Is dit een goede keus, beetje een aanrader, wat denken jullie?
Edit: een uv-filter is dit ook aan te raden erbij te doen, geen ervaringen mee namelijk?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hartjeponys schreef:Ik wil ook een camera. Ik wil graag een nikon D3100. Ben nog helemaal niet bekend enzo met camera's. M'n vader heeft een D5000, dus ik ben erachter gekomen dat ik zelf ook graag een camera wil hebben. En we kunnen dan objectieven uitwisselen![]()
Is dit een goede keus, beetje een aanrader, wat denken jullie?
Edit: een uv-filter is dit ook aan te raden erbij te doen, geen ervaringen mee namelijk?
Bagheera_206 schreef:Jullie kunnen objectieven uitwisselen. Misschien kun je ook nog naar de Nikon D3200 kijken?
Ik zou persoonlijk niet voor kiezen om ook UV-filter aan te schaffen. Ik zou mijn geld dan liever uit willen geven aan extra geheugenkaartje, accu, tas of een fotografiecursus. Bij Nikon krijg je standaard een zonnekap bij je objectief en die zou voldoende bescherming moeten geven. Alleen als ik bijvoorbeeld naar het strand ga met dikke woei of het regent lichtjes etc. Dan zet ik er een UV-filter op, omdat ik mijn lens anders blijf poetsen. Verder zitten mijn UV-filters er zelden op.
judithh schreef:De 6D is qua sensor, AF en bv ISO prestatie stukken beter dan de 5D MK2..
De 7D zou ik links laten liggen, zeker de ISO prestaties van de 7D zijn niet super.
lucifertje schreef:Nee want megapixels zeggen niks over de scherpte van je foto maar het formaat waar je het op kan afdrukken.
Ik ben heel tevreden met mijn 5100 als beginnend fotograaf.