[Verhaal]Zonder kleuren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: [Verhaal]Zonder kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:38

Wat een kort stukje Vriendjes zijn?

Ik wil meeeeer!! Vork

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:36

Òhnee he.. Heb je verhaal gelezen.. Verdrietig
Wat mooi..

ALLEEN NU GA IK OP VAKANTIE EN GA IK ALLES MISSEN
*SCHREEUWT*

Zucht..

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:35

Ik vertrek nbinnen 2 weken ook op reis. En ga het nu, eigleijk heel de zomer, wat druk hebben. Dus zoveel zal ik wel niet bijschrijven. Ik ben nu bezig met het nieuwe stukje...

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:43

Haha!

sandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:08

Hij is echt leuk hoor!!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:21

goed stuk en neem de tijd..
ga dinsdag 4 weken op vakantie..
maar daar is internet dus kan de eerste 2 weken nog wel bij lezen. haha

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:19

leuks tuk
die aaron is echt zwaar irritant

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:30

Komt er nog meer? Bloos

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:06

Ik ben bezig met een nieuw stukje, heeft wel een tijdje geduurd Ach gut . Dit stukje gaat wel één van de laatste zijn...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:07

maak je er an wel een mooi slot aan? Lachen

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:17

Denk wel dat het een goed einde zal worden

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:58

“Meen je dat nu?” ongelovig keek Matthias me aan. “Je hebt alles verzonnen?”
“Nee, ik moest van Joren,” Ik voelde mij hier echt niet goed bij. Ik had dit allemaal heel snel verzonnen, en het klonk helemaal niet geloofwaardig.
“En waarom? Jenda, ik geloof je niet,”
“Geloof wat je wil!” ik draaide mijn rug naar mijn broer toe. Hij mocht niet zien dat ik begon te huilen.
“Jenda?”
“Ga weg, Matthias!” beval ik hem.
“Waarom stoot jij iedereen af in je omgeving?”
“Matthias, ik wil dat je weg gaat,”
Ik hoorde hem duidelijk zuchten.
“Ik wil dat je me iets beloofd,” zei hij even later.
“Wat dan?”
“Dat je niet meer in de buurt komt van Aaron en als er iets gebeurd dat je het zegt. Ook wil ik dat je de waarheid spreekt. Beloof je dat?”
“Ik spreek de waarheid,”
Weer even een stilte.
“Wist jij dat van Natasja?”
Ze heeft het verteld! Waarom kan zo zij zo sterk zijn en ik niet.
“Wat dan?”
“Van haar en Aaron,”
“Wat is er gebeurd?”
“Hij heeft haar ook...” Matthias zweeg even “Hij heeft hetzelfde gedaan als bij jou. En waarschijnlijk bij nog andere meisjes,”
Ik vond het niet fijn om te horen, dat ik niet de enige was, dat hij nog andere heeft pijn gedaan, dat ik eigelijk voor hem niet speciaal was maar gewoon iemand waar mee hij zijn zin kon doen. Misschien wel een rare gedachte van me, maar zo voelde het eigelijk wel.
“Jenda, is het waar wat je me daarnet zei?”
“Nee,”

Enkele maanden later

Geeuwend liep ik de trap af. Het vroeg opstaan voor school was ik niet meer gewend. Vandaag was het de allereerste schooldag van het nieuwe schooljaar. Mijn laatste jaar op de middelbare school en veel zin had ik er niet in. Ik zag er flink tegen op om Joren weer te zien. De laatste keer dat ik hem had gezien was in het ziekenhuis, toen had ik het ook uitgemaakt. Ik weet nog dat ik toen het einde van al het slecht in mijn leven niet zag en ik wou hem er niet mee intrekken. Later gezien had ik moeten wachten want het einde van het slechte is heel vlug in zicht gekomen. Van Aaron heb ik nooit meer iets gehoord, die is waarschijnlijk naar het buitenland gevlucht. Maar ik ben er zeker van dat hij me met rust zal laten. Een soort van voorgevoel.
“Goeiemorgen,” zei ik tegen Tom die aan de ontbijttafel een boterham aan het eten was.
“Goeiemorgen, er op uit voor je eerste schooldag?”
Ik haalde mijn schouders op.
“Voor je laatste jaar, je bent er bijna van af,”
“Ik zie er tegen op om Joren weer te zien,”
Tom zweeg even, hij leek diep na te dneken wat hij hier op zou zeggen. Gedurende de vorige maanden hebben wel aal een paar keer meningverschillen gehad over Joren. Tom vond hem niet zo goed voor mij, volgens mij begreep hij me niet genoeg in mijn situatie. Ik vind dat hij me heel goed begreep.
“Dat zal wel loslopen, misschien komt het allemaal weer goed tussen jullie,” zei hij heel enthousiast. Ik glimlachte. Eigelijk hoopte ik dat het niet meer goed zou komen tussen ons, wel nog vrienden maar geen stel. Het zou allemaal wel stroef verlopen enzo.
“En anders heb je die, hoe noemt die jongen weer?”
“Wie?”
“Nou je hebt er twee, die twee broertjes,”
“Wannes en Thomas,”
“Ja die, één van die twee zou toch wel geschikt zijn voor je,”
Ik zuchtte. Tom had ze amper gezien, hij had alleen gehoord dat ze rijk waren. En met die thomas zou ik zeker niets willen beginnen. Met hem heb ik deze zomer ook heel veel rusie gehad en zijn broer heb ik bijna nooit gezien. Wel veel gezien, maar niet veel gesproken. Trouwens die is veel te ingewikkeld voor me.
“Waarom zouden die geschikt zijn voor me?”
“Nou, ze hebben een paard,”
“Thomas heeft een paard, wannes niet,”
“Het zijn toch vriendleijke jongens?”
“Tom, geef gewoon toe dat je dat zei omdat ze rijk waren,”
“Ik wou je gewoon helpen, meisje,”

“jenda!” Vershcrikt draaide ik me om. Voor mij stond een persoon die heel enthousiast naar me keek en ik herkende haar amper.
“Karen, wat ben jij verandert!”
“Vind je? Jij anders ook. En hoe is het met je? En waarom heb ik zolang niets van je gehoor?”
“Goed met jou?” haar andere vraag negeerde ik, ik ging haar echt niet zeggen dat ik een paar maanden in therapie heb gezeten. Ze zou me dan maar heel scheef bekijken.
“Ook goed hoor, en ben je nog met Joren?”
“Nee, al een tijdje niet meer,”
“Och maar jullie waren zo een mooi koppel,”
Ik haalde mijn schouders op “Het verliep toch wat moeilijk hoor. En heb jij geen vriendje?”
“Ja, misschien ken je hem nog. Die nieuwe jongen van school, Wannes. Nauwja nieuw, van vorig jaar dan,”
Er verscheen eeng rote glimlach op mijn gezicht.
“Tuurlijk dat ik die ken. Die zijn broer zijn paard staat bij mijn broer,”
“Ah thomas, dies ook knap he,”
“Knap misschien, maar die zijn karakter,”
“Dat misschien wek. Och wannes is daar,” vlug liep ze van me weg. Helemaal alleens tond ik nu op de speelkoer. Ik keek wat rond of ik mensen herkende van vorig jaar. Maar al snel kwam ik tot de conclusie dat ik heel erg weinig vrienden heb. Iedereen is wat bang voor me, voor mijn grote mond. Enzo geraak je in deze situaties, dat je helemaal alleen bent.
“Jenda?”
Die stem herken ik, een stem die ik vandaag liefst niet had gezien. Langzaam draaide ik me om en zette een glimlach op mijn gezicht.
“Dag joren,”
“Tijdje geleden he meisje. Hoe is het nu met je,”
“Alles verloopt weer zoals het moet of toch zo goed als. Met jou?”
“Dat valt wel mee. Ik heb je wel gemist,”
Ik glimlachte. Alsjeblieft Joren, zwijg! Zorg niet dat ik weer verliefd op je wordt nu ik er pas over ben.
“Maar ik dacht dan dat je mmij niet meer kon zien enz en nu ... heb ik iemand nieuw. Sorry, ik moest het je gewoon vertellen, ik voelde me wat schuldig tegen over je,”
Mijn wereld stortte in. Iedereen heeft iemand, buiten ik dan. Ik keek Joren aan, hij zag er nog altijd zo knap uit. Ik kon wel op mezelf slaan. Waarom heb je hem laten gaan?
“Jenda?”
Ik keek weer naar hem op. Voelde weer wat vlinders vliegen in mijn buik en voelde me verloren.
“Sorry,” snel liep ik van hem weg. Ik wou hem niet meer zien, of toch even niet. Ergens in een hoekje van de speelplaats stelde ik me. En dacht na, hoe dat Aaron mijn leven heeft verandert, wat niet meer vlug goed zal komen. Maar op een of andere manier voelde ik mij vrij, ik voelde dat ik de kracht had voor nieuwe vrienden te maken, en ooit zal ik wel tegen de perfecte jongen voor mij botsen, en Joren of Aaron zullen dat verleden tijd zijn. De één wat meer dan de andere...

EINDE

Misschien niet zo'n denderend einde, maar het kon niet blijven duren...
Ik zal wel aan een nieuw verhaal beginnen als ik een goed onderwerp vind. Als iemand ideeën heeft, pb-box staat altijd open

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:47

zucht jammer dat het afgelopen is maar ik vnt het wel een goed einde ,
ja !! Haha! Tong uitsteken ik heb gene ideen voor je Tong uitsteken ben zelf altijd inspiratieloos Tong uitsteken darom benk altijd lezer (A) haha

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:44

Ik vond het een erg goed verhaal.. maar het einde.. nee, lijkt net alsof je gewoon gestopt bent met het stukje en toen maar meteen dacht zo nu stop ik er helemaal mee omdat het me anders teveel werk is. Maargoed.. De rest van je verhaal was wel goed. Nu kan ik zelf verder denken omdat voor mijn gevoel het verhaal niet af is Tong uitsteken . Toch echt goed hoor!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:47

Ontzettend mooi verhaal!
(en meteen even een posts voor de mails Knipoog )

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:15

wat ontzettend jammer dat ik het nu pas lees... Echt een super verhaal... einde had alleen wat spectaculairder gemogen naar mijn smaak... zo gauw je weer een nieuw verhaal op bokt heb, lees ik het graag Knipoog

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:58

Echt een heel mooi verhaal!
Jammer dat het afgelopen is, en ik hoop dat je snel weer een verhaal plaatst op bokt!

(Ik heb sommige stukken hier met tranen in me ogen gelezen! Bloos )

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:47

het was echt een super mooi verhaal Haha!
jammer dat het dan weer stopt, maar ja overal komt een einde aan Knipoog

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:07

wat een geweldig eind hoor..
als je een nieuw verhaal begingd zou ik graag een pb ontvangen Lachen