[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:42

Deze week echt nul tijd helaas.. Stage gesprekken, afronding filmpjes Photofacts, vooruit plannen met bloggen voor vakantie, eindpresentaties school, vol geboekt met workshops.. :+ Dus voor mij een oude doos. Maar wel volledig opnieuw bewerkt!

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:50

Babel Bedankt voor je feedback. Ik snap wat je bedoeld, heb daar ook foto’s van. Persoonlijk vond ik die compositie toch minder geslaagd. Bedankt voor jou visie op de foto. :)

Ylvy, Kanzi en Mb_foto Bedankt voor jullie feedback. :)

Hierbij vast een begin van de feedback voor week 3. :)

Mariett Mooie foto. Sterkte voor jou en je opa en oma. :(:)
Murthul Wat een verschil met die in jouw link. Goed bewerkt, mooie foto.
WiancaR Mooie foto, fijne kleuren.
KimdeGroot94 Horizon had misschien iets rechter gemogen. Verder mooie foto, kleuren kijken erg fijn.
Taarss Goed belicht, leuke compositie.
Magda_90 Mooie foto. Mis wel wat pit in de foto, maar kan niet helemaal vinden waardoor dat komt.
Revanches Mooie foto, niks op aan te merken.
_Elke Leuke foto. De oneffenheden op de vingers storen mij wel iets.
Manou_xxx Mooie foto, niks op aan te merken.
Glenstorm Leuke foto. Leuk gedaan met het muziekblad.
Quartel Mooie foto, niks op aan te merken.
Kanzi Had het al gezegd, maar deze foto vind ik echt super leuk gedaan!
Joysieee Persoonlijk vind ik hem te gecropt. Ook vind ik de foto te donker, het rechter oog valt bijna helemaal weg.
Femmelz Vind de foto niet erg spreken, sorry. De vignette vind ik wel goed toe gepast.
NescafeMooie foto, niks op aan te merken.
Laurajoy15Mis wat scherpte bij de eend, voor de rest een heerlijke zomerse foto.
Verography Mooie foto, niks op aan te merken.
Marit Mooie foto, niks op aan te merken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:13

Hierbij ook mijn week 3:

Afbeelding
Canon EOS 550D - Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM
F/4.5
1/50 sec.
70mm.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:22

Voor deze week een vakantie foto als Panorama verwerkt:

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:27

Gaaf, Bryce Canyon toch? Heb ik vorig jaar ook mogen aanschouwen :wow:

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:30

@Jespri, ik vond het rechteroog idd ook iets te donker, maar als ik de brightness omhooggooide werden de belichte manen overbelicht.. Heeft iemand misschien een idee om dit te voorkomen?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:32

Je kunt in Lightroom heel gemakkelijk delen van een foto oplichten. Heb je dat?

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:43

Week #3 (ik heb echt de meest onmogelijk kat om foto's van te trekken, ze zit geen seconde stil -.-, maar dan toch even een seconde haar aandacht gekregen :') )

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:48

Sicayes schreef:
Gaaf, Bryce Canyon toch? Heb ik vorig jaar ook mogen aanschouwen :wow:

Ja, klopt! Bryce Canyon

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:22

Hallo allemaal,

Starten vanaf 1 januari is mij niet gelukt.. helaas. Maar graag zou ik alsnog mee willen doen met Picture of the week 2015. Ik heb mezelf voorgenomen om dit jaar meer te gaan fotograferen en mij meer te gaan verdiepen in de bewerking van foto's. Ik hoop dat 2015 een topfotografiejaar voor mij mag gaan worden.

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Simone. Ik fotografeer sinds 2013, maar deed er nooit echt iets mee. Vorig jaar heb ik het echt opgepakt, cursus gevolgd en veel fotomeetingen bijlangs gegaan. Dat staat voor dit jaar weer allemaal op de planning.
Ik fotografeer met een Canon 450D. Hier heb ik 3 lenzen bij: de kitlens 18-55mm, telelens 70-300mm en de 50mm. Graag wil ik nog een externe flitser, maar weet nog niet welke.

Foto's beoordelen zal mij eerst nog wel lastig afgaan, maar ik ga mijn best doen! :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Welkom Simone :D leuk dat je mee wilt doen.
Qua flitser, ik ben zelf aan het kijken naar de Speedlite 430 EX II :) Twijfel nog sterk of ik deze nog met de cashback actie ga aanschaffen. Maar de reviews zijn erg goed :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:32

Welkom Simone. :)
Feedback is altijd welkom ook van minder ervaren fotografen. Het laat je toch altijd weer anders naar een foto kijken.
Hier een gebruiker van de Speedlite 430 EX II, ben er erg blij mee.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:32

Welkom Simone :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:41

Sicayes schreef:
Welkom Simone :D leuk dat je mee wilt doen.
Qua flitser, ik ben zelf aan het kijken naar de Speedlite 430 EX II :) Twijfel nog sterk of ik deze nog met de cashback actie ga aanschaffen. Maar de reviews zijn erg goed :)

Bedankt!
Daar neig ik zelf ook sterk naar! Hij krijgt hele goede reviews. Ik overleg nog even met vriendlief. (we gaan samenwonen, dus moet wel een beetje op de centjes letten haha) Even kijken wat hij ervan zegt :)
Die cashbackactie is altijd goed, weet jij tot wanneer die loopt?

Jespri schreef:
Welkom Simone. :)
Feedback is altijd welkom ook van minder ervaren fotografen. Het laat je toch altijd weer anders naar een foto kijken.
Hier een gebruiker van de Speedlite 430 EX II, ben er erg blij mee.

Bedankt! Aha! Kijk, mag ik vragen wanneer je heb zoal gebruikt? Mag ook via pb, om het topic niet tot last te zijn. haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:56

De cashback actie loopt tot 18 januari, dus de tijd dringt := hahaha

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:00

Je hebt een pb Simone. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:03

Ik heb de Speedlite 4030EX. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:13

Vervolg feedback week 3
Hopelijk kan ik deze week nog meer feedback geven.

Nogmaals wil ik vertellen dat geen een foto per definitie goed of fout is. Elke foto is goed want dit is zo als jij de wereld of het beeld ziet. Mijn bedoeling is niet om iemand beneden te halen of iets dergelijks, ik kijk gewoon kritisch naar het plaatje en bekijk de foto naar mijn mening en smaak. Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben! Als je naam er niet bij staat dan vind ik de foto heel mooi of weet ik niet zo goed wat voor feedback ik kan geven.

Manou_xxx: Leuke foto! Toch heb ik wel wat aan te merken. Ik vind het model wat stijfjes en onnatuurlijk zitten, dat is jammer. Misschien had ze net wat ontspannender kunnen zitten? Ik vind de lamp bewerking ook to much. Het is iets te veel groen-geel en ik krijg niet het idee als of hij echt aan staat. Misschien kun je de gedeelte waar de lamp schijnt lichter maken met iets minder van de groen gele kleur?

Glenstorm: Bijzondere foto! Misschien (smaak hoor) zou ik het mooier vinden als dat pappiertje helemaal scherp was.

Joysieee: Leuke uitgewerkte foto wat past bij je concept! Toch stoor ik me aan dat streepje achter het paard.

Laurajoy15: Leuk kleurrijke plaat! Ik vind het alleen een beetje jammer dat de eend echt midden in beeld is gekaderd. Ik denk dat als dit anders was geweest, dat dit spannender was. Ook vind ik de zon? Wat raar geplaatst. Als het echt is, vind ik het een bijzondere zonsondergang! Vat het niet verkeerd op hoor!

Jespri: Leuk zo die twee knuffeltjes. Toch stoor ik me een beetje aan die lichtjes in de achtergrond. Wat was de bedoeling daarmee?

Asselruiter: Wat kijkt je kat leuk op die foto! Toch stoor ik me een beetje aan de achtergrond, het kleed dus. Dat trekt bepaalde lijnen die je niet kunt volgen. Het lijkt ook als of de voorpootjes er zijn afgehakt. Misschien had je een andere uitsnede kunnen maken?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:21

Bedankt voor de feedback! :D
Ik werk met GIMP, heb helaas geen Lightroom maar zal zo eens kijken of ik een alternatief iets op GIMP ervoor kan vinden :) Dat streepje is trouwens de belichte vacht van een ander paard :') Zal eens kijken of ik dat ook nog weg kan halen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:26

ismy bedankt voor je feedback. De foto is gemaakt voor het thema opdracht topic. Het thema was familie.
De konijntjes moeten de familie/vriendschap band uitbeelden, met de lampjes probeerde ik er een zachte sfeer in te houden. Heb nog geprobeerd de lampjes nog meer op de achtergrond te krijgen, maar dit lukte mij niet helemaal. Mochten mensen daar tips voor hebben, graag! :D
Laatst bijgewerkt door Jespri op 15-01-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:27

ismy schreef:
Vervolg feedback week 3
Asselruiter: Wat kijkt je kat leuk op die foto! Toch stoor ik me een beetje aan de achtergrond, het kleed dus. Dat trekt bepaalde lijnen die je niet kunt volgen. Het lijkt ook als of de voorpootjes er zijn afgehakt. Misschien had je een andere uitsnede kunnen maken?

Dank je voor je feedback Ismy, wordt gewaardeerd. Even nog wat uitleg: de foto is geen uitsnede en het was echt een fractie van een seconde dat ze even stil zat dus heb ik rap geschoten. Ik zag pas achteraf dat de pootjes er idd 'afgehakt' uitzien... Die deken is haar lievelingsdeken, misschien had ik het idd wat vlakker moeten maken. Dank je voor je mening :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:31

Sicayes schreef:
De cashback actie loopt tot 18 januari, dus de tijd dringt := hahaha

Oef.. Dan moet ik snel overwegen ja.. haha

Ik heb gelijk maar even een foto uitgezocht voor week 3. Deze heb ik gemaakt op een fotomeeting afgelopen zondag. brrr, wat was het toen koud.
Week 3:
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:35

Nefertarie Gaaf! Ik hoop dat ik er ooit nog in RL mag komen. Mooie foto.
Asselruiter Mooie foto, niks op aan te merken.
S_imonee Leuke compositie. Vind de foto wel iets te donker en het contrast lijkt wat hoog.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:03

Iedereen bedankt voor de leuke Feedback!

En op deze regenachtige, bewolkte dag heb ik weer tijd om wat feedback te geven.
Dus bij deze nog wat Feedback week 2 vanaf pagina 34.
Als hobbyfotografe zal ik proberen om de punten die me aanspreken, de minder sterke punten en tips te geven. Ik hoop dat we hier beide wat van kunnen leren en dat ik niet al te 'gemeen/bot' overkom! Ik vind alle foto's in het topic Mooi, Creatief en Leuk bedacht. Het verschil in ervaring en mening zorgt er juist voor dat we veel van elkaar kunnen leren, door ieders eigen mening! Dat is iets wat ik erg positief en leuk aan dit topic vind! ;D

binky - Foto; Mooie foto en erg leuk moment! De foto lijkt goed scherp. Mijn aandacht ging eerst naar het oog, het lensdopje viel me iets later op, doordat die net als de kat zwart is.

XiiaaooNaa - Foto; Mooie foto, met heldere kleuren en een mooi scherpteverloop. Het hondje kijkt erg schattig, al vind ik de houding niet helemaal fijn. De staart trekt misschien net iets meer aandacht dan het hoofdje.. Ik denk dat dit komt doordat je wel tussen de achterbenen 'door' kunt kijken, de staart ook wat hoger is en het licht erop valt, waardoor het hoofd en de voorkant (die je van de zijkant ziet, iets verder weg lijkt en wat donkerder is) net wat wegvallen. Dit klinkt heel overdreven en is misschien wat zoeken naar 'kritiek'. Ik vind het verder echt een mooie foto en de houding is niet zo heel erg storend, maar het is alleen misschien net het puntje op de i.. of iig mijn mening/smaak.

monbyou - Foto Mooie foto. De achtergrond is mooi onscherp, al was een egale achtergrond misschien net iets mooier geweest. Het is ook een ontzettend leuk paardje! Met de oortjes naar voren, leuk!

horserider22 - Foto; Leuke foto en hond! De scherpte lijkt mooi op het hondje te liggen, alleen jammer van de achtergrond linksboven. Ik vind het zelf ook altijd nog erg lastig om tijdens het fotograferen naar het hele plaatje te kijken. In dit geval had je misschien een stap naar links kunnen doen/je standpunt iets kunnen veranderen waardoor je enkel de stoel als achtergrond had (en de compositie wat sterker was geworden, door de hond wat meer 'kijkrichting' te geven). Daarnaast ogen de kleuren wat flets, misschien zou je met de nabewerking de foto wat meer contrast kunnen geven?

MarBri - Foto; Gave foto! Ontzettend leuke kat ook! Ooit hoop ik ook eens te kunnen oefenen in een studio, lijkt me een leuke ervaring.

Irene96 - Foto; Gaaf zelfportret! Ik vind de kleuren en zwarte achtergrond erg leuk! De foto is ook erg mooi scherp, dat lijkt me erg lastig met zelfontspanner/camera op de kast..

Dandy200 - Foto; Leuk onderwerp, al vind ik de foto wel wat onrustig. Misschien kun je een volgende keer een 'hoofdonderwerp' kiezen en dat onderwerp mooi naar voren laten komen/uit de foto laten springen. Iets waar het oog van de kijker direct naar toegetrokken wordt.

Sodeletuut - Foto; Mooie foto! Zelf houd ik niet zo van zwart wit, geef mij maar mooie, heldere kleuren. Het zwart witte geeft wel een rustige foto, maar ben ook wel benieuwd naar de foto in kleur. Mooi scherpgesteld ook op het hoofd.

LauraBloem - Foto; Mooie rustige, warme foto! Prachtige gouden lucht en de vogel is een leuke toevoeging!

Leonyr - Foto; Creatieve, interessante foto! Ergens doet het me denken aan de schubben van de draak uit the Hobbit. Don't ask me why. :+ Maar dat vind ik juist het leuke aan deze foto. Ik had geen idee waar ik naar aan het kijken was (en er zijn vast wel meer mensen die ook niet weten wat het is), waardoor iedereen er iets anders in kan/zal zien. Zoals al eerder is gezegd door iemand, je kunt er naar blijven kijken. (:

wendy1987 - Foto; Ja, Leuk onderwerp indd, stenen! Zou je vast een leuk project/serie van kunnen maken. Is weer eens iets heel anders. Al vind ik deze foto, zoals je zelf ook al aangaf, wel wat grauw.. Maar leuk oefenmateriaal.

Babel - Foto; Mooie 'vakantie' foto! Nu krijg ik echt weer zin in de zomer! Mooie scherpte en kleuren. Geniet van je vakantie!

SternPhoto - Foto; Mooie foto en kater! Misschien jammer dat het tweede (rechter als je naar de foto kijkt) oogje net niet helemaal scherp lijkt. Daarnaast vind ik halve oortjes nooit zo fijn. Of helemaal wel, of helemaal niet.

Rianne_ - Foto; Mooie rustige foto! Fijne kleuren ook! Alleen misschien was het nog mooier geweest als je de foto echt vanuit het midden van het pad had gemaakt/net een klein stapje naar rechts had gedaan. Zodat de foto mooi symmetrisch wordt zegmaar.

SuperLiesje - Foto; Mooie foto. De scherpte ligt mooi op het oog. Ondanks dat de achtergrond mooi scherp is, vind ik de 'verticale lijn' (geen idee wat het is) misschien wat storend. Puntje op de i..

showteam - Foto; Nog zo'n mooie kat.. Wat voor ras is het? Maar over de foto, ik vind hem mooi scherp op het hoofdje. Fijne kleuren ook (prachtige blauwe ogen!)..

Kanzi - Foto; Mooie, creatieve foto! Vind hem erg leuk. Ik zie niet vaak een blauwe boom, of okee, eigenlijk nooit.. xD Alleen jammer dat de takken aan de linker kant zijn 'afgesneden'. Het was misschien mooier geweest als de boom er in zn geheel op had gestaan. Ben ook benieuwd wat een lager standpunt met de foto gedaan had.

HeavensLove - Foto; Mooie foto! Ik vind de kleuren erg mooi! Daarnaast vind ik hem ook creatief. Je weet misschien niet direct waar je naar kijkt, terwijl het aan de andere kant ook wel duidelijk is dat het een bloem is. Het is geen 'standaard bloemplaatje', maar een leuk, herkenbaar detail.

Crazymel - Foto; Leuke foto! Jammer van het 'draadje' dat van het voorhoofd naar op de neus loopt.

hilly200 - Foto; Erg leuk dat je gekozen hebt voor dit actuele onderwerp als inspiratie. Ik vind het ook een mooie foto, al is hij misschien wel wat aan de donkere kant.

jooproo - Foto; Leuke foto, al moest ook ik even kijken wat het zwarte in de lucht was. Past wel mooi bij de wind van afgelopen week. Jammer dat de kleuren wat dof zijn.

_Kiki_ - Foto; Dat ziet er lekker uit! Je zou alleen denken dat het eten zo van het bord af zou rollen.. Mooie kleuren! Al vind ik het zwarte rechtsonder de foto wat teveel aanwezig. Het was misschien mooier geweest als er meer bord met eten te zien was geweest en minder zwart zegmaar.

MZorro - Foto; Leuke foto! Al erger ik me wel een beetje aan het 'gat' in haar broek (bij haar knie). Knap dat je de foto met zo'n lage sluitertijd (1/100) toch nog zo scherp hebt gekregen. Toch is het misschien mooier als de foto net iets lichter is en wat meer contrast heeft. Je zou hier in de nabewerking nog wat mee kunnen spelen.

Sanne_com - Foto; Mooie, rustige foto! Fijne 'kleuren' en scherpte!

Killyenn - Foto; Mooi zelfportret! Eigenlijk vind ik je foto gewoon echt heel gaaf! Zwart wit vind ik hier ook erg tof!

laurajoy15 - foto; Mooie foto! Ik vind je houding erg leuk en de foto oogt mooi scherp!

quartel - Foto; Mooie foto. Rustige achtergrond, mooi 'galopmoment' en fijne kleuren. Ik vroeg me alleen wel af waar ze naar wijst.

EskeGirl - Foto; Mooie, blauw oog! Leuke foto ook, al vind ik hem niet heel 'spannend'.

jilinda - Foto; Mooie foto! Ik vind de kleur wel wat hebben. Alleen jammer dat je elleboog en de gitaar er niet helemaal op staan.

Jessica_1998 - Foto; Leuke foto en schattige hond! Ik vind het leuk dat je gekozen hebt om vanaf een laag standpunt te fotograferen en de achtergrond is lekker rustig. Alleen jammer dat de foto ook wat donker is en de staart er net niet helemaal op staat.

_Patriciaa - Foto; Mooie foto, erg leuk met de reflectie! Misschien dat er net wat meer ruimte gemogen had aan de rechterkant, ik vind hem daar nu wat aan de krappe kant.

NESCAFE - Foto; Leuke foto. De donkere lucht en kraaien geven een beetje een onheilsspellend gevoel.

MyHu - Foto; Leuke foto. De foto mist indd wel wat scherpte zoals je zelf ook al aangeeft, komt misschien door het uploaden.. Daarnaast zijn de bloemen misschien indd iets aan de donkere kant.

ponyaddicted - Foto; Leuke foto. Hij lijkt mooi scherp, al vind ik de jas (alsnog) en de neusriem die er niet helemaal op staat wat storend. Misschien kun je de foto ook nog wat meer contrast geven?

crazy_horses - Foto; Ontzettend schattig! Mooie foto! Scherp, met een mooie rustige achtergrond. Erg leuk!

femmelz - Foto; Leuk idee! Jammer dat de foto wat scherpte mist, maar verder leuk gedaan!

Deetjeeuh - Foto; Wat een schattig, klein paddenstoeltje! Je ziet zo mooi hoe klein de paddenstoel eigenlijk is en door de scherptediepte gaat je aandacht ook direct naar de paddenstoel. Toch vind ik de foto wat 'sombere' kleuren hebben en iets onrustig.

Brechtjee - Foto; Leuke foto, en hij past indd wel bij de gebeurtenissen van de week.

Ingvild - Foto; Knappe kat! Ze kijkt je echt recht aan. Ik vind de foto mooi scherp, alleen misschien iets aan de krappe kant boven. Daarnaast spreken de kleuren me niet echt aan. Het witte is niet mooi wit.

Robin_Rikkie - Foto; Blijft altijd lastig, indoorfotografie. Maar nette foto! Leuk galopmoment en de foto oogt ook mooi scherp. De kleuren spreken me alleen niet echt aan. Het witte is niet mooi wit.

Mb_foto - Foto; Wauw, wat is dat voor hondenras? Nog nooit eerder gezien volgens mij.. Vind de foto mooi scherp. De grote blauwe ogen (en oren/eigenlijk gewoon het hoofd) springen er mooi uit! Mooi met de witte achtergrond, alleen jammer dat je dan rechtsboven nog wat grijs ziet..

sorsie - Foto; Leuke foto. Het paard staat er mooi op (alleen jammer van de modder, halster en deken) alleen lijkt de foto niet scherp helaas.

Revanches - Foto; Mooie, schattige foto! Mooi verlicht, scherp en fijne kleuren! Al moet ik bij dat handje wel steeds aan de opmerking denken; "photoshop er een tasje bij". xD

tesseke - Foto; Nog een leuke katten foto! Mooie scherp op het hoofdje en fijne kleuren. Alleen jammer van de onrustige achtergrond.

TeSzZz - Foto; Leuke foto, de hond heeft lekker op het strand gespeeld zo te zien. Mooie scherpte en kleuren.

RianC - Foto; Mooie foto. Goed verlicht en mooi scherp. Vind alleen de blik niet zo fijn..

CrazyIris - Foto; Mooie foto! Goed scherp, fijne kleuren en de steel van de bloem steekt ook mooi af tegen de achtergrond.

magda_90 schreef:
Week 1: Ik vind hem heel onrustig op de een of andere manier. Mijn oog wordt overal naar toe getrokken en ik vind er geen rustig. Wellicht had je hem kunnen croppen of een andere positie kunnen kiezen?
Week 2: Veel beter. Er zit een zekere lijnenspel in waardoor mijn oog rustig er naar kan kijken. Hoe stond je iso? Hij heeft wat ruis namelijk.

Bedankt voor je feedback! De foto is gemaakt met met mijn 18-55mm kitlensje op F5.6, 1/80e sec en ISO 400. Het was 1 van de eerste foto's die ik gemaakt had, maar vond hem achteraf leuker dan de andere foto's. Helaas was hij wel wat aan de donkere kant, heb hem dus wat opgelicht in lightroom. Misschien dat het daardoor komt? Had ook ruisreductie toegepast. Maar fijn om te horen dat er een lijnenspel in de foto zit. (:

Ylvy - Foto; Goed om ook eens in donkere ruimtes te oefenen! Zelf ontwijk ik ze meestal liever, tenzij het om nachtfotografie gaat. Ik vind het een leuke foto, alleen jammer dat het oortje er niet helemaal op staat en de foto wat te donker is.

Hanna_94 - Foto; Mooie foto! Knap paardje en sneeeuw! Ik wil ook sneeuw.. Vind het een heerlijk wintersplaatje, ook met het wolkje adem en het licht dat op de manen valt. Erg mooi!

G_entle - Foto; Leuke foto, alleen jammer dat de ogen een beetje weg vallen. Heb je de foto met flits gemaakt?

Ash_ - Foto; Knappe hond en mooie foto! Fijne, rustige achtergrond en de hond staat er leuk op!

LOVESUSHI - Foto; Leuke foto zo van moeder met kitten! Helaas is de foto niet scherp. De kitten is wel super schattig!

Iejoorr - Foto; Toffe kleur! Ik heb deze week wat met goud.. xD Maar mooie, creatieve vuurwerk foto.

Nefertarie - Foto; Leuke foto! De foto lijkt mooi scherp. Alleen jammer van het andere paard op de achtergrond (zijn neus staat er niet op..)

caaramel - Foto; Leuke foto! Met het rechtzetten van de foto zal ik proberen om op de horizon te letten. Als dat niet lukt misschien op een boom of iets anders waarvan je weet dat het recht hoort te staan. Jammer van de wat grauwe kleuren, maar wel een schattige shet!

Gub - Foto; Ik vind de foto wel wat hebben. De scherpte ligt mooi op het oog en ik vind de kleuren ook wel fijn.

Toydoll - Foto Week 1 Foto Week 2 Mooie vuurwerkfoto! Hier houd ik wel van, niet alleen het vuurwerk maar ook wat van de omgeving. Mooie rood vuurwerk ook. Week 2 vind ik ook een mooie foto.

Bumblehorse - Foto; Mooie foto. Creatief ook om vanaf een laag standpunt te fotograferen! Is eens wat anders, al moet je er wel van houden omdat de verhouding zo niet helemaal kloppen. Wat je zelf al aangeeft was het mooier geweest als de scherpte op het hoofd lag. Verder mooie, heldere kleuren.

Carolaaxxxx - Foto; Mooie foto! Mooi scherp en fijne kleuren!

SharonPlugge - Foto; Leuke, warme foto. Al kon ik er niet direct aanzien dat het een open haard was. Misschien doordat de foto wat donker is, hierdoor zie je de 'boomstammen' niet..

Niene87 - Foto; Mooie foto, vind de lichtstralen erg leuk! Vind het wel leuk zo met licht&donker, zon&schaduw.

joeluna - Foto; Binnen springwedstrijd zijn erg lastig indd! Om het paard scherp te krijgen moet je sluitertijd wel snel genoeg staan. Maar een kortere sluitertijd zorgt ook voor minder licht die op de sensor valt en dus een donkere foto. Om dit op de lossen zou je je diafragma groter kunnen maken (kleiner F getal) of de ISO waarde hoger kunnen zetten. Ik vind het een mooi springmoment, al is de foto wel wat aan de donkere kant.

Eindelijk, klaar met week 2... De lijst is best wel lang..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:22

Jespri schreef:
De konijntjes moeten de familie/vriendschap band uitbeelden, met de lampjes probeerde ik er een zachte sfeer in te houden. Heb nog geprobeerd de lampjes nog meer op de achtergrond te krijgen, maar dit lukte mij niet helemaal. Mochten mensen daar tips voor hebben, graag! :D

Om de lampjes wat vervaagd te krijgen moet de afstand tot je scherpe vlak wat groter zijn.
Als ik ongeveer een meter afstand heb van de camera naar het onderwerp, dan hang ik de lampjes twee meter achter het onderwerp, dus drie meter afstand van de camera.
Ook probeer ik mijn diafragma zo veel mogelijk open te zetten.
Voor dat soort foto's gebruik ik mijn 50mm - F 1,8 lensje en heb ik het diafragma op 1,8.
Met een diafragma van 4 of 4,5 kan je dat effect ook bereiken, alleen moeten je lampjes dan nog wat verder naar achteren.