Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:15

@kimbalover, had ik geprobeerd maar lukte niet, en ik heb maar 1 oog waar ik op het moment door kijk i.v.m onsteking aan andere oog, waar ik dus slecth dor zi, waardoor ik snel last krijg van me oog, en daarom nit echt de tijd ervoor nam! ik kan beter maar ik vind hem opzich we grappig geworden, echt lelijk is hij niete gr. annique

pollewopsie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:15

ik heb ook weer wat geprobeert..
ik vind hem zelf niet heel leuk..
ik maak nog wel een nieuwe
hier is ie..
Afbeelding

Carmax

Re: Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:02

Nou, dit is mijn bewerking, ik vind m zelf behoorlijk mislukt maar jullie mogen m toch zien , hier komt ie:

Afbeelding

mijn commentaar op de andere bewerkingen komt nog

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:05

mijn lijst....

Pagina 1
rivanalover : Ik vind hem wel leuk..maar ik hou er niet echt van.
Kkkaren :Leuk..! ook leuk datje nog iets met het paard hebt gedaan!
paOlien :Mooi gedaan...allen je boom..
paOlien 2 eze vind ik mooier....goed gedaan!
X_Fjorden_X:Vind de kleuren die je hebt gebruikt wel leuk..lettertype niet zo...veder niet echt bijzonder..
haffiemeisje :Leuk datje 4 veschllende texturen er in hebt!
Elaine : beetje simpel...en ik vind hetpaard wegvallen tegen het zwarte randje
ymneuss :Leuk!...allen jammer van dat stukje bij dr oor...en letterkleur vind ik er niet zo bij passen..

pagina 2
rivanalover 2 : Ditis niet echt mijn style...
cp112 :Ik vind de 2e mooier ik vind het allen jammer dat 1 deel van het paard licht is..
PrinCessRomy: leuk...allen de naam mogwel iets duidelijker..andere kleur..
Rosanne89 :Mooi....
Wineds : ik ind um mooi...allen ik vind het paard nu in een rare..uh pose staan..alleen wel heel mooi gedaan!
Ninigirl : Te simpel...gewoon door oefenen..
Clairtjuh : Ik persoonlijk denk dat ie leuke was...als je het gedeeltevan het paard wat nioet in de roos zit ook zater had moeten maken...
miss_annetjj : Mooi....hele mooie kleuren!
Jessiejl0ve : Te simpel
Suzanne_k : leuk...allen beetej raar voorbeen

Pagina 3
Stravero :Simpel en nietzo netjes...maar gewoon door oefenen!
paOlien 3 : Super netjes uitgeknipt!
Boyke_Candy : zie de foto niet
LIQUITA : Hij oogt een beetje simpel...maa wel leuk..mooi lettertyper ook!
Kanzi : wel leuk...Jamemr van die letters...beetje onleesbaar..
pipanda : HAHAHA leuk! mooimet dat schaduw..maart is een merrie
Qhorse : Beetje simpel...vind groen en rood nietecht leuk bij elkaar....wel leuk dat hartje!

Pagina 4
Qhorse : Simpel...
luxje : weet niet echt wat ik er van vind
Boyke_Candy : Heel mooi!
Nevony : HAHAHA weet zo'n leuk! leuk...allen niet zo netjes uitgeknipt..
Sigislief :Vindhet groene randje er onder niet zo mooi..
pipanda : Leuk..
xNirvje : Beetje james bond achtig Wel een beetje simpel

Pagina 5
Shivatjuh01 :Mooi..allen nogeen beetje leeg...
_lucy_ : Leuk!! hele mooie letters!!
Nynkk : leuk dat het bruin terug komt!
Sigislief :Simpel...niet echt netjes en onlees baar..
loveSaros : Leuk! heel vrolijk
kimbalover : leuk alleen jammer dat de randen van het paard zo vaag zijn..
smeetjoew : Leuk...heel crea!
l0rdJ : Jammer dat de tekst niet echt duidelijk is..

Pagina 6
pollewopsie7 :Jammer datje het paard nu niet zo goed meer ziet...
Sanchowtju : Heel mooi gedaan! alles uit losse stuken neem ik aan?

zo..*zucht*dat was het...

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:06

nou, dit is mijne, niet helemaal wat ik gehoopt/verwacht had.. ben er ook niet zo kapot van, maarja..

Afbeelding

hoop dat ie er een beetje duidelijk op komt

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:10

Mooi hoor alleen de bleom had wat meer kleur gemogen iets rozer ofzo

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:16

love_wiepke schreef:
Sanchowtju: Heel mooi gedaan! alles uit losse stuken neem ik aan?

Dank je ja alles apart bij elkaar gezocht (raam, muur, bank, laarzen, schilderij) was best veel werk

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:02

Blz4

Luxje;Leuk gedaan,alleen lijkt die ene lijn door het paard heen te lopen,andere lijn loopt precies goed alsof ze er met haar beentjes overheen ligt.
Boyke_candy;Ik zie niet echt een verbetering sorry
Nevony;grappig gedaan
Sigislief;Dat gif groene randje zou ik weglaten,Letters zijn wel leuk van vorm.
X nirfje;Leuke letters

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:14

Hier mijn bijdrage wat vind je er van hij lijkt simpel voor een echte bewerker is het dat ook,
maar voor een leek zoals mij vind ik het al heel wat

* eerst heb ik haar helemaal uit geknipt
*toen heb ik de schaduw uit haar achterpoot gehaald
( zoals ik in je profiel kon bekijken bij andere foto`s ben ik er vanuit gegaan dat het schaduw was )
*even een leuk bos achtergrondje bij gezocht en haar daar lekker ingezet
* daarna heb ik voor haar de zon laten schijnen kijk maar naar haar schaduw (kijk haar eens genieten)
* en als laatste heb ik haar naam er bij gezet...

Afbeelding

comentaar is welkom en ik zo graag willen weten hoe ik een golvend water of twinkelede sterren of ander bewegende dingen kan toevoegen zoals een vliegende vogel of waterval wie kan mij die tip geven

eigen comentaar vind hem er nog een beetje opgeplakt uitzien wie heeft tips
groetjes boemba

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:27

Afbeelding

Ik heb nog een creatie gemaakt

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:30

Blz 5

Shivatjuh;Netjes gedaan.
_lucy_;Leuk gedaan inderdaad iets onscherp
Nynnk;Mooi alles weggewerkt ik had het denk alleen sepia inplaats van zwart wit gedaan past hier denk heel mooi bij
Sigislief;deze vind ik mooier dan je vorige maar de letters vindt ik slecht te lezen.
Lovesaros;;Buitenste randje iets te gekleurd naar mijn smaak verder wel leuk gedaan
Love wiepke;Mooi gedaan
Kimpalove;Mooi gedaan ,mooie letters
Smeetjoew;Leuk gedaan ik vindt alleen dat achterbeentje in dat detail raar over komen ,misschien een ander detail nemen.de ogen ofzo.Het kan natuurlijk ook door de slechte kwaliteit raar over komen
Vlini;Die is toch van Qhorse?
Lordj;paard misschien iets fletser maken de omgeving is ook iets fletsdus dan past hij beter,schaduw er bij scheelt ook een hoop

Blz 6

Pollewopsie;grappig effect leuke letters.
sanchowtju;grappig gedaan
Melletjuhh;iets te flets

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:50

pffff, ik heb nog even geen insiratie, mar ga het deze week zeker weer proberen!

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:11

Jeetje wat is dit voor paard?zo is ze koningin dan weer hond of badgast ik heb haar ook al als bijtje op een bloem zien zitten en nu weer als vogeltje dat net is uitgeslapen en zo uitgaat vliegen.

Afbeelding

groetjes Pipanda

o ja waar hebben jullie allemaal al die leuke letters vandaan ziten die in jullie progamma of kun je die ergens anders vandaan halen?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:24

Citaat:
Blz 5

Shivatjuh;Netjes gedaan.
_lucy_;Leuk gedaan inderdaad iets onscherp
Nynnk;Mooi alles weggewerkt ik had het denk alleen sepia inplaats van zwart wit gedaan past hier denk heel mooi bij
Sigislief;deze vind ik mooier dan je vorige maar de letters vindt ik slecht te lezen.
Lovesaros;;Buitenste randje iets te gekleurd naar mijn smaak verder wel leuk gedaan
Love wiepke;Mooi gedaan
Kimpalove;Mooi gedaan ,mooie letters
Smeetjoew;Leuk gedaan ik vindt alleen dat achterbeentje in dat detail raar over komen ,misschien een ander detail nemen.de ogen ofzo.Het kan natuurlijk ook door de slechte kwaliteit raar over komen
Vlini;Die is toch van Qhorse?
Lordj;paard misschien iets fletser maken de omgeving is ook iets fletsdus dan past hij beter,schaduw er bij scheelt ook een hoop

dank je voor de tips! kan ik wat mee zal morgen wat anders proberen!!

Die van jou ziet er leuk uit!

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:28

uhm, wat mensen hebben gevraagt wat voor lettertype dat is..; Scriptina

dat lettertyp..

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:47

Tipje voor Soes Boemba,een paar grassprietjes over zijn hoefjes en lijfje laten doorlopen dus dat stukje gras onder /achter het paard selecteren,die laag over de laag met het paard leggen en dan de sprietjes eruit gummen.

Qhorse;Ze past er mooi in,de bloem en het paard zijn allebij even wazig ik had ze alleen scherp willen zien.

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:09

pg 1
rivana vind hem iets te oranje
kkkaren leuk zo met dat bewegende water hoe doe je dat
pa olien leuk gedaan maar ik mis de scgaduw van de bomen
xfjordenx vind hem te opgeplakt op de achtergrond maar ja dat heb ik ook nog niet zo onder de knie
haffiemeisje leuk gedaan
elaine ik vind het niet veel en zoals je zelf al zecht een te dik randje
ymneuss ziet er misterieus uit

pg 2
rivana lover zo is tie al beter
cp112 die met het randje vind ik beter springt hij er net even beter uit
princessromy is niet echt speciaal
rosanne89 ik vind hem in oranje wel wat hebben en dio andere is inderdaad te donker
wineds heeft wel iets kleur is ook goed alleen wannado had iets lichter gemogen
ninigirl blijven oefenen vind alleen de omslag had wat moinder gekund
clairtjuh ik zelf had hem iets kleiner gamaakt zodat zij helemaal in de bloem zit waardoor zijn oren er beter uitkomen
missannetjj is leuk gedaan en kleur is ook leuk
jessisjlove inderdad simpel
suzanne k
die zit lekker in het zand mis alleen de schaduw zodat hij er erug opgeplakt lijkt te zijn bomen hebben ook schaduw maar oefening baart kunst begin het nu ook een beetje doorte krijgen

pg 3
stravero te oranje en uitknippen kan wel wat beter
pa olien wel erug groen maar wel een leuk lettertype
boyke candy zie niets
liquita heeft wel iets leuk lettertype
kanzi is leuk kan zomaar een watermerk worden op briefpapier
pipanda je bent weer lekker crea bea bezig geweest word snel nagemaakt tis allen een meisie he

pg 4
q horse vind hem wat te streperig
pipanda je heb het helemaal uitgelgd maar ik snap ewr niks van maar ja ik ben een leek he zie dus geen verschil met de eerstezal wel liggen te
luxje leuk gedaan maar die vlinders hadden niet gehoeven op de hoeven
boyke ik vind hem wat wazig
nevany hij is wel leuk alleen hoedje vind ik niet goed passen Mischien een grotere maat (lol)
sigislief hij is wel leuk zo alleen het groene weg laten
Pipanda zo als de koning weg is neemt wannadoo dus de plek in van de koning inderdaad erug ondeugend moest alleen wel erug zoeken zag hem in eerste instandie niet zitten dacht nog wat is dit todat ik zag dat hij van jouw was hahaha dag niet geleeft is een dag niety gelachten soes
x nirvjje is niet echt wat ik leuk vind maar ja smaken verschillen en gelukkig maar anders was alles het zelfde

pg 5
shivatje leuk hoor
lucy is wel geinig leuk lettertype
nynk wel leuk ziet er simpel uit maar ik weet zeker dat je wel even bent bezig geweest met alles weg te werken tenzij je het paardje en de boom er uit heb geknipt en ergens anders heb opgeplakt mocht je alles hebben weggehaald tien met een griffel
sigislief knippen kan wat beter lettertype wat minder en naam verkeerd geschreven
love saros niet mijn type houd niet zo van die flle kleuren
love wiepke deze is leuk
smeet joew naam is niet goed te lezen
lordj vind hem te opgeplakt en ik mis de schaduw in het water van wannadoo

pg 6
melletje zou alleen de letterkleur verranderen ben niet zo op roze maar ja dat is mijn mening
q horse is wannadoo een stamprtje geworden whaha wel leuk gedaan hoor allen dat gele uit haar haar halen
Pipanda wat komt mij deze nou bekent voor ben je weer je tuin ingedoken lol hahaha of heb je pepe opzij geveegt whahahaaa

Boemba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:12

sorry voor alle spelings fouten in de namen heb een slecht handschrift groetjes boemba

pipanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:30

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
handschrift............ je moet gewoon alles nakijken voor je het verstuurd

en ik heb deze foto inderdaad vanochtend gemaakt daar zat wannedoo
ineens in mijn eigen tuin in de boom te fluiten.
Laatst bijgewerkt door pipanda op 27-02-06 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Boemba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:33

ja doei ben al zowat een uur bezig geweest en het is al laat hoor gaat dus nu ook lekker knorren

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 04:46

Afbeelding

Ik heb de foto eerst bewerkt. Daarna heb ik een stuk perkament bewerkt tot de juiste maat. De bewerkte foto op het perkament gelegd en zo bewerkt dat het een geheel werd.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 05:00

Pag1
rivanalover: hij is best mooi hoor. De letters had misschien wat meer mee gedaan worden. De foto is om te beginnen al niet goed van kleur. Dat heb ik ook als eerste gecorigeerd. Heb er even een voorbeeldje van gemaakt.

Als je een foto gaat bewerken moet je het origineel eerste zo goed mogenlijk verbeteren.
Afbeelding
Origineel
Afbeelding
Kleuren gecorigeerd.

Kkkaren: mooie bewerking. Ik vind alleen het water een te makkelijke oplossing. Ik denk dat hij zonder watr mooier was. De heldere kleuren spreken me wel aan.

paOlien: Netjes. Maar waarom de auto ook niet weggewerkt. Die vind ik nu storend.

Afbeelding
Even als voorbeeld

X_Fjorden_X: Ik vind de tekst te veel in de hoek staan. Verder is het paardje niet echt netjes uitgeknipt. Misschien was het mooier als dat ook wat meer vervaagd was.

haffiemeisje: Leuk dat de achtergrond in grijs is en de foto in kleur. Maar waarom al die vlakes met standaart filters?

Elaine: het lijkt nu alsof het paard op de achtergrond is geplakt terwijl de achtergrond er echt al stond. Eigenlijk wel erg leuk.

ymneuss: Ik vind hem helemaal geslaagd. Hi is netjes bewerkt. Paardje springt er echt uit. Tot nu toe de beste vind ik.

Pag 2
rivanalover: wel een verbetering, maar ook een stuk saaier.

cp112: mooi. Ik vind alleen het streepje niet echt mooi. Loopt door het onderwepr heen. En stoort.
Ik zie geen verschil in eerste en tweede.

PrinCessRomy: de letters zijn te onduidelijk.

Rosanne89: mooi. Kleuren spreken me aan. Leuk met dat zwarte vlekken patroon op de achtergrond. Misschien had je wat meer aandacht kunnen geven aan het onderwerp. Minder achtergrond bijv.
Tweede vind ik minder.

Wineds: Mooie kleuren, mooi uitgesneden. Snap alleen de tekst niet helemaal.

Ninigirl: Leuk maar erg standaard

Clairtjuh: Ook mooi gedaan. Ik zou alleen kiezen waar de aandacht naar uit moet gaan. Nu zijn ze beide even vaag. De onderkant van het paard is niet helemaal nejes. juist bij een zwarte achtergrond valt dat erg op en moet je dus extra aandacht aan besteen.

miss_annetjj: Mooie kleuren, misschien zou het paard wat lichter kunnen. nu is hij zo donker dat er weinig contrast meer is.

Jessiejl0ve: Ik vind hem goed gelukt. De bewerking is beter dan de foto!

Suzanne_k: De bewerking is iets minder. maar ik vind het een super leuk idee. Zo lekker zittend bij de palmboom.

pag 3
Stravero: De achtergrond is mooi van kleur. De standaard filters die je er overheen hebt gegooid is zonde.

Filters zijn ervoor om samen te gebruiken. Of om een gedeelte van de foto te accentueren. Niet om een foto te pakken, filter er overheen te gooien en klaar. Maar nog erger is als mensen een foto pakken, verschillende filters gebruiken en zeggen dat de foto bewerkt is. Dat is geen bewerken van foto's. Dat is met knopen spelen. (mijn mening)[i]

paOlien: Mooi maar weer weinig verassend. Je kunt wel foto's bewerken. De kwaliteit heb je! Nu nog wat extra creativiteit.

Boyke_Candy: Dit bedoel ik dus. Foto uitsijden. Twee filters e klaar. Sorrie, maar mij boeit dat niet zo. Ik zou graag willen zien wat mensen kunnen doen met filters samen voegen. Of gedeeltes bewerken en in elkaar vloeien.

LIQUITA:

Kanzi: Het paard is zeker mooi bewerkt. De achtergrond is nog iets te storend met al dat zwart. Leid af van het paard wat echt netjes is. De tekst is niet mijn ding.

Met randje is hij niet beter vind ik. maar past wel weer bij de letters.

pipanda: Haha hij is super! Qua bewerken niet echt topklasse, maar het idee is echt heel leuk. Ik heb hier langer naar gekken dan bij de meeste.

Qhorse:

Pag 4

Met psp 7 kun je heel veel. Het gaat niet om welke filters je hebt. Die heb je niet eens nodig! Met een kwast en gum kun je al heel veel.

luxje: Hel leuk idee. Ook erg netjes. Kleuren zijn niet helemaal mijn smaak. Maar het past wel heel goed. Klasse!

Boyke_Candy:

Nevony: Leuk idee. Ik zou aleen het petje in een andere kleur hebben gemaakt. En de huizen zou ik er ook niet bij zetten.

Sigislief:

pipanda: Heel erg leuk. De kleuren passen ook goed bij de achtergrond.

xNirvje:

pag 5

Shivatjuh01: Leuk, mooi, netjes. Klasse

_lucy_: Leuk de achtergrond in grijs. De blokken hadden wat duidelijker gekund. De vlakjes hadden van mij weer niet gehoeven. Less is more!

Nynkk: Mooie kleuren. De tekst vind ik niet heel goed leesbaar. Netjes bewerkt.

Sigislief: Nope, ik vind het niets. De achtergrond is te saai. Niet net uitgesneden. En de tekst is niet leesbaar.

loveSaros:

love_wiepke: Heel erg mooi. Mooie kleuren, helemaal in stijl.
Voor anderen. Als je moeite hebt met netjes uitsnijden dan zou je ook zoiets kunnen doen. Ziet er netjes uit, en heel praktisch.

kimbalover: Hij is mooi met de vlakjes aan de zijkant. en de oranje strepen. Paard is niet helemaal netjes. En dat is jammer want de rest is zo strak!

smeetjoew: Beetje hetzelfde idee als hierboven, maar toch anders. Ik vind hem leuk. (net als hierboven)

l0rdJ: Ook al is de kwaliteit achteruit gegaan je blijft zien dat de het onderwerp slecht is uitgesneden. Wat doen die vlakken onder je gedicht waardoor het water verspringt?

pag 6

pollewopsie7

Sanchowtju: Ik vin hem wel leuk, alleen je ziet door de lichte bank heel duidelijk dat het onderwer niet zo netjes is uitgesneden. Bij de muur zie je daar bijv niets van.

Melletjuhh:

Boemba: Hele nette uitsnijding. Maar verder weinig mee gedaan dan op een achtergrond plakken.

Qhorse: Leuk! Niet echt topkwaliteit, maar dat is niet erg.

pipanda: Heel mooi gedaan. Mooie uitsnede en de achtergrond is helemaal passen gemaakt en past ook super. Echt heel gaaf!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 05:31

Ik merk dat er veel zijn die gewoon een filter over een foto heengooien. dat is niet echt bijzonder. Het laat niet zien dat je creatief bent. Laat niet zien dat je echt kunt bewerken. Het laat alleen zien dat je weet waar sommige knoppen zitten.

Ik daag jullie uit om meer te doen met een foto. Dus niet alleen een filter en een randje. Of de foto uitgeknipt en op een achtergrond plakken. Probeer ok echt een achtergrond te zoeken die past bij wat je in hoofd hebt. Probeer iets te maken waar mensen en keer extra naar kijken.

Verder hoor ik dat mensen de schuld geven aan het bewerkingsprogramma. Maar met een kwast en gum kun je al heel veel. Vergeet die filters. Die heb je helemaal niet nodig. Die kunnen en bewerking net dat beetje extra geven. Heb je een idee maar weet je niet goed hoe? Vraag dat dan. Zeg wat je in gedachte hebt, probeer dat uit te voeren en geef aan waar je vast komt te zitten. Daar leer je van!

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:46

Ik kan niks meer zowat met Photofiltre... Tips om iets anders te doen? Ik kan niet met lagen werken met dat programma, uitsnijden is bijna onmogelijk zo moeilijk...

Tja, volgens mij heeft iedereen zowat psp hier, dat accepteerd mijn computer niet ik kan heel weinig met je commentaar Heike...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:17

Ik heb geen photofiltre. Ik zal me er eens wat in gaan verdiepen. Dan kan ik je misschien beter helpen.

Ik begrijp dat ik makkelijk praten heb hoor. Ik zou graag iedereen uitdagen om van alles te proberen.