker op!
Xmaxxiee: fijne zachte kleuren wel veel schaduw aanwezig
Jespri: goede kleuren en goed scherp
Athelas: gave plaat! Misschien had je hem aan de bovenkant wat bijkunnen snijden zodat hij langer word in de lengte. Dat geeft vaak wel een gaaf effect
Mursosch: jammer dat hij vierkant is. Kleur en scherpte is wel goed
Myxlea: mooi! Leuk dat je ook mee doet trouwens!
Xkathy_love: perfect scherp en ontzettend goede kleuren! Mooie plaat!
Fristilover: het witte komt iets te fel over waardoor de witte bloemen wat wegvallen. Verder zijn de zachte kleuren heel mooi en de compositie ook. Wel had ik graag nog een klein beetje ruimte aan de linkerkant gezien
S_imonee: leuk gedaan!
NESCAFE: gave stijl en de blik van de kat is prachtig

Pagina 45

Calice: leuk prethoofdje! Kleurtjes zijn ook lekker vrolijk
Maaaarije: De kat staat hier wel erg in het midden. Ik had hem liever iets meer naar rechts gezien
Louiisaa: mooie foto. jammer van de schaduw op het hoofd
Joeluna: mooi! Kat is lekker scherp en de compositie erg speels
Kirsten4: de hond valt erg weg in de foto en hij lijkt nét niet scherp. Ook staat de hond erg in het midden
Megane: de kleuren passen heel fijn bij elkaar alleen ik zou de foto iets meer op ooghoogte hebben genomen
Revanches: wat een heerlijke foto! zo zoet en zacht <3
Mariett: mooie blackphoto ;) bovenkant had nog iets gecropt mogen worden.
Horserider22: de kleuren zijn hier goed! Vaak zie je bij jou een erg warme gloed terug en dit keer niet! ;) compositie vind ik ook mooi
JewEmm: haha leuke foto!
Caaramel: foto is iets te donker. Je zou er wat meer wit tinten in terug kunnen laten komen zodat hij wat lichter word en dan zie je de ruis beter waardoor je meer sfeer creëert
Shiloh: gaaf en goed scherp!
Sanne_com: ik ben echt fan van je foto’s! heerlijk eigen stijltje en prachtige composities
Isacalixa: het gezicht is denk ik net te centraal. Ik had graag wat meer ruimte aan de onderkant gezien
Fem: mooie lichte foto met fijne kleuren
Biebz: lekkere knallende kleuren!

Pagina 46

Marjoow: Wat een fijne en vrolijke foto! misschien had er aan de bovenkant iets meer ruimte bijgekunt
Magda_90: maakt helemaal niet uit dat hij met telefoon is gemaakt want ik vind hem ontzettend gaaf! net een analoge foto ;)
Eefsel2109: mooi en sfeervol
Deetjeeuh: wat een eigenwijskoppie! :D wel ietwat overbelicht maar verder leuke foto
Pradadaan: mooie foto
_xrose: hij lijkt niet helemaal scherp en ook wat donker
Gub: ontzettend mooie plaat! Zou zo aan de muur kunnen ;D de lucht ziet er zo lekker warm uit en dan zie je het water en dat ziet er zo koud uit haha! Mooi contrast tussen die 2 ;)
Bellatrix: horizon lijkt niet helemaal recht verder gave kleuren!
Sicayes: fijne kleuren en het snaveltje is mooi scherp. Scherpstelpunt op de oogjes was misschien inderdaad ook mooi geweest
Eskegirl: ik vind hem erg donker
Moirin: erg gaaf zeker zo met dat licht van achter!
Peca: mooi omgezet naar zwartwit en inderdaad het scherpstelpunt iets naar beneden zou mooier geweest zijn
Neverland: prachtig gedaan! Hele fijne zachte kleuren
Agossie: wat een schattige foto!
Hamsterfan: ik vind de vogel wel heel scherp nu. De kleuren zijn trouwens wel echt prachtig!

Pagina 47
Tivara: Gaaf en een beetje spooky! Heel goed omgezet naar zwartwit.
Asselruiter: de foto oogt wat plat doordat er bijna geen contrast inzit.
Niobe: erg fel wit wel fijne compositie
Appelstroop: simpele foto maar wel erg mooi!
K_M: ik vind hem erg creatief. Mooi contrast zo tussen de lucht en het gras. Je blijft er echt even naar kijken
Xniieeenke: het water lijkt wat onnatuurlijk blauw. Compositie is goed
Stumper_: mooi gespeeld met het licht! scherpte vind ik goed
Tigress: ik kan je foto niet meer zien..
MarijeR: Wauw ontzettend gaaf!
Castamickey: jammer dat de hond niet scherp is op de 2e foto. je foto voor week 8 is wel goed scherp maar ik vind de houding van de pony niet erg fijn. Een ander moment was misschien beter geweest
Joysieee: Mooie sfeer foto! kleuren zijn geweldig
Horsesm: mooie bewerking zit er overheen! Misschien had je nog wat meer ruimte aan de onderkant kunnen laten
Crazyiris: je foto van week 7 kan ik niet meer zien. Je foto van week 8 is trouwens erg mooi! Heel fijne scherptediepte.
Ingvild: de kleuren zijn wat vreemd en ook zie ik veel ruis.
_Balou: mooi detail! Goed omgezet naar zwart wit

Agossie

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:32

Mijn week 9:

Rara wat is dit! :D

Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:33

Dankje voor het commentaar :o

Anoniem

Sicayes schreef:
Week 9

[ Afbeelding ]

[naam]'s paard [paard] gisteren op de foto gezet :) een ietwat ongebruikelijke pose misschien maar vond het wel wat hebben :D

Mijn lieve draakje <3 ik vind hem sowieso geslaagd!

MxW

Dankjewel! En jaa, klopt. Vond ik ook jammer :(

Ik zal vanaf volgende week weer de feedback oppakken, een beetje vervelende en rare weken achter de rug. Sorry daarvoor! Ik heb wel alle foto's gevolgd en er zaten echt weer plaatjes tussen! :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:39

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:41

Bedankt GH. :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:44

Mijn week #9: (Vintage fotomeeting vorige week zondag :) )
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:56

Week 9.
Had gevraagd om hem later in te leveren maar mijn internet doet het weer :)

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:29

Mijn week 9...
Ik ben gewoon verliefd op dit licht... <3
Juist dat straaltje zon tussen twee regenbuien
Voor de rest vind ik de foto net niet, ik weet niet waaraan het ligt...
Afbeelding
boktupload
PS Het was toch 600:900 waarnaar je best kunt verkleinen, niet?

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:38

Mijn week 9

Afbeelding

Ben stiekem wel trots op deze foto vanwege de omstandigheden. In een donker aquarium, en handmatig moeten scherpstellen door glas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:43

Dankjewel GH! :D Eigenwijs is ze zeker :))

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:49

caaramel schreef:
Mijn week 9...
Ik ben gewoon verliefd op dit licht... <3
Juist dat straaltje zon tussen twee regenbuien
Voor de rest vind ik de foto net niet, ik weet niet waaraan het ligt...
[ [url=m/DLYYex.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload
PS Het was toch 600:900 waarnaar je best kunt verkleinen, niet?

Hij doet het niet :(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:50

WK 7:

Agossie: Bijzondere hoek heb je uitgekozen! Anders dan een standaard hondenportret! Door de compositie kijk je direct naar het scherpgestelde oog, omdat deze verscherpt in het midden van de foto staat. Prima plaat en zwart/wit vind ik hierbij een goede keuze!

Appelstroop: Hmm.. Ik wil graag eerlijk zijn dus zal mijn reactie op je foto goed onderbouwen! Ik snap je doel, ook zeker een gewaagde foto, maar ik mis de kracht van de compositie een beetje. Ik weet niet of dat ligt aan het feit dat je de foto in kleur hebt gelaten, of dat het slipje? stoort op de achtergrond. Scherpte diepte in de foto vind ik dan wel weer goed van je! Toch zal ik de volgende keer kiezen voor een misschien andere locatie, bewerking en wellicht een andere invalshoek met een high-key filter. Je idee is krachtig, nu de uitwerking nog! :) Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel :D

Asselruiter: Wat leuk zeg! Niks op aan te merken! Ben gek op de fijne scherpte diepte in deze foto!

Athelas: Sneeeeuw! haha. Mysterieuze plaat heb je geschoten! Zeker ook goed gekozen voor zwart/wit, maakt het helemaal af! Bravo!

_Balou: Fijne scherpte diepte, mooie plaat en van een interessante en goede hoek genomen. Top! Ook fijn dat je kat mooi schoon is, je ziet al snel met zo'n close-up allemaal vuiltjes haha! :D

Bellatrix: Mooi hoor die zon door de wolken! Toch denk ik dat je in de nabewerking iets te fanatiek bent geweest met de scherpte, bij de bomen ontstaat nu zo'n 'verscherpingslijn'. Had van mij persoonlijk wel wat minder gemogen :)

Biebz: Brr..ik weet niet wat het is maar ik wordt een beetje bang van deze foto :') Is dit nu een pop of?? :Y)

caaramel: Creatief, echter mocht ie wel iets meer lichtinval bevatten, nu moet je echt heel goed kijken naar wat er op de foto staat, waardoor je al snel afhaakt om langer te kijken naar de foto. De duisternis mocht van mij dus wel iets subtieler en dus iets meer contrast! :D

Calice: Ahh gut wat lief! Mooie lach heeft dit kindje en zeker goed vastgelegd! Persoonlijk zou ik de rechter verticale lijn iets minder scherp uitsnijden zodat het andere oortje er ook helemaal opstaat. Kijkt dan altijd iets fijner weg als het plaatje compleet is hihi :D

CastaMickey: Goed geschoten! Benen staan precies goed als je het mij vraagt! Persoonlijk had ik hem iets meer uitgesneden maar dat is ook smaak! :)

Crazyiris: Mooi beeld! Prima plaat *\o/*

Deetjeeuh: Prima compositie! Mooi koppie heb je weten vast te leggen, ze kijkt precies goed :D Toch vind ik sommige delen iets te overbelicht waardoor details wegvallen, dat is zonde :D

Eefsel2109: Mooie natuurplaat, lekker rustgevend!

EskeGirl: Een meerkoetje! Wat lief! Toch vind ik je contrastgebruik iets te grof en daardoor vallen details weg. Dat mag van mij dus de volgende keer iets minder! :D

Fem: Mooi! goed belicht ook! Prima modellenfoto! :D

FristiLover: Mooi! Ik houd wel van lichte fotografie! Vind de uitsnede prettig, behalve dat het links iets te krap is weggesneden, had dat hengsel er helemaal opgelaten persoonlijk!

GerdjeHoran: Heeel mooi! Prachtig scherpgesteld. Geen commentaar :D *\o/*

Gub: Heel mooi! <3

hamsterfan: Wat een mooie plaat van een musje! Prima uitgesneden ook! Mooie belichting, lekker licht :D

horserider22: leuke pony heb je voor de lens gehad! Fijne scherpte diepte ook, goed scherpgesteld! Toch had ik de foto iets krachtiger gemaakt door wat contrast in de nabewerking toe te voegen, dan springt het koppie er net wat lekkerder uit :D

horsesm: Mooie hoek, kleuren en fijne belichting! Prima! Niets op aan te merken :D

Ingvild: Wat een lieve foto! Toch heb ik wel wat op en aanmerkingen :) Je hoek is prima, maar had de camera of op een statief gedaan of je instellingen anders gedaan. Doordat je binnen hebt gefotografeerd heb je een hogere iso moeten pakken en is er ruis ontstaan, vind ik persoonlijk altijd erg jammer als dat gebeurd! Ook is de foto erg flets doordat er vooral grijs en geeltinten in de foto zitten, probeer daar de volgende keer ook wat om te denken. In dit soort gevallen kun je soms beter kiezen voor zwart/wit met wat extra contrast om het wat krachtiger te maken :D

IsaCalixa: Mooi portret! Goede blik heb je te pakken weten te krijgen! Je logo past er ook helemaal bij zo met die krullen haha :D

ismy: Gaaf! Beetje sixty achtig! Vind je nabewerking er ook goed bijpassen! Kleurrijk en sprekend! Goed model ook!

Jespri: Voedsel!! Ziet er lekker uit ondanks dat jus er normaal vaak heel smerig uit ziet op foto's *\o/* Prima gedaan dus haha

JewEmm: Wauw! Super goed gedaan zeg! Ben echt fan van je uitsnede! Lekker anders en heel mooi symmetrisch wat erg fijn kijken is! *\o/*

joeluna: Mooi portret van een mooie kat, niets op aan te merken!

Joysieee: Ben fan van je kleurgebruik! Fijne nabewerking! Toch vind ik het beeld wat minder (duidelijk) ogen. Heb nu een beetje het gevoel alsof het paard wordt tegengehouden, een wat negatieve vebeelding met de handen terwijl de kleuren je een 'feelgood' gevoel geven, beetje tegenstrijdige boodschap dus. Iets wat ik op mijn studie leer is goed na te denken over wat je wilt uitstralen, een tip die ik jou ook graag wil meegeven. Soms wil je iets uitstralen, maar kan dat door kleine dingen al heeeel anders voor een ander overkomen. :) Ben nu dus wel benieuwd wat je met deze foto wilde vertellen? :D

kirsten4: Mooi hondje! Fijne scherpte/diepte! Toch mis ik wat contrast! Het hoofd van het hondje valt nu een beetje op de achtergrond. :)

k_m: Mysterieus! Houd ik wel van! Helemaal prima! <3

louiisaa: Wat een vrolijk paardje, goed getimed! Toch vind ik het qua compositie nog een beetje rommelig ogen. Ik had de foto iets naar rechts geschaald, want als er een horizon was geweest, had die nu waarschijnlijk scheef gestaan. Het paard lijkt een beetje naar achteren te vallen. Ook had ik de teugels weg geshopt of de ene iig niet uit beeld laten hangen. Maar ga zeker zo door! Je bent goed op weg! Hij is lekker scherp en dat is ook heel belangrijk :D

Luckyy80: Mooie dromerige foto! Prima scherpstelling :)

Lynn85: Leuk idee zeg! Mooie blauwe lucht ook! :D 1 klein dingetje: Ik vind het links wat te krap geschaald.

Maaaarije: Mooi katje! Lekker scherp ook!

magda_90: Mooie compositie! Toch mis ik het contrast wat je volgens mij bewust uit de foto hebt gehaald :D Wel knap dat je zo iets uit je telefoon hebt kunnen krijgen! Daar heb ik dan toch wel weer veel respect voor! *\o/*

Mariett: Goede blackfoto! :D

MarijeR: Ah gut wat een schattig olifantje! heel mooi vastgelegd <3

Marjoow: Mooie blik heb je weten vast te leggen! Toch stoor ik me een beetje aan je uitsnede, voor mijn gevoel had ie iets meer naar boven geschoten mogen, maar dat kan natuurlijk ook persoonlijk zijn! Fijne bruintinten overigens! Goed gestyled.

Moirin: Niets op aan te merken! Mooi rustgevend beeld en prachtige kat!

Murosh: Goed scherpgesteld! Prima foto! Toch stoor ik me een klein beetje aan de ruis :o

NESCAFE: Heeeeel gaaf! Prachtige kleuren en sfeer heb je vast weten te leggen. _/-\o_

Neverland: Heel mooi! petje af!

Niobe: Mooi portret, goed uitgesneden, helemaal prima! :D

peca: Goede hoek, toch vind ik de foto niet heeel spannend :) Het trekt mijn aandacht in ieder geval niet. Het kan aan het minimale contrast liggen, of aan het onderwerp, of gewoon aan mijzelf :D Sorry ! Maar wil graag eerlijk op iedereen reageren.

pradadaan: Geen commentaar! Prima geschoten, mooi gecentreerd en prachtige scherpstelling!

Revanches: Uhm wow. Foto van de week als je het mij vraagt _/-\o_ Wat heb jij dit goed gedaan zeg. Petje af. Heel mooi :o Die scherpte en onscherpte is echt geweldig gedaan en dan nog maar niet te spreken over de compositie *\o/*

Sanne_com: Leuk! Mooi plaatje! :D

Shiloh: Heel gaaf! Mooie blik heeft die vogel. Geen commentaar! :D

Sicayes: Wauw! Prachtige close-up van een geweldig mooi dier! Toch had ik de uil net zo lang uitgesneden dat de gehele achtergrond niet meer zichtbaar zou zijn, nu stoort het een beetje rechtsboven, wat echt afbreuk doet aan het verdere plaatje, want die is verder perfect!

Stumper_ : Mooie sfeer!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:51

Dank. Mijn telefoon kent helaas het begrip contrast niet. Lief dat jullie feedback hebben gegeven ondanks dat ik aangaf dat dat op die foto niet hoefde. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:52

Bedankt voor de feedback!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:56

Helemaal vergeten! Even snel een oude uploaden
Week 09
Afbeelding

Edit: bokt upload doet het niet...

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:01

Bedankt voor de feedback allemaal!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:14

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:14

Bedankt voor de feedback dames! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:34

Oke ik heb een situatie.
Over dit topic.

Kennelijk heb ik de regels niet goed begrepen en heb ik een paar keer mijn foto's te laat ingezonden, was me er niet echt van bewust dat je dan op een zwarte lijst wordt neergezet. Wel heb ik regelmatig de tijd genomen om andere mensen te feedbacken en vind het dus erg jammer dat ik nu een PB krijg met daarin dat ik niet meer mee mag doen.

Kennelijk dient bokt niet van een vergissing, misverstand of tweede kans. Ik vind dit nogal zuur want ben wegens omstandigheden twee weken niet online geweest, maar was me er dus niet van bewust dat ik dan gelijk verbannen werd van dit topic -O-

Ik vind dit nogal jammer, bestaat er echt geen tweede kans? Het is niet dat ik iemand wat misdaan heb :Y)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:45

De zwarte lijst is meer voor mensen die echt zomaar af en toe iets plaatsen en voor de rest niet serieus mee doen. _Bitje_ heeft immers wel moeite gedaan om anderen ook feedback te geven en had de regels gewoon niet helemaal begrepen. Kan gebeuren toch? Ik vind een tweede kans wel kunnen in deze situatie :)

EDIT: Ik ga er niet over natuurlijk hé ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:45

_Bitje_ schreef:
WK 7:

Revanches: Uhm wow. Foto van de week als je het mij vraagt _/-\o_ Wat heb jij dit goed gedaan zeg. Petje af. Heel mooi :o Die scherpte en onscherpte is echt geweldig gedaan en dan nog maar niet te spreken over de compositie *\o/*

Sprakeloos, dankjewel. _/-\o_

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:54

Wilde heel graag een foto plaatsen van krokussen in het nog bevroren gras toen het vroor gisterocchtend, maar had helaas niet de tijd om terug te fietsen voor mijn camera. Toen maar even een snelle foto met mijn telefoon gemaakt maar wegens de kou was die niet heel goed gelukt... :+

Dus dan maar een foto waarmee ik deze week bezig ben geweest, namelijk mijn nieuwe aanwinst! Hij zal nog wel vaker terugkomen op foto's. Ik ben niet echt tevreden, maar het was wel de leukste uit de batch - en de veiligste, want ééntje waar ik wat meer geëxperimenteerd had, vond ik te eng om te plaatsen.

Week 9
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:01

Oei bijna vergeten maar net optijd!

Foto van een fotomeeting begin deze week :)
Mijn Week 9
(bokt upload, foto is haarscherp in het echt ;) )
Afbeelding