[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:23

Waarom, het gaat toch prima zo? waarom dan tig foto topics aan gaan maken..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:24

iin een normaal verzameltopic mag er wel gereageerd worden, maar denk dat dan wel de bedoeling is dat er gewoonz oveel mogelijk foto's worden geplaatst ipv iedereen reageren

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:31

Ik zeg deze sluiten en gewoon me FK verder gaan.. :) daar word erg weinig gereageerd sinds dit topic is geopend..
En aangezien er over dit topic telkens een 'discussie' komt vind ik het beter om over het idee beyer na te gaan denken :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:39

Revanches schreef:
Misschien is het idd goed om een onderscheid erin te bouwen.
Een topic waarin men kan verzamelen door max.2foto's per dag te mogen plaatsen per gebruiker, waarin men niet mag reageren alleen maar foto's mag plaatsen,zoals eigenlijk een fotoverzameltopic inhoudt, en een topic waarin men op elkaar (moet) kan reageren voor geschikt en bruikbaar commentaar om er iets van te leren.
Is dat een idee?

Niet mogen reageren vind ik dan ook weer zoiets, een keer een wauw ofzo moet imo wel mogen.

En ik heb zelf niet echt het idee dat FK veel minder loopt sinds dit topic er is, imo liep het nooit echt storm en is dit topic juist een goede toevoeging, aangezien de drempel voor het plaatsen van een foto hier veel minder hoog is dan wanneer je zelf een topic moet openen. Dat is voor mij in ieder geval zo. Bovendien mag je hier niet meer dan 2 foto's per dag plaatsen, dus als je commentaar wilt op een serie oid dan zul je nog altijd zelf een topic openen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:40

Jaa bedoelde verplichten meer tussen aanhalingstekens O:) Heb gewoon ook het idee dat er over heen gelezen word aangezien ik iemand heb geatendeerd op het reageren en iemand ander mij quote en het daar mee eens was en vervolgens praat de persoon in kwestie nog door over iets anders. Ik vind dat vrij jammer aangezien ik denk dat we allemaal wel wat van elkaar kunnen opsteken en ik vind het zonde dat er misschien nuttige informatie verloren gaat omdat iemand denkt ach er word ook nooit op bij gereageerd dus waarom zou ik dat wel naar een ander doen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:12

Colorado schreef:
Revanches schreef:
Misschien is het idd goed om een onderscheid erin te bouwen.
Een topic waarin men kan verzamelen door max.2foto's per dag te mogen plaatsen per gebruiker, waarin men niet mag reageren alleen maar foto's mag plaatsen,zoals eigenlijk een fotoverzameltopic inhoudt, en een topic waarin men op elkaar (moet) kan reageren voor geschikt en bruikbaar commentaar om er iets van te leren.
Is dat een idee?

Niet mogen reageren vind ik dan ook weer zoiets, een keer een wauw ofzo moet imo wel mogen.

En ik heb zelf niet echt het idee dat FK veel minder loopt sinds dit topic er is, imo liep het nooit echt storm en is dit topic juist een goede toevoeging, aangezien de drempel voor het plaatsen van een foto hier veel minder hoog is dan wanneer je zelf een topic moet openen. Dat is voor mij in ieder geval zo. Bovendien mag je hier niet meer dan 2 foto's per dag plaatsen, dus als je commentaar wilt op een serie oid dan zul je nog altijd zelf een topic openen.

hier ga ik helemaal in mee...vind dit topic ook een stuk leuker puur omdat het maar 2 foto's zijn...veel op fk zit ik niet omdat het meestal meer foto's zijn die tips nodig hebben maar als ik erop kijk probeer ik wel wat tips te geven...
maar hier kan iedereen zijn foto's delen met elkaar en kan je ook weer van elkaar adviezen/tips leren :j ik zou zeggen gewoon lekker doorgaan met dit topic er is hier geen ruzie of iets en ik vind dat iedereen nog steeds wel goed met elkaar over weg gaat.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 02:08

Hallo, mag ik me hier ook melden?
Hou van fotograferen en kan tips gebruiken.
Kijk maar in mijn profiel voor meer info over mij.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:35

Nu worden geen foto`s meer geplaatst omdat er een dicussie ontstaat over wel of geen commentaar geven, zelf geef ik ook vaak geen commentaar, omdat ik foto`s vaak heel persoonlijk vind. En degene die ze plaats vind die bewuste foto wel mooi. Er komen hier echt hele mooie foto`s voorbij, sommige minder mooi, maar hebben toch wat...sommige zijn gewoon kiekjes, enz enz.

Hier twee foto`s van mij........vers van de pers

Afbeelding

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:13

threefingers vind het heel apart...lijkt net vuurwerk achtig met een paard erin verwerkt??
ik weet niet zo heel goed of ik t nou intressant mooi vind of dat ik niet zo goed weet wat ik er nou van moet vinden....vind het in ieder geval hele aparte foto's

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:22

Mee eens :j

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:30

TF: Ik vind ze leuk, maar weet echt niet wat het is! TOP!
Het paard wat hierboven wordt beschreven heb ik nog niet kunnen ontdekken (mss kippig :D of iets wat ik heb overgehouden van gisteren toen ik van mijn paard ben gevallen O:) )

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:35

Hmmm Oops dat paardenhoofd is toeval, maar nu zie ik het zelf ook, hahaha gaaf.

Het is geen vuurwerk, het zijn waterdruppels in de zon.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:12

haha ok nou ik vind t echt beetje op vuurwerk lijken threefingers maar t blijft me wel boeien vind em in ieder geval heel apart

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:51

Heb even een paar pagina's bijgelezen (aangezien ik heb gelezen dat die lange posten van een aantal niet hoeven, dan hou ik het ook maar bij een aantal pagina's in plaats van vanaf mijn laatste post :) ).

Pagina 47
Lovey_ou: Ik vind de eerste heel leuk. Leuk gespeeld met de scherptediepte! De tweede doet me niet zoveel, lijkt vanaf bovenaf gemaakt? Het wordt vaak wat mooier als je op ooghoogte fotografeert, in dit geval dus op je buik op de grond, haha.
Mossel: Wat een schattig... aapje? Haha. Netjes scherp zeg! Ik had misschien persoonlijk wat minder ruimte boven en rechts willen zien, maar dat is vaak lastig in een dierentuin :P De Fries is gaaf. Zonder de auto/kenteken rechtsonder was de achtergrond voor mij nog niet eens storend hoor, haha.
Lifaya: Gave foto's!
Yvank_: Jammer van het moment, ik vind van de galop altijd de "sprong" het mooiste om vast te leggen.
An0uk14: W-a-u-w! _O_ Hele gave foto's, prachtige kleuren en super fijn om naar te kijken.
LillLady: Leuke foto's van de baby/gezin.
ThreeFingers: Het idee is leuk, maar vind hem iets te oranje voor het fijne. :j

Pagina 48
Mossel: Lieveheersbeestje is netjes scherp! Leuke compositie ook.
Lovey_ou: Nette foto van de pauw.
Saskia: Eerste foto is heel netjes. Je wordt heel erg getrokken door het sprekende oog en dat vind ik mooi. Tweede spreekt me wat minder aan, maar is netjes scherp!
Horseydude: Nette foto's van de landschappen :)
ThreeFingers: Nette foto :D Misschien iets te oranje (bewerkt).
Goof: Leuk idee, zo met die piano! Misschien iets oplichten? Hij is best donker hier, maar dat kan aan mijn scherm liggen :P

Pagina 49
Milan_Lover: Hele toffe foto van de lucht. Die andere vind ik ook netjes, stoor me niet aan de uitsnede.
Hazira: Lijkt hier inderdaad niet helemaal scherp. Wel lekker spontaan!
Horseydude: De eerste is wel mooi qua lichtinval, jammer van de stukjes die in het water drijven, maar daar kan jij ook niets aan doen natuurlijk :P Wolken zijn ook netjes.

Pagina 50
Hafjesliefde: Die wolken zijn heel gaaf! :j
*Verder weer een discussie over of we nou wel of niet op elkaars foto's moeten reageren... Zo wordt het meer een discussietopic dan een fototopic..*

Pagina 51
ThreeFingers: Kan zo niet ontdekken wat het nou is, maar ik vind het gave foto's! Vuurwerk of heeeel veel potloden ofzo? :P > Oh waterdruppels in de zon zie k net, haha.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:05

PAG 51:ThreeFingers: Mooi zo met die regenboog, alleen zie ik er geen paard in... of staat hij/zij achter de waterval? Je zou 'm eigenlijk moeten uitvergroten lijkt mij...

PAG 50: hafjeliefde: de wolkenfoto vindt ik maar zozo, en er mag een tikkie meer contrast in (dus nog net iets blauwer)
PAG 49: milanlover: die rode(?) wolkenlucht heeft wel wat, is dat gedaan bij een zonsondergang? Me like!! Paard met meisje: Leuk om in te lijsten!

Waarom toch zo weinig foto's de afgelopen 3 pagina's? Kom op dames, pak die camera op!

Afbeelding
Afbeelding
http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... CF0585.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... CF0591.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... CF0593.jpg

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:08

HD, even iets totaal anders, vertel eens wat jij zelf aan deze foto's kan opmerken? :) probeer eens vanuit de ogen van een vreemde te kijken en wat zou diegene dan zeggen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:12

lifaya schreef:
HD, even iets totaal anders, vertel eens wat jij zelf aan deze foto's kan opmerken? :) probeer eens vanuit de ogen van een vreemde te kijken en wat zou diegene dan zeggen?

Goed, 3e en de 4e zijn wat onscherp, bij het grazende paard ontbreekt het TOPJE van het oor en bij het galopperende paard is de achtergrond te druk... En de kleuren zijn wat uitgewassen maar dat komt door de felle zon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:14

Ha, dat zelfsreflectie doe je goed :)) Maar voor de volgende keer, doe hetzelfde en zorg er voor dat je dan niet last van deze factoren hebt. Probeer van te voren al een beeld te hebben hoe je het paard erop wil hebben, zorg voor een rustige omgeving, geen storende halsters of afgehakte lichaamsdelen etc en zorg ervoor dat ze goed scherp zijn!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:17

lifaya schreef:
Ha, dat zelfsreflectie doe je goed :)) Maar voor de volgende keer, doe hetzelfde en zorg er voor dat je dan niet last van deze factoren hebt. Probeer van te voren al een beeld te hebben hoe je het paard erop wil hebben, zorg voor een rustige omgeving, geen storende halsters of afgehakte lichaamsdelen etc en zorg ervoor dat ze goed scherp zijn!

Bedankt, maar hoe je het wendt of keert - de 4e blijft mijn favoriet! :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:20

Oke ik wil ook wel een keer weer een poging wagen... :=

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:27

Revanches; dat vind ik nou een hele gave foto. Lekker helder, lekker contrast erin.
HD; ik vind het erg bijzonder om te zien dat je anderen aangeeft dat ze meer contrast in hun foto kunnen stoppen, terwijl je dat zelf niet doet. Zoals Lifaya zegt; kijk eens kritisch naar je eigen foto's en pas dan eens toe wat je ziet.
Threefingers; ik vind het een kleurrijk geheel, maar ik kan er helemaal niks mee.
Hafjesliefde; vind de wolken er helder opstaan, maar de foto doet het niet voor me.
Hazira; leuke close-up zo, jammer dat hij niet scherp is.
Milan-lover; ik vind beide foto's geweldig!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:33

Mijn 2 foto's voor vandaag:

Afbeelding Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:36

Rechter is wel mooi gedaan, alleen maaaaaaaaaan is dat arme stokstaartje 'ingebouwd''... naar mijn mening veel te krap gecropped... terwijl die andere wat meer ruimte overheeft...
Goof schreef:
HD; ik vind het erg bijzonder om te zien dat je anderen aangeeft dat ze meer contrast in hun foto kunnen stoppen, terwijl je dat zelf niet doet. Zoals Lifaya zegt; kijk eens kritisch naar je eigen foto's en pas dan eens toe wat je ziet.

Doe ik wel, heb ik PhotoFiltre voor. Vaak zelfs! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:42

hd foto's beginnen wel beter te worden zoals je al in je zelf reflectie zei wat er verbetert kon worden hou dat in je gedachten ook voor mij foto 4 enkel zou deze nog iets scherper mogen zijn op het paard dus je sluitertijd wat sneller en misschien dan ook je iso wat hoger.
revanches wat een heerlijk foto mooie kleuren.
goof de eerste jammer van de uitsnede die 2de foto vind ik heel gaaf prachtige blik van deze kraan?vogel

mijn eerste nieuwe foto's met me nieuwe lens komen na t weekend..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:49

NathalietjeB schreef:
hd foto's beginnen wel beter te worden zoals je al in je zelf reflectie zei wat er verbetert kon worden hou dat in je gedachten ook voor mij foto 4 enkel zou deze nog iets scherper mogen zijn op het paard dus je sluitertijd wat sneller en misschien dan ook je iso wat hoger.
revanches wat een heerlijk foto mooie kleuren.
goof de eerste jammer van de uitsnede die 2de foto vind ik heel gaaf prachtige blik van deze kraan?vogel

mijn eerste nieuwe foto's met me nieuwe lens komen na t weekend..

Vreemd genoeg weet ik niet hoe ik mijn sluitertijd moet verhogen (ja, kan wel op de sportstand maar of dat werkt?). Handleiding heb ik ook al ingezien maar die is echt heel SUMMIER, amper maar een paar bladzijdes.

ISO heb ik de keuze uit auto, 3200, 1600, 800, 400, 200, 100. Sluitertijd is dus NIET te veranderen...

Heb deze namelijk:
Afbeelding