[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:11

Ik gebruik ze niet meer, hou niet van dat gewicht om mijn nek. Maar ik heb er ooit 1 gekocht bij de Mediamarkt, en inderdaad met die clips ertussen. Je kunt er 1 stuk dan tussendoen en dan is hij lang genoeg om schuin om te hangen als een tas. Ipv alleen om je nek.
ëdit: die female band, is dat wat? Die drukt dan niet zo op je borst als je hem schuin omhangt?

nienkefelice

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:36

hallo allemaal!

Nog 1 vraag van mijn kant, ik ben voor een nikon d5100 gegaan, na heel veel lezen en vragen en naar winkels te zijn geweest!

nu ben ik opzoek naar een lens, en zag ik deze: http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/t ... 2/#tab-tb2
nu is mijn vraag betekend Build in AF dat er autofocus in de lens zit? En dat betekend toch dat de scherpstelmonitor IN de lens zit? want dat moet bij de d5100..

Jullie zouden me heeeel erg helpen met dit antwoord! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:00

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:24

PKfoto schreef:
Ik gebruik ze niet meer, hou niet van dat gewicht om mijn nek. Maar ik heb er ooit 1 gekocht bij de Mediamarkt, en inderdaad met die clips ertussen. Je kunt er 1 stuk dan tussendoen en dan is hij lang genoeg om schuin om te hangen als een tas. Ipv alleen om je nek.
ëdit: die female band, is dat wat? Die drukt dan niet zo op je borst als je hem schuin omhangt?

Nee hoor hij is juist zo ontworpen dat hij over het midden tussendoor loopt, hij hangt altijd schuin op mijn heup als een schoudertas.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:26

Tnx voor de tips. Ik ben er ook nog steeds niet over uit of zo een sniper wat is. := Bij mij hangt camera zelden om mijn nek, veel te zwaar, maar vaak hangt hij wel over schouder enzo. :=

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:49

nienkefelice schreef:
hallo allemaal!

Nog 1 vraag van mijn kant, ik ben voor een nikon d5100 gegaan, na heel veel lezen en vragen en naar winkels te zijn geweest!

nu ben ik opzoek naar een lens, en zag ik deze: http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/t ... 2/#tab-tb2
nu is mijn vraag betekend Build in AF dat er autofocus in de lens zit? En dat betekend toch dat de scherpstelmonitor IN de lens zit? want dat moet bij de d5100..

Dit staat er bij info:

Deze lens is ontworpen voor gebruik met full frame sensors en is gebaseerd op de gewone 70-300mm lens van Tamron. Uitgerust met ingebouwde focus motor dus onder andere geschikt voor de Nikon D40 en D40X.
Er zit dus geen monitor in maar wel een motor ;) Bij de nikon lenzen zelf staat er vaak AF-S de S staat dan voor de ingebouwde scherpstelmotor :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:16

judithh schreef:
PKfoto schreef:

Nee hoor hij is juist zo ontworpen dat hij over het midden tussendoor loopt, hij hangt altijd schuin op mijn heup als een schoudertas.

Oh ideaal, zal ook eens neuzen op die site! Voor een vrouw wat fijner lijkt mij :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:43

Zo vandaag is naar een aantal winkels gegaan voor meer informatie. Voorlopig hebben we dus een aantal plus en minpunten en ik heb 3 modellen gezien die nog in aanmerking komen:
- Nikon D3100 -> was makkelijk instelbaar ed en de meneer van de winkel zei dat je bij foto's van bv het gezin een betere huidstint krijgt als bij canon.
- Canon EOS 1100 -> Is mijn vriendin de fotograag nog steeds heel erg over te spreken en die spreekt mij ook wel aan
- Canon D450 -> Die stond in de winkel met kitlens aan ongeveer dezelfde prijs als de eerste, dus daar moet ik nog wat over opzoeken

Nog tips of advies over deze 3 modellen? (het gaat vooral over de body's, we kopen er nu een gewone kitlens bij wss van 18-55 en later een telezoom van 55-250 ofzo)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:45

De Canon 450D is behoorlijk veroudert. Heb nog nooit gehoord/gemerkt van de betere huidstinten bij de Nikon D3100 :o dat zou toch meer aan de lens moeten liggen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:56

Betere huidstint ligt aan je witbalans, wat op elke camera manueel in te stellen is dus dat is echt grote onzin als je 't mij vraagt. 450D is een flink verouderd model gezien de 650D momenteel al op de markt is, dan zou ik naar de 550D / 600D kijken. 1100D is een prima instap body om mee te beginnen en leuk aan de prijs. Sowieso de 450D laten liggen. Je kan eventueel de D5100 ook nog overwegen.

Maar investeer in je objectieven, body's zijn feitelijk alleen een opslag en doorsluis tussenstopje ... ;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:27

Waarom zijn analoge camera's zo belachelijk goedkoop? :wow:
Ontwikkelen et cetera is al lang niet zo duur meer. Op Marktplaats vind je honderden analoge voor € 15 tot € 30,-.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:28

Ik heb hier eventueel nog een 450d te koop met kitlens

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:51

lovey_ou schreef:
nienkefelice schreef:
hallo allemaal!

Dit staat er bij info:

Deze lens is ontworpen voor gebruik met full frame sensors en is gebaseerd op de gewone 70-300mm lens van Tamron. Uitgerust met ingebouwde focus motor dus onder andere geschikt voor de Nikon D40 en D40X.
Er zit dus geen monitor in maar wel een motor ;) Bij de nikon lenzen zelf staat er vaak AF-S de S staat dan voor de ingebouwde scherpstelmotor :)

Oke bedankt voor de informatie! Betekend dit dat ik voor de nikon alleen nikkor lenzen kan kopen waar de scherpstelmonitor IN de lens zit, of betekend dit dat ik een andere tamron lens moet zoeken, ben toch wel opzoek naar een tamron lens omdat deze wat goedkoper zijn...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:27

Leonyr schreef:
Ontwikkelen et cetera is al lang niet zo duur meer. Op Marktplaats vind je honderden analoge voor € 15 tot € 30,-.

Omdat het ontwikkelen vrij duur is en de rolletjes vaak ook.
Maar iedereen is overgestapt op Digitaal dus ja :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:21

Courses schreef:
Leonyr schreef:

Omdat het ontwikkelen vrij duur is en de rolletjes vaak ook.
Maar iedereen is overgestapt op Digitaal dus ja :)

Ontwikkelen is nu bijvoorbeeld voor 100 foto's maar € 8,- bij een behoorlijk betrouwbare ontwikkelaar. Daarnaast heb je een rolletje vaak voor € 10,-. Het kost wel meer geld, maar het is niet extreem duur. Voor de accuoplader en de twee nieuwe batterijen die ik binnenkort moet gaan kopen voor mijn Alpha 350 ben ik meer kwijt. (Lees; rond de € 100,-)
En dan te bedenken dat de oude niet eens zo heel lang zijn meegegaan.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:07

Hallo,

Ik heb het topic een beetje doorgelezen, alleen ik heb zoveel berichtjes gezien en gelezen dat ik het nu even niet meer weet hihi.
Misschien dat jullie me kunnen helpen?
Ik ben op zoek naar een spiegelreflex camera rond de 450 euro. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor de paarden en de mensport. Het liefste wil ik gaan voor een canon of een nikon.
Wat voor camera + lenzen raden jullie mij aan?
Alvast bedankt

Gr B&W

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:15

Beide sets die hier op iedere pagina worden genoemd. :) De Canon 1100D + kitlens en de Nikon D3100 + kitlens kosten ongeveer 350 euro. Als je er ook een telezoom voor de paardjes bij wilt zul je nog even door moeten sparen, want een telezoom kost 200 a 250 euro. :=

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:33

Zelf ben ik al een tijdje aan het zoeken en ben deze tegen gekomen:

CANON EOS 1100D + EF 18-55 DC + EF 75-300 DC
en de
NIKON D5100 + 18-55mm objectief Zwart

Bij de nikon zit geen extra lens. De canon is geen full HD. (zomaar even wat verschillen)
Prijzen voor deze camera's zijn het zelfde, op dat punt zou ik voor de canon gaan maar als ik kijk naar de mogelijk heden ga ik weer voor de nikon.
Als ik de nikon zou kopen wat voor lens zou ik daar op moeten zetten?
Wat vinden jullie van deze 2 camera's?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:39

Je vergelijkt 2 bodies uit verschillende segmenten.

Canon 1100D <> Nikon D3100
Canon 600D <> Nikon D5100

En ik zou de 75-300mm vermijden en gaan voor de Canon EF-S 55-250mm II IS. ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:43

nienkefelice schreef:
lovey_ou schreef:

Dit staat er bij info:

Oke bedankt voor de informatie! Betekend dit dat ik voor de nikon alleen nikkor lenzen kan kopen waar de scherpstelmonitor IN de lens zit, of betekend dit dat ik een andere tamron lens moet zoeken, ben toch wel opzoek naar een tamron lens omdat deze wat goedkoper zijn...

Ehm ik snap je niet helemaal maar je kan alle nikon lenzen kopen die je wilt alleen die met scherstelmotor hebben autofocus deze lenzen worden vaak AF-s genoemt je kunt ook zonder scherpstelmotor nemen maar dan moet je met de hand scherpstellen iets wat jij niet wilt begrijp ik. Aangezien er een scherpstelmotor in de tamron lens zit kun je die gewoon kopen. Sommige tamron lenzen hebben ook geen scherpstelmotor dus daar moet je wel even naar kijken! Bijvoorbeeld van de 70-300 tamron zijn er 2 versies 1 zonder scherpstelmotor die zoon 50? euro goedkoper is als de lens met scherpstelmotor. Ze hebben niet van alle lenzen 2 soorten hoor :n

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:27

Canon gaat eindelijk binnenkort ook een mirrorless camera uitbrengen. :) Geen EF-S mount, maar EF-M. Misschien leuk cameraatje voor erbij. :+

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:06

Ik heb nog een vraagje!

Zou het mogelijk zijn om op de Nikon D3100 (met een tussenstuk) de lenzen van mijn vaders oude camera te plaatsen en gebruiken? Die zijn van het merk Pentax en Sigma...
Ik heb al naar een paar winkels gebeld maar die weten het niet of hebben het niet. Maar zo'n tussenstuk bestaat wel (en voor 30 euro bespaar ik mij dan zo'n 250 euro voor een telezoom en kan ik ook nog de andere lenzen van mijn vader gebruiken!)

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:38

hallohalloo,
nadat ik op school fotografie les kreeg met spiegelreflex begon ik me er erg voor te intreseren :)
maar nu ben ik een beetje aan de gang gegaan met een klein dingetje van mn vader,
maar ik wil er toch zelf 1 voor mn verjaardag vragen!
welke zouden jullie aanraden voor mij? ik wil wel een spiegelreflex waar ik veel mee kan!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:39

SecretMe schreef:
hallohalloo,
nadat ik op school fotografie les kreeg met spiegelreflex begon ik me er erg voor te intreseren :)
maar nu ben ik een beetje aan de gang gegaan met een klein dingetje van mn vader,
maar ik wil er toch zelf 1 voor mn verjaardag vragen!
welke zouden jullie aanraden voor mij? ik wil wel een spiegelreflex waar ik veel mee kan!

Wat is je budget? Wat wil je precies fotograferen?

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:42

ik heb niet echt een budget want ik vraag het voor mijn verjaardag,
maar ik wil gewoon vanalles fotograferen, tot aan dieren, honden paarden katten maar ook gewoon omgeving en landschappen of bloemen en een beetje wat in mijn onderschrift staat :)