Voor beweging iig 1/500 als sluitertijd, 1/800 vind ik persoonlijk beter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LBfotografie schreef:Ik heb hier even een vraagje.
Ik was vanmiddag weer op een keuring foto's aant maken en toen zaten er inees beelden bij waarvan die zij, kan beeld niet afspelen. Mijn camera kan niet eens filmen dus vond het vrij raar.
heb hem maar verwijderd en ben verder gegaan. en later had ik het nog een keer. weer verder gegaan.
maar wat is dit? heeft een van jullie een idee?
Ik fotografeer trouwens met een canon 450d
_Roosmarijn_ schreef:Ga je paarden fotograferen?
Voor beweging iig 1/500 als sluitertijd, 1/800 vind ik persoonlijk beter.Portretfoto's kan je met 1/320 ongeveer ook wel doen. En diafragma is het mooiste als je die zo klein mogelijk houd qua getal. En dan kan je bij bewolkt weer nog spelen met je ISO of eventueel een langere sluitertijd (is meer licht).
JolandaS schreef:LBfotografie schreef:Ik heb hier even een vraagje.
Ik was vanmiddag weer op een keuring foto's aant maken en toen zaten er inees beelden bij waarvan die zij, kan beeld niet afspelen. Mijn camera kan niet eens filmen dus vond het vrij raar.
heb hem maar verwijderd en ben verder gegaan. en later had ik het nog een keer. weer verder gegaan.
Wordt deze foutmelding niet in de handleiding genoemd?
LBfotografie schreef:Ik heb hier even een vraagje.
Nouks schreef:Klinkt als simpelweg een fotobestand (of ander bestand) dat niet kan worden afgespeeld op de camera. Dit kan bijvoorbeeld een wordbestandje zijn die op je SD-kaart staat, of een corrupte JPG/RAW. Camera weet dan niet wat 'ie ermee moet en geeft die foutmelding.
Mochten het inderdaad corrupte bestanden zijn geweest zou ik het goed in de gaten houden, als het vaker gebeurt met dezelfde geheugenkaart is het waarschijnlijk tijd voor een nieuw kaartje.
Colorado schreef:Zo, kom ik toch maar even binnenvallen. Ik zit nu namelijk al 2 dagen mee te lezen, en heb het idee dat ik niet ga vinden wat ik zoek, maar ik dacht, ik kan het altijd vragen. Ik ga namelijk mijn PWS waarschijnlijk over analoge fotografie doen, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het werken in een donkere kamer. En waar ik het beste de spullen vandaan kan halen, wat voor tijd ik er ongeveer voor uit zal moeten trekken en of iemand ervaring heeft met het zelf afdrukken van kleurenfoto's. Ik heb al gegoogled en ben al een heel stuk onderweg wbt informatie, weet eigenlijk al zo goed als wat ik nodig ga hebben voor het afdrukken in zwartwit. Maar het is natuurlijk fijn om een persoonlijke vraagbaak te hebbenEn vooral over het zelf kleurenfoto's afdrukken kan ik eigenlijk niet zoveel vinden. Dus, bij deze