[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:59

jeetje

je moet echt even opschieten methet volgende stuk hoor

Kom op, pen ff door

Kom maar snel met het volgende stuk dus!

MirZam

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 06:58

Erg snel ik weet het, maar jullie moeten er een tijde op teren er breken drukke tijden voor me aan, maar wel een extra lang stuk! Hoop dat het in de smaak valt..

Op de muur aan de kant van de deur is met zwarte vegen een tekst geschreven. Rick moet goed kijken wil hij kunnen lezen wat er staat. Dan ziet hij het “Laat ons met rust, Ferdi en ik blijven samen. Zet je leven niet op het spel.” Rick weet niet goed wat hij hier mee moet. Mijn leven op het spel? denkt hij. Het eerste wat hij dan denkt is dat de vegen van de muur af moeten, zijn ouders mogen dit niet zien. Als ze het zien zullen ze hier gelijk weg willen en heeft hij geen kans meer om Crissie te helpen. Rick loopt de kamer uit om iets te zoeken waarmee hij de muur schoon kan maken. Hij komt terug met emmer en spons. Hij doopt de spons in het water en heft zijn hand om de eerste letters uit te vegen. Als hij opkijkt ziet hij dat alle letters al van de muur verdwenen zijn. Een koude rilling gaat door hem heen. Rick beseft dat het geen spel meer is en vind het ook wel erg eng worden. Maar als hij aan Crissie denkt wil hij doorgaan.

Rick gaat op zijn bed liggen. Hij is zo moe van alle indrukken dat hij bijna gelijk in slaap valt.
Als hij wakker wordt ziet hij dat het al zeven uur in de ochtend is. Er is vannacht dus niks gebeurd. Rick is nog steeds niet helemaal bijgeslapen dus hij sluit zijn ogen weer een slaapt verder. Dit keer droomt hij over Crissie. Zijn droom wordt verstoord als hij overgaat in een nachtmerrie. Hij ziet beelden van Ferdi met een meisje. Het meisje ziet er niet geheel normaal uit, het doet hem denken aan het meisje uit de film The Ring. Alsof ze een geest is. Ferdi daarentegen ziet er normaal uit. Hij ziet ferdi aanbellen bij het huis war Rick nu woont. Er doet een jongen open, Rick vermoed dat hij van zijn leeftijd is. Hij kijkt echter totaal niet vriendelijk. De deur gaat dicht als Ferdi naar binnen is gegaan en dan klinkt er een luidde schreeuw. Dan schrikt Rick wakker. Zijn hart klopt snel en hij is compleet bezweet. Wat zou dit nou weer betekenen? Rick kijkt naar zijn computer en ziet dat deze aan staat. Er is weer een tekst getypt in word. Dit keer een langer stuk als gisteren. Rick gaat achter zijn computer zitten en leest: “Je moet me helpen, ook jij zult geen rust hebben voor ik het heb, Ze zal ook achter jou aankomen en jou ook niet mer rust laten. Ze wilde mij, ze heeft me gekregen. Door mijn lichaam te vinden en te zorgen dat mijn moordenaar gepakt wordt zal ik kunnen rusten. Eerder is rust onmogelijk en zal ik bij haar moeten blijven. Rick, help me.” Verbijsterd zit Rick achter de computer, Ferdi heeft zijn kans gegrepen om Rick te laten weten wat de bedoeling is.

Zijn lichaam zoeken? Denkt Rick. Waar moet ik in hemelsnaam beginnen! Hij besluit even rustig na te denken. Op de sites hebben ze gezien dat de geest ronddwaalt op de plek waar de persoon is overleden. Ferdi is dus in dit huis om het leven gebracht. Maar door wie en vooral waarom. En waar kunnen ze een lichaam zo lang verstoppen. Zijn gedachtes lijken heel onwerkelijk en Rick heeft het idee dat hij middenin een film zit. Rick gaat weer op zijn bed liggen. Als hij een uur later op de klok kijkt beseft hij dat hij weer in slaap gevallen is. Nu is het ook wel tijd om op te staan, dus Rick trekt zijn sportkleren aan om een stukje te gaan lopen. Dit keer gaat hij niet naar het meertje maar door het dorp. Hier heeft hij nog niet veel van gezien sinds hij hier woont, misschien ook wel fijn om daar een beeld van te krijgen. Als hij door de winkelstraat rent ziet hij Ferdi lopen. Rick twijfelt geen moment en gaat harder lopen om Ferdi in te halen. Als hij zij hand op Ferdi’s schouder wil leggen is hij er ineens niet meer. Nu wordt ik echt gek denkt Rick. “Ik zal er wel teveel mee bezig zijn.” Zegt Rick tegen zichzelf. “Je bent niet gek, niet iedereen kan me zien, maar jij kunt dit zeer zeker wel” hoort Rick een stem zeggen. “Ik ben je gevlogd zodat ik je wat kon vertellen zonder dat kreng erbij. Ik kan echter alleen weg als ik met iemand uit het huis meega. Verder ben ik opgesloten en heb ik niks te zeggen.” Rick staat stil en kijkt om zich heen. Hij probeert een beeld te krijgen bij het geluid.
“Als je er klaar voor bent leg ik je alles uit.” Dan blijft het stil. Rick kijkt wild om zich heen. Terug praten heeft geen zin, iedereen zal denken dat hij gek is.

Rick zet de looppas weer in en gaat naar huis. Hij loopt gelijk naar boven en stapt gelijk in de douche. Dit keer wordt hij met rust gelaten. De hints zijn nu ook wel duidelijker als het verdraaien van een kraan. Ruim een half uur staat Rick onder de douche. Heerlijk dat hij even niet gestoord wordt. Het water is lekker warm en de badkamer vult zich met stoom. Rick geniet echt van de lekkere warme douche. Rick schrikt op als de deur met een klap dichtslaat.
Die zat toch echt op slot, bevestigd Rick in zichzelf. Als hij kijkt ziet hij dat de deur inderdaad op slot zit. Zijn relaxte moment is gelijk verstoord en Rick is weer op en top gespannen. Hij droogt zich af en loopt naar zijn kamer om zich aan te kleden. Op zijn kamer lijkt alles normaal en Rick slaakt een zucht van opluchting. Hij heeft nu even geen zin in al die gekkigheid. Hij gaat achter zijn computer zitten en start MSN op. Een kijken of daar iemand is. Helaas niemand online. Wel heeft hij een mailtje. Hij opent zijn mail en klikt een naamloos mailtje aan. Het mailtje verschijnt op zijn scherm:

Beste Rick,

Om je niet al te bang te maken probeer ik het je op deze manier te vertellen. Zodra je deze mail gelezen hebt zal hij verwijderd worden uit je mailbox. Zoals je weer ik mijn naam Ferdi.
In de visioenen heb je al gezien dat er in dit huis iets vreselijks gebeurd moet zijn. Ik weet zelf echter ook niet wat er gebeurt is. Jij zult dit voor me moeten ontdekken zodat ik mijn weg naar het volgende leven kan voltooien. Helaas kun je mij niet altijd zien en kan ik je niet helpen. In dit huis woont ook Anna, dat is een vrouwelijke geest, maar deze is minder goed gezind als ik ben. Wat er met haar gebeurd is is voor mij ook een raadsel. Als je voor ons beide kunt ontdekken wat het verhaal achter onze dood is zullen wij onze weg kunnen vervolgen. Dit huis zal dan leeg zijn en aan jullie toebehoren. Help ons en jezelf, maar ben voorzichtig, Anna gelooft niet in mensen.

Ferdi.

Rick gelooft zijn ogen niet, hoe kan dit nou? Hoe kan dit nou zo werkelijk op zijn scherm en in zijn mailbox staan. Het lijkt gewoon alsof een bekende hem een mailtje stuurt. Hoewel er geen afzender vermeld is. Maar goed, wat moet ik hiermee, denkt Rick. Hoe kom ik erachter wat er in dit huis gebeurt is. Het verhaal van Ferdi is natuurlijk ook niet terug te vinden in kranten en dergelijke, dan had Crissie ervan op de hoogte moeten zijn. Misschien het verhaal van Anna wel. Rick surft over internet naar een kranten archief. Dit is natuurlijk onbegonnen werk, hij weet totaal niet in welke periode het gebeurt moet zijn. Rick besluit te zoeken op adres. Hij typt in : Bosboomlaan 13 en drukt op zoeken. Er verschijnt een artikel, maar dit heeft op het eerste gezicht niks met het huis te maken. Hij opent het bericht en begint te lezen.

“Het lichaam van Anna Versluis, het meisje dat sinds 23 maart 1980 vermist is, is vandaag gevonden in een huis aan de Bosboomlaan. Ze is recent op gruwelijke wijze om het leven gebracht. Van de dader ontbreekt elk spoor en van een motief is ook geen sprake.”

Van de dader ontbreekt elk spoor? Denk Rick. Er wordt iemand vermoord in je huis en je weet niet wie het gedaan heeft? Hoe kan dat. Hij leest verder.:

“Doordat de vorige eigenaar is overleden en de kinderen het huis niet wilden bewonen staat het huis al geruime tijd leeg. Het is onbekend wat Anna Versluis in dit huis ging doen en of ze hier vrijwillig naartoe is gegaan. Het is echter wel duidelijk dat er sprake is van moord”

Het bericht heeft op 23 augustus 1980 in de krant gestaan ziet Rick. Ze is dus ruim vijf maanden vermist geweest. Dus Anna de kwade geest is ook in dit huis om het leven gekomen. Haar lichaam is gevonden dus dat hoef ik niet te zoeken denkt Rick. Als er verder geen berichten van zijn zal het wel een onopgeloste moord zijn. Ook wel apart dat ze in een bericht zetten dat het duidelijk is dat er sprake is van moord, zonder dat ze er verder iets van weten.

Misschien dat Google me iets meer kan vertellen. Hij typt in “Anna Versluis”.
Als snel verschijnen er verschillende artikelen. Dan ziet hij er een staan met de volgende titel:
“Inside information rond de moord op Anna Versluis.” Rick klikt op de titel en de site verschijnt op zijn scherm. Er staan allerlei kopjes. Waaronder “het verhaal” en “Foto’s”. Het zal toch niet zo zijn dat het hele verhaal zo op internet staat. Rick klikt op het kopje “het verhaal” en een pagina met een groot stuk tekst verschijnt op zijn scherm. De achtergrond is duister, een beetje zwart met grijs gevlamd. Rick begint te lezen:

“Nee Rick, dit verhaal staat niet echt op internet, dit is alleen voor jou beschikbaar. Ik ben niet de moordenaar, ik weet echter wel hoe het precies gegaan is met Anna. Anna heeft op gruwelijke wijze de dood moeten vinden. 23 maart 1980 Anna is door een jonge man naar dit huis gelokt. Anna werkte in een boekwinkel in het dorp waar zij de man van kende, ze vond hem zeer interessant en was zelfs tot hem aangetrokken. Hij beweerde hier te wonen en Anna zo goedgelovig als ze is twijfelde hier niet aan. Ze had een gezellige avond verwacht. Niets was minder waar.”

Rick stopt even met lezen. Zou hij gewoon een heel verslag krijgen van wat er gebeurd is? Wil hij dit allemaal wel weten? Wil hij wel weten op welke vreselijke manier Anna de dood heeft moeten vinden? Terwijl Rick dit denkt verschijnt er op het scherm:

“Je zult wel moeten, ze hebben je nodig.”

Rick schrikt. Worden zijn gedachtes nu ook al openbaar? Hij voelt alle kracht uit zijn lichaam wegvloeien. Op dat moment ziet hij zich boven zijn lichaam uit stijgen, alsof hij naar zichzelf in een film kijkt. Hij ziet zijn lichaam naast de stoel op de grond liggen. Op dat moment komt er een flits aan beelden voorbij. Zwart,rood,groen,wit,geel, dan ineens staat hij beneden aan de trap. Maar het is niet het huis waar hij woont, tenminste niet nu. Alles is anders de hele stijl het ziet er zelfs een beetje vervallen uit en het is donker.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:05

spannend!!! Haha!

echt leuk verhaal!
leest makkelijk weg! Ja

jollyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:15

leuk verhaal!! Sigaar ik heb het in 1keer helemaal gelezen Haha!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:37

en ik ben benieuwt naar het volgende stuk !! Tong uitsteken Knipoog

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:45

Wow echt geweldig ! Wat kun jij super schrijven zeg, zit op mijn werk te lezen en ben echt helemaal verdiept in je verhaal. Hopelijk komt er snel een vervolg, ik kan in ieder geval niet wachten !

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:36

Hoop dat je het niet zo druk krijgt en snel een nieuw stuk kan schrijven Ja

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:31

goed stuk, ik hoop ook snel op een nieuw stuk.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:36

Jeetje: prachtig! Ik word er wel bijna bang van.. Knipoog Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:18

Verder!! God stuk Haha!

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:24

Spánnend Pling

ellen12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:28

ja he iris

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:50

Wauw!!!
ik had geen tijd gehad, dus nu twee stukken geleze Ja
erg leuk geschreven Ja
vind het knap dat je er zo'n mooi verhaal over kunt schrijven Haha!
hoop dat je gauw verder schrijft Knipoog tis nu zo spannend

wel zitten er af en toe in het verhaal kleine typfouten Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:51

Ge-wel-dig!! knap dat je je stuk elke keer were zo spannend weet te maken en dan weer op het goede moment stopt Lachen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 16:01

nujaro schreef:

Kan kloppen ja.. Dit stuk heb ik op de laptop getypt toen we aan het draaien waren.. in het donker dus..
Heb er al veel uitgehaald, maar lees er makkelijk overheen Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:04

MirZam schreef:
nujaro schreef:

Kan kloppen ja.. Dit stuk heb ik op de laptop getypt toen we aan het draaien waren.. in het donker dus..
Heb er al veel uitgehaald, maar lees er makkelijk overheen Knipoog

kan gebeuren Knipoog

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:22

Wauw!! Ga door Haha! het is echt super spannend!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:07

Ik krijg er de kriebels van.. Hij is echttttt goed!!

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:14

Woow... Dit is echt een spannend verhaal !!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:31

en nu maar hopen dat je snel weer tijd hebt om nog een stuk te schrijven.

Ik weet precies wat je bedoeld met typen met een laptop. Ik betrap mezelf er ook op dat ik veel meer fouten maak met de laptop dan met de pc Tong uitsteken

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:10

zou hij nu de wereld van die geesten zien Haha! ?

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:13

Woeii... spannend! krijg echt kippenvel van!! Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:51

ik wil echt wel meeer!!! Haha!
echt spannend Haha!

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:33

super stuk Haha!
meeeeer Tong uitsteken

Hilde_92